Zobacz temat - [R75] Ustawienie obiegu wewnętrznego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ustawienie obiegu wewnętrznego

jarema - Sro Maj 19, 2010 20:33
Temat postu: [R75] Ustawienie obiegu wewnętrznego
od jakiegoś czasu zauważyłem inne, tak mi się wydaje działanie obiegu wewnetrznego na panelu klimatyzacji.
otóż gdy na dworze jest chłodniej niż w aucie, to po wejściu do środka i odpaleniu silnika zawsze włącza się samoczynnie obieg wewnętrzny-dlaczego?
moim zdaniem nie powinien gdyż musi zaczerpnąć zimnego powietrza z dworu by schłodzić wnętrze. więc dlaczego dzieje się inaczej.
nie było tego problemu gdy było zimno.
teraz muszę pamiętać aby zawsze po uruchomieniu wyłączyć ten przycisk.
panel klimy pracuje u mnie w trybie econ, bo jakoś nie widzę potrzeby uruchamiania klimy(nie jest tak ciepło)

hvil - Sro Maj 19, 2010 20:37

też to mam:-) Badałem tą zależność mi sie wydaje ze jak temp na dworze jest o 4 stopnie (albo o 6)nizsza jak w aucie ustawiona to sie wlacza obieg:-) bo roverek stwierdza ze na dworze jest za mala roznica by cos dalo:-) mi to nie przeszkadza, po prostu odklikuje:-)
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 20:40

Panel klimatyzacji sam dostosowuje napływ powietrza do auta, dzieje siętak na podstawie różnicy temperatur na zewnątrz i wewnątrz auta. Przykładowo, jeśli wewnątrz auta jest gorąco i uruchamiasz klimatyzację, to włączy się obieg wewnętrzny, aby szybciej schłodzić powietrze wewnątrz samochodu.
Najlepiej jest jeździć z włączonym trybem AUTO i sterować tylko różnicą temperatury na poszczególne strefy/kanały. Jak ustawisz sobie na 22 st.C i na zewnątrz auta będzie chłodno, to klima i tak się nie włączy. Daj swojemu roverkowi wykazać się inteligencją przed swoim właścicielem i niech sam ''pomyśli'' w sprawie nawiewu i włączania klimatyzacji :wink:

jarema - Sro Maj 19, 2010 20:49

ja bardzo cenię jego inteligencję tylko myślałem że coś się zepsuło.
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 20:51

jak się zapala to działa, a skoro działa to znaczy, że jest wszystko OK widocznie tak ma być, od określonej różnicy temperatur załącza się obieg wewnętrzny.
jarema - Sro Maj 19, 2010 20:52

a jeszcze jedno, jak ta klima się nie włączy bo na zewnątrz będzie chłodniej to rozumiem że wentylator też się nie uruchomi?
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 20:54

jeśli klima faktycznie się nie uruchomi to wentylator na chłodnicach też nie będzie się kręcił.
Wentylator włącza się wraz z włączaniem się sprężarki klimatyzacji.

SeniorA - Sro Maj 19, 2010 20:58

jarema napisał/a:
panel klimy pracuje u mnie w trybie econ,
dlatego recyrkulacja włącza się automatycznie i samoczynnie się wyłączy po 4 minutach. Jak chcesz tą funkcję zlikwidować , to przytrzymaj dłużej ten przycisk ( ponad 2 sek. )
jarema - Sro Maj 19, 2010 20:59

czegoś jeszcze nie rozumiem. przed chwilą zrobiłem pewien test;
na dworze pokazuje mi 13 stopni, więc włączyłem klime przyciskiem auto i spręzarka uruchomiła się razem z wentylatorem. wyłączyła się gdy ustawiłem na panelu dopiero 24 stopnie. chyba zbyt duża rozpiętość -nie sądzicie?

SeniorA - Sro Maj 19, 2010 21:03

Zrób sobie jutro test klimatyzacji i będzie wszystko wiadomo.
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 21:06

jarema napisał/a:
chyba zbyt duża rozpiętość -nie sądzicie?
u mnie jest tak samo, więc nie powinno być żadnej usterki. Jest to spowodowane utrzymaniem optymalnej temperatury ustawionej przez kierowcę i pasażera. Najlepiej zrobić test klimatyzacji przytrzymując przycisk AUTO i jednocześnie przycisk z ludzikiem od sterowania kierunkiem nawiewu i włączyć zapłon. Test wykonuje się na słońcu, bo inaczej pokaże błędy. Kod 00 oznacza brak błędów.

[ Dodano: Sro Maj 19, 2010 21:06 ]
http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015

SeniorA - Sro Maj 19, 2010 21:06

testy http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015
kris-tofer - Sro Maj 19, 2010 21:06

http://www.youtube.com/wa...l&v=LPQfc4jvfUE
jarema - Sro Maj 19, 2010 21:28

ok.jutro sprawdzę jak będzie jasno.
hvil - Sro Maj 19, 2010 22:03

jarema, nie szuajcie dziury w calym bo to jak z kobitka jak bedziesz szukal wad w niej na sile to dopiero ci pokarze:-D
jarema - Czw Maj 20, 2010 15:39

no i zrobiłem test ale wszystko wyszło ok, czyli nie ma błędów.
a dzisiaj rano jak jechałem do pracy to na dworze było 12stopni, więc włączyłem samochód , przycisk auto i temperaturę ustawiłem na 22stopnie. ku mojemu zdziwieniu włączył się wentylator i sprężarka. wyłączyła się dopiero jak na panelu ustawiłem 26stopni.
dla mnie jest to nieprawidłowe działanie.
a czy zbyt niski poziom czynnika lub jego małe ciśnienie może powodować takie objawy? bo już w ubiegłym roku to z chłodzeniem wnętrza było nie za ciekawie, dość długo się czekało.

kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 15:58

jarema napisał/a:
ku mojemu zdziwieniu włączył się wentylator i sprężarka. wyłączyła się dopiero jak na panelu ustawiłem 26stopni.
dla mnie jest to nieprawidłowe działanie.
widocznie w samochodzie było na tyle ciepło, że klimatyzacja włączyła się w celu schłodzenia. U mnie też tak jest, że przy opisanej różnicy temperatur klima się włącza. Przypuszczam, że gdyby klima pochodziła, schłodziła wnętrze auta to z czasem na pewno się wyłączy sama.
Tak jak pisze hvil, nie szukaj dziury w całym, bo jest wszystko OK :wink:
Takie same działanie klimatronika zauważyłem także w Oplu Omedze, Audi A6 więc tak ma po prostu być :)

jarema - Czw Maj 20, 2010 16:03

ale ja napisałem że na dworze było 12 stopni. czyli jeżeli samochód postał przez całą noc na dworze to w nim o 8 rano była podobna temperatura. a po drugie to ona miała grzać a nie walić mi lodowatym powietrzem.
może szukam dziury w całym, ale to powinno się odbywać w ten sposób że wrzuca mi do schłodzenia powietrze z zewnątrz bo jest zimne - prawda? a nie włącza się sprężarka.

kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 16:14

Można prysnąć sprężonym powietrzem w czujnik temperatury wewnętrznej. Jest to ta kratka za stacyjką kluczyka. Ja nie próbowałem ale jak pamiętam hvil, pisał w innym temacie, że może to pomóc w lepszym ustalaniu temperatury. Zależy też, czy Twój samochód stał na słonecznym miejscu. Dziś w Warszawie od rana świeci słońce, nie wiem jak u Ciebie. Zwykle jest tak, że czujnik nasłonecznienia też ma duży wpływ na uruchomienie się klimatyzacji.
Myślę, że każdy tak ma jak u Ciebie. To co się wydaje Tobie z punktu widzenia elektroniki jest inne, a jeśli test wyszedł pomyślnie to znaczy, że czujniki też są dobre. Już nie wiem jak mam Ci to inaczej wytłumaczyć :) skoro tak bardzo Cię to denerwuje to pozostawiaj samochód na trybie ECON a klimę włączaj sobie wtedy kiedy uznasz, że jest potrzebna. Ja czasami też tak robię.

jarema - Czw Maj 20, 2010 16:24

dzięki wam za wszystkie odpowiedzi. może jestem zbyt dociekliwy, jakoś przez 3 lata jak mam roverka mnie to nie interesowało. ot chyba taka moja przypadłość że do czegoś się muszę przyczepić.
jeszcze jedno pytanko, jaka powinna byc temperatura przy wylocie z kratek? gdzieś wyczytałem że około 6 stopni -prawda?

hvil - Czw Maj 20, 2010 18:34

kris-tofer, ja pisalem w watku gdy ktos pytal co to za kratka, ze to termometr i przy przekladkach jak go przekladam to wyjmuje i czyszcze:-) bo zawsze warto obczyscic:-) ale jak dziala szkoda rozbierac, a trysnac.... :mrgreen: kazdy facet jak chce to moze:-D nawet powietrzem jesli chcesz.
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 19:14

hvil, pisałeś w moim poście, więc pamiętam :)
trysnąć powietrzem? prędzej psiknąć :mrgreen:

SeniorA - Czw Maj 20, 2010 21:06

jarema napisał/a:
jaka powinna byc temperatura przy wylocie z kratek? gdzieś wyczytałem że około 6 stopni -prawda?
przy klimatyzacji ustawionej na maksymalne chłodzenie , temperatura pomiaru nie powinna znacząco odbiegać od zakresu 7 - 12 st.C ,w przeciwnym razie trzeba szukać przyczyny niewystarczającej wydajności.Parownik pracuje w zakresie -4 do +2 st.C.
hvil - Czw Maj 20, 2010 21:49

kris-tofer, sokołów to gdzies na trasie warszawa terespol?? czy mi sie pomerdalo??:-)

No ktoś pisał o tryskaniu, albo mi sie tylko zdawalo:-)

kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 21:56

hvil napisał/a:
sokołów to gdzies na trasie warszawa terespol?? czy mi sie pomerdalo??:-)
na Terespol przez Sokołów też można, ale cisnąc z Lublina chyba będzie szybciej jadąc trasą E30 przez Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Biała Podlaska :)
hvil - Czw Maj 20, 2010 22:12

Kolego to co ponizej to nie czytaj :mrgreen: bo to off top. :rotfl:


nie bo ostatnio byłem w Zbuczynie na ognistej imprezie:-) i do Siedlec i potem do lublina przez Dęblin, i tak sobie przypomniawszy, ze to pewnie gdzieś mniej więcej przy Sokołowie musiałem śmigać:-)



...I tak wiedzialem ze przeczytacie do konca:-D

apples - Czw Maj 20, 2010 22:14

kris-tofer, hvil na PW sobie takie rzeczy piszcie, a nie koledze b... robicie w nierozwiązanym temacie. Już nic nie odpisujcie. :wink:
kris-tofer - Czw Maj 20, 2010 22:17

apples, już będzie spokój :mrgreen:
jarema - Pią Maj 21, 2010 17:29

ja to chyba jakaś ciemna masa jestem. to ten przycisk od obiegu wewnętrznego to można zaprogramować żeby mi się nie włączał?
widziałem taki zapis w artykule wczorajszym o klimatyzacji, mówił mi również kolega phJovi że jak się go przytrzyma to można programować że albo będzie albo nie będzie się włączał po każdym przekręceniu kluczyka.

kris-tofer - Sob Maj 22, 2010 10:16

Wczoraj u mnie było tak, że obieg wewnętrzny włączony był cały czas, ale to tylko po to, żeby klimatyzacja była wydajniejsza, bo już lekko schłodzone powietrze z kabiny jest szybciej schłodzić niż te gorące z zewnątrz. Ja tam nic u siebie nie będę wyłączał, niech się samo jak chce ustawia :)
Ciekawe tylko, czy jak się wyłączy tą funkcję, to czy po zgaszeniu auta będzie się zamykać ta klapka od obiegu wewnętrznego czy nie?

SeniorA - Sob Maj 22, 2010 18:56

Jak jeździmy na Auto , to recyrkulacja jest automatycznie regulowana. Natomiast jak się jeździ na Econ lub bez klimy, to recyrkulacja sama się wyłącza po 4 minutach od uruchomienia silnika( można wcześniej samemu ją wyłączyć) i właśnie tą funkcję ( 4-ro minutową ) można wyłączyć przez przytrzymanie przycisku ponad 1 sek.
kris-tofer - Nie Maj 23, 2010 16:43

SeniorA, tylko czy:
kris-tofer napisał/a:
czy jak się wyłączy tą funkcję, to czy po zgaszeniu auta będzie się zamykać ta klapka od obiegu wewnętrznego czy nie?

tsuch - Nie Maj 23, 2010 20:35

Witam,

Panowie nie jestem specjalistą od klimatyzacji, ale z tego co kojarzę to klimatronic nie załącza się tylko w celu schłodzenia powietrza, ale i również jego ogrzania. Stąd gdy załączycie nastawę na np. 20st. a na dworze jest 10st. (w trybie AUTO), to i tak się załączy sprężarka oraz wentylator na silniku (wnętrze ogrzewa się szybciej niż tradycyjnie w econ).
W manualnych klimatyzacjach nie ma możliwości odwrócenia polaryzacji grzanie/chłodzenie, natomiast klimatronic ma tą możliwość (jak klimatyzatory domowe). Jedynie to poniżej -5st nie załączy się klimatyzacja w celu grzania (zbyt mała sprawność).
Gdy się "przegnie" w drugą stronę sprawa wygląda analogicznie.

Reasumując - w trybie AUTO klima działa cały czas!!!

pzdr

dawidd - Pon Lip 23, 2018 18:56

Panowie mam pytanie odnośnie obiegu wewnętrznego - tu padają pytania co zrobić zęby sie nie załączał, a mnie interesuje co zrobić żeby sie nie wyłączył po tych 4 min? Odgrzybianie klimy ozonem to tragedia - co chwile trzeba wchodzić do trującego ozonu żeby wcisnąć przycisk wewnętrzny obieg. Czy da sie jakoś tak ustawić żeby wewnętrzny był cały czas?
R75 - Pon Lip 23, 2018 19:50

wyżej była o tym mowa:

można przytrzymać na kilka sekund przycisk, usłyszysz sygnał i właśnie chyba jest to czego szukasz, nie używam tej funkcji, wiec strzelam - sprawdź

dzelo23 - Pon Lip 23, 2018 22:00

Ja ustawiam temperaturę na low i obieg zamknięty ustawia się sam, nawiew startuje na max i nie ma żadnego problemu z serwisem klimy. Nic się nie przełącza.
dawidd - Wto Lip 24, 2018 06:44

już wczoraj to sprawdziłem, przytrzymać 2 sek, słychać podwójne pikniecie i jest cały czas obieg zamknięty