Zobacz temat - [R75] Problemy z pompka paliwa cd....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy z pompka paliwa cd....

patrysgn - Sob Sty 30, 2010 23:04
Temat postu: [R75] Problemy z pompka paliwa cd....
Witam,

Kilka tygodni poruszałem temat pompki paliwa znajdującej się koło akumulatora. Samochód nie chciał zapalić, przeszedł w tryb awaryjny i ogólnie pompka buczała. Kupiłem używaną część za 70zł z innego R75 który był przeznaczony do demontażu. Miał przejechane podobno ok.80tys km. Pompkę wymieniłem tydzień przed sylwestrem i wszystko chodziło jak należy. Ładnie zapalał(gdyby nie liczyć ostatnich przygód z mrozami) i ładnie jeździł. Jednak wczoraj ponownie pojawiło się buczenie pompki i problemy z odpalaniem. Raz na kilka zapaleń nie można go uruchomić. Natomiast dzisiaj pojawił się problem ograniczenia obrotów i ogólnie wygląda to tak jakby miał za małe ciśnienie paliwa aczkolwiek raz jedzie normalnie a np za 2km znowu go dławi i tak wkółko...raz rozpędza się do 140km/h a za 5km jedzie 50km/h...Tankuje albo na Orlenie Verve albo na BP Ultimate oraz używam używki TDA(taka chyba firma) plus dodatkowo środek przeciw powstaniu parafiny(bo nigdy nie wiadomo co w tym paliwie jest)...pomóżcie bo ostatnio wiecej stoję niż jeżdże;(

witia24 - Sob Sty 30, 2010 23:34
Temat postu: ok
moj apompa tez chlasuje ale tylko po pzekreceniu stacyjki z 30 sekund jak pompuje paliwo po odpaleni jej nie slysze
patrysgn - Sob Sty 30, 2010 23:38
Temat postu: Re: ok
witia24 napisał/a:
moj apompa tez chlasuje ale tylko po pzekreceniu stacyjki z 30 sekund jak pompuje paliwo po odpaleni jej nie slysze
Ja po odpaleniu też jej nie słyszę. Aczkolwiek wydaje mi się, że takie buczenie nie jest naturalne przy zapłonie tej pompki. Kiedy kupiłem tą używaną pompke żadnego buczenia nie było więc podejrzewam, że cos z nią jest nie tak...
witia24 - Sob Sty 30, 2010 23:44
Temat postu: ok
ja mam auto 3 miesiace i caly czas buczy krece stayjke ona buczy 30 sekund i przestaje robi cisnienie potem odpalam ijest ok mysle ze bedzie dlugo ok bo juz robilem przednie sprezyny 500zl nie moje

po pzekreceniu kluczyka i po wylaczeniu silnika stayjki sysze tez jakis pzekaznik z 5 sekund w okolicy schowka pasazera tak mi sie wydaje takie ryryryryrryrrrrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyy tez niewei co to ale chodzi auto to nie wnikam

dukat11 - Nie Sty 31, 2010 11:08

patrysgn, Po pierwsze za dużo dodatków też nie jest za dobre gdyż mogą rozpuścić za dużo. Jeśli masz problemy z pompką pod maską, na pewno warto sprawdzić tą w zbiorniku gdyż jej niedomagania często mogą być przyczyną przeciążania pompki pod maską. Poza tym spróbuj przeczyścić zawór wysokiego ciśnienia w CR gdyż gdy dostanie on syfu to może być przyczyną zbyt niskiego ciśnienia. A w końcu przygotuj się do jej wymiany gdyż hałas oznacza zazwyczaj luz na panewce a co za tym idzie kiedyś zacznie się zawieszać aż w końcu umrze. Lepiej aby nie stało się to w trasie :wink:
Rowan - Nie Sty 31, 2010 11:41

patrysgn, bardzo możliwe, że pada pompa w baku i dlatego lecące z niej opiłki niszczą pompkę przy aku. A co do tego ograniczania obrotów to tak jak pisze dukat11, zawór trzeba przyczyścić, ale wygląda na to, że to nie koniec z tym będzie, trzeba by chyba obie pompki wymienić.
apples - Nie Sty 31, 2010 12:23

Dlatego dobrym rozwiązaniem byłoby wstawienie filterka przed pompkę pod maska. Po 1 aby nie przepuszczał opiłków na pompkę, 2 aby widać np. w zimie co dzieje się w układzie paliwa (parafina, cofanie ropy, itp.)

patrysgn jeżeli uruchomisz auto to obłóż przewód od filtra paliwa do pompy CR jakimś ręcznikiem i na pracującym silniku wyciągnij przewód od filtra do pompy. Powinno tryskać na wszystkie strony. Możesz zrobić to też po przekręceniu kluczyka jak pompka pracuje, tylko nie wiem czy daje w tym momencie takie samo ciśnienie jak podczas pracy silnika. Zrób to też wyciągając przewód przed filtrem i zobaczysz jak daje sama pompka.

Stawiam bardziej na zapchany filtr paliwa niż na pompkę. Objaw dosyć typowy (szarpanie, brak mocy, falowanie obrotów). Jeżeli filtr będzie nie drożny pompka będzie buczeć ponieważ będzie próbować przepchnąć ropę. Zanim kupisz nową pompkę i zaczniesz coś wymieniać to wymień filtr paliwa. Kup nawet najtańszy aby tylko był nowy. Obstawiam że po wymianie pompka ucichnie.

patrysgn - Nie Sty 31, 2010 12:55

apples napisał/a:
Dlatego dobrym rozwiązaniem byłoby wstawienie filterka przed pompkę pod maska. Po 1 aby nie przepuszczał opiłków na pompkę, 2 aby widać np. w zimie co dzieje się w układzie paliwa (parafina, cofanie ropy, itp.)

patrysgn jeżeli uruchomisz auto to obłóż przewód od filtra paliwa do pompy CR jakimś ręcznikiem i na pracującym silniku wyciągnij przewód od filtra do pompy. Powinno tryskać na wszystkie strony. Możesz zrobić to też po przekręceniu kluczyka jak pompka pracuje, tylko nie wiem czy daje w tym momencie takie samo ciśnienie jak podczas pracy silnika. Zrób to też wyciągając przewód przed filtrem i zobaczysz jak daje sama pompka.
Jak wyciągnąłem wąż podający paliwo od pompki do filtra to jeżeli buczy pompka to tryska na wszystkie strony...Jeżeli nie buczy to niestety nie podaje paliwa do filtra i nie ma automatycznie zapłonu...Raz podaje paliwo a raz nie...nie ma reguły;/
apples - Nie Sty 31, 2010 12:59

Jeżeli kable masz dobrze założone to bym kupił nową pompkę, a przed nią dla pewności założył mały filterek.
Czy pomka w baku chodzi?

patrysgn - Nie Sty 31, 2010 13:03

apples napisał/a:
Jeżeli kable masz dobrze założone to bym kupił nową pompkę, a przed nią dla pewności założył mały filterek.
Czy pomka w baku chodzi?

Nowa pompka to koszt 1000zł ;/ oszczędźcie mi tego...:( co do pompki w baku to nie mam...czy bak ewentualnie jest rozbieralny? Czy możliwe ze ssak paliwa w baku został przytkany?

apples - Nie Sty 31, 2010 13:04

170zł na allegro zamiennik. Sporo osób już na nich jeździ. Jak mi padnie to tez taką kupię.

http://www.allegro.pl/ite...land_rover.html

Ściągnij wąż przed pompką pod maską i zobacz czy pompa z baku podaje paliwo.

patrysgn - Nie Sty 31, 2010 13:15

apples napisał/a:
Ściągnij wąż przed pompką pod maską i zobacz czy pompa z baku podaje paliwo.
Ten wąż co jest od spodu pompki?
apples - Nie Sty 31, 2010 13:20

Tak.
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 13:22

apples napisał/a:
Tak.
A jest jakiś łatwiejszy sposób odczepienia tego węża niż wyjmowanie akumulatora i obudowy żeby dostać się do niego?;/
apples - Nie Sty 31, 2010 13:28

Wyciągnij pompkę do góry. Chyba jest przykręcona 1 śrubą.
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 13:44

apples napisał/a:
Wyciągnij pompkę do góry. Chyba jest przykręcona 1 śrubą.
Żeby odkęcić tą 1 śrubkę to trzeba wyciągać akumulator więc raczej dzisiaj tego nie zrobię ze względu na brak czasu;/ a co z tym ssakiem w baku?
apples - Nie Sty 31, 2010 13:51

Jak zdejmiesz siedzisko tylnej kanapy i odchylisz wygłuszenie to zobaczysz dwa dekielki.
Odkręcasz je i masz zbiornik.

dukat11 - Nie Sty 31, 2010 14:37

patrysgn, przekręć stacyjkę w pozycję zapłonu i posłuchaj przy prawym tylnym kole. Jeśli pompka w baku pracuje to będzie słychać ciche buczenie.
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 15:02

dukat11 napisał/a:
patrysgn, przekręć stacyjkę w pozycję zapłonu i posłuchaj przy prawym tylnym kole. Jeśli pompka w baku pracuje to będzie słychać ciche buczenie.
Przy pierwszym przekręceniu w pozycję zapłonu słychać było delikatne buczenie w przy prawym tylnim kole i bulgotanie w baku. Po kilku sekundach było słychać delikatne jednorazowe puknięcie. Natomiast jak chciałem zapalić to nie zapalił. Wieć ponowiłem czynność(słychać było ponowne bulgotanie w baku, delikatne puknięcie) i wyraźne buczenie pompki koło akumulatora i wtedy zapalił.
dukat11 - Nie Sty 31, 2010 15:11

patrysgn, Ile masz paliwa w baku?
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 16:19

dukat11 napisał/a:
patrysgn, Ile masz paliwa w baku?
wskazówka dochodzi do ostatniej ćwiartki...i zazwyczaj wtedy tankuje i wchodzi 42litry...więc jeżeli zbiornik ma 65l to wyglada na to mam ok.20l...tylko z tym moim plywakiem roznie bywa dlatego zawsze tankuje sie gdy dojdzie do ostatniej cwiartki...
dukat11 - Nie Sty 31, 2010 16:25

Jeśli jest mało paliwa w zbiorniku i jest problem z pompą w zbiorniku to przy niskim stanie paliwa może być zasysane powietrze razem z paliwem.
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 16:28

dukat11 napisał/a:
Jeśli jest mało paliwa w zbiorniku i jest problem z pompą w zbiorniku to przy niskim stanie paliwa może być zasysane powietrze razem z paliwem.
Czyli moje objawy wskazują na uszkodzoną pompę paliwa w zbiorniku?
dukat11 - Nie Sty 31, 2010 16:34

Nie koniecznie tylko jeśli jest padnięta to gorzej pali lub wcale jak jest mało paliwa
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 16:52

dukat11 napisał/a:
Nie koniecznie tylko jeśli jest padnięta to gorzej pali lub wcale jak jest mało paliwa
To co proponujesz? dotankować go i zobaczyć co wtedy będzie sie dzialo?
dukat11 - Nie Sty 31, 2010 17:08

Wyczyść Zawór na CR, dotankuj i zobacz. Tak czy inaczej sądzę, że powinieneś myśleć o nowej pompie.
SeniorA - Nie Sty 31, 2010 18:03

patrysgn, może wystarczy poprawić oring uszczelniający filtra pompy w zbiorniku.Często się rozkręca i pompa się zapowietrza.
Rowan - Nie Sty 31, 2010 19:21

SeniorA, ale taki przypadek występuje w benzynie. W dieslu to nie występuje. Inaczej jest zbudowana ta pompa.
dukat11, dobrze razi zawór do wyczyszczenia i jeśli bulgota w baku, to pompa do wymiany.

SeniorA - Nie Sty 31, 2010 20:12

Rowan napisał/a:
SeniorA, ale taki przypadek występuje w benzynie.


Rowan, fakt, to siła przyzwyczajenia.

apples - Nie Sty 31, 2010 20:13

Na komputerze T4 wyjdzie uszkodzenie pompy?
Rowan - Nie Sty 31, 2010 20:30

apples, trudno powiedzieć czy pokaże błąd. Ale jeśli padnięta, to pokaże niskie, lub zerowe ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia.
patrysgn - Nie Sty 31, 2010 22:01

dukat11 napisał/a:
Nie koniecznie tylko jeśli jest padnięta to gorzej pali lub wcale jak jest mało paliwa
Dotankowalem 12litrów paliwa i dalej było dokładnie to samo więc to chyba nie zależy od ilości paliwa:/ w baku bulgota a pompka koło silnika buczy...ktoś wie ile ewentualnie kosztuje nowa lub zastępcza pompka do baku do diesla?
apples - Nie Sty 31, 2010 22:05

Oj patrysgn
Jedna i druga :wink:
http://www.allegro.pl/ite...land_rover.html
http://www.allegro.pl/ite...tourer_cdt.html

i

http://www.allegro.pl/lis...r+75&view=gtext

patrysgn - Nie Sty 31, 2010 22:18

apples napisał/a:
Oj patrysgn
Dzięki wielkie apples:D wybacz moje nierozgarnięcie ale cały dzień pracowałem i poprostu juz nie mam siły na nic:/ jak oceniacie te zamienniki pod względem jakości?
apples - Nie Sty 31, 2010 22:20

Jak zmienniki Chińskie.
Podobno nie najgorsze. Za 1 oryginał masz 4 zamienniki. Więc chyba warto.

patrysgn - Nie Sty 31, 2010 22:26

apples napisał/a:
Jak zmienniki Chińskie.
Podobno nie najgorsze. Za 1 oryginał masz 4 zamienniki. Więc chyba warto.

W takim razie jutro podjadę na komputer i zobaczymy co tam się porobiło...ewentualnie będę zmuszony kupić pompkę o której pisałeś:/

apples - Nie Sty 31, 2010 22:29

Daj znać co wyszło.
patrysgn - Pon Lut 01, 2010 09:08

apples napisał/a:
Daj znać co wyszło.
"Błąd wstępnego ciśnienia paliwa na szynę wtryskową". Wskazuje to na pompe paliwa w baku?
SeniorA - Pon Lut 01, 2010 16:18

Cytat:
Wskazuje to na pompe paliwa w baku?
wg. mnie wskazuje na pompę wysokiego, tą co już wymieniałeś , bo to czujnik ciśnienia w listwie powiedział o braku ciśnienia a nie czujnik na filtrze.
Rowan - Pon Lut 01, 2010 16:25

SeniorA, tak, ale jeśli rzeczywiście padła w baku pompa, to opiłki poleciały na zawór i teraz nie utrzymuje ciśnienia. Typowy przypadek. Spotkałem się z tym już duuużo razy. A to, że Ci gaśnie, to tylko to potwierdza.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 16:25 ]
SeniorA, w CDT są dwie niskiego i jedna wysokiego CR. On wymienił tylko tą drugą niskiego. Ona jest przy aku.

patrysgn - Pon Lut 01, 2010 16:29

Czyli Rowan wskazujesz na tą w baku?:D już zamówiona;) teraz tylko pytania czy potrzeba bedzie wymienic ta przy akumulatorze czy zacznie normalnie działać po wymianie tej w baku;)
Rowan - Pon Lut 01, 2010 16:43

patrysgn, trudno powiedzieć. Moja przy aku po wymianie tej w baku na zamiennik po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon chodzi tak jak wcześniej, ale dużo dłużej. Wcześniej kilka sek i się wyłączała.
SeniorA - Pon Lut 01, 2010 16:48

Rowan napisał/a:
SeniorA, w CDT są dwie niskiego i jedna wysokiego CR. On wymienił tylko tą drugą niskiego. Ona jest przy aku.
myślałem,że wymienił pompę wysokiego , tylko jak padła by w baku to czujnik od niskiego na filtrze powinien wyrzucić błąd .,.
apples - Pon Lut 01, 2010 17:03

Rowan napisał/a:
SeniorA, tak, ale jeśli rzeczywiście padła w baku pompa, to opiłki poleciały na zawór i teraz nie utrzymuje ciśnienia. Typowy przypadek. Spotkałem się z tym już duuużo razy. A to, że Ci gaśnie, to tylko to potwierdza.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 16:25 ]
SeniorA, w CDT są dwie niskiego i jedna wysokiego CR. On wymienił tylko tą drugą niskiego. Ona jest przy aku.


Jakie opiłki poleciały na zwór? Od czego jest filtr paliwa. Nie powinien przepuścić żadnych opiłków. Jak filtry przepuszczają to po co je montować.
Błąd mówi "wstępnego". Wstępnego ciśnienia jest chyba pompka przy akumulatorze.
Podnosi i podaje ciśnienie na pompę CR która daje główne ostateczne ciśnienie na listwę, a dalej na wtryski.Tak? Czy się mylę?
Może się okazać że obie pompki są już kiepskie i dopiero po wymianie obu (przy akumulatorze i w baku) będzie dobrze.

SeniorA - Pon Lut 01, 2010 17:32

apples, ja zrozumiałem , że chodzi o ciśnienie wstępne ( 200 bar ) na listwie potrzebne do uruchomienia silnika . Najlepiej było by znać kod błędu.
apples - Pon Lut 01, 2010 17:43

SeniorA to źle zrozumiałeś.
Tak jak napisałem. Ciśnienie wstępne jest przed pompą CR. I teraz możne być tak że już obie pompki padły, albo tylko ta w baku. Jeżeli była walnięta ta w baku to pompka przy aku teraz tez mogła paść. Na pewno nic bym nie grzebał za i w pompie CR.

dukat11 - Pon Lut 01, 2010 17:48

Jeśli nie utrzymuje ciśnienia pompa pod maską przy pełnym zbiorniku paliwa to jest do wymiany. Jak by była ok to powinna sama dać radę nawet przy padniętej pompie w zbiorniku. U mnie jak padła pompa paliwa w zbiorniku to nie zauważyłem tego, aż do momentu jak miałem mało paliwa w zbiorniku i zgasł silnik.
apples - Pon Lut 01, 2010 17:50

Pompę w zbiorniku ma tez walnięta bo napisał o bulgotaniu. Chyba że jest jakaś nieszczelność.
dukat11 - Pon Lut 01, 2010 18:08

Może za długo jeździł z walniętą pompką w baku i kończy się pod maską.
Rowan - Pon Lut 01, 2010 18:27

apples, wcale nie. SeniorA, bardzo dobrze zrozumiał. Pokazał siębłąd wysokiego ciśnienia na akumulatorze paliwa. Bo na listwie jest czujnik wysokiego, który jesli wyłapie niższe ciśnienie, to odcina zapłon.
apples napisał/a:
Jakie opiłki poleciały na zwór? Od czego jest filtr paliwa. Nie powinien przepuścić żadnych opiłków. Jak filtry przepuszczają to po co je montować.

Dlatego mówiłem, żeby montować oryginalne filtry. Na nich się to nie zdarza, a na filtronie opiłki przelatują. Kilka przypadków znam takich. :/

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 18:27 ]
Kurcze. Aczkolwiek.... patrysgn, błędy były sprawdzane na odpalonym silniku, czy na zgaszonym? Jesli na zgaszonym to mógł rzeczywiście pokazać, że pompa nie robi cisnienia. Ale to nie wyklucza tego, że wysokiego też nie utrzymuje, bo wtedy by nie było problemów z gaśnięciem podczas jazdy, a to co opisał patrysgn, jest typowe dla śmieci w zaworze CR. :grin:

apples - Pon Lut 01, 2010 18:30

Rowan wstępnego, nie wysokiego. Tylko jak nie będzie miał odpowiedniego ciśnienia do pompy CR to regulator ciśnienia paliwa na listwie wykryje błąd i tez go zgasi. Pompa CR też nie podniesie i nie wyreguluje sama ciśnienia.
Po drugie czujnik ciśnienia paliwa na filtrze też jak wykryje za niskie ciśnienie na pompie przy aku to go nie odpalisz.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 18:30 ]
Obstawiam że obie pompy leżą, a pompa CR i zawór są OK.

Rowan - Pon Lut 01, 2010 20:32

apples, zawór bankowo do czyszczenia. Tutaj nie mam żadnych, ale to żadnych wątpliwości. Tylko zastanawia mnie ten błąd ciśnienia wstępnego. Jeśli on występuje, to powinien wogóle nie odpalić.
apples - Pon Lut 01, 2010 20:54

Rowan wiem ze to Twój konik :wink:
Też bym wyczyścił, nawet dla zasady.
Odpali. Odłącz przewód z obudowy i sprawdź. Tyle ze przejdzie od razu w tryb awaryjny.

Napiszę jeszcze raz:
1. Bulgotanie w baku - pompa w zbiorniku lub nieszczelny układ paliwowy
2. Tryb awaryjny, chwilowe ograniczenia mocy, dławienie się - filtr paliwa lub pompka przy akumulatorze.

dukat11 tez sugerował to od początku. :wink:

patrysgn jeżeli wymienisz pompkę w baku to wypłukaj pompkę przy akumulatorze i dobrze by było wymienić filtr paliwa.

SeniorA - Pon Lut 01, 2010 21:09

Rowan napisał/a:
Tylko zastanawia mnie ten błąd ciśnienia wstępnego. Jeśli on występuje, to powinien wogóle nie odpalić.
będzie pracował tylko na ograniczonych obrotach ,żeby nie zniszczyć pompy wysokiego ciśnienia
Rowan - Wto Lut 02, 2010 15:07

SeniorA, nie zawsze. Bywa i tak, że jeśli czujnik nie wykryje dobrego ciśnienia, to nie poda impulsu na wtryskiwacze. Też się z takim przypadkiem spotkałem.
SeniorA - Wto Lut 02, 2010 15:49

Rowan napisał/a:
Bywa i tak, że jeśli czujnik nie wykryje dobrego ciśnienia, to nie poda impulsu na wtryskiwacze.
tak , zgoda.Zależy jakie jest to niewłaściwe ciśnienie. Na pewno tak będzie jak jak ECM dostanie sygnał ,że ciśnienie jest poniżej 1.7 bara. Ale jak jest już wyższe, do 2.5 , to ECM uruchomi silnik z ograniczeniami. To tylko teoria , a praktyka może być inna.
patrysgn - Sro Lut 03, 2010 16:50

Pompa w baku została wymieniona na nową(oczywiście zamiennik) i niestety dalej jest to samo....samochód nie chce jechać tak jak trzeba...co teraz sugerujecie? Wymiana pompy przy akumulatorze? Czy może coś innego?
apples - Sro Lut 03, 2010 17:00

Cześć. Sprawdzali jak daje pompka za akumulatorem? Poczytaj moje posty wyżej. Obstawiam też tą przy akumulatorze. Niestety.
Jeżeli dobrze to wyczyść jak sugerował Rowan zawór wysokiego ciśnienia na pompie i wymień filtr paliwa.

Jakaś w ogóle poprawa? Jak z bulgotaniem w zbiorniku?

patrysgn - Sro Lut 03, 2010 17:48

apples napisał/a:
Cześć. Sprawdzali jak daje pompka za akumulatorem? Poczytaj moje posty wyżej. Obstawiam też tą przy akumulatorze. Niestety.
Jeżeli dobrze to wyczyść jak sugerował Rowan zawór wysokiego ciśnienia na pompie i wymień filtr paliwa. Jakaś w ogóle poprawa? Jak z bulgotaniem w zbiorniku?

Poprawy żadnej nie ma;/ mam wrażenie, że jest nawet troche gorzej niż na tamtej pompie;/ nie sprawdzali jak podaje pompa koło akumulatora....ale dalej hałasuje tak jak hałasowała....prawdę mówiąc nie słuchałem czy bulgota czy nie bo załamałem się robiąc tą pompę w baku i okazało się, że to nie to:(

apples - Sro Lut 03, 2010 18:23

Nie chcę Cie załamywać, ale trzeba było kupić tą koło akumulatora. Sam mówiłeś że buczy. Jak ta obok akumulatora jest dobra to powinna pociągnąć nawet bez tej w baku. Tak pisaliśmy tez wcześniej.
Wyciągnij wąż i zobacz jak podaje paliwo. Powinna walić na wszystkie strony tak że maska powinna być w ropie, ewentualnie niech w warsztacie gdzieś sprawdzą.

patrysgn - Pią Lut 05, 2010 15:59

apples napisał/a:
Nie chcę Cie załamywać, ale trzeba było kupić tą koło akumulatora. Sam mówiłeś że buczy. Jak ta obok akumulatora jest dobra to powinna pociągnąć nawet bez tej w baku. Tak pisaliśmy tez wcześniej.
Wyciągnij wąż i zobacz jak podaje paliwo. Powinna walić na wszystkie strony tak że maska powinna być w ropie, ewentualnie niech w warsztacie gdzieś sprawdzą.
No to trudno....jutro kupię tą koło akumulatora i wymienie bo wymiana to 40minut:) tylko kasy troche szkoda bo okazało się, że ta w baku jest dobra....;/ no ale cóż:D przynajmniej będę miał nowe pompy:D:D a może ta pompka do baku co kupiłem jest niedziałająca(pomimo tego, że kupiłem ją na allegro na stronie podanej przez apples:))?Bo ten brak mocy nie ma nic wspólnego z przepływomierzem prawda? Jeżeli byłby padnięty przepływomierz to zapalałby bez problemu tak mi się wydaje a nie co 2 zapłony robił sobie jaja...

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 15:59 ]
Samochód działa;) pompka paliwa w baku, pompka paliwa koło akumulatora , filtr paliwa. Te 3 rzeczy zostały wymienione. Koszt 440zł... Ale grunt, że działa i na obie pompy mam 12 miesięcy gwarancji...Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za pomoc.

Rowan - Pią Lut 05, 2010 19:54

patrysgn, a czyściłeś zawór przy okazji?
apples - Pią Lut 05, 2010 20:16

patrysgn czyli dobrze obstawiałem :wink:
Zrób jeszcze co pisze Rowan

patrysgn - Sob Lut 06, 2010 01:54

Rowan napisał/a:
patrysgn, a czyściłeś zawór przy okazji?
Nie...a jak to zrobić?
apples - Sob Lut 06, 2010 07:34

http://forum.roverki.eu/v...aworu+wysokiego
http://forum.roverki.eu/v...p=455163#455163

Rowan - Sob Lut 06, 2010 07:51

patrysgn, i chodzi normalnie i nie gaśnie? Dziwne, zwykle jak pompka pada, to syf z niej leci i zatyka zawór.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 07:51 ]
Jeśli się nic nie dzieje, to nie ma sensu tego rozbierać i czyścić.

patrysgn - Sob Lut 06, 2010 10:04

Rowan napisał/a:
patrysgn, i chodzi normalnie i nie gaśnie? Dziwne, zwykle jak pompka pada, to syf z niej leci i zatyka zawór.

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 07:51 ]
Jeśli się nic nie dzieje, to nie ma sensu tego rozbierać i czyścić.

Wkręca się na 5tys obrotów więc jest chyba ok;) ładnie przyspiesza i nie ma żadnych niepokojących objawów;) natomiast nie wiem teraz co z tym pływakiem od poziomu paliwa...czy mogę już jeździć aż zapali się rezerwa czy dalej mam tankowac jak dojdzie do ostatniej cwiartki wskaźnik;/

apples - Sob Lut 06, 2010 10:10

Zaworu w takim razie nie ruszaj.
Sprawdzaj sobie poziom paliwa według kompa poz. 6.0 lub jeździj na wyczucie. Przelicz ile powinien spalić i ile możesz jeszcze mieć obserwując jak zachowuje się kontrolka rezerwy i wskaźnik paliwa.

dukat11 - Sob Lut 06, 2010 10:30

patrysgn napisał/a:
czy mogę już jeździć aż zapali się rezerwa czy dalej mam tankowac jak dojdzie do ostatniej cwiartki wskaźnik;/


Ja wymieniałem już pompę i wolę nie kusić losu więc tankuję jak dojdzie do 1/4, czasem trochę mniej ale nie czekam na rezerwę.

SeniorA - Sob Lut 06, 2010 10:50

Jeśli wskaźnik paliwa nie jest na 0 i nie świeci cały czas kontrolka , to czujniki w zbiorniku są dobre. Natomiast jeżeli wskazania są rozbieżne z rzeczywistą ilością paliwa , to układ wymaga kalibracji na T4.
patrysgn - Sob Lut 06, 2010 23:44

Myślę, że będe tankował jak dojdzie do ostatniej ćwiartki:) natomiast dzięki za radę odnośnie testu 6.0...muszę to sprawdzić:D
apples - Nie Lut 07, 2010 15:26

patrysgn 1/4 to 15l w baku. :wink:
patrysgn - Nie Lut 07, 2010 23:11

apples napisał/a:
patrysgn 1/4 to 15l w baku. :wink:
No wiem wiem...:) dzisiaj tankowałem to zeszło sporo poniżej ostatniej ćwiartki i bez problemu zapalał(nie to co przed wymianą) i weszło 48litrów paliwa. Ale informacja o rezerwie się nie zapaliła....a tak na marginesie to normalne, że po mieście w automacie i dość dynamicznej jeździe(w miarę możliwości jak na CDT przystało:D) pali ok.9,1l/100km?
dukat11 - Pon Lut 08, 2010 12:28

patrysgn napisał/a:
a tak na marginesie to normalne, że po mieście w automacie i dość dynamicznej jeździe(w miarę możliwości jak na CDT przystało:D) pali ok.9,1l/100km?


Tak to bardzo normalne :wink:

michalie - Pon Lut 08, 2010 12:51

Witam ja mam takie pytanko w kwesti sprostowania tylko bo czytają ten post to sie kapke pogubiłem ,a chodzi o te pompy to ile ich w koncu jest dwie czy trzy
1 ta w baku
2 ta przy baterii (ma ona jakąś konkretną nazwe)
3 ...no właśnie czy ta przy baterii i CR to ta sama pompa?

apples - Pon Lut 08, 2010 13:07

Pompy są 3.
1. pompa w baku.
2. pompka przy akumulatorze.
3. pompa Common Rail przy silniku (nad alternatorem).

michalie - Pon Lut 08, 2010 14:09

Dzieki apples przyjąłem do wiadomości.
mapis79 - Nie Sie 22, 2010 01:07
Temat postu: Jak dobrać sie do pompy w baku
Witam podpinam sie pod temat ponieważ nie chce zaczynać go znowu.
Padła mi pompa w baku i nie wiem jak sie do niej dostać (jak sie uda to bym nie ściągał baku)a nie chce nic rozwalić prosiłbym o pomoc w tej sprawie.

dukat11 - Nie Sie 22, 2010 01:12

Cytat:
Witam podpinam sie pod temat ponieważ nie chce zaczynać go znowu.
Padła mi pompa w baku i nie wiem jak sie do niej dostać (jak sie uda to bym nie ściągał baku)a nie chce nic rozwalić prosiłbym o pomoc w tej sprawie.


mapis79, zadajesz pytanie w wątku w którym jest odpowiedź. Zadaj sobie tyle trudu i przeczytaj ten wątek

mapis79 - Nie Sie 22, 2010 01:25

Czytam ale o demotażu pompy to jest tylko tyle że jest pod tylną kanapą, a mi chodzi oto jak ją się demontuje ze ze zbiornika bo nie widzę żadnych śrub
dukat11 - Nie Sie 22, 2010 01:34

mapis79 napisał/a:
Czytam ale o demotażu pompy to jest tylko tyle że jest pod tylną kanapą, a mi chodzi oto jak ją się demontuje ze ze zbiornika bo nie widzę żadnych śrub



Na pierwszej stronie:
Cytat:
Jak zdejmiesz siedzisko tylnej kanapy i odchylisz wygłuszenie to zobaczysz dwa dekielki.
Odkręcasz je i masz zbiornik.


Poza tym polecam:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

mapis79 - Nie Sie 22, 2010 08:59

Ja po prostu chciałbym się dowiedziec jak fizycznie demontuje się pompę znajdującą w baku ponieważ nie mogę znależc artykułu na ten temat jeśli ktoś zdejmował sam pompe to napewno podpowie mi co trzeba zrobic
dukat11 - Nie Sie 22, 2010 10:16

mapis79 napisał/a:
Ja po prostu chciałbym się dowiedziec jak fizycznie demontuje się pompę znajdującą w baku ponieważ nie mogę znależc artykułu na ten temat jeśli ktoś zdejmował sam pompe to napewno podpowie mi co trzeba zrobic


Nie ma artukułu bo to banalnie proste:
1. ściągasz tylną kanapę i odchylasz matę tłumiącą,
2. odkręcasz 3 śrubki od dekielka z prawej strony,
3. odpinasz złączkę elektryczną i rurki paliwowe z obudowy
4. Odkręcasz pierścień mocujący pierścień mocujący obudowę pompy
5. wyciągasz pompę z obudową
6. Odpinasz rurki i przewody
7. Wypinasz z 3 gumowych uchwytów

Montujesz w odwrotnej kolejności

mapis79 - Nie Sie 22, 2010 12:43

dzięki trzeba było tak od razu .
frew - Pon Paź 18, 2010 18:33

Dziś mój roverek odmówił mi posłuszeństwa w trasie :( na szczęście tylko 20 km od domu.
Kilka dni wcześniej już zaczął szwankować to wyczyściłem zawór, lecz tylko na jeden dzień to pomogło. Przeczytałem temat z pompami, więc żeby nie tracić czasu zamówiłem już pompę paliwa, tą koło aku. a dopiero teraz wziąłem się za rozbieranie. Co się okazało po rozebraniu i podłączeniu pompy do zasilania. Pompa pracuje, zdemontowałem więc pompę w zbiorniku i tu lipa nie działa.
Czytając Wasze wcześniejsze wypowiedzi wywnioskowałem, że pompa ta koło aku da sobie radę nawet w przypadku gdy ta w baku jest uszkodzona.
Czy to oznacza że mam obydwie padnięte ?? Dlaczego więc pracuje jedna z nich ?
A i jeszcze jedno pytanko czy w okolicach szczecina kupie gdzieś pompę tą do zbiornika ? W Środę miałem jechać w trasę jak nie znajdę na jutro pompy to masakra
:cry:

Molibdenik - Pon Gru 06, 2010 13:03

Witam.
Postanowiłem troszkę odswieżyć temat. Jak dokładnie działa pompka przy aku? Chodzi mi o to co ją wyłacza? Czujnik ciśnienia (który), czy czas, a moze jedno i drugie. Moja pompka ni z tego ni z owego zaczęła strasznie hałasować, a samochodzik nie mógł przekroczyć 2,5k obrotów. Po wymianie jest ok i znacznie ciszej, ale pompka po przekręceniu kluczyka pracuje cały czas, w ogóle się nie wyłącza. Dodam jeszcze, że wymianę pompki w baku mam już za sobą (jakieś 3 miesiące temu). Obie pompki to oczywiście zamienniki z allegro.

apples - Pon Gru 06, 2010 14:14

Molibdenik napisał/a:
Jak dokładnie działa pompka przy aku? Chodzi mi o to co ją wyłacza? Czujnik ciśnienia (który), czy czas, a moze jedno i drugie.
Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=570872#570872 oraz załączam schemat. :wink:
roverovy - Sro Paź 17, 2012 10:41

rover 75 2.0cdti 2004r

Witam
Miałem to samo w w styczniu. Pompa paliwa przestała podawać, brzęczy a nie podaje paliwa. Szukałem przez internet kupiłem jakąś niby niemiecka skv w Łodzi którą mechanik zamontował pracowała 2 miesiące i padła. Reklamacji nie uznali powiedzieli że złej jakości paliwo lałem - jak bym miał na to wpływ. Mechanik kupił sam pompkę hiszpańską jakąś WRC i o dziwo chodzi jak na razie. Zdradził mi że już kilka ich zamontował i się sprawdziły poszukałem że importuje je firma z Włocławka tu jest do nich link. Mają inne też części www.swiatczesci.pl

Honey - Sob Kwi 20, 2013 12:17
Temat postu: Pompa Paliwa
Też miałam problem z pompą paliwa , obroty nie przekraczały 3000 tys wymieniłam filtr paliwa i dalej był problem z jazdą , fakt nie gasł ani się nie dławił lecz był ewidentny problem z przyśpieszeniem, na 5 jechał max 120 km/h , odkręciłam pompę paliwa i jak sie okazało siateczka na spodzie była tak zajechana syfem że się nie dziwię że biedak miał problem z pobieraniem prawidłowym paliwa, ale stwierdzam że jako kobieta sobie z tym poradziłam więc chyba każdy powinien. :D
haszczyc - Sob Kwi 20, 2013 13:15

Honey, chodzi ci o pompe paliwa w baku czy tą obok akumulatora?
grig222 - Sro Paź 30, 2013 19:42

Witam ,po przeczytaniu tych postów postanowiłem wymienić swoją pompę paliwa przy aku stara raz działała raz nie . Po wymianie , nowa pompa po przekręceniu kluczyka głośno pracuje i wyłącza się po 60 sekundach . Czym może być spowodowane jej głośna praca , proszę o pomoc .
Pieta - Sro Paź 30, 2013 19:46

To, że się wyłącza to normalne. Pompuje aż paliwo osiągnie odpowiednie ciśnienie i się wyłącza

Głośno pracuje bo pewnie niskiej jakości jest
pytanie jak głośno?

Pompę tą trochę słychać, oczywiście nie w kabinie.
Moja zamiennik ACRON troszeczkę głośniejsza jest niż oryginał

grig222 - Czw Paź 31, 2013 15:53

Moja pompa też jest firmy ACRON i dosyć glośno ją słychać w kabinie , myślałem że po wymianie filtra paliwa będzie ciszej pracować ale wydaje mi się , że nic się nie zmieniło . Czy ta głośna praca może być spowodowana padniętą pompą w zbiorniku i jeżeli tak to jak długo mogę jeździć tylko na tej jednej czy nie grozi jej szybkie zepsucie się .
haszczyc - Czw Paź 31, 2013 16:10

grig222, acron tak głośno pracuje i nic z tym nie zrobisz
grig222 - Nie Lis 03, 2013 14:01

Czyli norma dzięki haszczyc już myślałem , że trafiłem na lipną pompę .

[ Dodano: Pią Lis 01, 2013 17:19 ]
No i lipa dzisiaj problem z pompą przy aku wrócił , kiedy rano przekręciłem kluczyk w stacyjce pompa nie pracowała zaskoczyła dopiero po trzecim przekręceniu kluczyka . Przed wymianą tej pompy ze starą było to samo , wcześniej ktoś napisał że może być to problem z przekaźnikiem i zrobiłem podmiankę i dalej to samo . Co może być przyczyną jej nie załączania się .

[ Dodano: Nie Lis 03, 2013 14:01 ]
Czy mógłby ktoś mi na pisać jaki symbol powinien mieć przekaźnik od pompy paliwa ten pod schowkiem bo mój ma napisane coś takiego ++0306 a widziałem , że ktoś na zdjęciu miał jakiś inny z oznaczeniem R6LD , który jest właściwy czy nie ma to znaczenia .

longer86 - Pon Lis 04, 2013 10:22

jak po przekręceniu kluczyka pompa nie pracuję to spróbuj puknąć w nią delikatnie.

może zaskoczy.

grig222 - Pon Lis 04, 2013 13:27

longer86 nie wiem czy czytałeś moje posty , ale ja wymieniłem pompę na nową i raczej jest sprawna . Dzisiaj podmieniłem przekaźnik ten pod schowkiem zobaczymy , na chwilę obecną pompa działa może to była wina tego przekaźnika .
haszczyc - Wto Sty 21, 2014 17:56

Witam, rok temu wymieniałem pompkę obok akumulatora firmy SKV niestety ostatnio już 3 razy nie mogłem samochodu odpalić, 2 razy pomogło popukanie w pompkę i załączyła się dziś niestety pukanie nic nie dało dopiero jak auto ustawiłem na równej powierzchni to pukanie w pompkę uruchomiło ją jak auto stało na wzniesieniu to nie było możliwości by pompka się załączyła, wszystkie 3 przypadki w których pompka nie działała były na wzniesieniu jak auto było pochylone na tył
alter6 - Sro Cze 04, 2014 22:40

Witam, a miał ktoś przypadek że pompka paliwa ta przy aku cały czas pracuje nawet po wyciągnięciu kluczyka i zamknięciu auta oraz odpaleniu auta. Ostatnio zostawiłem auto na noc i mi rozładowała akumulator do zera taka sam sytuacja kiedy odłączyłem tą przy aku pompkę i zostawiłem auto na noc i tez aku padło więc wniosek że ta w baku też pracuje cały czas.

Może ktoś pomoże?
na dzień dzisiejszy wyciągnąłem aku aby nie zmarnować go i zmieniłem pompkę tą przy aku ale to nie pomogło
dodam iż po odpaleniu auto zachowuje się normalnie nie zauważyłem szczególnie jakiś nieprawidłowości jedynie że cały czas pracują pompki no i że coś za dużo zaczął palić

[ Dodano: Sro Cze 04, 2014 22:40 ]
byłem jeszcze teraz przy aucie i okazało się że jakaś substancja olejo i ropo pochodna wylała się na lewą część skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami pod schowkiem po stronie pasażera. Moje pytanie jest następujące skąd ona się tam wzięła i co to jest? :shock:

Brutus - Nie Cze 15, 2014 19:30
Temat postu: jaka pompa do diesla
Witam
przeglądam forum nt pompek i nie mogę znaleźć informacji czy pompa paliwa w baku i przy aku to ten sam typ czy są inne? może ktoś poda jakiś symbol? Wymieniłem pompę przy aku i było ok ale teraz słyszę straszny bulgot w baku i przy 1/4 paliwa problem z uruchomieniem.... więc diagnoza jasna ale tu właśnie pytanie jw., pomożecie :oops:

dukat11 - Nie Cze 15, 2014 21:12

Brutus napisał/a:
Witam
przeglądam forum nt pompek i nie mogę znaleźć informacji czy pompa paliwa w baku i przy aku to ten sam typ czy są inne? może ktoś poda jakiś symbol? Wymieniłem pompę przy aku i było ok ale teraz słyszę straszny bulgot w baku i przy 1/4 paliwa problem z uruchomieniem.... więc diagnoza jasna ale tu właśnie pytanie jw., pomożecie :oops:


Są inne w baku wyglada tak:

http://img.bazarek.pl/399...3db6cf2328f.jpg

Brutus - Nie Cze 15, 2014 23:11

Dzięki za szybką odpowiedź, może jednak ktoś ma jakiś numer albo inne fotki bo z tego zdjęcia to za mało widzę i bez demontażu starej pompy to nie dobiorę. W sklepie mają katalog z pompami ale jest ich sporo i sami nie wiedzą którą dobrać.... :?:
longer86 - Pon Cze 16, 2014 00:04

taka sama jest w w vw passacie nr zaraz podam oryginału z rovera

[ Dodano: Pon Cze 16, 2014 00:04 ]
Pompka VDO jedyny numer który na niej jest to K329 00 124a

Brutus - Pon Cze 16, 2014 00:11

to już jakaś ścieżka do poszukiwań jest, serdeczne podziękowanie :ok: jutro dokonam zakupu i zweryfikuję z tym co mam w baku
dexter77 - Sob Sty 10, 2015 14:07

To jak to jest z tym buczeniem pompy przy akumulatorze?

Jakiś czas temu ten dźwięk zwrócił moją uwagę i nie wiem czy tak było już od początku... W każdym razie kilka dni temu auto nie odpaliło i tego buczenia na pewno nie było (ale padł też przy okazji akumulator..).

W każdym razie dziś auto mi ładnie odpaliło za pierwszym razem i faktycznie to buczenie jest po przekręceniu stacyjki - tak przez około 30 sekund. A jak u Was wygląda sytuacja z tą pompą? Zastanawiam się, czy to mogła być przyczyna nieodpalenia i czy pompa jest do wymiany. Na forach w UK piszą, że dźwięk jest ok, bo wiadomo że pompa wtedy działa.

Poniżej zamieszczam link do nagrania z buczeniem (ps. wyżej jest pompka? a to niżej ze strzałką to filtr?):

http://www.youtube.com/watch?v=FgndjZn2B4c

mirekbuk120 - Sro Sty 14, 2015 19:32

I mnie dopadło w końcu. Dwa dni temu samochód odpalił dopiero za 4 razem. Na następny dzień już nie odpalił. Bez ostrzeżenia, żadnego szarpania czy spadku obrotów. Kolega podjechał z komputerem i żadnych błędów wszystkie parametry w normie. Więc lektura na forum i dzisiaj zabrałem się do pracy.
Pompka w zbiorniku chodzi ale ciśnienie daje słabe (nie wiem jakie powinno być). Ta przy zbiorniku daje ostro, więc ciśnienie dobre. Ale samochód nawet nie parsknie. Więc postanowiłem zabrać się za ten zawór na pompie CR. Faktycznie dojście masakra. Wyjąłem i według mnie czyściutka nic tam nie widziałem, ale wypsikałem wydmuchałem, wymyłem. Poskładałem, przekręcam kluczyk i :mrgreen: :mrgreen: na szczał.
Pytanie dla mądrzejszych: jaka jest zasada działania tego zaworu i za co odpowiada? Według mnie nic tam nie było, ale zabieg pomógł.

longer86 - Sro Sty 14, 2015 19:53

iglica w zaworze wysuwa się i chowa regulując ciśnienie paliwa, jak się zapcha to nie leci

mirekbuk120 napisał/a:
Poskładałem, przekręcam kluczyk i :mrgreen: :mrgreen: na szczał.
no i faktycznie jak wyczyściłeś był przepływ to naszczał ropy i odpalił ;)
mirekbuk120 - Sro Sty 14, 2015 20:39

Bardziej chodziło mi o to, czy działa on na zasadzie ON/OFF, czy płynnie regulując np: ilością przepływającego paliwa.
Jesli zaciął się w pozycji zamkniętej to łatwiej było by to sprawdzić zdejmując wężyk od przelewu pompy. Całe paliwo powinno iść tym przelewem, a w normalnej sytuacji przelewem od wtrysków. Czy dobrze dedukuję?

sebaxll - Wto Paź 13, 2015 22:43

odgrzebuje temat bo muszę u siebie wymienić pompę przy akumulatorze. Pytanie - jaka polecacie z doświadczenia? Oczywiście wiem że org. Pierburg najlepszy ale cena powala, Skv ktoś pisał, że się zacina jeszcze dostępna jest Magneti marelli czy produkt firmy qap co tak prężnie sie reklamuje na TVN Turbo. Lub może z praktyki cos innego???
Prosze o porady.
Pozdro

longer86 - Wto Paź 13, 2015 22:58

Możesz poeksperymentować, nada sie każda do której podłączysz węże i będzie utrzymywać ciśnienie powyżej 3,5 bar
Pieta - Sro Paź 14, 2015 14:39

w 2012 zamontowałem pompę ACRON 76599 i daje radę do tej pory
sebaxll - Sob Paź 17, 2015 11:56

Dzięki za wszystkie rady. Założyłem słowacki zamiennik dostępny w Intercarscie za niecałe 200 PLN po rabatach i narazie daje radę. Ciśnienie do 3.5 bar a silnik wkreca się na czerwone pole gdzie nigdy tak nie miał. Zobaczymy jak z trwałością.
longer86 - Sob Paź 17, 2015 12:29

Jak wciśniesz w podłogę to nie czujesz szarpniec ani nic?
sebaxll - Wto Paź 27, 2015 18:38

Nie. Nic nie kuca idzie pod czerwone pole. Tylko ze też niedawno wymieniłem ten elektrozawor przy pompie CR zalozylem Bosha też z carsu. Wydatek paliwa mam już dobry

[ Dodano: Wto Paź 27, 2015 18:38 ]
Z pompką problemów cd. I zrobiło się tak ostatnio mi że po wyjęciu kluczyka tym samym zgaszeniu pojazdu pompka cały czas pracowała ze wylądowała akumulator ii dopiero po odlączeniu akumulatora przestała bzyczec, od tego momentu wsluchuje się co się dzieje pod maską. II też od tego czasu po włączeniu zapłonu pompka pracuje bez końca a powinna wyłączać się jak dopompuje odpowiednią ilość paliwa -- tak miałem bynajmniej wcześniej.
Co wysiadlo ? Czujnik jakiś??

wellman - Czw Lut 25, 2016 16:36

Niestety dopadł mnie też problem z pompką paliwa, na czujniku listwy wtryskowej i w filtrze pojawiły się opiłki. Pompa w baku wykluczona, zatem zostaje pompka przy aku.

Teraz pytanie, czy to:

http://allegro.pl/pompa-p...5993320413.html

podejdzie i czym się różni od innych oryginalnych pierburgów droższych jeszcze o 250 pln? Czy to jest po prostu to samo tylko bez tej gumowej manszety? Może ktoś już to kupił i sprawdził? :-)

longer86 - Czw Lut 25, 2016 23:53

naciągniesz starą gumę :D

oryginał zdaje się miał przetłoczenie takie żeby się guma nie zsuwała :P

Balas87 - Pią Mar 11, 2016 11:32

a pompka od brata bliźniaka bmw e46 podejdzie ?? wygląda tak samo jak ta nasza..... chodzi o tą przy aku.
wellman - Pią Mar 11, 2016 11:34

Balas87, podejdzie, to zdaje się ta sama pompka Pierburga / TI Automotive. Problemem mogą być zamienniki, o których opinie są różne.
Balas87 - Pią Mar 11, 2016 12:08

tylko ciekawe jakie daje ciśnienie, moja już głośno buczy więc jej dni są policzone.... do zamienników po 150 zł się zraziłem, zostaje kupić jakąś godną używkę i liczyć na szczęście ;D no i właśnie pompek od bmw jest dużo więcej niż do rovera.... tylko jakie daje ciśnienie....
wellman - Pią Mar 11, 2016 13:26

Balas87 napisał/a:
no i właśnie pompek od bmw jest dużo więcej niż do rovera


Do BMW zdecydowanie więcej "oficjalnych zamienników" masz, niż do Rovera. :P

Jeśli kupisz Pierburga przeznaczonego do E46 to ciśnienie będzie miał odpowiednie, np. ten http://allegro.pl/pompa-p...771674328.html. To jest dokładnie to samo, co nasza pompka. :-)

Balas87 napisał/a:
tylko ciekawe jakie daje ciśnienie


Teoretycznie możliwości mają większe, niż u nas wykorzystują. W BMW (i u cin1391 :P ) ta sama pompka w INPie pokazuje trochę ponad 4 bary, a w R75 w okolicy 3.6 bara, co jest zasługą jakiegoś zaworu dławiącego zainstalowanego w okolicy baku.

huberto8 - Pią Maj 13, 2016 13:20

Witam,mam pytanie co do pompy paliwa w baku,chodzi mi dokładnie o jej prace,jakiś czas temu wymieniana była na nowa,chodzi mi o jej prace czy powinno byc ja słychac czy nie,u mnie jest cisza ale auto smiga bez problemu
Brutus - Sob Maj 21, 2016 16:19

Witam, jeśli cisza to padła. Też to miałem. Z pompkami niestety jest problem bo oryginały są drogie a zamienniki ...nigdy nie wiadomo!? Wróciłem do postu o pompkach bo znów mnie dopadło lub dopadnie ten problem. Podjechałem na P4 żeby sprawdzić co roverek tak osłabł i diagnoza była taka że słabe paliwa ciśnienie i do tego kiepski przepływomierz. Fakt, w zbiorniku pompka zdechła, przy aku chodzi ostro. Pytanie czy słabe ciśnienie wynika z kiepskiej kondycji pompki przy aku czy braku pracy tej w zbiorniku?? Tego komputer nie chciał powiedzieć. Mam w planie kupić obie ale tu wchodzi problem z "numerologią". Czy ktoś może podać numery oryginału rovera lub np do E46 bo taka pasuje? chodzi mi o obie pompki. A drugie pytanie to wkład przepływomierza, też jakiś numerek?
Znalazłem firmę http://www.bear.kielce.pl...Phrase=rover+75 która sprzedaje takie drobiazgi ale numerów ci u nich dostatek :| Stąd prośba do doświadczonych "roverzystów" o jakąś poradę. No i może jakaś opinia o firmie z Kielc :mrgreen:

wellman - Sob Maj 21, 2016 16:49

Brutus, wszystkie te tematy już były poruszane. Poszukaj, można się przy okazji dowiedzieć sporo innych rzeczy. :-)

Przepływomierz, najlepiej oryginał BOSCH 0 928 400 520. Podróbki przekłamują. Nie warto też próbować z innymi np. od E46. W BMW masz możliwość adaptacji przepływomierza, u nas nie.

Ewentualnie alternatywą jest przepływomierz Pierburg z przystawką MAFAM ze strony http://www.tuning-diesels.co.uk/. Wtedy możesz sobie też wskazania przepływki odpowiednie "poprawić".

Co do pompek. Pompy w baku nie robiłem jeszcze, ale pompka przy aku - T4 Automotiv (dawny Pierburg) o numerze 7.50051.60.0. Możesz próbować z zamiennikami, ale jak słusznie zauważyłeś to loteria. Mam u siebie założony nową ori i nie ma żadnych problemów - jest cicha, daje odpowiednie ciśnienie, pasuje p&p.

Brutus - Sob Maj 21, 2016 22:33

Wellman, ja czytam to forum bardzo często choć nie pisze postów bo na razie nie mam takich potrzeb - rowerek sprawuje się ok!
Jak sam możesz stwierdzić są różne opinie w sprawie pompek i przepływomierzy od różnych forumowiczów. Choćby polecanie przepływomierza od E46 bo ponoć to jest to samo, z pompkami też różnie. Chciałem dowiedzieć się coś więcej od ludzi którzy już coś z tym robili stąd pytania?
Dlatego dziękuję za odpowiedź, jest pomocna, ale może ktoś coś jeszcze dorzuci w tej kwestii? ;-) [/b]

marecki6 - Pon Wrz 23, 2019 18:42

Cześć
W dniu wczorajszy pojawił się u mnie hałas związany ewidentnie z pompą paliwa tą obok aku. Po podniesieniu maski okazało się że pompka jest mokra od ropy. Rozpiąłem spinkę, poprawiłem wąż i zapiąłem spinkę. Po szybkim teście było sucho i cicho ale dzisiaj po krótkiej trasie znowu zrobiło się mokro, hałasu wczorajszego brak ale słychać jakby pompa się nie wyłączała. I teraz dwa pytania:
1. Czy w związku z nieszczelnoscią może być tak że pompa pracuje cały czas walcząc o ciśnienie?
2. Czy mogę bezkarnie skrócić ten wąż o odcinek nasunięty na pompę aby usunąć potencjalnie rozciągnięty odcinek węża i nasunąć "nowy" odcinek?

[ Dodano: Pon Wrz 23, 2019 18:42 ]
Odpowiem sobie sam.... Skrócenie węża nic nie dało tzn. nadal na wierzchu pompki robi się mokro. Czy jest szansa że pompka mogła się rozszczelnić? Czy ta pompka pracuje cały czas po odpaleniu silnika? Po tym co zrobiłem nie słychać jej we wnętrzu auta a jedynie po podniesieniu maski i nadstawieniu ucha słychać że bzyczy.

borsuk88 - Pon Wrz 23, 2019 19:02

Z tego co mi wiadomo ona jest potrzebna do odpalenia samochodu , potem pracuje pompa wysokiego ciśniena , ale mogę sie mylić.
marecki6 - Wto Wrz 24, 2019 19:01

Czy ktoś zna wymiary węża idącego od pompki do filtra paliwa? średnica zewnętrza i wewnętrzna?

[ Dodano: Wto Wrz 24, 2019 19:01 ]
Wymieniłem metalową spinkę na wężu na metalową skręcaną opaskę ale nic to nie dało. Mam jednak podejrzenie że to nie z węże wydostaje się paliwo a z rozszczelnienia pompy bo zaraz po odpaleniu pojawiło się paliwo w miejscu łączenia metalowej obudowy z plastikowym deklem z którego wychodzi króciec. Czy to jest możliwe aby pompa się rozszczelniła i przepuszczała paliwo?

jwk - Pon Lut 10, 2020 22:27

R75 1,8
Pytanko o czynnik sprzyjający padaniu pompki.
Zdążyło mi się to raz i zbiegło się to ze świątecznym postojem samochodu. W ciemno kupiłem nową - nie oryginalną w pudełku magneti marelli. Odpalił, problem znikł.
Teraz po dwoch latach od wymiany, postał niespełna tydzień i to samo. Pompkę słychać, rozrusznik kręci, rover nie pali, choć coś tam udaje, że zalapie. Już nabyłem kolejną pompkę, i jutro montuje, ale może ktoś ma jakąś sugestie...




Edit.
Jak pisałem tak zrobiłem. Pompka wymieniona. Rover jeździ.
Można coś schrzanic przy montażu, co może mieć wpływ na żywotność pompki?

marecki6 - Sro Lip 08, 2020 12:05

Czy ktoś z was montował pompę w baku:

https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-magneti-marelli-mam00010m-95949302-8766704052?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Różnica w cenie jest dość spora.