Zobacz temat - [R200] Ogrzewanie tylnej szyby
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Ogrzewanie tylnej szyby

mirek8 - Sob Mar 13, 2010 17:19
Temat postu: [R200] Ogrzewanie tylnej szyby
Mam problem z przekaznikiem ogrzewaniem tylnej szyby a właściwie z jego lokalizacją .Przekaznik ma zwarcie i grzał mi cały czas szybę usunąłem bezpiecznik 25A połowiczny sukces to grzanie nie rozładowuje mi akumulatora ale brak ogrzewania szyby gdy potrzeba. Pomocy??
Remigiusz - Sob Mar 13, 2010 17:22

Przekaźnik jest, jak otworzysz bagażnik z tylu po twojej PRAWEJ stronie, pod tapicerka na wysokości prawego tylnego światła. Taki zielony on będzie :wink:
mirek8 - Wto Mar 16, 2010 17:13

Przepraszam że tak póżno odpowiadam na podpowiedz przekaznik ten w bagażniku znalazłem jednak wydaje mi się że jest on od tylnej wycieraczki po wyjęciu przestała działać nie wspomniałem że samochód jest trzy drzwiowy.
Remigiusz - Wto Mar 16, 2010 17:23

mirek8, Faktycznie przepraszam :neutral: Pomieszało mi się coś.

przekaźnik jest w budowany niestety w caly moduł sterowania Rovera MFU, nie ma osobnego przekaźnika :cry:

R-200 - Wto Mar 16, 2010 17:37

Przekaźnik szyby znajduje się obok bezpieczników, metalowy, okrągły. :roll: :roll: :roll:
Paul - Wto Mar 16, 2010 19:36

mirek8, a pewny jesteś, że to przekaźnik a nie sławetna wiązka klapy ??
Może to tam jest zwara ?? IMHO to przekaźnik może mieć najwyżej sklejone styki i nie rozłączać a zwarcie w przekaźniku (w dosłownym znaczeniu) jest b. mało prawdopodobne. Pomijając fakt, że przy zwarciu 'leciałby' bezpiecznik :P

NoVik - Czw Kwi 08, 2010 20:14

Mam ten sam problem co kolega. Auto czy stoi czy chodzi i tak mryga mi kontrolka od ogrzewania tylnej szyby. Poprostu raz się włącza raz wyłącza, co może być przyczyną tego czy to ten przekaźnik MFU który znajduje się pod kierownicą obok tych wszystkich bezpieczników ?? ??
Paul - Czw Kwi 08, 2010 20:24

NoVik napisał/a:
czy to ten przekaźnik MFU
albo kabelkologia :(
Przy wyłączonej stacyjce też tak ma ??

NoVik - Czw Kwi 08, 2010 20:25

Przy wyłączonej tak samo jak przy włączonej
Paul - Czw Kwi 08, 2010 20:28

No to obawiam się jakiegoś przebicia w przewodach :(
Zdiagnozuj to jak najprędzej, bo może być niebezpiecznie :boisie:

wrona7878 - Czw Kwi 08, 2010 21:31

Witam gdzie znajde MKU i jak wygląda w ROVER 200? Remi55,
kharry - Czw Kwi 08, 2010 22:05

NoVik, zobacz wiązkę tylnej klapy w gumowej osłonie po prawej stronie.
chripal - Czw Lis 24, 2011 12:00

Mam podobny problem, to znaczy nie działa ogrzewanie tylnej szyby. Sprawdziłem i jest spalony bezpiecznik (ten wewnątrz kabiny), wymiana na sprawny pozwala zauważyć, że włącznik ogrzewania jest sprawny, gdyż po włączeniu na chwilę zapala się podświetlenie (pomarańczowe) ale zaraz bezpiecznik się spalił i kontrolka zgasła i oczywiście nie ma ogrzewania, wnioskuję więc, że mam gdzieś zwarcie w instalacji, czyli trzeba szukać tej wiązki w bagażniku... zobaczę czy da się to jakoś organoleptycznie zauważyć... Mam pytanie, czy gdyby to było zwarcie w wiązce to czy wyciągnięcie przekaźnika w tej sytuacji powinno spowodować brak zwarcia? Chodzi mi o jakieś szybkie zdiagnozowanie miejsca zwarcia... Proszę o poradę gdzie i w jakiej kolejności szukać.
Paul - Czw Lis 24, 2011 12:09

chripal napisał/a:
wyciągnięcie przekaźnika w tej sytuacji powinno spowodować brak zwarcia?
Jeżeli problem istnieje między przekaźnikiem a szybą, to TAK.
Na 99% będzie to
kharry napisał/a:
zobacz wiązkę tylnej klapy w gumowej osłonie po prawej stronie

chripal - Czw Lis 24, 2011 12:49

Paul napisał/a:
chripal napisał/a:
wyciągnięcie przekaźnika w tej sytuacji powinno spowodować brak zwarcia?
Jeżeli problem istnieje między przekaźnikiem a szybą, to TAK.
Na 99% będzie to
kharry napisał/a:
zobacz wiązkę tylnej klapy w gumowej osłonie po prawej stronie


Chętnie ją zobaczę... tylko może ktoś mi wytłumaczy, czy mam to zobaczyć wewnątrz bagażnika czy wewnątrz klapy bagażnika po prawej stronie. Gdzie dokładnie szukać tej wiązki?

To samo pytanie dotyczy gdzie szukać gniazda do komputera, szukałem za konsolą od strony pasażera znalazłem jakąś płaską pomarańczową wtyczkę z małymi dziurkami, ale nie wiem czy to to... dziurki to małe kwadraciki i kilka małych szczelin prostokątnych, a sądziłem (wg schematu) że wszystkie dziurki na piny są tej samej wielkości, więc to chyba nie to znalazłem.

leszczu - Czw Lis 24, 2011 13:29

chripal napisał/a:
Chętnie ją zobaczę... tylko może ktoś mi wytłumaczy, czy mam to zobaczyć wewnątrz bagażnika czy wewnątrz klapy bagażnika po prawej stronie. Gdzie dokładnie szukać tej wiązki?

Kabelki właśnie przecierają się w tej gumowej osłonie. :wink:
chripal napisał/a:
To samo pytanie dotyczy gdzie szukać gniazda do komputera

Gniazdo znajdziesz za konsola środkową przy prawej nodze. :wink:

chripal - Czw Lis 24, 2011 13:54

leszczu napisał/a:
chripal napisał/a:
Chętnie ją zobaczę... tylko może ktoś mi wytłumaczy, czy mam to zobaczyć wewnątrz bagażnika czy wewnątrz klapy bagażnika po prawej stronie. Gdzie dokładnie szukać tej wiązki?

Kabelki właśnie przecierają się w tej gumowej osłonie. :wink:
chripal napisał/a:
To samo pytanie dotyczy gdzie szukać gniazda do komputera

Gniazdo znajdziesz za konsola środkową przy prawej nodze. :wink:


Dzięki bardzo, będę szukał :)

MatiNitro - Czw Lis 24, 2011 18:10

Mój problem z podgrzewaniem tylnej szyby polega na tym że grzeją mi tylko dwa paski. Reszta została zapewne uszkodzona podczas przyciemniania szyby. Orientuje się ktoś ile kosztuje naprawa tych uszkodzonych i gdzie szukać kogoś kto by się tego podjął?
ADI-mistrzu - Czw Lis 24, 2011 18:28

Koszt: 15zł
Gdzie szukać pomocy: Allegro (http://allegro.pl/lakier-...1914445234.html)
Kto to zrobi: spójrz na własne łapi

Ja tak rok temu zrobiłem i mam święty spokój, działają wszystkie (a sprawnych miałem 3).

chripal - Czw Lis 24, 2011 21:28

Dziękuję za pomoc fotograficzną, znalazłem już złącze diagnostyczne i wiązka też wiem która, dam znać jak ją sprawdzę, jaki to przyniosło efekt.

PS. Wyjęcie okrągłego przekaźnika powoduje, że nie spala się już bezpiecznik, ale też nie zapala się światełko ogrzewania szyby, więc problem jest na pewno dalej, czyli albo w szybie albo prawdopodobnie w tej wiązce.

[ Dodano: Czw Lis 24, 2011 21:28 ]
... w szybie to raczej by zwarcia nie było, a u mnie coś je powoduje, więc głupio napisałem... już szybciutko się poprawiam. Muszę jakoś zdjąć tę gumową osłonę z wiązki, macie na to jakieś patenty? Boję się uszkodzić gumę... moje doświadczenia z motoryzacją są raczej niewielkie, w sensie, że ja sam nigdy nie nawet nie próbowałem zmieniać klocków, a dzisiaj nagle odczytałem kody błedów z komputera i potem je skasowałem. To wszystko dzięki temu forum! No ale komputer to nie to samo co fachowe zdjęcie gumowej osłony ;) Wszyscy piszą sprawdź, zobacz to czy tamto, ale do tego trzeba mieć podstawowe pojęcie o motoryzacji, ja umiem sprawdzić olej i naładować akumulator. Napiszcie jak zacząć, dalej sobie poradzę ;)

ADI-mistrzu - Czw Lis 24, 2011 22:22

Normalnie się ściąga, tam gdzie wchodzi w blachę (czy to w klapie bagażnika czy w karoserii) po prostu ciągniesz, ona wyskoczy w końcu.
Na końcach jest jak by zagięta przez co nie wyłazi sama, potem tylko musisz ją podciągnąć i zobaczyć kable w niej.

chripal - Pią Lis 25, 2011 02:26

Dziękuję za fachową poradę, uspokoiłeś mnie

ADI-mistrzu napisał/a:
potem tylko musisz ją podciągnąć i zobaczyć kable w niej.


kable też dadzą się trochę wyciągnąć?

ADI-mistrzu - Pią Lis 25, 2011 08:48

A to ciężko powiedzieć, raczej powinny ale chyba niewiele.
har0 - Pią Lis 25, 2011 08:59

kable też powinny się dać lekko wyciągnąć. Jakby nie chciały to odepnij plastik maskujący bagażnik, ten duży czarny i pod nim możesz odpiać na chwilę kable z wtyczek i spokojnie wyciagniesz wiązkę żeby sobie naprawić
leszczu - Pią Lis 25, 2011 12:03

Po prostu ściągnij ta gumę, nic dla niej się nie stanie, pod guma zobaczysz pewnie poprzecierane kabelki, które będziesz musiał zaizolować. U mnie np.: było ciężko te kabelki zrobić i musiałem tą gumę rozcinać, ale może dla ciebie uda się bez rozcinania. :wink:
chripal - Pią Gru 09, 2011 06:08

Pojechałem jednak do elektryka, nie mam narzędzi, aby się za to zabierać. Wiązka faktycznie była poprzecierana, już ktoś wcześniej tam próbował izolować poszczególne przewody, ale dosyć nieudolnie. Na szczęście, nie trzeba było nic lutować, wystarczyło porządnie zaizolować. Drugie miejsce, gdzie okazało się, że jest uszkodzenie to w klapie bagażnika, blisko szyby jest małe złącze, które łączy wiązkę z szybą, które się wysunęło i dotykając do karoserii powodowało zwarcie. Aby się tam dostać trzeba było zdjąć maskownice z prawej i lewej strony szyby od wewnątrz klapy bagażnika. Te połączenia do szyby są po obydwu stronach, mniej więcej na środku wysokości szyby, z lewej minus z prawej plus. Napięcie tam już dochodzi, ale czy szyba grzeje to się dowiem jak będzie zimno, bo dzisiaj auto nawet nie paruje, ale kontrolka się świeci i bezpiecznik już się nie spala.

Dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu.

[ Dodano: Pią Gru 09, 2011 06:08 ]
Jednak mimo, że prąd dociera do szyby to nie grzeje, są mikroskopijne przerwy w paskach na szybie... czyli czeka mnie klejenie, czy w Trójmieście są fachowcy którzy potrafią takie coś naprawić?

ADI-mistrzu - Pią Gru 09, 2011 08:35

Zrobisz to sam, kup sobie tylko klej elektroprzewodzący.
jrdarus1 - Pią Gru 09, 2011 10:13

ja mam takie przetarcia ze muszę kupić nowa szybę ( przynajmniej tak stwierdził elektryk i ze klej nie pomoże )
ADI-mistrzu - Pią Gru 09, 2011 12:28

Zrób zdjęcie i pokaż.
chripal - Sro Gru 14, 2011 20:13

ADI-mistrzu napisał/a:
Zrobisz to sam, kup sobie tylko klej elektroprzewodzący.


Już mam ten lakier na bazie srebra , ale nie mam garażu, więc chyba muszę czekać na ciepłą pogodę aby spróbować to zrobić, bo na lakierze jest napisane, że w temp. +10 stopni. Mam pomysł, że od środka może być cieplej jak nagrzeję auto silnikiem i zrobić część nitek przy zamkniętej klapie.

ADI-mistrzu - Sro Gru 14, 2011 20:31

Możesz spróbować, najlepiej wziąć taśmę malarską (żółtą) i okleić nitki, aby czasem lakierem za dużo nie pomalować :wink:
Potem pomalować przerwane miejsca i nagrzać dopiero potem auto, jaki jest sens nagrzania auta a potem jego wystudzenia przez otwartą klapę w czasie malowania :razz:
Chyba że półkę wyjmiesz i się w bagażniku zamkniesz, tylko nie zrób tak że zapomnisz, wejdziesz do bagażnika (bez zdjętej półki) i się zatrzaśniesz, mógł byś mieć problem z wyjściem :mrgreen:

chripal - Czw Gru 15, 2011 02:49

Spoko, będę uważał! :)

ADI-mistrzu napisał/a:

Potem pomalować przerwane miejsca


No i tu jest problem, pod światło widać, że brakuje wiele, wiele miejsc, nie wiem czy metoda optyczna tutaj zda egzamin, próbowałem mierzyć, gdzie powstaje przerwa, ale to też kiepski tester... chyba przejadę jednak każdą ścieżkę od początku do końca.

kruszan - Czw Gru 15, 2011 14:37

chripal napisał/a:
Spoko, będę uważał! :)

ADI-mistrzu napisał/a:

Potem pomalować przerwane miejsca


No i tu jest problem, pod światło widać, że brakuje wiele, wiele miejsc, nie wiem czy metoda optyczna tutaj zda egzamin, próbowałem mierzyć, gdzie powstaje przerwa, ale to też kiepski tester... chyba przejadę jednak każdą ścieżkę od początku do końca.


to stracisz majątek... buteleczka ma 2-3gramy, uwierz mi nie starcza na zbyt wiele...

możesz użyć taśmy papierowej jeśli chcesz jak radzi Adi, ale nie trzeba - wiadomo nie na kitujesz tyle żeby spływało, ale jak będzie nie idealnie w jednej linii to nic. Weź próbnik w ręke (zwykłą kontrolkę, zmasuj do np. zamka w drzwiach i patrz gdzie świeci i jak mocno a gdzie nie i zaznaczaj jakimś mazakiem) zrób kilka malowań, bo jak naprawisz na wiązce jedno miejsce, to potem od niego zaczniesz szukać kontrolką dalej... no chyba że jest prąd na końcu paska to jest ok :)

ps. trzeba długo poczekać zanim wyschnie, sam to przerabiałem bo wędkami porysowałem wiele pasków sobie :)

powodzenia

jrdarus1 - Pią Gru 16, 2011 13:40

ADI-mistrzu, Nie ma sensu robić zdjęcia bo naprawdę jest wszystko wytarte z tego co zauważyłem to dobry jest pasek na samej górze bo jest ciemny a reszta jaśniutka, powycierana przepuszczająca światło.
Firq - Pią Gru 16, 2011 20:48

Witam podepnę sie pod temat bo zamontowałem sobie podgrzewacz wody w MG i jest on sterowany + i chciałem podłączyć plus z podgrzewania tylnej szyby (Podgrzewanie działało wcześniej) i sprawdzałem kontrolką gdzie po wciśnięciu przycisku wychodzi Plus na ogrzewanie tylnej szyby i spaliła mi się żarówka kontrolki i od tego czasu nie działa mi podgrzewanie tylnej szyby... Kupiłem nowy włącznik bezpieczniki sprawdziłem pod nogami kierowcy i pod maską w puszce i wszystkie sa ok.... gdzie szukać przyczyny i w kostce od przełącznika podgrzewania szyby tylnej w którym pinie jest PLUS po wciśnięciu przycisku ??
rovek - Pią Gru 16, 2011 23:53

Spróbuj przytrzymać przycisk podgrzewania tylnej szyby troche dłużej na włączonym zapłonie na pozycje 3, w poprzednim roverze nie mogłem znaleźć przyczyny kiedy wszystko było sprawne i przez przypadek zaczęło działać.
Firq - Sob Gru 17, 2011 17:52

ok dzięki sprawdzę
chripal - Nie Gru 25, 2011 05:01

kruszan napisał/a:
chripal napisał/a:
Spoko, będę uważał! :)

ADI-mistrzu napisał/a:

Potem pomalować przerwane miejsca


No i tu jest problem, pod światło widać, że brakuje wiele, wiele miejsc, nie wiem czy metoda optyczna tutaj zda egzamin, próbowałem mierzyć, gdzie powstaje przerwa, ale to też kiepski tester... chyba przejadę jednak każdą ścieżkę od początku do końca.


to stracisz majątek... buteleczka ma 2-3gramy, uwierz mi nie starcza na zbyt wiele...

powodzenia


faktycznie tego lakieru jest tyle co nic, na razie nie zacząłem, pogoda jest niesprzyjająca i trochę brak czasu.

kruszan - Nie Gru 25, 2011 07:05

chripal napisał/a:
faktycznie tego lakieru jest tyle co nic, na razie nie zacząłem, pogoda jest niesprzyjająca i trochę brak czasu.


mówiłem ;P

jeśli nie masz ogrzewanego garażu - odpuść sobie i poczekaj do wiosny (mi akurat w takich temp. jak rok temu robiłem nie chciało się to zrobić i paski nie działały, na wiosnę musiałem zeskrobać to i dopiero się tak zastygło że prąd poszedł) ale nie wiem może będziesz miał szczęście :) fajnie by było jechać gdzieś potem itp. żeby auto długo ciepłe było :bezradny:

rafal506 - Nie Gru 25, 2011 12:24

A Ja wam opowiem dosyć ciekawą historię z czwartku co do podgrzewania tylnej szyby.Wstaje rano do pracy,skrobie szybki bo temperatura na minusie.Jadę,załączam ogrzewanie tylnej szyby.Ujechałem ze 3 km i nagle słyszę wielki huk.Patrze w lusterko nie ma szyby :shock: Pierwsza myśl ktoś rzucił czymś ale nie ma nikogo,też nic nie spadło z drzew bo ich nie było.Co było tego przyczyną nie mam zielonego pojęcia :bezradny: Kiedy już szyby nie było przycisk od podgrzewania cały czas się palił.Szybka już kupiona,czeka do wtorku na wstawienie.
Firq - Nie Gru 25, 2011 23:20

nie wytrzymała zmiany temperatury chociaż sam w to nie wierze co pisze ...... ale jak to inaczej wytłumaczyć....
Remigiusz - Nie Gru 25, 2011 23:27

rafal506, Bywały już takie przypadki nie jesteś 1. i ostatni w 200 co się takie coś przytrafiło :razz:
rafal506 - Pon Gru 26, 2011 01:14

Wiem teraz jedno,że po wymianie szyby na pewno podgrzewania jej nie załączę :grin:
rovek - Pon Gru 26, 2011 09:08

Załączysz, załączysz ale nie tak od razu. :wink:
kadzaf - Pon Gru 26, 2011 16:14

Poprostu wada fabryczna szyby, bo jak inaczej to wytłumaczyc :lol:
Matik608 - Nie Lis 25, 2012 12:18

Witam.
Również mam problem z podgrzewaniem szyby :roll:
po wciśnięciu guzika słychać pyknięcie przekaźnika, niestety bez efektu, szyba nie grzeje, kontrolka na guziku nie świeci. Dobrze zauważyłem że przekaźnik załącz dopiero po odpaleniu samochodu? gdy jest zgaszony nie słychać pyknięcia.
Sprawdziłem wiązki w tylnej klapie, poprawiłem luty po poprzednim właścicielu, sprawdzałem miernikiem napięcia nie ma, rozebrałem tapicerkę bagażnika po prawej stronie, wypiąłem kostkę od szyby i tam również napięcie 0 czyli brak zasilania. Bezpieczniki pod maską również wyglądają na dobre, przekaźnik słychać więc co jeszcze sprawdzić? :???: Pisaliście coś o bezpiecznikach w kabinie, gdzie one się znajdują?

chudson - Nie Lis 25, 2012 12:20

Lampka na przełączniku poprostu mogła się przepalić ale nie ma to nic wspólnego z działaniem. Skoro przekaźnik pyka to sprawdź czy dochodzi do niego napięcie i czy wychodzi z niego napięcie dalej.
Cezary_Czapski - Nie Lis 25, 2012 14:37

Matik608 napisał/a:
Pisaliście coś o bezpiecznikach w kabinie, gdzie one się znajdują?

Pod kierownicą - bezpiecznik 23

Wpinałem się ostatnio pod ogrzewanie szyby w R25 http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83270 ostatni post

Schematy elektryczne http://roverclub-bg.com/i...cdiagrams98.pdf strona 48

Matik608 - Czw Lis 29, 2012 21:04

Dzięki Cezary_Czapski, bezpiecznik przepalony, lecz niestety po włożeniu nowego od razu się spalił :cry:
Przewody w klapie sprawdzałem wiec pewnie gdzieś w instalacji robi sie zwarcie :cry:
W sobotę dziewczyna zostawia mi swojego Rovera to będę dalej szukał :wink:
macie jakieś pomysły gdzie może robić sie zwarcie?

kzrr - Czw Lis 29, 2012 21:26

Matik608, wiązka tylnej klapy na 99% ;)
gr4 - Czw Lis 29, 2012 22:24

Ja właśnie wróciłem z walki z anomaliami elektrycznymi związanymi po części z brakiem ogrzewania tylnej szyby i nie działaniem dmuchawy w kabinie.

Problem był bardziej złożony ponieważ po włączeniu ogrzewania tylnej szyby zamki w drzwiach zaczynały brzęczeć, dodatkowo przepalało non stop bezpiecznik od świateł stopu i cofania. Bezpiecznik od dmuchawy był sprawny.

Powodem całego problemu był gnój w lampkach od oświetlenia tablicy rejestracyjnej, kable przegnite, pełno wody, takie tam, w tej temperaturze bez garażu ich nie naprawię wiec wypiąłem je od środka, pod pokrywą na klapie od bagaznika, tam są złaczki od tych lampek, po wypięciu problem zniknął, przepalając dziwnym trafem po drodze bezpiecznik od centralnego zamka. Ale nic to.

Bynajmniej po odłączeniu tych lampek i poskręcaniu wszystkiego do kupy odzyskałem dmuchawę, światła stopu, cofania i zamki już nie brzęczą po wciśnięciu ogrzewania tylnej szyby no i centralny zamek też już sie nie przepala... nie wiem tylko czy szyba faktycznie grzeje bo już sił na dziś brakło ;) dam znać jak tylko mi auto zaparuje.

ZADANIE DOMOWE DLA ZUCHWAŁYCH: mam taką ciekawostkę którą odkryłem podczas tej zabawy, jeśli ktoś z was mógłby sprawdzić czy to normalne byłbym wdzięczny, już wyjaśniam: w bagazniku pod wykladziną z prawej strony są dwie wiązki kabli które idą na klapę, dokładnie tam są też dwie złączki na tych wiązkach, jedna z mniejszą ilością kabli druga z wyraźnie większą, u mnie kiedy odłączam te grubszą, zostawiając te z mniejszą ilością kabli podłączoną wciskając przycisk ogrzewania tylnej szyby na konsoli włączam środkowe światło stopu, naciskam drugi raz światło gaśnie i tak można sobie poszaleć jak ktoś lubi ;) nie kumam tego, albo coś jeszcze gdzieś zwiera albo angliki ostro dawali w palnik jak robili elektryke w tych autach ;)

gregory41 - Czw Wrz 19, 2013 21:28
Temat postu: Ogrzewanie tylnej szyby
Witam , odgrzeję temat u mnie jest następująca sytuacja cały czas grzeje szybę i rozładowuje akumulator , po wyciągnięciu przekaźnika jest ok , wiązka w klapie ok, nie zależnie czy stacyjka załączona czy nie tak się dzieje, myślałem że przekaźnik kupiłem inny ale to samo , może jest jeszcze jakiś inny po drodze ? Wygląda na to że cały czas podaje napięcie na przekaźnik , kontrolka przy przycisku cały czas świeci próbowałem odpiąć przełącznik ale jest to samo ?
Czytając starsze posty ktoś mówił o kontrolce oleju u mnie jest ok ale za to szwankuje wskaźnik od temperatury płynu chłodzącego tzn. wskazania są raz pokazywał za wysokie a teraz pokazuje trochę za niskie . Byłem u elektryka to powiedział że trzeba wymienić czujnik i stwierdził uszkodzony przekaźnik od el.ogrzewanej szyby , ale jak już wyżej pisałem nie jest to przekaźnik ?

robsson78 - Pią Wrz 20, 2013 15:57

Co do czujnika temperatury, odkręć i dobrze przeczyść styk przewodu masowego od aku. do nadwozia. Może to pomoże.
Piszesz że za wysokie a teraz za niskie, tzn. jakie bo różnie to bywa ?
W jakiej pozycji jest wskazówka ?

gregory41 - Pią Wrz 20, 2013 18:32

Na początku wskazówka wskakiwała na maxa (czerwone poole) byłem u elektryka z tym czujnikiem i el. szybą potrzymał kilka dni i oddał auto teraz czekam na czujnik bo zamawiał dwa i zaden nie pasował :o a teraz jak uruchomie silnik to jest poniżej dolnej kreski pomału rośnie do połowy wskaźnika i tak zostaje , nie wiem czy tak ma być bo od nie dawna jeżdżę tym roverkiem :mrgreen: