Zobacz temat - [R75] Intercooler, turbina
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Intercooler, turbina

grota10 - Nie Lut 28, 2010 15:26
Temat postu: [R75] Intercooler, turbina
Grzebiac dzisiaj w swoim R zauwazylem przetarta rure gumowa za filtrem powietrza miedzy silnikiem a scianka dzialowa. Wlasciwie takie krotkie gumowe kolanko.Od czego to jest? Jeszcze jedno.Wyczytalem ze przy czyszczeniu zaworuEGR warto odkrecic caly kolektor i tez wyczyscic w srodku wraz z kanalami dolotowymi.Widze ze jest on przykrecony na sruby 10.Czy po zdjeciu kolektora nalezy zalozyc nowa uszczelke czy stara.Czy wogole jest tam uszczelka.Robi sie cieplo powoli przygotowuje sie do calego przegladu newralgicznych punktow autka
apples - Nie Lut 28, 2010 15:34

Zrób fotkę z oddali. Jest to rura od intercoolera do turbiny.
grota10 - Nie Lut 28, 2010 15:35

czyli jak jest w niej dziura to turbina nie dziala? mam tylko takie zdjecie. Jest to doslownie kolanko ktore laczy metalowa rure idaca w poprzek silnika z druga metalowa rura idaca nieco nizej.Tyle wymacalem reka bo niestety kanalu nie mam
kolin - Nie Lut 28, 2010 15:36

Działa ale jest nieszczelność w układzie dolotowym i spada moc silnika.
apples - Nie Lut 28, 2010 15:39

Wszystko działa tylko brak pełnej mocy.
grota10 - Nie Lut 28, 2010 15:40

a gdzie to kupic moze mozna cos dopasowac od czegos innego. wymiar w srodku fi50
apples - Nie Lut 28, 2010 15:47

BMW, Freelander, Allegro :wink:

[ Dodano: Nie Lut 28, 2010 15:47 ]
Numer katalogowy PNH000190

RHL - Czw Lip 01, 2010 14:17

Witam!

Dzis zabralem sie za szukanie dziury w wezach, bo syczy tak jakby byl napedzany powietrzem. Jest to tak glosne, ze przy zamknietych oknach i puszczonym radiu w normalnej glosnosci slychac to w srodku. Ale nie udalo mi sie dojsc do tego gdzie to jest;/ Kolanko wydaje sie byc dobre, nie wymacalem tam nic. Na ktore weze powininem zwrocic uwage? Czy jak bedzie dziura to powinno wylatywac stamtad powietrze?

Rowan - Czw Lip 01, 2010 14:36

RHL, może intercooler gdzieś ma nieszczelność... :wink:
RHL - Czw Lip 01, 2010 14:59

Gdzie on jest ?:P I po czym to bede mogl stwierdzic?
apples - Czw Lip 01, 2010 22:43

Zobacz to http://www.the75andztclub...tercooler+rings :wink:
RHL - Pią Lip 02, 2010 22:34

Ooo trzeba sprawdzic :D Konieczie musze zrzucic zderzak? Musze to naprawic, bo tak sie nei da jezdzic, nie potrafie wjechac pod gorke...
krist - Pią Lip 02, 2010 23:15

Wbrew pozorom zrzucanie zderzaka to nie taka tragedia :razz: . Trzeba tylko mieć kawałek wolnego miejsca (parking pod blokiem nie jest najtrafniejszym placem do takich napraw), trochę wyczucia, oraz szczyptę dobrych chęci do roboty :mrgreen: .
RHL - Pon Lip 12, 2010 10:44

Witam,

Własnie przedchwila bylem sciagac zderzak, aby sprawdzic to plastikowe kolanko co wychodzi od IC, uszczelka jest wporzadku. Nie potrafie zlokalizowac syczenia... Juz nie mam pomysłów :( Auto jest tak zamulone ze pod gorke musze redukować biegi, bo poki nie osiagnie 2600 obrotów jest jak cinkłaczento...
Zauważyłem również, że przy gazowaniu zza obudowy filtra powietrza wydostaja sie spaliny i do dosc sporo



Przy okazji napisze, że własnie przed momentem coś stalo się z biegami, strasznie cieżko chodza predzej złamie ten lewarek niz wskoczy... Czytalem ze kolo 200 tys cos sie dzieje, a ja wlasnie mam ponad 199tys przebiegu. Czy to juz czas na tarczę?

Ehh Rover pięknie umilił mi dzien dzisiaj :P

pajda - Pon Lip 12, 2010 11:11

RHL, jeżeli biegi ciężko wchodzą to pewnie niedługo przestaną wchodzić w ogóle ( tak było u mnie :lol: )

Winny jest wysprzęglik
poczytaj http://forum.roverki.eu/search.php?mode=results

Rowan - Pon Lip 12, 2010 14:19

pajda, albo pompa :razz:
Co do problemu, to spaliny mogą się wydobywać z tłumika elastycznego drgań, przy tym przebiegu lubią się one już rozwalać. Co do tego braku mocy, to chyba trudno będzie co kolwiek bez kompa znaleźć :/

RHL - Pon Lip 12, 2010 14:30

Pompka byla wymieniana 8000km temu, tak szybko by padła? Najgorzej jest wklepac jedynke 2 i 3 z lekkim oporem 4 i 5 łatwiej. Na wyłączanym silniku chodza normalnie. A co do kompa do musi byc T4 nie ? Tylko gdzie ja go znajde w miare blisko:P
apples - Pon Lip 12, 2010 14:52

RHL, odnośnie pompki, biegów, itp. pytaj się http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811 . Jeżeli w każdym temacie będziemy pisać o wszystkim to niepotrzebny jest Workshop i opisywanie problemu w temacie bo w każdym i tak będzie o wszystkim.

RHL napisał/a:
A co do kompa do musi byc T4 nie ? Tylko gdzie ja go znajde w miare blisko:P
Może byś KTS Boscha lub coś innego. http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613
RHL - Pon Lip 12, 2010 15:10

Byłem na diagnostyce w marcu, pisałem tu błedy ale nie umiem znalezc teraz tego tematu wyskoczylomi 10 usterek:

13573 - sterowanie czasem grzania - awaria sterownika zarzenia
272 - czujnik temp. powietrza zasysanego - za wysoki sygnal
12304 - sygnal P/N w EGS/wył. sprzęgła sygnał niezrozumiały
544 - czujnik położenia pedału 2 - sygnał niezrozumiały
4496 - kontrola ciśnienia w magistrali - nieszczelność
4693 - Czujnik cisnienia wtrysku wstępnego - za wysoki sygnał
4704 - cisnienie wtrysku wstepnego - kontrola - utrzymywane cisnienie robocze
1152 - sterowanie wentylatorem chlodnicy - przerwa
7717 - czujnik polozenia walu korbowego
7680 - CAN wiadomosci

apples - Pon Lip 12, 2010 15:11

RHL, http://forum.roverki.eu/v...highlight=13573
RHL - Pon Lip 12, 2010 15:21

4496 - kontrola ciśnienia w magistrali - nieszczelność

To moze to ma cos wspolnego z tym syczeniem ? A czy jakby gdzies była dziura w tych wezach to powinno walic powietrze z niej przy przegazówce?

apples - Pon Lip 12, 2010 15:27

RHL napisał/a:
4496 - kontrola ciśnienia w magistrali - nieszczelność

To moze to ma cos wspolnego z tym syczeniem ?
To odnosi się raczej do magistrali wysokiego ciśnienia paliwa.
RHL napisał/a:
A czy jakby gdzies była dziura w tych wezach to powinno walic powietrze z niej przy przegazówce?
Tak. Dodatkowo spadek mocy. O ile mowa o intercolerze.
RHL - Pon Lip 12, 2010 15:30

No spadek mocy jest, syczenie jest glosniejsze niz silnik tylko ja nie mam pojecia gdzie ono moze byc, sprawdzilem kolanka sranka i nic węże i nic nigdzie nie dmucha
dukat11 - Pon Lip 12, 2010 16:36

RHL, do szukania źródła dźwięku jest stetoskop. Można użyć nawet taki zabawkowy i szukać miejsca skąd się dźwięk wydobywa (tzn jest najgłośniej)
RHL - Pon Sie 30, 2010 01:01

Problem syczenia i spadku mocy rozwiazany! Powod: zawalony katalizator, turbo mialo za duzo spalin i zamast pompowac, caly czas upuszczala co by jej nie rozwalilo - stad ten syk. Auto ma teraz wyraznego kopa przed 2000rmp i ten dzwiek turbiny ahh:D Dziekuje Wam za to ze głowkowaliscie razem ze mna;p
szpynior - Sro Mar 28, 2012 21:38

Nawiązując do tematu.

W zeszłym roku jak kupiłem R75 to okazało się że IC jest walnięty. Jako że wmiedzy czasie lekko uszkodził się bok IC tam gdzie wchodzi rura z oringiem wkleiliśmy rurę na stałe. No i tak sobie śmiga rok czasu bez żadnych świstów huków itp. Ale coś ostatnio zauważyłem że turbo słabo ciągnie, fakt jest że czuć powyżej 2000 rpm ale największe depnięcie ma dopiero na 4 biegu .Na 2 i 3 biegu niestety nie ma szału. Czy to może być spowodowane modyfikacją ?

W poniedziałek jestem umówiony do speców i mają mi sprawdzić ciśnienie doładowania i tu pytanko jakie powinno być prawidłowe ?

Rowan - Sro Mar 28, 2012 22:49

szpynior, przepływke odpinałeś?
szpynior - Czw Mar 29, 2012 09:29

Rowan, Dziś odpiąłem po testowaniu na kompie i efekt jest. Za dwa tygodnie jadę na chipa także w sofcie ją wyłączę bo chyba tak się da.