Zobacz temat - [R25 1.4 16v 00] Filtr Paliwa - Wymiana
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4 16v 00] Filtr Paliwa - Wymiana

djboo - Sro Paź 28, 2009 17:40
Temat postu: [R25 1.4 16v 00] Filtr Paliwa - Wymiana
Witam czy ktos wymieniał sam filtr paliwa - jesli tak to czy to jest proste i jak to zrobic - prosze o maly opis :) pozdrawiam dzieki
sTERYD - Sro Paź 28, 2009 17:43

można bez problemu samemu.
Trzeba po prostu odkręcić przewody od filtra i wyjąć go, a potem włożyć nowy i przykręcić przewody.
No i oczywiście sprawdzić czy nie przecieka :cool:

djboo - Sro Paź 28, 2009 21:13

Tam sa tylko dwa przewody ? gora i dół ?
Lechos - Sro Paź 28, 2009 21:18

Tak, tylko dwa. Jeden przychodzi od gory drugi od dolu filtra.
PTE - Sro Paź 28, 2009 21:38

Przy odkręcaniu licz się z tym że poleci trochę paliwa - najlepiej podłożyć po spód jakąś szmatę. Aha, po założeniu nowego sprawdź dokładnie połączenia. Ja założyłem FIAAM i choć wydawało mi się, że solidnie dokręciłem przewody (z drugiej strony nie chciałem też przeginać, gwinty w filtrze to aluminiowy odlew), to po włączeniu zapłonu gdy pompa napełniła układ na połączeniach pojawiła się benzyna. Musiałem go jeszcze trochę z wyczuciem dokręcić.
oprawca_1978 - Sro Paź 28, 2009 21:43

Jak uda Ci się odkręcić śrubunki filtra paliwa - to jesteś gość. Ja w moim trzynastoletnim Polonezie na filtrze paliwa poległem, a dobieram się doń od chyba czterech lat, i to nie tylko osobiście. Gdy go kupowałem ponad pięć lat temu, to już wtedy jego właściciel wręczał mi filtr paliwa, zaznaczając, że jest on do wymiany. I nie udała mi się ta zabawa, a dobierałem się już do tych śrubunków dwoma porządnymi szwedami, niestety, bez powodzenia, wszystko się gnie i skręca, ale ani drgnie.
Grzać tego, albo jechać "diaxą" trochę się boję, choć paliwa w układzie jest już raczej niewiele, skoro nie pracuje on już od ponad roku.
Jedyne, co teraz pozostaje mi, to ciąć to na zimno "bandytkami" i składać od nowa na "dziko".

IROLA - Sro Paź 28, 2009 21:43

podłączę się z pytaniem pod temat : Filtr po zakupie jest suchy - czy po "przekręceniu" kluczyka w stacyjce na pozycje"II" pompka paliwa tak popcha paliwo, że napełni filtr ? czy też należy rozrusznikiem przez dobrą chwilę "popracować" ? Jakiej firmy polecacie filtr ? Czy Waszym zdaniem jest sens zmieniać po 45 tyś km (Roverek ma 5 i 1/2 roku) ?
PTE - Sro Paź 28, 2009 22:00

IROLA napisał/a:
podłączę się z pytaniem pod temat : Filtr po zakupie jest suchy - czy po "przekręceniu" kluczyka w stacyjce na pozycje"II" pompka paliwa tak popcha paliwo, że napełni filtr ? czy też należy rozrusznikiem przez dobrą chwilę "popracować" ?


U mnie wystarczyło przekręcenie kluczyka w pozycję "II".

Cytat:
Jakiej firmy polecacie filtr ?


Każdy będzie dobry, byle tylko pasował. Kiedyś były problemy z Filtronem (za krótki gwint), ale powodem były błędny katalog, który wskazywał do R nieodpowiedni zamiennik; teraz już jest (podobno) w porządku. Poszukaj na forum, temat przewijał się już kilka razy.

Cytat:
Czy Waszym zdaniem jest sens zmieniać po 45 tyś km (Roverek ma 5 i 1/2 roku) ?


Jeśli przebieg pewny i nie ma żadnych objawów przytkanego filtra, to można sobie darować. Ja wymieniałem przy przebiegu 63 tys. km, ale czy był on prawdziwy, tego do końca nie wiem.

IROLA - Sro Paź 28, 2009 22:40

Nie mój temat - więc tylko : dzięki. Ponieważ koszt (chyba coś około 45 zł) jest mały więc zmienię filtr.
sTERYD - Sro Paź 28, 2009 23:18

oprawca_1978, nie dramatyzuj... jak się chce to się odkręci ;)

ewentualnie dwa małe francuzy skręcone na siłę i co ma nie puścić :cool:
jedyne czego tam się można bac, to żeby przewodu nie ukręcić, ale jak ktoś ma trochę rozumu to da radę ;)

(mój miał 12 lat jak wymieniałem i poszedł bez problemów :cool: )

djboo - Nie Lis 01, 2009 11:51

dzieki za wypowiedzi czyli poradze sobie sam :) ale tam ogolnie sa 4 sruby (dwie na gorze i dwie na dole) ktore odkrecic - te pierwsze od filtra, czy te drugie ?
cortex - Nie Lis 01, 2009 12:54

ja nie tak dawno sammeu zmieniałem u siebie filtr paliwa. nie powiem ciezko było odkręcić ale udało sie , ku mojemu ździwieniu okazało sie ze stary filtr był jeszcze z logo rover czyli musiał być dawnoo temu zmieniany albo wogole nie ruszany od nowości :mrgreen: nowy wsadziłem filtrona
PTE - Nie Lis 01, 2009 14:39

djboo napisał/a:
dzieki za wypowiedzi czyli poradze sobie sam :) ale tam ogolnie sa 4 sruby (dwie na gorze i dwie na dole) ktore odkrecic - te pierwsze od filtra, czy te drugie ?


Kręcisz nakrętkami znajdującymi się na przewodach, wycięcia/odlewy pod klucz na filtrze służą do trzymania go podczas odkręcania i dokręcania.

djboo - Sro Lis 04, 2009 12:16

PTE, dzieki za porade :)
kropek360 - Pon Lip 04, 2011 23:10

Hi Kolego,
Mam pytanie... Gdzie znajduje sie filtr paliwa w Rover 200, 98 rok, silnik 1.4. Prosze Cie o szybka odpowiedz, szukalem pod maska wzrokowo, ale nic mi tam nie pasuje na filtr paliwa. Z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie.

PTE - Wto Lip 05, 2011 08:33

Kiepsko szukałeś... :wink:



Na przyszłość zachęcam do korzystania z wyszukiwarki - temat lokalizacji filtrów przewijał się na forum przynajmniej kilka razy, np. tutaj.

wachu990 - Wto Lip 05, 2011 22:15

Witam !! Co najlepiej zrobić ?? wymieniłem filterek lecz leciutko się poci dolny wężyk - tzn przecieka lekko - poprostu dolny gwint jest leciutko krutszy, a gwint na rurce dluższy - posmatować gwint lekko silikonem ?? POdlożyć podkladke ?? :/
PTE - Sro Lip 06, 2011 09:05

Czy przewody nie mają żadnych naprężeń, są dobrze spasowane z wejściem i wyjściem filtra? Podkładka nic nie da - końcówki przewodów mają sferyczny kształt dopasowany do końcówek filtra. Spróbowałbym jeszcze z wyczuciem odrobinę je dokręcić. U mnie po wymianie oryginalnego filtra na FIAAM-owski też powstała nieszczelność, mimo iż wydawało mi się, iż wszystko skręciłem dostatecznie mocno. Pomogło dodatkowe ćwierć obrotu.
sknerko - Sro Lip 06, 2011 10:48

a u mnie kiedyś w poldasie mechanik dał podkładkę miedziana i się wszystko uszczelniło.