Zobacz temat - [Rover 75] check engine i gaśnie !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] check engine i gaśnie !

skiba0225 - Nie Maj 12, 2013 13:19
Temat postu: [Rover 75] check engine i gaśnie !
Witam ! Temat poruszany wielokrotnie ale po przestudiowaniu forum mam już mętlik w głowie !Opisywane objawy nie pasują do mojej bolączki!! Otóż od pewnego czasu na wyświetlaczu zapala mi się żółta ikonka silnika , piszę check engine auto traci moc po chwili odzyskuję jadę dalej za drugim razem to samo ale już gaśnie póżniej jest problem z odpalenie chwyta dopiero za drugim trzecim razem! Początkowo kontrolka zaświecała się na dziurach teraz już nie ma reguły ! czyściłem zawór wysokiego ciśnienia paliwa na pompie Cr ale nie pomogło ! Czujnik wałka rozrządu raczej nie wchodzi w rachubę bo auto odpala normalnie trochę gorzej po zgaśnięciu ale odpala ! Może czujnik położenia wału korbowego ? albo pompka w baku ?( przy aku wymieniałem zeszłego roku)
proszę o jakieś sugestie ?
z góry dzięki

apples - Nie Maj 12, 2013 20:46

skiba0225 napisał/a:
Początkowo kontrolka zaświecała się na dziurach teraz już nie ma reguły !
Sprawdź http://forum.roverki.eu/v...p=572195#572195
skiba0225 - Wto Maj 14, 2013 18:05

sprawdziłem skrzynkę bezpieczników pod schowkiem wszystko ok problem dalej jest ten sam zapala się kontrolka pracy silnika i auto gaśnie ! W czym leży problem ? czy takie objawy może dawać padająca pompka w baku ?
MaReK - Wto Maj 14, 2013 19:53

A co na to błędy sterownika silnika? Zapisało się coś?
skiba0225 - Wto Maj 14, 2013 20:31

Byłem u kolegi na kompie ! Udało mu się połączyć z autem na programie z BMW !Żadnych błędów nie zapamiętało !
MaReK - Wto Maj 14, 2013 20:36

Jeśli zaświeca się check engine to błąd powinien zostać w pamięci...
Może źle odczytany sterownik... b. dziwne. U mnie najmniejsze pierdnięcie w układzie paliwowym powoduje zapis się jakiegoś tam błędu... Chyba, że program się tylko zidentyfikował, a odczyt błędów zakończył się niepowodzeniem i czystym ekranem... co mogło sugerować że błędów niet.

A ile masz paliwa w baku?

skiba0225 - Wto Maj 14, 2013 21:27

3/4 baku tankuje na schellu ! Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem że od skrzynki bezpieczników w kabinie dochodzą takie ciche odgłosy pstrykania może to przekażnik coś nie kontaktuje, styki ?
maryba - Wto Maj 14, 2013 22:37

Filtr paliwa wymień, mialem to samo :) najpierw wymieniłem czujnik na pompie ..ale nie pomogło, jak wymieniłem filtr.. to jak ręką odjął :)
skiba0225 - Wto Maj 14, 2013 22:44

ok spróbować można ! mam nadzieje że to będzie to normalnie ręce opadają :neutral:
maryba - Wto Maj 14, 2013 23:00

skiba0225 napisał/a:
ok spróbować można ! mam nadzieje że to będzie to normalnie ręce opadają :neutral:


u mnie pomogło. Wymieniłem czujnik na tej pompie ,ja jeżdzę na nowym , a stary sprzedany - reklamacji brak. Zaraz po wymianie czujnika było OK - jakieś 100 km , a potem laweta :( . Dopiero jak pod InterCarsem wymieniłem filtr paliwa to jak ręką odjął.

MaReK - Wto Maj 14, 2013 23:20

Mimo wszystko błąd czujnika ciśnienia powinien się zapisać, jeśli filtr blokował przepływ swobodny, a tym bardziej jeśli zaświecało się "check engine".
skiba0225 - Czw Maj 16, 2013 23:46

wymiana filtra nic nie dała (w filtrze uzbierało się trochę syfu) auto dalej gaśnie czasami nawet bez kontrolki pracy silnika zwyczajnie traci moc puszczam nogę z pedału gazu i gaśnie ! podczas jazdy słychać takie pstykanie w skrzynce bezpieczników jutro muszę tam zaglądnąć ...
sash997 - Pią Maj 17, 2013 07:54

niema bata aby nie było żadnego błędu... jedź może do innego majstra sie upewnić, a to pstrykanie to może też być jakieś zwarcie,ja bym z tym nie jeździł tylko sprawdził od razu bo ja to faktycznie zwarcie to auto sie może sfajczyć :razz:
Pieta - Pią Maj 17, 2013 08:21

Mało tych przekaźników pod schowkiem więc zdiaagnozować łatwiej.
Może jednak ten od pompy świruje. Może coś z jego zasilaniem.
Przerywający przekażnik to zły znak - jak kolega psze, może jakieś zwarcie

Jak pompa przerywa to będzie spadać ciśnienie paliwa i wtedy nici z jazdy.
Podłacz się z komputerem i pojeździj z nim aby zobaczyć czy cisnienie paliwa jest stabilne.

MaReK - Pią Maj 17, 2013 10:50

Ja chyba przestanę odwiedzać forum i jeździć hobbystycznie do warsztatu.
Nosz kuźwa! Jak tylko przeczytam o tym co się komuś stało, a czego ja nie miałem, albo ktoś obok mnie stanie i ma problem, ja ten problem mam najdalej za 2 dni ;)

Jechałem wczoraj jak zwykle - 100 - 120km/h. Wyprzedzam lewym pasem sobie autka i nagle... koniec jazdy. Nic się nie zaświeciło, ale straciłem moc (zwykłe 131KM, bo nie mam czasu mapki wgrać). Nie reaguje na pedał gazu. Zjechałem do prawej siłą pędu... Paliwa mam nieco pod połową wskaźnika. Próbuję odpalić - nic. Kręci i nic. Rozkładam zatem zabawki i co widzę? Ciśnienie zasilania wstępnego 2,19 (gdzie zwykle jest 3.50 - 3.80). Błędy jakie wypluł ecu - problem z czujnikiem ciśnienia paliwa, egr, zawór wysokiego ciśnienia na pompie. Kasuję błędy, odpalam, odpalił... ale podziałał kilka sek. padł. Za którymś razem załapał, więc doczłapałem się do CPNa i zatankowałem na full.

Niestety, po mimo gorących próśb, dupa. Za 20-tym razem odpalił. Na drugi dzień dowlokłem się do BritishCars.pl i o dziwo nie musiałem się męczyć. Trochę rano pierwsze uruchomienie, ale jakoś potem dojechałem.

Po diagnozie okazało się:

- pompa przy aku (2 tyg. życia) - rozpadła się
- pompa w baku - umarła
- filtr paliwa zasrany
- czujnik ciśnienia na listwie CR zaśniedziały

Czytałem na forum BMW oraz angielskim forum R/MG, że przydałoby się jeszcze po padzie pompki niskiego ciśnienia wyczyścić zawór na pompie. Nie robiłem tego. Auto odżyło. Jeździ. Jeszcze w ramach dobroci serca zmieniłem mu olej i filtr ;)

Reasumując. Każdy błąd zapisał się w pamięci ECU. Nawet EGR, który być może miał związek z powyższymi błędami. Objawy miałem b. podobne do Twoich. Filtr i pompa (progowa?) poleciały na przestrzeni miesiąca.

Chyba musisz sam zadziałać w temacie błędów i diagnostyki, albo udać się do kogoś w rejonie, kto ma lepszy sprzęt. Błędy muszą być i koniec :)

mike-l - Pią Maj 17, 2013 11:01

MaReK napisał/a:

Po diagnozie okazało się:

- pompa przy aku (2 tyg. życia) - rozpadła się
- pompa w baku - umarła
- filtr paliwa zasrany
- czujnik ciśnienia na listwie CR zaśniedziały


Nieciekawe przygody. Dlaczego te rzeczy się posypały? Czy jakość paliwa miała znaczenie?

MaReK - Pią Maj 17, 2013 11:23

podobno pompki niskiego byly z wadliwej partii. filtr mogl sie poddac po tej usterce. pompa w baku miala przelatane 240tys. km. zasniedziale styki to sie moze zdarzyc.... paliwo leje glownie na neste.
skiba0225 - Pon Maj 20, 2013 22:00

Witam ! Chyba problem został rozwiązany:) Otóż jak pisałem wcześniej z okolic skrzynki bezpieczników od strony pasażera dobiegały dziwne odgłosy takie pstrykania ! postanowiłem to sprawdzić , ściągnąłem wykaz bezpieczników i sprawdzałem wszystkie po kolei zarówno w kabinie jak i w komorze silnika ! Szczególną uwagę poświeciłem tym , które odpowiadają za pracę silnika i tu znalazłem problem ! Przekażnik w komorze (nie pamiętam który ) miał delikatnie taki osad na blaszkach , przeczyściłem klockiem ściernym zamontowałem i póki co jeżdzę bez problemów ! :wink:
Mam takie pytanie ?Co znajduje się zaraz nad wtryskami , taka plastykowa obudowa a w środku znajduje się podziałka z jednej strony taki okrągły filtr z takiego dziwnego tworzywa ! Może ktos wie do czego to służy?

MaReK - Pon Maj 20, 2013 22:37

Chodzi Ci o filtr skrzyni korbowej?
skiba0225 - Pon Maj 20, 2013 22:48

nie wiem jak się to nazywa ale chyba tak :) jest on nad wtryskami przykręcony chyba 4 śrubami torx 30 plastykowa obudowa ! a za co on odpowiada i czy sie go wymienia ?
MaReK - Pon Maj 20, 2013 23:04

Tak, powinno się go wymieniać. Jak jest usyfiony dość mocno objawami może być zwiększenie kopcenia np. albo pocenie się rury od intercoolera.

Moje gaśnięcie zlikwidowane ;) mariusz418 z BC wymienił mi zawór wysokiego ciśnienia.

skiba0225 - Wto Maj 21, 2013 16:10

już doczytałem co i jak z tym filtrem http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40