Zobacz temat - [R75] Problem z turbiną
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z turbiną

history2 - Pon Kwi 16, 2012 10:40
Temat postu: [R75] Problem z turbiną
witam, posiadam Rovera 75 z 2000, oddałem go do blacharza który musiał odpiąć akumulator bo zdejmował drzwi, po podłączeniu go z powrotem, po odpaleniu samochodu i nie załacza sie turbina :( , POmOCY.
apples - Pon Kwi 16, 2012 13:03

history2 napisał/a:
oddałem go do blacharza który musiał odpiąć akumulator bo zdejmował drzwi, po podłączeniu go z powrotem, po odpaleniu samochodu i nie załacza sie turbina
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Pojeździj trochę aby komputer przywrócił sobie ustawienia.
history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:07

A nie mozna mu jakiego reseta zrobic, albo znow go odpiac?
apples - Pon Kwi 16, 2012 13:08

history2 napisał/a:
A nie mozna mu jakiego reseta zrobic, albo znow go odpiac
Można ... tylko co to da i co chcesz osiągnąć? W czym w ogóle jest problem? Spadek mocy?
history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:11

W drodze od blacharza zrobiłem jakieś 10 KM, to ja już nie wiem ile powinienem zrobić, a błąd sie żaden nie świeci :cry:

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:10 ]
Tak on wogole nie ma mocy bo TURBINA sie nie załącza

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:11 ]
apples napisał/a:
history2 napisał/a:
A nie mozna mu jakiego reseta zrobic, albo znow go odpiac
Można ... tylko co to da i co chcesz osiągnąć? W czym w ogóle jest problem? Spadek mocy?


Tak on wogole nie ma mocy bo TURBINA sie nie załącza, wydawało mi sie ze jesli mu kompa zresetuje to sie zalaczy, Tak on wogole nie ma mocy bo TURBINA sie nie załącza

apples - Pon Kwi 16, 2012 13:14

history2 napisał/a:
Tak on wogole nie ma mocy bo TURBINA sie nie załącza
Skąd wiesz?

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:14 ]
history2 napisał/a:
wydawało mi sie ze jesli mu kompa zresetuje to sie zalaczy
Turbina nie jest uruchamiana przez komputer. Poczytaj o zasadzie działania turbiny. :wink:
history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:15

apples napisał/a:
history2 napisał/a:
Tak on wogole nie ma mocy bo TURBINA sie nie załącza
Skąd wiesz?

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:14 ]
history2 napisał/a:
wydawało mi sie ze jesli mu kompa zresetuje to sie zalaczy
Turbina nie jest uruchamiana przez komputer. Poczytaj o zasadzie działania turbiny. :wink:

Sprawdzaliśmy na wiekszych obrotach, ogolnie na wiekszych Turbina powinna swistac a tak sie nie dzieje, i samochod wogole sie nie chce rozpedzic

apples - Pon Kwi 16, 2012 13:17

Cytat:
Sprawdzaliśmy na wiekszych obrotach, ogolnie na wiekszych Turbina powinna swistac a tak sie nie dzieje, i samochod wogole sie nie chce rozpedzic
Z kim sprawdzałeś?
history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:19

Co mi radzisz zrobić, ta Turbina na bank jest w 100% sprawna

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:19 ]
apples napisał/a:
Cytat:
Sprawdzaliśmy na wiekszych obrotach, ogolnie na wiekszych Turbina powinna swistac a tak sie nie dzieje, i samochod wogole sie nie chce rozpedzic
Z kim sprawdzałeś?


Ze znajomym który sie zna na samochodach

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:19 ]
apples napisał/a:
Cytat:
Sprawdzaliśmy na wiekszych obrotach, ogolnie na wiekszych Turbina powinna swistac a tak sie nie dzieje, i samochod wogole sie nie chce rozpedzic
Z kim sprawdzałeś?

Ze znajomym który sie zna na samochodach

apples - Pon Kwi 16, 2012 13:19

history2 napisał/a:
Co mi radzisz zrobić, ta Turbina na bank jest w 100% sprawna
Jak na bank sprawna to na bank się uruchamia. Jak sprawdzasz z mechanikiem to go zmień bo gość nie ma zielonego pojęcia co mówi.


Masz spadek mocy?

VMatas - Pon Kwi 16, 2012 13:21

I dymi jak lokomotywa?
apples - Pon Kwi 16, 2012 13:21

history2 napisał/a:
Ze znajomym który sie zna na samochodach
To na 100% się nie zna i nie słuchaj go. Jak ocenia załączanie turbiny po świście to podmuchaj (świstaj) mu do ucha i powiedz, że działa. :wink:

KOMPUTER nie ma nic wspólnego z załączaniem turbiny.

history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:23

VMatas napisał/a:
I dymi jak lokomotywa?

Nic nie dymi

apples - Pon Kwi 16, 2012 13:26

Spadek mocy?
VMatas - Pon Kwi 16, 2012 13:26

To raczej nie turbina. Jak napisal apples, turbina nie jest zależna od komputera i kręci się cały czas, bo ją napędzają spaliny.
history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:32

apples napisał/a:
Spadek mocy?



Spadek Mocy jest, tak jak mówie on sie strasznie rozpędza, jedzie tak jak bym kogoś za soba ciagnal i nie mogl sie rozpedzic

apples - Pon Kwi 16, 2012 13:34

history2 napisał/a:
Spadek Mocy jest
To trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej. Odłącz przepływomierz na początek http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318

Jak nie będzie poprawy to zawór wysokiego ciśnienia do wyczyszczenia http://forum.roverki.eu/v...p=358340#358340 i http://forum.roverki.eu/v...p=455163#455163

VMatas - Pon Kwi 16, 2012 13:40

A na obroty normalnie wchodzi?
history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:45

apples napisał/a:
history2 napisał/a:
Spadek Mocy jest
To trzeba szukać przyczyny gdzieś indziej. Odłącz przepływomierz na początek http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318

Jak nie będzie poprawy to zawór wysokiego ciśnienia do wyczyszczenia http://forum.roverki.eu/v...p=358340#358340 i http://forum.roverki.eu/v...p=455163#455163


Super dzieki, a czy może polegać to na tym że jest mało paliwa, tzn. jest ponad światełkiem rezerwy ale pali się

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:44 ]
VMatas napisał/a:
A na obroty normalnie wchodzi?


ale w trakcie jazdy?

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:45 ]
W Auto Świat napisali tak:
Co pewien czas samochód przełącza się w tryb awaryjny i traci moc. Podobno to wina blokowania się zmiennej geometrii turbo, typowa dla wielu diesli. Czy można to jakoś naprawić?
od redakcji
Rzeczywiście osadzanie się nalotu na elementach regulacji zmiennej geometrii moze doprowadzić po pewnym czasie do blokowania mechanizmu co po wykryciu przez komputer prowadzi do przełączenia silnika w tryb awaryjny. Jest to usterka typowa dla aut rzadko wykonujących dłuższe trasy (niskie tempertaury sprzyjaja osadzaniu nalotu).

VMatas - Pon Kwi 16, 2012 13:52

R 75 nie ma turbiny ze zmienną geometrią.

Jak masz malo paliwa to będzie problem z pompą w baku. Natankuj co najmniej pół baku i wtedy zobacz.

history2 - Pon Kwi 16, 2012 13:57

VMatas napisał/a:
R 75 nie ma turbiny ze zmienną geometrią.

Jak masz malo paliwa to będzie problem z pompą w baku. Natankuj co najmniej pół baku i wtedy zobacz.


ok, tak zrobię, ale nigdy nie miałem takiej sytuacji

apples - Pon Kwi 16, 2012 13:59

history2 napisał/a:
Co pewien czas samochód przełącza się w tryb awaryjny i traci moc. Podobno to wina blokowania się zmiennej geometrii turbo, typowa dla wielu diesli.
Turbina w R75 NIE MA zmiennej geometrii łopatek.
history2 napisał/a:
czy może polegać to na tym że jest mało paliwa, tzn. jest ponad światełkiem rezerwy ale pali się
Zrób jak napisał VMatas

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:59 ]
history2 napisał/a:
ok, tak zrobię, ale nigdy nie miałem takiej sytuacji
Kiedyś musi być pierwszy raz, tym bardziej w R75 :)
history2 - Wto Kwi 17, 2012 07:40

Ok, Dzieki Panowie, spróbuje i jak by coś to się odezwę :smile:

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2012 07:40 ]
No niestety tankowanie nie pomogło, sprawdze ten przepływomierz ale zastanawiam sie jak by z nim było coś nie tak to samochod by kopcił a mój nie kopci