Zobacz temat - [r75] pompka nie podaje paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] pompka nie podaje paliwa

Jarcun - Sob Mar 16, 2013 11:50
Temat postu: [r75] pompka nie podaje paliwa
witam wszystkich!Panowie wczoraj wstawiłem auto do garażu odpaliło normalnie. Dziś auto nie odpalilo. dodam ze od 3 tygodni cieżej paliło w mrozy a to przecież benzyna i 5 sekund silnik nie mógł wejsć na normalne obroty , troche prychał tylko wtedy kiedy był zimny.... dziś rano nie słyszałem pompki. zdjąłem przewód zasilający z listwy właczyłem zapłon i nic. pompki tez nie słychać sprawdziłem bezpiecznik nr. 20 30A. wszystko ok. gdzieś uciekł prad. pompke tylko wyciagnełem z baku. przewody ok. wszystko czyściutkie.. czy mogło gdzieś zamarznąć paliwo...[/quote]
dodam ze paliwo ZAWSZE. ALE ZAWSZE JEST POD KOREK.
pół roku temu wymieniony czujnik położenia wału korbowego

Pieta - Sob Mar 16, 2013 13:05

Zobacz przed filtrem czy leci, może wina filtra

Potem sprawdź czy daje zasilanie na wtyczce do pompki
Jak nie to sprawdź przekaźnik pompy paliwa, który wisi na skrzynce bezpieczników w kabinie
Koledzy na forum już zgłaszali przypadki uszkodzenia tego przekaźnika

Adsik - Sob Mar 16, 2013 13:08

Ja jakieś 3 tygodnie temu miałem podobną przygodę. W garażu ledwo odpalił, później chodził bardzo nie równo, przejechałem dwie ulice może z 500m i zgasł. Wypieła się wtyczka z czujnika wału korbowego. Po wpięciu odpalił normalnie.
Jarcun - Sob Mar 16, 2013 15:07

nie ma prądu na kostce przed pompka. nie mam omomierza wiec nie mkoge sprawdzić tego przekaźnika..... on pyka ale czy styki chodzą nie wiem???? czujnik jest sprawdzany i osuszany dwukrotnie. wiem ze to pierwsza rzecz która podaje sygnał do ECU

[ Dodano: Sob Mar 16, 2013 15:07 ]
a jest jakis zawór ciśnieniowy. moze on sie zawiesił i daje sygnał ze jest 3.5 bar cały czas i dlatego nie uruchamia pompki

zedziczek - Sob Mar 16, 2013 15:16

Wersje benzynowe mają problem z połączeniem filtra do pompy, z biegiem lat pod wpływem wibracji rozkręcają sie te części co powoduje spadkiem ciśnienia w układzie paliwowym. Problem ten był na tyle istotny, że zmusił MG Rover do zaprojektowanie plastikowego klipsa zapobiegającego ruchom filtra względem pompy

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-WJC000230

problem poruszany na forum poprzednio, zacząłbym od sprawdzenia tego

opowiedź dodałem przed zobaczeniem że nie masz prądu na pompie :) więc raczej to nie ten problem :) pompa ma swój bezpiecznik pod schowkiem nad nogami pasażera może się spalił :)

apples - Sob Mar 16, 2013 15:27

Jarcun napisał/a:
nie ma prądu na kostce przed pompka. nie mam omomierza wiec nie mkoge sprawdzić tego przekaźnika..... on pyka ale czy styki chodzą nie wiem????
Może masz to co ja miałem http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
Jarcun - Sob Mar 16, 2013 16:29

tak. mam cały schemat nr 20 30A SPRAWDZONY

[ Dodano: Sob Mar 16, 2013 16:28 ]
apples moj sąsiedzie :wink: byłem w garażu i cała wiązka która zaznaczyłeś idzie za listwa bezpieczników nie chciało mi sie tego rozbierać dzisiaj. Musi nabrać mocy urzędowej. on już od 3 tygodni dłuzej kręcił zeby zaskoczyć. dziwne. pompka jak u mnie w motorze powinna właczyć sie za każdym razem .... Dziwne. moze sie zawiesiła .???? dlaczego nie ma 12+v w żadnym z pinów

Pieta - Sob Mar 16, 2013 18:37

Jarcun napisał/a:
nie ma prądu na kostce przed pompka. nie mam omomierza wiec nie mkoge sprawdzić tego przekaźnika..... on pyka ale czy styki chodzą nie wiem????


Przecież to jest najzwyklejszy przekaźnik, możesz wsadzić zamiast niego jakiś inny i sprawdzić
Przekaźnik sterowany jest masą z komputera, +12v jest na stałe. Wyjmij przekaźnik i połącz pin 2 i 8, przewody zielono-fioletowy i biało-filetowy
Na zielonym powinieneś mieć cały czas +12V z bezpiecznika poprzez wyłącznik bezwładnościowy

Oczywiście przed przekaźnikiem jest wyłącznik bezwładnościowy, może on ci wyskoczył i masz odcięte zasilanie pompy

Jarcun - Nie Mar 17, 2013 12:42

w którym miejscu jest ten wyłącznik bezwładnościowy??

[ Dodano: Nie Mar 17, 2013 12:42 ]
dzis drogą kropelkowa doszedłem ze pompka jest na tyle dziwnie uszkodzona ze jeśli zatrzyma sie w nieodpowiednim miejscu nie może ruszyć ponownie..... zawiesza sie...
ale mam 2 pytania do posiadaczy rovera z silnikiem benzynowym. Co to za puszka czarna za tylnym prawym kołem i dlaczego jak dmucham w wężyk zasilający z pompki paliwo bulgocze w drugim zbiorniku.

SeniorA - Nie Mar 17, 2013 13:31

Jarcun napisał/a:
Co to za puszka czarna za tylnym prawym kołem
filtr węglowy ,pochłaniacz par paliwa i jest połączony ze zbiornikiem paliwa.
Jarcun - Nie Mar 17, 2013 13:52

no ponpka sie wiesza .... 3 razy chodzi a za 4 razem grom jej nie ruszy.... TEMAT UWAŻAM ZA ZAMKNIETY. dziekuje za pomoc zainteresowanym. teraz tylko pozostaje kupić uzywke albo nowy zamiennik
turbina - Pon Mar 16, 2015 21:49

odświeżę troche temat bo akurat ten mi pomógł kiedyś najbardziej. Moja pompka działa ale zasilanie do niej padło już trzeci raz.. myślałem że to skrzynka bezpieczników bo kiedyś przypaliłem ale to nie to.. Podmieniłem dziś kompa bo myślałem ze to tam coś jest przepalone ale nic nie pomogło. komunikat o braku zasilania na pompce jest na nowym kompie i nowej skrzynce. Czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej lub wie gdzie znaleźć??
może wtedy będę w stanie coś zrobić. Bo tak szukać w kablach strata czasu. kiedyś już grzebałem i nic z tego nie wyszło. mam na lewo podpiety prąd do uderzeniowego z aku i dopiero wszystko chodziło.