Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?
Autor Wiadomość
maniek35 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: bialystok



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 13:41   

Do wczoraj miałem to samo po mocniejszej jezdzie temperatura rosła do połowy wskażnika a wystarczyło zatrzymać się na światłach i spadała.U mnie okazało się że płyn chłodniczy był do dup... ipoprzymarzał w kilku miejscach.Ciepły garaż kilka godzin wymiana na koncentrat i dzisiaj po odpaleniu rano -22 po 5 min ciepełko po jakiś 6km temperatura na połowie wskaznika więc około 90 C i cały czas się utrzymywała bez opadania.Ja bym sprawdził płyn może zadziała jak u mnie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 26, 2010 13:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 14:03   

patrysgn odpowietrz jeszcze układ chłodzenia. Jeżeli to już nie pomoże to wynika że termostat też leży.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 14:18   

maniek35 napisał/a:
Do wczoraj miałem to samo po mocniejszej jezdzie temperatura rosła do połowy wskażnika a wystarczyło zatrzymać się na światłach i spadała.U mnie okazało się że płyn chłodniczy był do dup... ipoprzymarzał w kilku miejscach.Ciepły garaż kilka godzin wymiana na koncentrat i dzisiaj po odpaleniu rano -22 po 5 min ciepełko po jakiś 6km temperatura na połowie wskaznika więc około 90 C i cały czas się utrzymywała bez opadania.Ja bym sprawdził płyn może zadziała jak u mnie.
A powiedz mi czy można jakiś środek dodać do tego płynu, żeby przestało zamarzać? Bo nie mam możliwości wprowadzenia go do garażu a widzę, że objawy mamy takie same...
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 14:37   ok

czesc maniek napisz jaki koncentrat zalales

jaki blad skasowales webasto jak on wygladal bo mi webasto tez nie chodzi i jeden blad w kompie mam

a na swiatlach mi tez spada temperatura i jak mocny nawiew dam , myslalem ze to norma
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 14:57   Re: ok

witia24 napisał/a:
jaki blad skasowales webasto jak on wygladal bo mi webasto tez nie chodzi i jeden blad w kompie mam

"Błąd startu webasta" taki błąd mi się pojawił i go skasował sympatyczny Pan w serwisie specjalizującym się w webastach. A jak? To podłączył komputer diagnostyczny to pinu 2 w webascie, ponaciskał coś i skasował i więcej się nie pojawił błąd. Natomiast co do tego koncentratu...to nie powinno być tak, że jeżeli płyn chłodniczy zamarznie to układ szybciej się nagrzeje bo nie będzie środka(mam na myśli plyn) który będzie to ciepło odbierał?
 
 
maniek35 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: bialystok



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 15:34   

O środkach do odmrażania raczej nie słyszałem- pozostaje temperatura.
Co do nazwy w tej chwili nie pamiętam,kolor pomarańczowy,coś szwedzkiego{każdy koncentrat należy rozcieńczyć z wodą destylowaną proporcje są podane}.
Co do błędu u mnie wystarczyło odłączyć webasto na jakieś 20 sek,te dwie kostki na górze.
I to co powiedział apples, dokładnie odpowietrzyć układ.
patrysgn napisał/a:
Natomiast co do tego koncentratu...to nie powinno być tak, że jeżeli płyn chłodniczy zamarznie to układ szybciej się nagrzeje bo nie będzie środka(mam na myśli plyn) który będzie to ciepło odbierał?

Teoretycznie tak, ale jest inaczej dlaczego nie wiem nie jestem mechanikiem,moim guru w tych sprawach jest mój szwagier
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 26, 2010 15:39   

witia24 napisał/a:
na swiatlach mi tez spada temperatura i jak mocny nawiew dam

witia24, Ja też tak mam :/
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 15:41   

patrysgn podjedz do obojętnie jakiego warsztatu niech sprawdzą gęstość płynu chłodzącego (temperaturę w jakiej zacznie zamarzać). Dopiero po zmierzeniu będziesz wiedział czy dolać płynu, koncentratu czy już czas wymienić.

Odpowietrz układ - 5min roboty.

staf, witia24 każdy tak ma. Układ ma dużą pojemność do tego szybka dmuchawa od nawiewu i tak się dzieje. Chyba że wszyscy mamy termostaty do wymiany. Obstawiam pojemność układu :wink:
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 15:57   

apples napisał/a:
patrysgn podjedz do obojętnie jakiego warsztatu niech sprawdzą gęstość płynu chłodzącego (temperaturę w jakiej zacznie zamarzać). Dopiero po zmierzeniu będziesz wiedział czy dolać płynu, koncentratu czy już czas wymienić.

No ale jak patrzyłem na włączonym silniku do zbiornika wyrównawczego to płyn był w stanie ciekłym i z dosyć dużą częstotliwością przepływał przez ten zbiorniczek. To juz czas na wymianę płynu skoro jest ciekły na takiej temperaturze?
 
 
maniek35 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: bialystok



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:13   

patrysgn napisał/a:
No ale jak patrzyłem na włączonym silniku do zbiornika wyrównawczego to płyn był w stanie ciekłym i z dosyć dużą częstotliwością przepływał przez ten zbiorniczek. To juz czas na wymianę płynu skoro jest ciekły na takiej temperaturze?

Tym bym się nie sugerował u mnie było tak samo.
patrysgn napisał/a:
apples napisał/a:
patrysgn podjedz do obojętnie jakiego warsztatu niech sprawdzą gęstość płynu chłodzącego (temperaturę w jakiej zacznie zamarzać). Dopiero po zmierzeniu będziesz wiedział czy dolać płynu, koncentratu czy już czas wymienić.

Ja bym tak zrobił,u mnie wyszło -12C,a teraz mam -45C a takich zim raczej u nas nie będzie. :mrgreen:
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:17   

maniek35 napisał/a:
Tym bym się nie sugerował u mnie było tak samo.Ja bym tak zrobił,u mnie wyszło -12C,a teraz mam -45C a takich zim raczej u nas nie będzie. :mrgreen:
A jeżeli podobne objawy miałem podczas powrotu z sylwestra kiedy nie było podobnych mrozów to możliwe, że to również kwestia owego płynu chłodzącego?:D
 
 
maniek35 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 33
Skąd: bialystok



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:21   

Raczej tak, mój głupiał od pierwszej -10C.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:24   

patrysgn płyn jest zawsze ciekły. Ma przepływać w zbiorniczku. Sprawdź tylko w jakiej temperaturze zamarza. Jak chcesz aby się nie przelewał to zalej smołą :wink:
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:25   

maniek35 napisał/a:
Raczej tak, mój głupiał od pierwszej -10C.
No to w takim razie może jeszcze dzisiaj uda mi się do wymienić ten płyn...tylko czy to można zrobić samemu bo w serwisie chcą 120zł(40zł robocizna +80zł płyn)...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:30   

Jak masz kanał top tak. Potrzebujesz dobre szczypce aby zdjąć opaskę na dolnym wężu na chłodnicy oraz imbus 7 aby odkręcić korek spustowy który jest z tyłu silnika w okolicach rury wydechowej (kolektora). Do imbusa musisz mieć dobrą grzechotkę lub rurę bo ciężko idzie.Płynu wchodzi 8,2l.

Jeżeli pojedziesz do warsztatu to przypilnuj aby odkręcili śrubę w bloku i spuścili dobrze płyn. Jak nie odkręcą śruby w bloku to o d.. rozbić wymianę. Ma wejść 8l.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:33   

apples napisał/a:
Jak masz kanał top tak. Potrzebujesz dobre szczypce aby zdjąć opaskę na dolnym wężu na chłodnicy oraz imbus 7 aby odkręcić korek spustowy który jest z tyłu silnika w okolicach rury wydechowej (kolektora). Do imbusa musisz mieć dobrą grzechotkę lub rurę bo ciężko idzie.Płynu wchodzi 8,2l.

Jeżeli pojedziesz do warsztatu to przypilnuj aby odkręcili śrubę w bloku i spuścili dobrze płyn. Jak nie odkręcą śruby w bloku to o d.. rozbić wymianę. Ma wejść 8l.

A jak się odpowietrza?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 16:44   

Przy webasto na wężu jest plastykowy korek na śrubokręt. Odkręcasz go już w czasie nalewania płynu do układu. Zalewasz układ do pełna. Zakręcasz odpowietrznik. Odpalasz silnik. Włączasz ogrzewanie na maxa. Nagrzewasz do ok 90C. Możesz odkręcić na chwilę odpowietrznik. Dolewasz płynu aby było ok 1,5cm przed końcem wyżłobień w zbiorniczku.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 17:34   

apples napisał/a:
patrysgn płyn jest zawsze ciekły. Ma przepływać w zbiorniczku. Sprawdź tylko w jakiej temperaturze zamarza. Jak chcesz aby się nie przelewał to zalej smołą :wink:
Byłem sprawdzić jaką mój płyn ma krzepliwość i jest do -48st C. Więc nie jest to napewno wina płynu. Czyli pozostaje tylko termostat.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 17:41   

Odpowietrzyłeś ??
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Sty 26, 2010 17:53   

apples napisał/a:
Odpowietrzyłeś ??

Nie bo nie nalewałem płynu bo miałem do -48st. A napisałeś instrukcję jakbym miał zmieniać płyn na nowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problemy z utrzymaniem temperatury silnika
roadking Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 04, 2012 17:39
dukat11
Brak nowych postów [R75] Temp.silnika-termostat??
copernicus Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Gru 28, 2008 09:44
se7en86
Brak nowych postów [R75] brak ogrzewania i temp silnika
KrisPOD Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Lut 16, 2017 13:31
Koenig
Brak nowych postów [r75] Jaka jest temp robocza silnika CDT ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Sty 11, 2017 08:48
dukat11
Brak nowych postów [R75] Problemy po wymianie silnika
Utrata mocy i wysokia konsumpcja paliwa
petrus70 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Sie 20, 2007 14:50
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink