Zobacz temat - [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu

saute - Sob Wrz 12, 2009 19:58
Temat postu: [R75] Płyn chłodzący - wymiana, odpowietrzenie układu
Chcę wymienić płyn w układzie chłodzenia , jaki polecacie i przy okazji napiszcie jak to zrobić ?... :lol:
rbl - Sob Wrz 12, 2009 20:20

Borygo lub Petrygo. Jeśli wymieniasz to kolor może być dowolny (ja mam różowy). Płyn wymieniałem w zakładzie - robocizna kosztowała mnie 20zł w raz z przedmuchaniem układu powietrzem pod ciśnieniem.
SeniorA - Sob Wrz 12, 2009 20:22

do wymiany potrzebny jest kanał,najazd lub podnośnik.Te czynności dotyczą diesli.
-przed wymianą wyłączyć klimę
-odkręcić korek zbiornika wyrównawczego
-zdemontować osłonę silnika od spodu auta
-ustawić pojemnik na płyn pod silnikiem w rejonie spustu
-odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
-wyczyścić blok,śrubę i zakręcić ( 20 Nm ) z nową podkładką
-pod spodem auta,podstawić pojemnik, odpiąć zacisk na dolnym wężu chłodnicy,ściągnąć
przewód i spuścić płyn
-wyczyścić wszystko, sprawdzić stan przewodów,założyć węża,opaskę zaciskową i osłonę silnika od spodu auta
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
-odkręcić śrubę odpowietrzającą na cieńszym wężu ( przy akumulatorze )
-wlewać powoli płyn do wychłodzonego silnika aż do momentu wypłynięcia z otworu odpowietrzenia
-zakręcić śrubę odpowietrzenia
-dolać płynu do poniżej poziomu wlewu
-uruchomić silnik i wprowadzić na obroty 2000-3000 rpm
-gdy płyn się zagrzeje i zacznie podnosić się poziom, zakręcić korek zbiornika wyrównawczego
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora
-po wyłączeniu się wentylatora zatrzymać silnik
-po ostygnięciu sprawdzić poziom i ewentualnie uzupełnić płyn
-założyć pokrywę silnika jeśli nie trzeba już odpowietrzać
-kontrolować poziom przez kilka dni
Plyn na bazie glikolu etylowego najlepiej o wydłużonym okresie eksploatacji.Ja mam Febi,dobry jest Prestone .

saute - Sob Wrz 12, 2009 20:32

dziękuję rbl i Andrzej ..... widzę Andrzej, że masz na temat R75 dużą wiedzę , a że mieszkam w Wolbromiu , czyli jakieś 35 km od Krakowa , to może kiedyś zrewanżuję się piwkiem :grin: . pozdr. A
SeniorA - Sob Wrz 12, 2009 20:47

Dziękuję , może będzie okazja.
menior - Nie Wrz 13, 2009 19:00

A w ogole to nalezy go wymieniac :?: bo jedni mowia ze koniecznie co 3 lata a inni ze jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac :?: i badz tu madry :/
kerbi - Nie Wrz 13, 2009 19:12

A czy nie lepiej pojechać do zakładu, koszt niewielki + 10 zł czyszczenie układu jak masz lekko zasyfiony
SeniorA - Nie Wrz 13, 2009 19:34

menior napisał/a:
jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac :?: i badz tu madry :/
Płyn chłodniczy po 2-3 latach, a o wydłużonym okresie użytkowania po 5 latach, mimo spełnienia wymagań odporności na niskie temperatury, traci między innymi inhibitory korozji, czyli dodatki antykorozyjne które cały czas działając chemicznie zużywają się i po tym okresie silnik wewnętrznie i układ chłodzenia i ogrzewania nie są już chronione przed korozją ,dlatego zalecana jest wymiana .
menior - Nie Wrz 13, 2009 19:47

skoro tak to lepiej wymienie,bo nigdy tego nie robilem skoro sami mechanicy odradzali :shock:
Cmdr.Kisiel - Nie Sie 22, 2010 21:32

Chciałbym wymienić płyn w układzie.
Opis jak to zrobić znalazłem w tym temacie.
Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu?
Czy proponowane powyżej płyny są ok? Czy jeszcze jakieś inne proponujecie?

SeniorA - Nie Sie 22, 2010 21:41

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu?
instrukcja podaje , że pojemność układu to 8.2 l.
Cmdr.Kisiel - Nie Sie 22, 2010 21:43

Dzieki
apples - Nie Sie 22, 2010 21:50

SeniorA napisał/a:
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
Nie trzeba. Odpowietrznik jest obok webasto.
SeniorA napisał/a:
odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
Z tyłu silnika. Imbus numer 7. Idzie bardzo ciężko.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czy jeszcze jakieś inne proponujecie?
Prestone.

[ Dodano: Nie Sie 22, 2010 21:50 ]
Podobny temat http://forum.roverki.eu/v...p=453095#453095

hvil - Nie Sie 22, 2010 22:16

Ja jezdze na pretone w kazdym wozku.
cin1391 - Pią Gru 11, 2015 07:12

SeniorA napisał/a:
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora


nagrzanie tego czołgu do 90*C to z godzina siedzenia w aucie z wciśniętym pedałem gazu.

Jutro czeka mnie operacja wypłukania układu. Kupiłem płukankę do układu chłodzenia firmy Valvoline i płyn Prestone. Najbardziej boje się, że zapowietrzę układ, tym bardziej, że naprawdę nagrzać tą bestię na postoju do momentu załączenia wentylatora to ciężkie zadanie. Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.

gustav.pl - Pią Gru 11, 2015 09:17

cin1391 napisał/a:
Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.

Przejrzyj posty na temat wskazań temperatury w naszych Roverkach. Gdy ja zagrzałem swojego do temp. 111°C, wskazówka również była w idealnym poziomie, na tym optimum.

prebenny - Pią Gru 11, 2015 09:42

gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić :o
cin1391 - Pią Gru 11, 2015 10:21

prebenny napisał/a:
gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić :o


Dokładnie. Ja w upał ani razu nie usłyszałem wentylatora, a turlałem się w korku przez 2 godziny. Wentylator był już wtedy sprawny.

prebenny - Pią Gru 11, 2015 10:34

cin1391 mi się nawet wentylator nie załączył, bo on chyba od 98 stopni startuje.
longer86 - Pią Gru 11, 2015 10:44

Potwierdzam, wentylator mam sprawny a nigdy w zyciu nie usłyszałem wentylatora bo temp za wysoka
gustav.pl - Pią Gru 11, 2015 12:55

prebenny napisał/a:
gustav.pl jak Ty żeś to zrobił? Ja pałując mojego po mieście maksymalnie udało mi się do 96 stopni go doprowadzić :o

Dla chcącego nic trudnego :P A tak na poważnie, to pisałem już kilka razy, że mój Roverek bardzo szybko nabiera temperatury :sad: Nie wiem co jest tego powodem :neutral: Może to, że prawdopodobnie mam chłodnicę zamuloną. Przy wymianie płynu mechanikowi udało się wlać niecałe 7L "chłodziwa" :???: