Zobacz temat - [R600] Wymiana rozrządu.Proszę o szybką pomoc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wymiana rozrządu.Proszę o szybką pomoc

Bartnik86 - Czw Mar 01, 2012 11:45
Temat postu: [R600] Wymiana rozrządu.Proszę o szybką pomoc
Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Roverka 600 2.0 SDi. Autko naprawdę świetne. Chciałbym jak najszybciej wymienić w nim rozrząd. W sklepie powiedzieli mi że zestaw kosztuje 750 zł, na allegro ceny zaczynają się od 430 zł. Jednak nie wiem czy przy wymianie rozrządu należy od razu wymieniać pompę wody? Czy ona jest w rozrządzie czy jest montowana obok. Mógłby mi ktoś pomóc w tej sprawie? Jeśli konieczna jest wymiana pompy to koszt wzrośnie o 200-250 zł, lecz wiadomo, na takich rzeczach się nie oszczędza.
daceka - Czw Mar 01, 2012 13:20

Nie trzeba wymieniać pompy wody. Nie jest napędzana paskiem rozrządu.
szoso - Czw Mar 01, 2012 13:23

Bartnik86, opcja szukaj nie gryzie, wszystko jest na forum na ten temat
neon_4u - Czw Mar 01, 2012 14:05

Wiesz co ale strasznie drogo ! Szczerze ja płaciłem 400 zł za cześci a za robocizne dałem gościowi 70 zł :shock: bo tylko tyle chciał. Popytaj może znajdziesz taniej.
Bartnik86 - Czw Mar 01, 2012 15:18

Akurat rozrząd wstawi mi znajomy więc przelewem załatwimy sprawę ;) Nigdzie nie znalazłem taniej wiec zapewne allegro będzie jedynym wyjściem. Myślę że 430-450 zł już z przesyłką nie będzie strasznym wydatkiem.
Do tego olej i filtry i śmigam bez obaw :)

Balas87 - Czw Mar 08, 2012 16:47

Witajcie pomóżcie mi zweryfikować stan paska rozrządu podobno był wymieniany jak myślicie pasek nowy czy stary ?

[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 16:47 ]
http://www.photoblog.pl/t...5633#id-1609369

Adrian - Czw Mar 08, 2012 17:22

Wiesz, na oko to chłop w szpitalu umarł... :wink: Wymień ten pasek i tyle. Fortuny to nie kosztuje.
Balas87 - Czw Mar 08, 2012 18:08

AdrianWWL, no niby tak ale chcialem tylko wiedziec czy wzrokowo da sie cos na ten temat powiedzieć :)
93karol - Czw Mar 08, 2012 18:45

wzrokowo to jedynie można popatrzeć na zewnętrzna cześć paska, tam najwcześniej się ujawnia zużycie. ale to i tak nie można być pewnym, jedne wykazują zużycie, a mogą hulać i hulać, a po jednych nie widać, a się przerwie. także najlepiej wymienić i pilnować przebiegu ;]
Mazak - Czw Mar 08, 2012 20:38

z tego co wiem szybciej leca rolki niz sam pasek, wiec pasek moze wygladac ok ale jak rolka padnie to i tak go zerwie
MpR - Czw Mar 15, 2012 23:21

Mazak napisał/a:
z tego co wiem szybciej leca rolki niz sam pasek, wiec pasek moze wygladac ok ale jak rolka padnie to i tak go zerwie


a to mi jakaś nowina. Rolki jeśli są z górnej półki SKF,INA,NTN wytrzymują dwie wymiany paska w warunkach normalnej eksploatacji. W innych autach są paski HDT teflonowe i przebiegi powyżej 120 tysi.

Bartnik86 - Pią Mar 16, 2012 19:07

Ja również przy wymianie rozrządu w swoim roverku zauważyłem że pasek jest spoko ale rolki to już tragedia były. Prowadząca strasznie huczała więc cieszę się że wymieniłem na czas :grin:
19bizon08 - Wto Mar 19, 2013 13:06

Witam. Zamiast zaśmiecać forum nowym tematem postanowiłem kontynułować ten. Otóż dzisiaj byłem zapytać się o cenę rozrządu, wytłumaczyłem: diesel 105km itd. Gościu powiedział że są 2 rodzaje i pokazał mi 2 obrazki: http://moto.allegro.pl/ro...3062219363.html Jednak jak powiedziałem mu że mam 2 paski itd. to doszliśmy do porozumienia :D Cenę jaką mi powiadział za kompletny rozrząd to 531 zł ale za 500zł mi go sprzeda (podobno dobrej firmy) ale na allegro znalazłem Dayco za 399zł: http://moto.allegro.pl/ro...3048102682.html Miał ktoś do czynienia z tą firmą ? Opłaca się ten rozrząd ? Wytrzyma te 60 tys ?
Balas87 - Wto Mar 19, 2013 13:40

http://moto.allegro.pl/ro...3099250398.html
dodaj te 40 zł i masz spokój w sensie części napewno pewniejsze.

Mariusz27 - Wto Mar 19, 2013 14:39

http://moto.allegro.pl/ro...3062219363.html
To jest raczej rozrząd od benzyniaka (618 1.8 16V 115KM) a wnioskuję po awatarze że masz diesla

19bizon08 - Wto Mar 19, 2013 15:19

Mariusz27 - tak, ale chodzi mi tylko o te 2 obrazki typów rozrządu w tle o które spytał i pokazał mi sprzedawca.
PS. Czyli kompletny rozrząd to 2 paski i 3 rolki, tak ?

szoso - Wto Mar 19, 2013 15:20

tak
dwa paski
dwie rolki napinające i jedna prowadząca

19bizon08 - Wto Mar 19, 2013 15:27

OK dzięki, jeszcze 2 pytania:
1. Rozrząd będzie wymieniał mój ogarnięty w te klocki sąsiad ale powiedzcie jak sie za to zabrać odnośnie pasków ? najpierw wymienić główny rozrząd, a później pasek od pompy wtryskowej czy lepiej odwrotnie ?? ?
2. Czytałem kiedyś że do wymiany rozrządu należy zdemontować jakąś część zawieszenia. prawda to ? jak tak to jaka to część ?

Mariusz27 - Wto Mar 19, 2013 16:57

Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie trzeba odkręcić Łapę (poduszkę) silnika.
P.S. Czyli w dieslu też są dwa paski rozrządu? Jeden od rozrządu a drugi balansujący (w benzyniaku)?? Czyli w dieslu do pompy- dobrze rozumiem??

kadzaf - Sro Mar 20, 2013 10:38

19bizon08 napisał/a:
Dayco za 399zł: http://moto.allegro.pl/ro...3048102682.html Miał ktoś do czynienia z tą firmą ? Opłaca się ten rozrząd ? Wytrzyma te 60 tys ?

Dobrze wspominam ta marke ,nawet w moim R miałem poprzednio 2 paski tegoz producenta 80tys zrobiłem na nich,nie mam sie czego czepiac. :)

Mariusz27 napisał/a:
Nie wiem jak jest w dieslu ale w benzynie trzeba odkręcić Łapę (poduszkę) silnika.
P.S. Czyli w dieslu terz są dwa paski rozrządu? Jeden od rozrządu a drugi balansujący (w benzyniaku)?? Czyli w dieslu do pompy- dobrze rozumiem??

W dieslu równiez ,jest wtedy o wiele wiekszy dostep.
Tak sa 2szt jeden o wałka drugi z drugiej strony od pompy.

Mariusz27 - Sro Mar 20, 2013 12:54

kadzaf napisał/a:
Tak sa 2szt jeden o wałka drugi z drugiej strony od pompy.

O kurde to macie przekichane rozbierać obie strony silnika do rozrządu. No ale w benzynce też nie lepiej z tymi wałkami wyrównoważającymi aby dobrze je ustawić bez instrukcji ani rusz bo można ustawić na odwrót.

Brt - Sro Mar 20, 2013 15:11

ta strona od pompy to pikuś ... gorzej od rozrządu bo miejsca mało ... szczególnie w R200 ...
19bizon08 - Sro Mar 20, 2013 16:17

Posiedziałem trochę na necie i już zgłupiałem :D A jak Wy sądzicie: Gates czy Dayco ?

[ Dodano: Sro Mar 20, 2013 16:17 ]
ponadto Gates daje gwarancję na 2 lata lub 60 tys.

kadzaf - Sro Mar 20, 2013 16:33

19bizon08 napisał/a:
Posiedziałem trochę na necie i już zgłupiałem :D A jak Wy sądzicie: Gates czy Dayco ?

To bierz Contitecha akutalnie u mnie hehe niecałe 40k temu załozony :mrgreen:

Cytat:
ponadto Gates daje gwarancję na 2 lata lub 60 tys.

Co ci po tej gwarancji ? myslisz ze w razie zerwania naprawia ci silnik za free czy moze sprzedawca wymieni ci na nowy ? :lol:

MpR - Pią Mar 22, 2013 23:24

19bizon08 napisał/a:
Gates czy Dayco ?
[ Dodano: Sro Mar 20, 2013 16:17 ]
ponadto Gates daje gwarancję na 2 lata lub 60 tys.


Dayco, odpuść Conti bo strasznie zmarniała ich jakość

zimek-1985 - Sob Mar 23, 2013 01:10

Ja śmigam na GATES-a a rolka ruvile. przejechane ponad 30 tys i jak na razie "odpukać" nie słychać rolek i żeby coś się z nim działo.
MpR - Sob Mar 23, 2013 23:30

zimek-1985 napisał/a:
a rolka ruvile.


Na 99% obstawiam że pudełka ruville a w środku INA :wink:

zimek-1985 - Pon Mar 25, 2013 12:52

MpR, może być i tak. Ostatnio kupowałem kompletny napinacz paska wielorowkowego RUVILLE ale sprzedawca powiedział ze własnie w środku jest INA :)
MpR - Sro Kwi 03, 2013 22:59

zimek-1985 napisał/a:
MpR, może być i tak. Ostatnio kupowałem kompletny napinacz paska wielorowkowego RUVILLE ale sprzedawca powiedział ze własnie w środku jest INA :)


Odnośnie napinaczy paska micro-v to jest jedna jedyna firma na świecie która je produkuje i jest to LITENS CANADA, a reszta w tym przypadku to tylko w paczki swoje ładuje. Co więcej to kupując INA będziesz miał taniej niż Ruville czy coś podobnego :razz: tak że jeśli stajesz przed wyborem rozrządu czy napinacza zawsze zapytaj co jest w środku i ile które kosztuje. To taka podpowiedź z mojej strony

19bizon08 - Sob Kwi 06, 2013 10:04

Właśnie kupiłem paski Dayco i rolki INA. Przeszukałem sporo stron forum i odnośnie wymiany znalazłem tylko że potrzebne będzie wiertło 6,5 mm żeby wszystko przyblokować. Mógłby mi ktoś jeszcze napisać kilka cennych wskazówek bo może już dzisiaj się za to wezmę :D
Balas87 - Sob Kwi 06, 2013 10:11

19bizon08, może zrobiłbyś krótką fotorelację ;) przyda się
szoso - Sob Kwi 06, 2013 12:02

19bizon08 napisał/a:
kupiłem paski Dayco

Dayco to był nie kupił nawet wielorowkowego :wink:

Mariusz27 - Sob Kwi 06, 2013 16:11

19bizon08, jak chcesz instrukcje moge wyslać. Ale Ty masz sdi a ja mam tylko od beny
19bizon08 - Sob Kwi 06, 2013 17:41

Przez internet też bym nie kupił Dayco, ale kupiłem w sklepie u znajomego kolegi. Twierdził że sprzedaje tylko tej marki i nigdy nie było jakiś problemów a jakby coś kazał mi schować paragon więc jestem spokojny.

Mariusz 27 - nie dzięki, potrzebuję do diesla :D

szoso - Sob Kwi 06, 2013 18:25

tu masz znaki pokazane jakby coś http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24994
przy napinaczu jest sprężyna i trzeba ją cofnąć wkręcając śrubę, niestety nie pamiętam wymiaru, wtedy napinacz się cofa i zdejmujemy pasek
niektórzy nie wiedząc o sprężynie podważają na chama metalową łapką i wtedy można coś rozwalić
wykręcając śrubę napinacz wraca i napina pasek siłą sprężyny, wtedy możemy zablokować napinacz wkręcając do oporu śrubę która przechodzi przez rolkę na wylot

19bizon08 - Pon Kwi 15, 2013 19:26

Witam, dopiero co odebrałem auto od mechanika po wymianie rozrządu i uszczelniaczy i w drodze powrotnej się załamałem. Po dodawaniu gazu paliła się kontrolka "check engine". W domu wybłyskałem sobie błąd 34 "Cewka czasu wtrysku paliwa - Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM". Czy chodzi o kąt wtrysku czy o co ? Czy dam radę sam to zrobić czy to wina mechanika i oddać mu z powrotem auto ?
ps. Wydaje mi się że silnik głośniej chodzi. Możliwe to ?

[ Dodano: Pon Kwi 15, 2013 19:26 ]
Teraz poprawiłem wiązkę od pompy, jeden kabel połączyłem na nowo i zauważyłem że jak wcześniej problem występował po każdorazowym dodaniu gazu teraz występuje o połowę rzadziej. Teraz pytanie czy to jednak coś nie łączy i i tak kąt wtrysku do ustawienia ?? ? Dodam że auto odpala na dotyk.

Balas87 - Pon Kwi 15, 2013 20:52

możliwe że trzeba dokładniej ustawić kąt zapłonu mało komu udaje się to idealnie za 1 razem czasami poprawki są potrzebne :)
19bizon08 - Pon Kwi 15, 2013 21:00

Prawda, że jak tak się dzieje to zawsze kąt wtrysku jest zbyt wczesny ?
karol6376 - Czw Maj 02, 2013 14:50

Ja wczoraj odebrałem od magika auto po wymienie rozrządu. Wszystko spoko, bryka odpaliła, pojechałem na test, nic sie nie dzieje, moc jaka była taka jest, check sie żaden nie zapala. Dzisiaj rano odpalam bryke a tu szok, kręci kręci kręci i dupa, musiałem z 7 sekund krecić i dopiero za drugim razem zaskoczyła. Byłem u magika, mówi że wszystko ustawione na znaki na bank i dupa. Oczywiścię przed wymianą paliła na strzała.

A więc tak, koleś co mi zmieniał rozrząd sprawdził jeszcze raz pompę, przestawił ją odrobine. Paliła na strzała ale podczas jazdy zapalał się CHECK bład 34. W końcu znalazłem mechanika w Kielcach, podpiął auto pod KTS 540. Wykazało, że kąt ustawiony na 9 stopni. Przestawił go na 3.5. Dzisiaj rano odpalam auto i znowu nie pali jak trzeba załamka normalnie. Pojechalem do niego ustawił z wielką łaską na 4 stopnie i mówił, że teraz coś tam mi sie z tłokami stanie bo zły kąt wtrysku jest :D Teraz czekam do jutra i zobaczymy jak nie będzie palić to co mam zrobić? Dalej przestawiać ten kąt?

pbskarpy - Wto Mar 10, 2015 12:57

Witam,

Przymierzam się do wymiany rozrządu w swoim Roverku. W technicznym Faq jest napisane "menu" ;) co trzeba kupić itp itd. Jest też zaproponowana pompa wody. Jednak zestawy za ponad 500 zł na allegro nie oferują jej z paskami.

Domyślam się, że warto ją wymienić, ale po czym sprawdzę, że naprawdę trzeba? 500 zł za paski + pompa wody 160 zł to już się trochę robi...

szoso - Wto Mar 10, 2015 22:49

karol6376 napisał/a:
Dalej przestawiać ten kąt?

Do skutku :wink:
pbskarpy napisał/a:
Domyślam się, że warto ją wymienić, ale po czym sprawdzę, że naprawdę trzeba?

Warto a nawet trzeba, jeśli np. silnik się przegrzewa lub cieknie płyn z pompy. Jeśli nic się nie dzieje, to nie ruszać.

pbskarpy - Sro Mar 11, 2015 10:12

Nie no wszystko jest Tip Top.

Ale chcę tak dla własnego spokoju wymienić te paski wszystkie. A pompa wody jest OK.