Forum Klubu ROVERki.pl :: [214Si 94'] Układ wydechowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 13:05
[214Si 94'] Układ wydechowy
Autor Wiadomość
mroowek 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 12:48   [214Si 94'] Układ wydechowy

Postaram się opisać problem tak prosto, jak tylko będę w stanie.

Po wycięciu kata, który zaczął brzęczeć odgłosy wydobywające się z układu wydechowego są delikatnie mówiąc wkurzające :evil: . Stopniowo problem irytujących dźwięków nasila się stąd moja decyzja o podjęciu zdecydowanych kroków w tej sprawie.

1. Czy założenie nowego kata ( ew. jakiegoś tłumika zamiast niego, bo na kacie mi prawdę mówiąc nie zależy ) wystarczy aby problem usunąć
2. Ze względu na dość leciwy tłumik środkowy i końcowy ich wymianę także trzeba wziąć pod uwagę. Niestety po wstępnym rozglądnięciu się zauważyłem dość duży problem z dostaniem odpowiednich części ( sprzedawcy straszą tym, że producenci polscy nie wykonują ich do tego modelu). Czy ktoś ma namiar na jakiś sklep lub firmę wytwarzającą takie tłumiki ??

Mam nadzieję, że ktoś już przechodził podobne "rozterki" i wyciągnie pomocną dłoń :grin:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 16, 2007 12:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 16, 2007 15:27   

mroowek napisał/a:
Ze względu na dość leciwy tłumik środkowy i końcowy ich wymianę także trzeba wziąć pod uwagę. Niestety po wstępnym rozglądnięciu się zauważyłem dość duży problem z dostaniem odpowiednich części ( sprzedawcy straszą tym, że producenci polscy nie wykonują ich do tego modelu). Czy ktoś ma namiar na jakiś sklep lub firmę wytwarzającą takie tłumiki ??

Nie ma najmniejszych problemów z dostaniem zamienników tych elementów na polskim rynku. Np. tutaj:
http://www.tlumikisamocho..._3955_3956.html

mroowek napisał/a:
Czy założenie nowego kata ( ew. jakiegoś tłumika zamiast niego, bo na kacie mi prawdę mówiąc nie zależy ) wystarczy aby problem usunąć

Jeżeli stary się tłucze i zostanie wyrzucone, to logiczne, że dźwięku odejdą. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mroowek 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 16:50   

piter34 napisał/a:
Jeżeli stary się tłucze i zostanie wyrzucone, to logiczne, że dźwięku odejdą.

Napisałem w poście, że kat został już usunięty. Z tego co mi się wydaję, po usunięciu kata spaliny nie napotykają na żadną przeszkodę i walą prosto w środkowy tłumik ( stąd nieprzyjemne dźwięki pojawiające się przy przyspieszaniu na poziomie 3tys obrotów i w czasie szybszej jazdy ). Czy jest coś co można zamontować by spaliny zaraz za kolektorem były w jakiś sposób hamowane?? Strumienica to chyba zły pomysł bo ona jeszcze przyspiesza spaliny :???:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 16, 2007 17:18   

mroowek napisał/a:
Napisałem w poście, że kat został już usunięty.

Przepraszam, źle zrozumiałem.

mroowek napisał/a:
Z tego co mi się wydaję, po usunięciu kata spaliny nie napotykają na żadną przeszkodę i walą prosto w środkowy tłumik ( stąd nieprzyjemne dźwięki pojawiające się przy przyspieszaniu na poziomie 3tys obrotów i w czasie szybszej jazdy ). Czy jest coś co można zamontować by spaliny zaraz za kolektorem były w jakiś sposób hamowane?? Strumienica to chyba zły pomysł bo ona jeszcze przyspiesza spaliny

Możesz założyć katalizator uniwersalny albo strumienicę.

Poza tym co to za dźwięki się z tego wydechu wydobywają?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mroowek 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 17:23   

piter34 napisał/a:
Poza tym co to za dźwięki się z tego wydechu wydobywają?

Coś jakby brzęczenie, które nasila się w okolicach 3tys. obrotów lub przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 16, 2007 17:34   

mroowek napisał/a:
Coś jakby brzęczenie, które nasila się w okolicach 3tys. obrotów lub przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu.

A to nie będzie przypadkiem łącznik elastyczny?

Co Ty tam teraz masz w miejsce katalizatora?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mroowek 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 16, 2007 18:40   

piter34 napisał/a:
Co Ty tam teraz masz w miejsce katalizatora?
Tymczasowo jest włożony kawałek zwykłej prostej rury. Co do złączki to nie sądzę. Przy wyższych obrotach wewnątrz samochodu słychać po prostu buczenie a złączka by chyba brzęczała.

[ Dodano: Pon Lip 16, 2007 7:30 pm ]
piter34 napisał/a:
Nie ma najmniejszych problemów z dostaniem zamienników tych elementów na polskim rynku. Np. tutaj:
http://www.tlumikisamocho..._3955_3956.html


Możesz mi napisać, które dokładnie będą pasować, bo z tego co widzę to żadna nie spełnia dwóch warunków na raz: 214Si 94'/04 i 103KM
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 17, 2007 12:21   

mroowek napisał/a:

Możesz mi napisać, które dokładnie będą pasować, bo z tego co widzę to żadna nie spełnia dwóch warunków na raz: 214Si 94'/04 i 103KM

Nie rozumiem tego szyfru. :razz:

ROVER 214Si, rocznik 94, moc 103KM. A to "/04" co oznacza? Kwiecień?

Tam na tej stronie masy podane nr VIN. Po nich nie da się określić jaki tłumik pasuje?

Podaj VIN, to jeszcze sprawdzę w EPC jedną rzecz.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mroowek 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 15:49   

To /04 to kwiecień, ze względu na podział 1994/9-1995/10; vin:SAXXWMWHNAD870562
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 17, 2007 16:22   

VIN:SAXXWMWHNAD870562, MG Rover, 200/400 (XW), Class 3, 5 Door Saloon, Closed loop-Cat 1, 4 Cylinder, 16V, MPi, High performance, Petrol, 1400 cc, K Series, 5 Speed, 5C39, LHD, Manual, Model Year: 1980, S/N: 870562

Niestety EPC nic więcej nie powie, bo tam już nie ma na wykazie części tłumików do Twojego modelu.

Poszukaj tutaj:
http://sklep.intercars.com.pl/

Widzę, że tam są tłumiki.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
mroowek 



Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 17, 2007 18:13   

W IC widziałem ale przyznam, że są dość drogie :???: Jutro pojadę do gościa od wydechów i spróbujemy narazie wspawać zamiast prostej rury tłumik. Mam nadzieję, że to choć trochę załagodzi sytuację.

[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 12:56 pm ]
Po założeniu tłumika brzęczenie niemal całkowicie ucichło, niestety trzeba będzie założyć w najbliższym czasie nowy tłumik końcowy i środkowy bo są już puste ;/ pzdr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 216 Coupe '96] Układ wydechowy
Jacq Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Sob Maj 15, 2010 23:32
Markzo
Brak nowych postów [R200 1.4Si 95r] Układ wydechowy
elmik Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
15 Sob Lis 14, 2009 21:36
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R416 Tourer] Korek wlewu oleju i kolektor wydechowy
gierczol Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Pon Lip 11, 2011 00:16
gierczol
Brak nowych postów [Roverek 214 Si, 1.4, 95] Silnik, układ wtryskowy
Lysy62 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Czw Paź 16, 2008 22:06
pietro
Brak nowych postów [R416GSi] Układ paliwowy a elektryka
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Mar 25, 2016 19:32
Wojtek88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink