Zobacz temat - [R75] Gdzie jest czujnik walu korbowego - nie odpala czasem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gdzie jest czujnik walu korbowego - nie odpala czasem

dzieju - Pon Sty 10, 2011 15:32
Temat postu: [R75] Gdzie jest czujnik walu korbowego - nie odpala czasem
Panowie autko ostatnio mi odpala jak chce :/

Krece nim nie raz po 10min zeby odpalic a czasem nie musze odpala z pierwszego :/


Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?

Gdzie jest czujnik walu korbowego ?

I czy wyjdzie to na diagnoztyce T4 ?

Po nocy odpalam z pierwszego ... a jak pojechalem dzis na obiadek po 10min juz nie odpalilem dojechalem do pracy i zgasilem po 2min odpalilem bez problemu ale minelo okolo 2h i juz nie moge odpalic :/

SeniorA - Pon Sty 10, 2011 16:24

dzieju napisał/a:
Gdzie jest czujnik walu korbowego ?
Znajduje się po prawej stronie bloku na skrzyni przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą.Sprawdzenie ,to oziębienie go, wkręcenie i uruchomienie silnika..Ale to wszystko na pewno było na forum.

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 16:20 ]
dzieju napisał/a:
I czy wyjdzie to na diagnoztyce T4 ?
jak jest padnięty, to tak (kody P0335 i P0336 )

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 16:24 ]
dzieju napisał/a:
Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?
i trzecia opcja -wtryskiwacze,pompa paliwa,filtr itd.
apples - Pon Sty 10, 2011 17:11

dzieju napisał/a:
Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?
Nie prawda. :)
1. Jeżeli nie odpala tylko na ciepłym silniku to prawdopodobnie pada czujnik impulsów wałka rozrządu.
2. Jeżeli problem jest w różnych sytuacjach sprawdź czy nie masz tego co ja miałem http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195 Jeżeli to nie wina przekaźnika to -
3. wyczyść zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR, a jak to nie pomoże to sprawdź na komputerze diagnostycznym czy nie padł -
4. czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR.
5. Jeżeli nie odpala kiedy w zbiorniku jest poniżej 1/4 paliwa to pompa w baku.
7. Sprawdź czy pracuje pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze. Jak sprawdzić masz przy temacie przekaźnika - opisałem.
6. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 :wink:
dzieju napisał/a:
Gdzie jest czujnik walu korbowego ?
Aktualny temat http://forum.roverki.eu/v...p=580195#580195 :wink:

SeniorA napisał/a:
Znajduje się po prawej stronie , na dole bloku przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą.Sprawdzenie ,to oziębienie go, wkręcenie i uruchomienie silnika..Ale to wszystko na pewno było na forum.
Oziębienie tego czujnika nic nie da.
przemolka1 - Pon Sty 10, 2011 17:37

apples on ma benzyne a to co ty piszesz to dotyczy chyba disla
dzieju - Pon Sty 10, 2011 18:10

Zacznę od dolania paliwa mam 1/4 odezwę się po tankowaniu i jedodniowym teście.
apples - Pon Sty 10, 2011 19:28

przemolka1 napisał/a:
apples on ma benzyne a to co ty piszesz to dotyczy chyba disla
Fakt. Sorki. To jedynie pompa w baku z tego co napisałem do sprawdzenia.
sash997 - Pon Sty 10, 2011 19:35

a tak apropo diesla apples, jak padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie to auto odpalało jak zwykle tylko przeszło w tryb awaryjny (muł) :)
apples - Pon Sty 10, 2011 20:46

sash997 napisał/a:
a tak apropo diesla apples, jak padł mi czujnik ciśnienia paliwa na listwie to auto odpalało jak zwykle tylko przeszło w tryb awaryjny (muł)
Różnie z tym bywa co widać po postach na forum.



Temat dotyczy 2,0 KV6 (benzyna) i brzmi
dzieju napisał/a:
Panowie autko ostatnio mi odpala jak chce

Krece nim nie raz po 10min zeby odpalic a czasem nie musze odpala z pierwszego


Sa dwie opcje Czujnik Walka rorzadu i czujnik walu korbowego prawda ?

Gdzie jest czujnik walu korbowego ?

I czy wyjdzie to na diagnoztyce T4 ?

Po nocy odpalam z pierwszego ... a jak pojechalem dzis na obiadek po 10min juz nie odpalilem dojechalem do pracy i zgasilem po 2min odpalilem bez problemu ale minelo okolo 2h i juz nie moge odpalic
:razz:
Oskar - Wto Sty 11, 2011 00:29

Miałem wymianę czujnika Wału korbowego, objawy: na ciepłym nie chciał odpalać, i dwa razy zdarzyło się że zgasł podczas jazdy, zapaliła się kontrolka "engine" i po sekundzie auto zgasło, po wypięciu czujki auto odpalało bez problemu, ale ja mam automat i w momencie gdy autko chciało zmienić bieg bardzo szarpało! Nie było dalej sensu jechać po dojechaniu do warsztatu na komputerze wyświetlił właśnie błąd wału Korbowego. Jak nie odpala można spróbować ją odpiąć i zobaczyć co wtedy, bardzo łatwo się tam dostać.
SeniorA - Wto Sty 11, 2011 10:41

Oskar napisał/a:
po wypięciu czujki auto odpalało bez problemu, ale ja mam automat i w momencie gdy autko chciało zmienić bieg bardzo szarpało!
po wypięciu , czy też awarii czujnika CKP podczas jazdy, moduł ECM ogranicza obroty silnika do 2000 obr/min i steruje nim w warunkach nastaw domyślnych nie zależnie od rodzaju skrzyni ,z tym ,że w automacie to jest b. uciążliwe.Dlatego ,że jest łatwe dojście do czujnika , warto niekiedy wcześniej spróbować go oziębić (ma taką konstrukcje i działanie jak czujnik wałka ), jeśli ma przerwę ,zwarcie wewnętrzne lub do masy ,to nie ma ratunku.Przy całkowitej awarii czujnika CKP, dodatkowo nie działa obrotomierz.
dzieju - Wto Sty 11, 2011 11:50

Oskar napisał/a:
Miałem wymianę czujnika Wału korbowego, objawy: na ciepłym nie chciał odpalać, i dwa razy zdarzyło się że zgasł podczas jazdy, zapaliła się kontrolka "engine" i po sekundzie auto zgasło, po wypięciu czujki auto odpalało bez problemu, ale ja mam automat i w momencie gdy autko chciało zmienić bieg bardzo szarpało! Nie było dalej sensu jechać po dojechaniu do warsztatu na komputerze wyświetlił właśnie błąd wału Korbowego. Jak nie odpala można spróbować ją odpiąć i zobaczyć co wtedy, bardzo łatwo się tam dostać.


prosze napiszcie mi jak sie dostac do tego czujnika foto by sie przydalo :/

Oskar - Wto Sty 11, 2011 13:07

Zapomniałem napisać jeszcze, że po próbie odpalenia czujnik brzęczał, tak go namierzyłem.Nie wiem czy był to odosobniony przypadek ale tak było u mnie, z tym brzęczeniem.Postaram się zrobić zdjęcie jeszcze dzisiaj.
SeniorA - Wto Sty 11, 2011 14:10

dzieju napisał/a:
napiszcie mi jak sie dostac do tego czujnika
jest z przodu na obudowie skrzyni ,przy bloku,w płaszczyźnie koła zamachowego.Można się dostać od góry ściągając filtr powietrza ,albo od dołu (po ściągnięciu osłony).
dzieju - Sro Sty 19, 2011 19:29

Ok czekam na foto ..

Swoja droga .. wczoraj kolega wsadzil palec w otwor czujnika walka i zeskrobal jakis osad z powiezchni ktora sie styka z czujnikiem , dzisiejszy wypad na obiadek nie byl problemowy auto odpala odrazu za kazdym razem .

Zatankowalem rowneiz do pelna :/ pojezdze jeszcze pare dni i zobacze co bedzie :/

[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 11:51 ]
Dzis to samo nie pojawiaja sie problemy z odpalaniem wyjzedze bak do 1/4 i zobaczymy czy wroci usterka a byc moze pomoglo oczyszczenie tego walka :D

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:29 ]
Dzis zrobilem podstawowy test i wyszlo mi takie cos mimo ze auto odpala normalnie .


Prosze o pomoc w zidentyfikowaniu bledow ...

Kody bledow :

P1475 - nieznany
P1471 - nieznany
P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0340 - Camshaft Position Sensor Circut Malfunction
P1472 - nieznany

help :/

keczu - Czw Sty 20, 2011 07:57

dzieju napisał/a:
P0301 - Cylinder 1 Misfire Detected

Bledy mowiace o wypadaniu zaplonu, gubieniu zaplonu, zakluceniu spalania w cylindrze-jedno proste slowo w angielskim, a po Polsku odpowiednika brak. Bledy wygladaja P301 to dla cylindra nr 1 i tak po kolei P302 dla cylindra nr 2.
dzieju napisał/a:
P1475 - nieznany
P1471 - nieznany

Te bledy maja troche inny opis dla rovera 75 ,nie wiem czy dla reszty. Bo czasem odnosza sie do przekaznika wentylatora ,czasem do ukladu VIS -tego z klapkami w dolocie :razz:
dzieju napisał/a:
P0340 - Camshaft Position Sensor Circut Malfunction

Uszkodzenie ukladu czujnika walka rozrzadu.

dzieju - Czw Sty 20, 2011 09:49

To jak zlikwidować błąd P301 ? P340 to wymienię czujnik.
SeniorA - Czw Sty 20, 2011 10:40

P0301 wypadanie zapłonu (może świeca ,cewka ,przewód )
P0340 brak sygnału z czujnika położenia wałka rozrządu (nie koniecznie padnięty czujnik)
P1471 dotyczy VIS - siłownik 1 zawsze zamknięty
P1472 siłownik 2 zawsze otwarty (VIS)
P1475 zwarcie do masy ( siłownik VIS 1 )

[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 10:40 ]
dzieju napisał/a:
To jak zlikwidować błąd P301 ? P340 to wymienię czujnik.
P301 sprawdzić świecę ,przewód , może coś nie kontaktowało , to jest zapamiętany przypadek wypadnięcia zapłonu. P340 , to jest obwód czujnika , może coś nie kontaktować. Czujnik bierze udział tylko przy rozruchu silnika i jak padnie , to nie uruchomi się silnika. dzieju, z tego wynika ,że układ VIS nie działa w tym silniku , obydwa zawory nie są sterowane.
dzieju - Sob Sty 22, 2011 19:04

Qrde dzieki za pomoc :/ skad te bledy odczytales ? i czemu ich nie rozpoznal program

[ Dodano: Czw Sty 20, 2011 13:44 ]
Zamowilem dzis czujnik walka http://allegro.pl/czujnik...1401128882.html 300zl.

Nowy ...

Zajme sie ponownie tymi microswitchami w puszkach odpowiedzialnych za klapki dolotu powietrza .

Rozebralem je jakis czas temu i jeden microstyk nie zwieral tylko robil opor okolo 300ohm wyplukalem ale pewnie dalej sie papra ... kolega chyba ma alternatywe dla tych microstykow powinny pasowac i sa uszczelnione gumka rowniez .

Dam znac jak bede robil przyda sie napewno ... czekam na czujnik narazie .

Wiec wracajac do tematu jak moge odczytac sam sobie bledy ktore mio odczytales :D

[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 19:04 ]
Skasowalem wszystkie bledy i narazie zglasza mi sie Tylko P1475

jarczeslav - Sro Mar 09, 2011 17:46

dzieju, jak poradzils sobie z tym problmem
dzieju napisał/a:
Panowie autko ostatnio mi odpala jak chce

Krece nim nie raz po 10min zeby odpalic a czasem nie musze odpala z pierwszego

mam ten sam problemi ne wiem od czego zaczac

dzieju - Sro Mar 09, 2011 17:57

Jak byś był blisko mnie to ci się podepne aby się upewnić ale na 90% to czujnik walka ten co kupiłem z linka Allegro wyżej był nowy oryginalny i szybko wysłał wraz z przeltka dla mojego silnika. 300zl. W plecy ;) ale już jest teraz ok.
dziki1971 - Sro Mar 09, 2011 18:21

@dzieju tutaj są po angielsku moze ci to pomoze pzdr
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=198157

dzieju - Sro Mar 09, 2011 18:58

Moja sprawa jest już dawno jasna i klarowna.

;)

jarczeslav - Wto Sie 12, 2014 18:45

dzieki ale do czestochowy mam jakies 350km ;] bylem dzisiaj na komuterze i mi wykazalo tak jak mowiles - czujnik walka, a tak wygladaja wszystkie moje bledy:
p0481 Cooling fan realy high speed
p1471 Variable intake balance valve, always closed
p1473 variable intake butterfly valve, always closed
p1477 Variable intake butterfly valves
p0340 Camshaft sensor no signal
uciazliwe sa te bledy poza tym czujnikiem walka? moga sobie one istniec czy lepiej to wszystko zrobic?

dzieju, jesli jestem laikiem jesli chodzi o mechanike to dam rade sam wymienic ten czujnik czy lepiej uderzyc do jakiegos mechanika?

[ Dodano: Wto Sie 12, 2014 18:40 ]
moze ktos dac jakis zdjecie albo opisac jak dla zoltodzioba gdzie znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego? bo to "Znajduje się po prawej stronie bloku na skrzyni przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą." nic mi niestety nie mowi. i czy latwa jest jego wymiana?

[ Dodano: Wto Sie 12, 2014 18:44 ]
moze ktos dac jakis zdjecie albo opisac jak dla zoltodzioba gdzie znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego? bo to "Znajduje się po prawej stronie bloku na skrzyni przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą." nic mi niestety nie mowi. i czy latwa jest jego wymiana?

[ Dodano: Wto Sie 12, 2014 18:45 ]
moze ktos dac jakis zdjecie albo opisac jak dla zoltodzioba gdzie znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego? bo to "Znajduje się po prawej stronie bloku na skrzyni przy kole zamachowym, mocowany jedną śrubą." nic mi niestety nie mowi. i czy latwa jest jego wymiana?

rafalmis1 - Sro Sie 13, 2014 08:17

jarczeslav, nie wału, tylko wałka rozrządu
AdaskoC - Sro Sie 13, 2014 09:07

Czujnik wałka znajduje się pod pokrywą silnika plastikową, między trzecią, a czwartą świecą. Jego wymiana zajmuje max 10 minut.



___________________
Posiadam wiele częsci do R75/MG ZT. Kontakt PW lub 504 988 158

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95634

rafalmis1 - Sro Sie 13, 2014 15:38

W V6 jest obok korka wlewu oleju silnikowego
Punx - Sro Sie 13, 2014 16:31

Proponuję wymienić na niezbyt gorącym silniku, ja miałem kilka sytuacji takich że auto nie chciało odpalać, wyjmowałem czujnik celem schłodzenia (na goracym silniku) i za którymś razem gwint przestał trzymać, teraz śruba mocująca okręca mi się w kółko, ale na szczęście czujnik się trzyma.
jarczeslav - Sro Sie 13, 2014 18:10

panowie piszecie mi gdzie jest czujnik walka rozrzadu, tego juz wymienialem, teraz pytam o czujnik polozenia wału korbowego
teraz wykazuje mi błąd p0336 i muszę wymienić ten czujnik, zamowiłęm już lecz niestety nie wiem gdzie on sie znajduje i czy dam rade go sam wymienic.

AdaskoC - Sro Sie 13, 2014 20:47

Jest on wkręcony w bok skrzyni, blisko połączenia z silnikiem. Siedzi na jednej śrubie, 8mm. Czasem jedynie z oporem wychodzi, ale wychodzi :) Wymiana bajecznie prosta



___________________
Posiadam wiele częsci do R75/MG ZT. Kontakt PW lub 504 988 158

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95634

jarczeslav - Sro Sie 13, 2014 21:16

a moze ktos na zdjeciu zaznaczyc? i co musze odkrecic by dojsc do tego czujnika?
dojscie od maski czy z knału od dołu?

AdaskoC - Sro Sie 13, 2014 22:09

Lepiej z kanału. Ale jak wejdziesz po auto i będziesz szukał na łączeniu skrzyni z silnikiem czujnika to znajdziesz. Skoro zamówiłeś już czujnik to wiesz jak wygląda i wiesz czego szukać



___________________
Posiadam wiele częsci do R75/MG ZT. Kontakt PW lub 504 988 158

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=95634