Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Regeneracja turbiny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Regeneracja turbiny
Autor Wiadomość
wertetab 



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 07:28   [R420] Regeneracja turbiny
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,
moje pytanie dotyczy regeneracji turbiny. Słyszałem że turbina po regeneracji może pojeździć 200 tyś. km, ale może również paść po 5 tyś. km. Czy ktoś wie gdzie można oddać turbinę do regeneracji, w dobre ręce (tak żeby na niej jeszcze trochę pojeździć). Może ktoś juz to z was robił, jakie macie opinie na temat regenerowanych turbin.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 17, 2007 07:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 09:22   

Przepraszam za Offtopic - ale w Di jest turbina? Jak dotąd myślałem że SDI (105KM) jest turbina, a Di (86KM) jest bez turbiny :cry:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 09:29   

wszystkie diesle serii L mają turbinę, ale nie wszystki intercooler ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 10:29   

dziekuje "uprzejmnie" :oops: :oops: :oops: człowiek sie przez cale życie uczy nie ? :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 17, 2007 11:47   

String napisał/a:
człowiek sie przez cale życie uczy nie ?

...a wcześniej czyta techniczne FAQ na stronie klubowej. :mrgreen: ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sro Paź 17, 2007 17:03   Re: [R420Di 97r] Regeneracja turbiny

wertetab napisał/a:
Witam,
moje pytanie dotyczy regeneracji turbiny. Słyszałem że turbina po regeneracji może pojeździć 200 tyś. km, ale może również paść po 5 tyś. km. Czy ktoś wie gdzie można oddać turbinę do regeneracji, w dobre ręce (tak żeby na niej jeszcze trochę pojeździć). Może ktoś juz to z was robił, jakie macie opinie na temat regenerowanych turbin.

Pozdrawiam

Moim zdaniem lepiej kupić używaną w dobrym stanie, sprawdzić i jak jest ok. to jeździć. Koszt mniej więcej ten sam.
 
 
 
wertetab 



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 06:36   

Czyli jak mam Di to intercooler-a nie mam?, czy intercooler ma duże znaczenie dla osiągów

[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 08:00 ]
Przejrzałem FAQ i jednej rzeczy nie rozumiem. W podanej specyfikacji technicznej pisze że wersja Di ma 105kM, więc literka S nie morze oznaczać intercoolera. Po zatym mój silnik na obudowie ma 3 śruby i obok niego zamontowana jest taka aluminiowa chłodniczka (przypuszczam że to jest intercooler) co o tym myślicie

[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 08:03 ]
z tego wynika że to literka "i" świadczy o występowaniu intercoolera
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 08:17   

masz 3 śruby = masz IC. Literki mniej ważne ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
KrzysiekS 



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 23
Skąd: Klucze



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 11:57   

Jeśli masz 105 km. to roverek jest z intercoolerem.W kwestii turbiny znajomy dał do regeneracji koszt ok.700 zeta,jest zadowolony a jak kupisz używkę to problem powróci jak bumerang
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 18, 2007 12:48   

wertetab napisał/a:
Czyli jak mam Di to intercooler-a nie mam?, czy intercooler ma duże znaczenie dla osiągów

Wersja 420Di ma intercooler.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 12:59   

wertetab napisał/a:
czy intercooler ma duże znaczenie dla osiągów


Tak. W serii L jest to + 20KM. W BMW 325 td/tds +30KM ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wertetab 



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 13:14   

Dzięki za odpowiedzi
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 13:35   

Myślę że warto oddać do regeneracji turbinę. Kupując używkę nigdy nie wiemy czy nie kupimy gorszego rzęcha niż ten, który posiadamy. Regeneracja jest to wymiana elementów które zużywają się podczas eksploatacji. po regeneracji (ale w porządnym zakładzie) turbina ma parametry bliskie wartościom nominalnym nowego podzespołu. Myślę że nie warto oszczędzać na elemencie który kręci się z prędkościami rzędu setek tysięcy obrotów na minutę i nawet drobne niewyważenie wirnika może spowodować małą katastrofę ;)
 
 
wertetab 



Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 30
Skąd: Bogatynia



Wysłany: Czw Paź 18, 2007 16:30   

Osobiście też bym był za regeneracją, tylko gdzie taki zakład znaleść co robi to naprawdę porządnie :roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [420 sdi] regeneracja turbiny
hektorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Wrz 15, 2011 12:15
Hrabia
Brak nowych postów [R420D - 98] regeneracja turbiny??
derill78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Paź 02, 2009 18:58
filo
Brak nowych postów [R420] Wymiana turbiny
mikel1806 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Paź 20, 2013 20:21
Blastboy
Brak nowych postów [R420] cięgno turbiny się nie rusza
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Lis 25, 2010 10:33
pablom1978
Brak nowych postów [R420] Regeneracja zacisków hamulcowych
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Mar 29, 2008 16:45
grib



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink