Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Pon Maj 14, 2007 23:11
Rury to nie problem, mam w tym pewne doświadczenie z czasów zabaw z WC do kompa, w gruncie rzeczy to to samo tylko blokiem wodnym jest komora silnika Poza tym do pomocy mam kumpla po inż. środowiska, na rurkach i łączeniach zna się dobrze, zawsze coś doradzi
Mam jeszcze pytanie, które w sumie od razu powinienem zadać: na co mogę liczyć po założeniu IC? Jaki % przyrost mocy i momentu? Będę musiał regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Mogę sobie załatwić dostęp do KTSa to w takiej sytuacji na co patrzeć?
Przyrost trudno określić na oko, ale może do 100KM dojdzie Przecież różnica SD a SDi to 19KM, W BMW 325 różnica miedzy TD a TDS to rónież tylko dołozenie IC a przyrost ze 115 do 143KM Kąta wtrysku nie będziesz musiał regulować.
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Witam.
Muszę powiedzieć, że mnie się też pomysł podoba z tą dokładką IC.
Kupując Roverka, miałem speca który się zna na autach dobrze i trafił mi się wózeczek
naprawdę zadbany, żądnego malowania, nie bity... Tylko, że roverka to on oglądał
pierwszy raz.
Brt napisał/a:
Każdy silnik serii L ma turbinę, więc ten też tylko nie ma IC
Oglądając silnik powiedział coś podobnego: turbine ma...
Szukałem wszelkiej informacji jaki to ja mam w końcu ten silnik - 105KM [jak powiedział sprzedający i tak zapisane w papierach], czy 86KM
Jak samochodzik wylądował w Radzionkowie to pytam przy odbiorze co mam
Cytat:
...żadna honda, żadne bmw czy też ford, masz silnik rovera 102KM (zależy według których katalogów, podawane 105)
Nie zauważyłem przy chłodnicy nic co by przypominało intercooler jak TU
Dlatego łączę się z UncleAllEvil i jestem ciekaw co z tego wszystkiego wyjdzie.
Samemu również coś bedę kombinował.
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Oglądając silnik powiedział coś podobnego: turbine ma...
Szukałem wszelkiej informacji jaki to ja mam w końcu ten silnik - 105KM [jak powiedział sprzedający i tak zapisane w papierach], czy 86KM
A ile masz śrub na pokrywie silnika?? 4śruby - 86KM, 3 śruby 105KM
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
Brt wiem wiem, oglądałem fotki na tomateam. Pokrywa jest kręcona na 4śr.
Które nawet zerwałem na bloku jak kręciłem, żeby znaleźć nr silnika - ale nic nie znalazłem
20T2N czy 20T2R
Raczej a nawet napewno jest to 86KM pomimo ładnej gadki pana z serwisu. W sumie nie przeszkadza mi to, tyle że był by troszkę bardziej zrywny.
Tak poczytałem o tym IC co pisaliście i pewnie coś w przyszłości wykombinuje, albo przełoże poprostu silnik widziałem, że nie są takie drogie.
Czymś się te silniki jeszcze różnią po za tym IC ?
_________________ NIE POTRAFISZ PRZECZYTAĆ TEGO TEKSTU, WCIŚNIJ Ctrl +
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:00
Ja mam silnik taki jak na zdjęciu po prawej, to jest właśnie 86KM. Te motory najłatwiej rozróżnić już nawet na dźwięk pracy, 105 pracuje równiej i ciszej, mniej klekocze.
Ja o przekładaniu silnika też przez moment myślałem jak zobaczyłem ceny, ale szybko mi przeszło. Zawsze to ryzyko, że motor może być trefny a poza tym mocowanie inne i trzeba całą instalację w komorze silnika zmienić. Za dużo zachodu.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Wto Maj 15, 2007 12:17
Z tym nie powinno być problemu jako, że zderzak przedni leci do wymiany, będzie na czym eksperymentować
Zastanawiałem się nad tym czy zamiast grilla na dole założyć stalową siatkę, albo siatkę na tyłach grilla żeby wiekszy syf z drogi na IC nie leciał. Co o tym sądzicie?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 23:23
Mam pytanie, czy ktoś z was montował sobie strumienice do diesla?
Trochę sobie dzisiaj o tym poczytałem (ogólnie o strumienicach) i koncepcja wywalenia kata i wstawienia w jego miejsce strumienicy jest raczej niezdrowa dla silnika. W większości artykułów jasno piszą, że należy zastępować tłumik środkowy a katalizator to co najwyżej prostą rurą bo wstawienie za niego strumienicy może być niebezpieczne dla silnika i wręcz pogarszać osiągi Pocieszyli mnie też, że kat z takim przebiegiem jak mój to jedna wielka klucha w wydechu O_o
Chyba zwyczajnie wbiję w niego rurę i wsadzę z powrotem
Odnośnie intercoolera, znalezienie samej chłodnicy i jej zamocowanie w dogodnym miejscu to najprostsza część układanki. Największe schody to rury wysokiego ciśnienia. Ceny są zaporowe, muszę coś wykombinować żeby wyszło w miarę tanio i bezpiecznie bo kupowanie rur IC od innych aut i ew. docinanie to bankructwo.
[ Dodano: Nie Maj 20, 2007 10:47 pm ]
Może mi ktoś powiedzieć gdzie w R400 SDI jest ulokowany intercooler i jakiej jest wielkości? Za zdjęcie tego ustrojostwa to już normalnie modły w podziękowaniach do bogów zaniosę
Witam
widze ze mamy do czynienia z rasowaniem diesla na zwyklej pompie
jesli bedziesz zakladal IC bedziesz musial mu podniesc cisnienie doladowania poniewaz wydłuzy ci sie pojemnosc ukladu ssacego,radze wiec kupic wskaznik cisnienia doladowania z allegro koszt jakies 75zł do tego mbc--manual boost control 30-55zł ic w zderzak rury fi 53mm gumy łaczace mozesz odstac w sklepie z czesciami do aut ciezarowych(rury od wody ) dopasowujac je do fi rury.
ma moze ktos fotke silnika bez pokrywy bo chcialbym zobaczyc jak to wyglada z zalozenieniem wskaznika doladowania oraz jaka pompa tam siedzi i turbina zaloze sie ze jesli bedzie wszystko tak jak zakladam mozesz przegonic SDi w mocy malym nakladem pieniedzy
poza tym IC mocy sam w sobie ci nieda tylko przyda sie na takie dni jak teraz silnik niebedzie puchł,reszte podkrecisz i zobaczysz jak zacznie pocinac
co do wyboru rur na ic proponuje ci zajechac do castoramy i poszukac rury na maszt antenowy wiem wiem ze smiesznie brzmi ale gwarantuje ci ze bedzie to to czego szukasz za mala kase
co do wydechu wybij sobie z głowy strumienice wez zrob caly wydech na 2,25' razem z downpipe wskoczy ci moment i turbina bedzie sie szybciej wkrecac na obroty
pozdroo
p.s mialem okazje polatac troche sdi i przyznam ze autko bardzo fajnie jezdzi... no ale nie szybciej niz podkrecony stary golf mk2 1.6TD z ic i w/w gadzetami
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Sro Maj 30, 2007 13:12
Kshyloo, normalnie już cię lubię
Dzisiaj już nie zdążę, może jutro porobię fotki silnika bez pokrywy i wrzucę na forum. Generalnie kombinuje gdzie upchnąć sam IC, nie ma za bardzo miejsca!
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Sro Maj 30, 2007 23:53
Z tym wydechem to nie wiem czy jest sens, mam nową środkową część wydechu, wywalać to? Poza tym nie chce żeby auto chodziło głośno, i tak ciche nie jest. Na pewno wywale katalizator bo mi dusi silnik na wyższych obrotach, strumienicy zamiast niego nie zamontuje raczej, bo z tego co czytałem to porażka. Najlepiej wsadziłbym kawał rury ale pojade na przegląda i mogą być kłopoty. Prawde mówiąc nie wiem co robić
Witam, ja proponuje bez zastanawiania sie wywalenie kata i wstawienie rurki min fi 60. ja tak mam u siebie, a co do głosnosci to w turbo dieslu moc spalin jest odbierana przez turbine, wiec majac nawet przelotowy układ wydechowy głosnosc moze wzrosnac minimalnie. intercooler proponował bym wsadzic z renaulnt megan 2
http://moto.allegro.pl/it...alny_stan_.html
, ja mam własnie taki wsadzony( tylko troszke mi wystaje za zderzak ale za to efekt jest i to cieszy) w tej firmie http://www.tubes.com.pl/ kupiłem odpowiednie weze gumowe do połaczenia tego wszystkiego. oczywiscie trzeba by tez podniesc cisnienie doładowania najprosciej poprzez montaz MBC, ale mozna tez samemu pokombinowac poprzez regulacje na zaworze przy turbawce( najlepiej i najbezpieczniej jest miec jeszcze wskaznik doładowania) No i na koniec podjechac do jakiegos pompowca aby sprawdził wtryski i podniosł dawke paliwa. pozdrawiam i niech moc oraz moment bedzie z nami.
Ja mam wersje sdi, czyli orginalnie maiałem intercooler, a jest on wsadzony obok chłodnicy cieczy chłodzacej i do tego u mnie jeszcze czesciowo był zasłoniety przez chłodnice klimy. Wiec wydajnosc jego była mizerna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum