Zobacz temat - [MGF] skręca w lewo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] skręca w lewo

Madallene - Sob Paź 31, 2009 09:42
Temat postu: [MGF] skręca w lewo
Witam,
od ponad roku jestem właścicielką MG-F, jest wspaniały za wyjątkiem paru niedoskonałości które zaczynają mnie denerwować. Po odpaleniu kierownica zawsze wykonuje ruch skrętu w lewo, po ruszeniu kierownica potrafi skręcić się nawet na 2 obroty ( to jest niebezpieczne).W czasie jazdy po niedoskonałościach naszych dróg uporczywie chce skręcić w lewo , trzeba dosyć mocno trzymać kierownicę, przy prędkościach powyżej 130 km/h zaczyna myszkować i staje się ztrasznie niestabilny. Czasami (niewiadomo od czegoto to zależy)jedzie bardzo równo jak po szynach. Byłam w serwisie w Gdyni BMW-ROVER ale niestety rozłożyli ręce , wyłączyli mi wspomaganie , bo wtedy objawy ustępowały.....ale ile można jeździć bez wspomagania ( wolę pocić się na siłowni). Może ktoś z Was będzie miał pomysł i wskazówki co mojemu maleństwu dolega?

Markzo - Sob Paź 31, 2009 10:51

jak to wina wspomagania to może trzeba sprawdzić pompe? uderz do PH JOWI lub Mariusza 418, oni CI pomogą ;)
Madallene - Sob Paź 31, 2009 11:02

Serwis coś wspominał o pompie ,ale w miarę możliwości chciałam być pewna zanim zacznę naprawę
NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 17:08

Mozliwe jest takze uszkodzenie maglownicy(kolumny) i jest to tez bardziej prawdopodobna...
Najpierw trzeba podmienic pompe(ktora mozesz kupic u mnie) a nastepnie sprawdzic przewody, potem maglownica(kolumna) i drazki...

Tomi - Sob Paź 31, 2009 17:13

NEOSSS napisał/a:
Mozliwe jest takze uszkodzenie maglownicy i jest to tez bardziej prawdopodobna...
Najpierw trzeba podmienic pompe(ktora mozesz kupic u mnie) a nastepnie sprawdzic weze, potem maglownica i drazki...


Masz pompy do wspomagania do MGF'a ?? Tam jest wspomaganie elektryczne, a nie takie jak w pozostałych modelach.

NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 17:35

Tomi, pompa wspomagania elektryczna dziala na tej samej zasadzie w MG F i TF co bodajze w Punto II przy kreceniu kierownica silniczek elektryczny wspomaga nam krecenie... Pompe jaki cala kolumne posiadam... :)
Slawny - Sob Paź 22, 2011 12:49

Czytałaś ten temat?:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=70921

Też mam podobny problem i wydaje mi się że to wina rozkalibrowanego czujnika wspomagania.

Skwirek - Nie Paź 23, 2011 20:21

NEOSSS napisał/a:
Tomi, pompa wspomagania elektryczna dziala na tej samej zasadzie w MG F i TF co bodajze w Punto II przy kreceniu kierownica silniczek elektryczny wspomaga nam krecenie... Pompe jaki cala kolumne posiadam... :)


W MGFie w ogole nie ma pompy wspomagania ...

jest silnik elektryczny zamontowany na kolumnie kierowniczej pod deską rozdzielczą o napięciu pracy 9V, po 4,5V na skręt w jedną ze stron.

Mógł zawieść czujnik wspomagania, bądź najzwyczajniej w świecie należy odłączyć silnik wspomagania i podłączyć go za jakiś czas ...

z racji rozkładu masy MGFie kierownica nie chodzi dużo ciężej w porównaniu ze wspomaganiem lub bez ...

Pozdrawiam,
Skwirek

practicator - Nie Paź 23, 2011 22:28

Skwirek napisał/a:
z racji rozkładu masy MGFie kierownica nie chodzi dużo ciężej w porównaniu ze wspomaganiem lub bez ...


no mi się kiedyś nie wiadomo czemu, wyłączyło wspomaganie (samo) to o ile jazda nie jest problemem (z wyjątkiem agresywnego pokonywania zakrętów z dużą prędkością/przyspieszeniem, tudzież zmiany po dwa koleiniaste pasy naraz) to parkowanie przypominało mi czasy poloneza :) dwa dni później samo się włączyło.

Skwirek napisał/a:
W MGFie w ogole nie ma pompy wspomagania ...

jest silnik elektryczny


i bardzo dobrze - dzięki temu czuje się auto perfekcyjnie - po zmianie samochodu na dowolny mam dyskomfort - kierownica nie reaguje na koleiny czy nierówności, albo na zmianę przyczepności... nie wyrywa się, ale przez to nie wiesz czy nie łapiesz już podsterowności - a to utudnia jazdę na "granicy"