Zobacz temat - [R75] Wyciek oleju w okolicy prawej półosi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyciek oleju w okolicy prawej półosi

koci_flak - Pon Sty 30, 2012 20:24
Temat postu: [R75] Wyciek oleju w okolicy prawej półosi
Hej!
Nie wiem jak Wy, ale ja mam wrażenie, że to auto strasznie nie lubi zimy...
W czasie regeneracji rozrusznika, znalazłem wyciek oleju, wyciekło go dosyć sporo po prawej stronie a półoś rozbryzgała go na wszystkie strony...i teraz nie bardzo potrafię zlokalizować miejsce wycieku. Objawy są następująco:
- na bagnecie sucho
- w czasie jazdy do garażu w celu wykręcenia rozrusznika zaświeciła się kontrolka niskiego ciśnienia oleju
- po odpaleniu zaczął rzęzić układ wspomagania (płynu jest ok, ale to chyba osobny problem)
- ochlapana olejem po prawej stronie: półoś, filtr oleju, maglownica i wszystko wkoło

Miałem w przyszłym tygodniu wymieniać olej, no ale sytuacja mnie wyprzedziła:)
i tu się pojawia moje pytanie: gdzie szukać wycieku?

Nie chciałbym żeby wlanie oleju skończyło się jego kolejnym wychlapaniem:)
Powycierałem dzisiaj elementy ochlapane olejem, jak jutro założę rozrusznik to może uda mi się zobaczyć.
Reasumując...może macie jakieś sugestie, albo ktoś miał podobny problem ?

Aha, odwdzięczę się fotorelacją z wymiany rozrusznika :) dla mnie zaawansowanych jak ja!

SeniorA - Pon Sty 30, 2012 22:44

koci_flak napisał/a:
tu się pojawia moje pytanie: gdzie szukać wycieku?
sprawdź zaślepkę i uszczelnienie wałka rozrządu
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74132

SlawekG - Pon Sty 30, 2012 23:12

W sobotę spotkało mnie dokladnie to samo. Auto dzisiaj na lawecie pojechało do mechanika i z tego co z nim rozmawiałem - bez zaglądania do auta - to najprawdopodobniej wynik zamarznięcia przewodów odmy. A olej wybiło spod zaślepki lub uszczelnienia wałka rozrządu :( Jutro będę dokładnie wiedział. Szkoda tylko zachlapanej komory silnika :cry: A niecałe 2 tygodnie temu chciałem wymienić na nowe wszystkie te przewody :evil: No i mam nauczke na przyszłość - lepiej zapobiegać niż leczyć.
Boncky - Pon Sty 30, 2012 23:18

czyścisz acetonem w sprawy albo czyścicielem do silnika, dolewasz oleju odpalasz i parzy ktoś gdzie leci, masz wyciek zlokalizowany:)
dafit - Wto Sty 31, 2012 22:20

ja mam też to samo zabryzgana cała prawa strona silnika rozrusznik paski wszystko... jeździłem tak jakiś czas (około miesiąca), bo jak miałem na min. oleju to nie wyciekał dopiero jak dolałem gdzieś do połowy to robiły się kałuże, aż tu niedawno jadąc zapaliła mi sie kontrolka od oleju, wyciekło wszystko :cry: teraz nieważne ile jest oleju wycieka wszystko pomimo tego, zaprowadziłem do mechanika dzis no i sie zobaczy co wybada ta mądra głowa...
SeniorA napisał/a:
sprawdź zaślepkę i uszczelnienie wałka rozrządu

w moim przypadku tu akurat sucho było

koci_flak - Sro Lut 01, 2012 12:24

Koledzy mięli racje, przyczyną wycieku był brak korka uszczelniacza wałka!
i tu mam kolejne pytanie? co mogło być przyczyną?
czy zamarzł, skurczył się i wypadł?
czy może ciśnienie go wypchało, koledzy pisali w innych postach o zamarzaniu odmy?

SlawekG - Sro Lut 01, 2012 13:19

koci_flak napisał/a:
może ciśnienie go wypchało, koledzy pisali w innych postach o zamarzaniu odmy

Przy zanarzniętych wężach tzw odmy to właśnie narastające ciśnienie w skrzyni korbowej powoduje wypchnięcie oleju poprzez wszelkie nieszczelności lub właśnie przez wypchnięcie korka uszczelniacza wałka rozrządu. Jak bagnet będzie słabo trzymał to ciśnienie może również i jego wypchnąć.

koci_flak - Czw Lut 02, 2012 10:42

Gdzie na śląsku można dostać taki korek?
Szukam i tylko sklepy internetowe na drugim końcu Polski
Może ktoś z forumowiczów ma zapasowy? jestem uziemiony więc chętnie odkupię!

Edit: Zaślepkę już kupiłem, będzie na jutro

Mam jeszcze jedno pytanie:
Jak się zabrać za wyczyszczenie rurek odmy? można je całkowicie zdemontować?
z tego co pamiętam to są łączone na trójnikach i są wpięte w gniazda do głowicy, można je z nich wypiąć?

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 10:42 ]
a ktoś z użytkowników zdjęcie albo schemat tych przewodów?

SlawekG - Czw Lut 02, 2012 15:20

Rurki są wpięte w gniazda w głowicach. zobaczysz je jak zdemontujesz górną osłonę silnika - wężyki o 8mm i 12mm. Z gniazd wypinasz je jak ze standardowych złączy pneumatycznych tzn wciskając i przytrzymując ruchomy pierścień wokół mocowania.
SeniorA - Czw Lut 02, 2012 17:57

koci_flak napisał/a:
a ktoś z użytkowników zdjęcie albo schemat tych przewodów?
wszystko jest na forum tylko trzeba poszukać

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63687

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 17:57 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61589

koci_flak - Czw Lut 02, 2012 21:53

Wielkie dzięki - szukałem ale na te posty nie wpadłem ze względu na temat:)
Jutro odbieram samochód z warsztatu jak kurier dostarczy uszczelniacz,
samochód pewnie stał na dworze więc na bank brudy zamarzły w przewodach odmy.

Rozumiem, że mogę po zalaniu silnika nowym olejem (bo to mają zrobić w warsztacie + wciśniecie uszczelniacza) mogę odłączyć te paskudne przewody (a przynajmniej grubsze) i podjechać sobie do domku, gdzie je zdemontuję i wyczyszczę? :)

SlawekG - Pią Lut 03, 2012 07:10

A od czego są mechanicy??? Jak już masz w warsztacie to niech ci oddadzą samochód sprawny z czystymi przewodami odpowietrzenia a nie tylko z uzupełnionym olejem. I tak za to płacisz!