Zobacz temat - [R75] Braki płynu chłodzącego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Braki płynu chłodzącego

Pawel84 - Nie Sie 01, 2010 16:45
Temat postu: [R75] Braki płynu chłodzącego
Sprawa wygląda tak...
Czasem jak odpalam samochód, szczególnie po nocy to tak jakby nie chodził na jeden cylinder przez chwilę potem jest oki. Mocy nie brakuje, nie kopci, olej czysty,płyn też, a mimo to tego płynu po jakimś czasie brakuje. Przy wymianie świec 3 i 5 były mokre, czy to uszczelka? Może to być pod kolektorem dolotowym czy od razu nastawić się na uszczelkę pod głowicą ? :beczy:

apples - Nie Sie 01, 2010 20:18

Pawel84 napisał/a:
Przy wymianie świec 3 i 5 były mokre, czy to uszczelka?
Nie pali na te dobrze cylindry. Wina może być przewodów zapłonowych lub cewki. Wymień najpierw przewody i wyczyść świece i sprawdź ich stan.
Pawel84 napisał/a:
]Może to być pod kolektorem dolotowym czy od razu nastawić się na uszczelkę pod głowicą ?
Raczej nie. Sprawdź czy nie puszcza termostat. Co, jak i gdzie http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732 :wink:
Aragorn - Pon Sie 02, 2010 10:43
Temat postu: Re: [R75 2.0 v6 1999] Braki płynu chłodzącego
Pawel84 napisał/a:
Czasem jak odpalam samochód, szczególnie po nocy to tak jakby nie chodził na jeden cylinder :beczy:
u mnie taki objaw pojawiał się przy niesprawnej sondzie lambda ale podpisuję się też pod tym co napisał "apples" to mogą być kable lub świece. (podpięcie pod komp wskazało by pewnie przyczynę)

a co do ubytku płynu to mało prawdopodobne by to była uszczelka w V6 raczej obudowa termostatu się "poddała"

Markzo - Pon Sie 02, 2010 11:26

podjedź na komputra, jak nie palą któreś garki to wywali wypadanie zapłonu, tak jak apples mówi, wymień mu kable i świece, banalnie prosta czynność, jak dalej będzie kłopot to przyjżyj się cewkom (jest ich 6) :)
Pawel84 - Pon Sie 02, 2010 11:49

Świece platynowe i kable ngk zostały wymienione około 2tyś km temu więc myślę że to jest oki. Zastanawiają mnie cewki, czy zwykły komp nie testbook pokaże takie błędy?
Markzo - Pon Sie 02, 2010 13:44

Mi znajomy mechanior robił diagnostyke innym kompem i wsio było pokazane, łącznie z opisem błędu :) także da się, zależy to pewnie od kompa ;)
apples - Pon Sie 02, 2010 14:30

Pawel84 napisał/a:
Zastanawiają mnie cewki, czy zwykły komp nie testbook pokaże takie błędy?
http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613
Pawel84 - Pon Sie 02, 2010 17:38

Wielkie dzięki Panowie, przy najbliższej okazji wymienię termostat bo już mam kupiony a wycieki na zdjęciach są identyczne jak u mnie. Pozdrawiam
Pawel84 - Wto Gru 28, 2010 07:44
Temat postu: [R75] Znikający płyn cd.
Witam Państwa!

Znika płyn chłodniczy. Wszystkie węże i opaski sprawdzone, te które nie trzymały wymienione. Wymieniony termostat oraz kolanko i rurka. Wymieniony korek od zbiorniczka wyrównawczego na czarny.

Brakuje około pół szklanki na 1000 km. Jak odkręcam korek to jest psyt...w wężach tworzy się ciśnienie które prawdopodobnie wypycha płyn przez rurkę przelewową zbiorniczka wyrównawczego.

Jeśli to uszczelka głowicy to czy można wymienić tylko jedną jeśli druga jest ok...

thef - Wto Gru 28, 2010 08:50


Moderator thef informuje

Pawel84! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji



onthefloor - Wto Gru 28, 2010 12:22

hej pewnie to uszczelka miałem tak samo a audi a4
powoli uciekało aż szczeliła wreszcie
musisz wymienić uszczelkę i splanować głowice a przy okazji wymień uszczelki które ściągniesz bo to nie duży wydatek a i tak robić trzeba a by silnik był suchy warto
pozdrawiam

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 12:22 ]
sprawdż olej w silniku czy nie jest bardziej wodnisty od płynu z chłodnicy
ale jeżdzij padnie to zrobisz tylko pilnuj temperatury

joogi - Wto Gru 28, 2010 21:34

Pawel84 nie przestrasz się wypowiedzi onthefloor ...

Sprawdź najpierw :
- czy poziom oleju jest OK czy ciut więcej, a jeżeli więcej to czy nie jest zbyt rzadki i czy kolor nie jest kapuczino (cholera wie jak sie to pisze ;p )
- czy pod korkiem od oleju nie ma masła
- sprawdź czy rano pali lekko i czy po zapaleniu chodzi równo czy nie telepie silnikiem
- czy zbyt bardzo po rozgrzaniu nie kopci na biało
- w komputerze zaraz po odpaleniu uruchom pomiar temp. płynu ( 7.1 ) i zostaw samochód (jeżeli masz LPG to pomiar rób na PB) na luzie aż do włączenia wentylatora (działa wentylator wogóle :wink: ? ). Wentylator powinien się włączyć przy około 95 st. (poprawcie mnie jeżeli się mylę). Jeżeli idzie w górę do 105 i rośnie to masz problem z wiatrakiem i dużą szansę na szybki HGF.

Głupota ale... czy sprawdzasz poziom płynu zawsze w tym samym miejscu i gdy samochód stoi na PŁASKIM podłożu :twisted: ?


Jak mi co przyjdzie do głowy to dam znać ...

Pozdrawiam
joogi

Pawel84 - Sro Gru 29, 2010 07:26

Hello

Sprawdź najpierw :
- czy poziom oleju jest OK czy ciut więcej, a jeżeli więcej to czy nie jest zbyt rzadki i czy kolor nie jest kapuczino (cholera wie jak sie to pisze ;p )
+olej trzyma stan od wymiany do wymiany, nie zmienia ani koloru ani konsystencji.


- czy pod korkiem od oleju nie ma masła
+nie ma masła, jest nalot w kolorze oleju


- sprawdź czy rano pali lekko i czy po zapaleniu chodzi równo czy nie telepie silnikiem
+pali lekko, czy +5 czy -18 pali bez problemu a stoi w garażu nieogrzewanym gdzie teraz jest mróz

- czy zbyt bardzo po rozgrzaniu nie kopci na biało
w ogóle nie kopci na biało, pojawia się tylko para wodna, porównując z innymi autami są to podobne proporcje.

- w komputerze zaraz po odpaleniu uruchom pomiar temp. płynu ( 7.1 ) i zostaw samochód (jeżeli masz LPG to pomiar rób na PB) na luzie aż do włączenia wentylatora (działa wentylator wogóle :wink: ? ). Wentylator powinien się włączyć przy około 95 st. (poprawcie mnie jeżeli się mylę). Jeżeli idzie w górę do 105 i rośnie to masz problem z wiatrakiem i dużą szansę na szybki HGF.
+pomiar wychodzi następująco w trasie 85-96 st a jak stoi w korku to przy 100 st załącza się wentylator zgania temp do 95 wyłącza się i ponownie się włącza jak temp dojdzie znowu do 100st. Teraz zima to się nie włącza bo max dochodzi nawet w korku do 98st.
Poza tym rezystor był w lipcu wymieniany.

Stan płynu zawsze sprawdzam w garażu.

dodatkowo jest ciśnienie w przewodach układu chłodzenia, są twarde, jak odkręcę korek od zbiorniczka i upuszczę powietrze(albo spaliny, albo CO2) :) to robią się miękkie.

Co robić...

SeniorA - Sro Gru 29, 2010 10:54

Pawel84 napisał/a:
upuszczę powietrze(albo spaliny, albo CO2) to robią się miękkie.

Co robić...
sprawdzić czy jest CO2 w płynie (metodą jak w akwarium).
joogi - Sro Gru 29, 2010 22:18

SeniorA napisał/a:
sprawdzić czy jest CO2 w płynie (metodą jak w akwarium).


SeniorA napisz proszę jaśniej...

Pawel84 co do CO2 w płynie w układzie chłodzenia możesz też zrobić test w lepsiejszym warsztacie.

TIGER - Sro Gru 29, 2010 22:56

Pawel84 miałem nie dawno podobną usterkę. U mnie było to, że uszczelka kolektora ssącego puszczała więc możliwe, że u Ciebie też może być. Sprawdź sobie za silnikiem czy w okolicach kolektora ssącego Ci gdzieś nie ucieka płyn a jak ucieka to zobacz czy podczas postoju nie ma plamy na ziemi. Bo przecież kolektor nie jest aż taki stabilny a nasze drogi są jakie są i czasami mogło, że tak nazwę zruszyć uszczelkę.
SeniorA - Czw Gru 30, 2010 06:43

TIGER napisał/a:
U mnie było to, że uszczelka kolektora ssącego puszczała więc możliwe, że u Ciebie też może być.
TIGER, pomyliłeś silniki ,tu jest mowa o kV6 a nie 1.8.

[ Dodano: Czw Gru 30, 2010 06:43 ]
joogi napisał/a:
SeniorA napisz proszę jaśniej
kupuje się w sklepie akwarystycznym tester do CO2 i sprawdza się jak w akwarium.