Zobacz temat - [R All] Turiolal rozkładanie oraz składanie skrzyni PG1
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All] Turiolal rozkładanie oraz składanie skrzyni PG1

Matexx - Czw Wrz 01, 2011 23:30
Temat postu: [R All] Turiolal rozkładanie oraz składanie skrzyni PG1
Witam... dzisiaj właśnie opisze wam jak rozłożyć skrzynie PG1 zwykłą z silnika 1.8







Skrzynia ma podobno przebieg 44 tyś mil.. i raczej się to zgadza...
widać w jakim stanie jest.;) Olej brązowy..
mhm ja nie zamierzałem płacić za rozłożenie skrzyni.. i złożenie.;) Sam to robie z każdym jakimś nowym etapem bede to relacionował .;)
Niektorzy mówią że cieżko rozebrac i złozyć skrzynie.. a to wcale nie prawda.. bardzo prosto jezeli nic się nie poprzestawia i wszstko trafi na swoje miejsce.;)

Kupiłem ją ze względu na to że w mojej skrzyni PG1 z torsenem typu B padło łożysko na dyfrze a to spowodowało zmielenie wałka który napędza dyfer temat.;
http://forum.roverki.eu/v...p=653574#653574


Na początku wykręcamy taką śrubkę kwadratową spuszczamy olej ze skrzyni..

Później odkręcamy śrubki zaznaczone na czerwono na zdjeciu.;).. jest ich trochę... oraz taki duży korek co jest na taki imbus duży... widzimy dostep do łozyska i blokady.;)


Nastepnie odkrecamy tą śrubke co na czerwono zaznaczyłem... trzyma ona wałek z zembatką w środku...


Kolejny krok to rozewrzenie segera tak jak by..;).. zabezpieczenie przed wyjeciem wałka gdy tego nie zrobimy to nie rozpołowimy.;)


Nastepnie bierzemy coś płaskiego mocny śrubokręt i możemy ją zaczynać rozkładać patrząc na ten seger żeby był cały czas otworzony.;)

Jęzeli wszystko mamy odkręcone i nic nie trzyma obudowa schodzi gładko.;)













i tak mamy rozłożoną skrzynie.;)

Widać że jest w niezłej kondycji.;)
Kolejny etap będzie to montowanie Kołnierza z R820Ti do obudowy tej skrzyni i zamontowanie w niej torsena.;) oraz złozenie krok po kroku.;)

Kozik - Pią Wrz 02, 2011 10:47

Matexx, :brawa: odbierasz chleb mechanikom ;)
Matexx - Pią Wrz 02, 2011 19:38

heh... nie zamierzam płacić jeżeli można to samemu zrobić.;)
a z zawodu nie jestem mechanikiem ... za to elektromonterem;)...
wgl co dopiero skończyłem szkołe.;)

oczywiście prace ruszą dalej ale za jakis czas.. ;) ..

t15690b - Sro Wrz 07, 2011 21:09

czekam z niecierpliwością na dalej, świetny pomysł brawo!
AndrewS - Czw Wrz 08, 2011 21:25

hmmm ja bym sie tylko przyczepil do tego srubokreta, wpychanie wbijanie i podwazanie w ten sposob, moze spowodowac uszkodzenie powierzchni i potem przecieki w tym miejscu, chyba ze to twardy stop, a skrzynia rozlazi sie naprawde lekko
Matexx - Czw Wrz 08, 2011 22:35

mhm to tylko po to aby masa uszczelniająca puściła bo troszkę trzyma... za kilka dni składam już skrzynie.. z Torsenem typu B...i kołnierzem od 2.0 :) wiec wszystko będzie opisane.;) Pozdrawiam;)
Alexi - Pon Sty 09, 2012 00:45

up
Matexx - Pon Sty 09, 2012 01:26

Witam.;)

Po dość długiej przerwie wróciłem znowu do swojego miejsca zamieszkania. I mogę teraz w zupełności zając się moją coupe.;)
W te Ciepłe zimowe dni postanowiłem sam poskładać skrzynie i wrzucić do samochodu.;)

Rozmiary Łożysk do skrzyni PG1 z Torsenem

Mianowicie zapis oryginalny : mierzone suwmiarką: (zew,wew,szer)
Łożyska na dyfer:2x 18/6208 80mm 40mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dzwona 3/Mj28 68mm 28mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dekla: 3/LJ28 78mm 28mm 20mm

Łożysko na drugi wałek
od strony dzwona:
(rolkowe) RJ2024 60mm 35mm 22mm

Łożyska na ten sam
wałek od strony dekla: pierwsze zwykłe 43/LJ28 56mm 25mm 17mm
drugie rolkowe 3/LRJA25 56mm 25mm 19mm




a Więc przypomnę wam jaki był plan..
Dzwon i torsen z R820TI reszta 1.8 (wałki tryby zmieniacze łożyska)

-zakupiłem
-olej MtF 94 dwa i pół litra
-Dwa nowe Łożyska na dyfer Fag 6208 C3
-silikon jakim posłużył mi do klejenia był Dirko elring do 250C










Pierwszy raz składałem skrzynie od samochodu.. wiadomo tam od małego coś się składa jakieś Romet Jawki Jawy. itd.. i wam powiem że jeżeli zrozumiemy procesy jakie tam zachodzą to bez problemu złożymy.;)

Oto widok naszych karterów skrzyni do złożenia , dyfer zwykły oraz torsen typu B.;)












1 Karter główny skrzyni tzw dzwon musi leżeć na stronie którą zakręcamy do skrzyni.
czyli środkiem do nas.


2 Na samym poczatku gdy już mamy wszystko przygotowanie możemy
zakładać Łożyska oczywiście
Nie mozemy na chama wbijać, powinniśmy podgrzać opalarką albo palnikiem aluminium żeby ładnie wskoczyło.;)
ale przede wszystkim łożysko nabijamy pierwsze co na dyfer



Pamiętajmy musimy ściągnąć z łożysk metalowe pierścienie bo inaczej łozysko nie będzie miało smarowania oleju ze skrzyni



3 teraz powinnśmy włożyć nasze tryby;) Oczywiście całość za bardzo ich nie rozkładałem tylko przekładałem z jeden skrzyni do drugiej:)


Uwaga wszystko razem trzeba włożyć nie można samych trybów a później tych przesuwnic.. tak to określe..



5 Po tym przychodzi czas na najważniejsze od tego zależy czy biegi będą się zmieniać właściwie czy też nie.;) trzeba włożyć zmieniacz biegów i dobrze ustawić w wodziki

A Ustawienia wodzików tak muszą być ustawione jak na zdjęciu inaczej skrzynia będzie źle pracowała...



B Teraz musimy włozyć odpowiednio zmieniacz biegów wkłada się go bardzo prosto odpowiednio wchodzi na swoje miejsce.:)


C Teraz wkładamy drążek od biegu wstecznego razem z zembatką i małym wałkiem.


Całość




6 Po złożeniu dobrze jest sprawdzić czy biegi wchodzą i czy jest luz najlepiej zamknąć obudowę na suchą skręcić na dwie śrubki i poprzez drążek który wystaje z skrzyni posprawdzać biegi czy czasem wszystkie są oraz luz.;) i czy się synchronizatory nie zacinają :)

jezeli mamy ok.. mozemy zdjać dekile który wczęsniej przykręciliśmy na dwie śrubki i ładnie obrzeże karterów zasylikonować tą masą Dirko


no wiec doszliśmy do końca teraz wiemy na czym jeździmy.;) i zaoszczędziliśmy kilka zł.;)




Podziękowania za kilka porad użytkownikom Kozik oraz Tomek1212

Jeżeli chodzi o mnie to mam dosyć.;)..
w sobote złożyłem z rana skrzynie i wrzuciłem do auta bez kanału co się okazało że synchronizator się zaciał i gdy odpaliłem okazało się że jest na 5 biegu.. i jeszcze tego samego dnia wyjąłem:)..
a w niedzile ponownie z rana rozłożyłem i przestawiłem jeden trybik od góry bo nie chodził idelanie i znowu wrzuciłem skrzynie;) teraz wszystko działa.;)

Macie pytania to pytajcie.;) dla was wszystkich robiłem ten mini turiolal:) w końcu duża liczba osób ma PG1 w aucie.;)
składanie samej skrzyni trwa do góra 30 minut.;)

Kozik - Pon Sty 09, 2012 08:25

Matexx, :brawo: :brawa: a masz może spisane wymiary łożysk?
Matexx - Pon Sty 09, 2012 20:56

Nie spisałem ale mam Łożyska stare z drugiej skrzyni wszystkie wiec mogę wam pospisywać i podawać wymiary.;)
Markzo - Pon Sty 09, 2012 22:54

kawał dobrej roboty :D z pewnością przyda się jak bede torsena wkładał ;D brawo!
Matexx - Czw Sty 12, 2012 20:13

Witam.;) zapodam wam numery Łożysk wszystkich do skrzyni PG1 z Torsenem.
Nie wiem ile było tak dokładnie modeli w środku skrzyń PG1
ja znalazłem różnicę taką że skrzynia z torsenem posiadała Łożysk wszystkich 7 a normalna PG1 łożysk wszystkich 6.


Mianowicie zapis oryginalny : mierzone suwmiarką: (zew,wew,szer)
Łożyska na dyfer:2x 18/6208 80mm 40mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dzwona 3/Mj28 68mm 28mm 18mm

Łożysko na wałek
który jest napędzany
bezpośrednio przez silnik
od strony dekla: 3/LJ28 78mm 28mm 20mm

Łożysko na drugi wałek
od strony dzwona:
(rolkowe) (nie mam jego nazwy bo się starła) 60mm 35mm 22mm

Łożyska na ten sam
wałek od strony dekla: pierwsze zwykłe 43/LJ28 56mm 25mm 17mm
drugie rolkowe 3/LRJA25 56mm 25mm 19mm



zdjęcia wrzucę za jakiś czas.; :) pozdrawiam

Kozik - Czw Sty 12, 2012 20:50

kawał dobrej roboty, tylko teraz czy skrzynie w silnikach turbo 2.0 benzyna mają wszystkie te same łożyska (220Ti, 620Ti i 820Ti)? bo wiem że inne są w 1,8VVC a aktualnie mam skrzynię założoną podobno z 620Ti
Excalibue - Wto Paź 04, 2016 16:33

Witam.
Wyjeliśmy z ojcem przed chwilą skrzynie PG1 ( z Diesla 2.0 ).
Powód - ciek olej z prawej półosi, przez luzy jakie powodowało zużyte łożysko.
Ma ktoś dostęp do dobrego poradnika, jak rozebrać to skrzynie i wymienić to łożysko ?
W tym temacie niestety dokumentacja zdjęciowa umarła :/

Znalazlem tylko takie coś
http://rover.odin-haller....rboxRebuild.pdf

longer86 - Wto Paź 04, 2016 16:50

może to Ci pomoże ;)

http://forums.mg-rover.or...t-shaft-451178/

Excalibue - Czw Paź 06, 2016 20:14

Dzięki za poradnik, przydał się, wymieniliśmy 4 łożyska, najgorsze było to właśnie przy dyfrze gdzie wychodzi prawa półoś, kompletnie rozklekotane, poszło Koyo, choć wszedzie w poradnikach pisali o Fagach, Koyo ma być ponoć lepsze.

Jeśli rozegra się to wszystko na spokojnie, to rozebranie z złożenie skrzyni nie jest takie trudne, choć za pierwszym razem trochę czasu schodzi..

Przy okazji zrobiliśmy mechanizm wybieraka, teraz wajha biegow dziala sztywniutko.