Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1,4 8v] Wymiana uszczelki pod głowicą :(
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200 1,4 8v] Wymiana uszczelki pod głowicą :(
Autor Wiadomość
IwannaTobelieve 



Dołączyła: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie Zd.-Śląsk



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 08:01   [r200 1,4 8v] Wymiana uszczelki pod głowicą :(

NIestety nasz roverek uległ atakowi "układu" ;)
No i skutek taki, że uszczelka do wymiany (na marginesie: mechanik przekonał się do możliwości skręcenia tego silnika bez specjalnego docisku ;) ).
Podobno te z Land Rovera serii K są lepsze i nie tak awaryjne - tylko czy można je dać do naszego maleństwa?
Proszę o podpowiedź, bo chciałabym uniknąć kupowania w ciemno.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 15, 2007 08:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 08:06   

oczywiście, że można zastosować, a nawet trzeba :mrgreen: ...
przecież nawet o tym jest podwieszony wątek do przeczytania dla każdego forumowicza :twisted: ... KLIK
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
IwannaTobelieve 



Dołączyła: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie Zd.-Śląsk



Wysłany: Sob Gru 15, 2007 08:34   

przepraszam za zaśmiecanie - ale jestem trochę w szoku po tej awarii ;)
Czyli z metalowej uszczelki roverek powinien być zadowolony i działać sprawnie.
Szkoda tylko że to tyle kosztuje (+ coś tam z głowicą robią), jeszcze z krzesła nie spadłam, ale już blisko :(

Dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że jeszcze przed świętami zamelduję się ze sprawnym roverkiem :D
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 17, 2007 11:27   

IwannaTobelieve napisał/a:
Podobno te z Land Rovera serii K są lepsze i nie tak awaryjne - tylko czy można je dać do naszego maleństwa?

Te z Freelandera są równie awaryjne, bo to ta sama konstrukcja.

IwannaTobelieve napisał/a:
Czyli z metalowej uszczelki roverek powinien być zadowolony i działać sprawnie.

Tak

IwannaTobelieve napisał/a:
Szkoda tylko że to tyle kosztuje (+ coś tam z głowicą robią), jeszcze z krzesła nie spadłam, ale już blisko :(

Jaką cenę za robociznę usłyszałaś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
IwannaTobelieve 



Dołączyła: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie Zd.-Śląsk



Wysłany: Pon Gru 17, 2007 17:52   

Uszczelka kupiona za 160 zł.
Ogólnie części razem 650 (uszczelka pod głowicę, uszczelki pod oba kolektory, rozdzielacz plastikowy na wężu, filtry, więcej nie pamiętam) i jeszcze w tej cenie wymienią olej (półsyntetyczny mobil1), płyn chłodniczy.
Robocizna do tego 250 (w tym planowanie głowicy).
Czyli razem koło tysiąca wyjdzie - tak się deklarowali.
Chyba to standardowe ceny - oby tylko roverek wrócił do sprawności i tak zostało na czas dłuższy :)

Tak w ogóle to mechanicy twierdzą, że zabrudzenie silnika wskazuje na to, że uszczelka puszczała od setek km (jeśli nie tysięcy). I że poprzedni właściciel wymienił olej i dał auto do sprzedaży. Do tego roverek miał popsutu czujnik temperatury (ma być sprawdzony, czy nie był odłączony umyślnie).

PS: mąż widział na własne oczy uszczelkę i jest to to czarna, trójwarstwowa z artykułu. Ucieszył się. Mechanik też się ucieszył, bo dziwił się, jak na takim badziewiu jak z poprzednia uszczelka to auto mogło jeździć).
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 18, 2007 11:21   

IwannaTobelieve, robocizna tanio. Co do części to da się taniej no i nie wiem o co chodzi z tym "rozdzielaczem plastikowym" ;-)
Powodzenia :mrgreen:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
IwannaTobelieve 



Dołączyła: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie Zd.-Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 08:08   

Skrobnę (w imieniu żony) jaki jest happy end z naszą małą epopeją i jak wyszła sprawa kosztów - bo mam przed oczami paragony.
Ogólnie kosztowała ta impreza 1tys. pln, ale rozkład cenowy jest inny niż to wcześniej prognozowano w warsztacie. Części oraz płyny wyszły za ok. 400pln (komplet uszczelek, filtr oleju, olej, pł. chłodniczy itp., prawdopodobny był jeszcze termostat bo wydawało mi się, że tamtędy wywalało płyn, ale okazało się, że tutaj jest ok). Czego zabrakło to czujnik temperatury (zapewne przez to nie działa nam wskaźnik - podpięty na krótko reagował) - nie mogli jakoś dostać tej części :/ 2 razy zamawiali i 2 razy przychodził czujnik od wentylatora o_O
Robocizna za to wyniosła 600pln. Ponad 400zł sam gwóźdź programu - wymiana uszczelki głowicy oraz uszczelnienie miski olejowej.
Suma więc i tak wyszła w granicach prognozy :) Szczerze to spodziewałem się większej kwoty po tym jak nasłuchałem się jaki to jest kosztowny w remontach samochód - skarbonka (gówno prawda).

Ale to jeszcze nie koniec. Już czeka na nas zestaw części do wymiany rozrządu (pasek, rolka, pompa wody) za ok. 350zł. Z robocizną ma się to zamknąć w ok. 500zł. Nie zrobili tego od razu bo długo czekali na części, a jak doszły to już silnik poskładali - wymienią rozrząd przy dociąganiu głowicy. No i ten czujnik temp. zostanie na koniec, a tak to gitara.
Oby jeździł :)
Pozdrawiam

p.s.: no i jeszcze łącznik stabilizatora będzie do wymiany, ale to już zupełnie inna historia :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 28, 2007 09:31   

IwannaTobelieve napisał/a:
Szczerze to spodziewałem się większej kwoty po tym jak nasłuchałem się jaki to jest kosztowny w remontach samochód - skarbonka (gówno prawda).

Dobrze powiedziane (dwa ostatnie wyrazy) ;-)

Cytat:
Ale to jeszcze nie koniec. Już czeka na nas zestaw części do wymiany rozrządu (pasek, rolka, pompa wody) za ok. 350zł.

Ale wiesz, że moglibyście dostać to znacznie taniej? ;-)

IwannaTobelieve napisał/a:
wymienią rozrząd przy dociąganiu głowicy.

Głowicy się nie dociąga. Dokręca się ją podczas wymiany odpowiednim momentem.
Potem można najwyżej sprawdzić, czy jest dobrze dokręcona.
W sumie zwał jak zwał... na jedno wychodzi. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
IwannaTobelieve 



Dołączyła: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie Zd.-Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 10:32   

Kurde, mamy już te części do rozrządu sprowadzone... no klapa. Teraz nie mogę się wycofać i powiedzieć, że nie zapłacę :/ No cóż - na przyszłość będę ostrożniejszy. W sumie wyszedł taki lekki spontan, bo była w aucie (poprzedni właściciel) zmieniana pompa wody (w sumie żadnejgwarancji że wymieniono też rozrząd) niedawno... ale nie miałem na to papierka żadnego no i mnie przekonali, że lepiej mieć to z głowy. Zapłacić trochę i się nie stresować, że nowa uszczelka będzie świadkiem strzelenia paska :)

Z tymi wymianami - ktoś potronny mógłby pomyśleć, że to kompletna tragedia: uszczelka, rozrząd, zawieszenie... wszystko leży - to jest niestety tak, jak się kupi używany samochód. Jest jak pudełko czekoladek z Forresta Gumpa, nigdy nie wiesz co się trafi ;) Ale ja się nie stresuję. Chce się jeździć to trzeba troszkę kasy wyłożyć. I to dotyczy każdej marki używanych aut (znajomemu dopiero co pieprznęła sprężyna w zaworze po przejechaniu kilkuletnią Renówką 5tys. :/ ). A w wypadku Rovera to nie są jakieś drastycznie większe pieniądze niż w innych (porównywalnych) autkach.
No bo, że np. nie działa nam jeden z pilotów i też trzeba będzie to załatwić to dość normalne po 10 latach eksploatacji autka.
Wystarczy zdrowe podejście i bez marudzenia, że to "skarbonka" ;)

Tak btw - odcięcie immobilisera kodem odcina również alarm, czy wyjec zostaje (Rover 214i 96r.)?

I drugie btw - chyba muszę sobie założyć konto na forum ;)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 28, 2007 10:43   

IwannaTobelieve napisał/a:
Z tymi wymianami - ktoś potronny mógłby pomyśleć, że to kompletna tragedia: uszczelka, rozrząd, zawieszenie... wszystko leży - to jest niestety tak, jak się kupi używany samochód. Jest jak pudełko czekoladek z Forresta Gumpa, nigdy nie wiesz co się trafi ;) Ale ja się nie stresuję.

I tak trzymać :lol:
...a z tym pudełkiem czekoladek to świetne porównanie. ;-)

IwannaTobelieve napisał/a:
Tak btw - odcięcie immobilisera kodem odcina również alarm, czy wyjec zostaje (Rover 214i 96r.)?

Alarm jak najbardziej działa, ale jeżeli masz czujki w środku, to one są wtedy (zamykanie kluczem) nieaktywne.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 11:00   

IwannaTobelieve napisał/a:
No bo, że np. nie działa nam jeden z pilotów i też trzeba będzie to załatwić to dość normalne po 10 latach eksploatacji autka.
Wystarczy zdrowe podejście i bez marudzenia, że to "skarbonka" ;)


hehe :D żeby tylko nasze Panie to rozumiały :mrgreen: (nie piszę tu akurat o sobie ;))

Cytat:
I drugie btw - chyba muszę sobie założyć konto na forum ;)

:brawa: :D :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
eRKa 



Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 5
Skąd: Jastrzębie Zdrój



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 13:00   

No i już jestem ja, jako ja, a nie mąż korzystający z konta żony (dobrze, że nie bankowego) :)

Co do zrozumienia dla wydatków - faktycznie czasem trudno przekonać drugą połówkę, o tym że to naprawdę nie jest grat, tylko czasem wymaga różnych napraw (drobnych lub nie). Tu trafiłeś w sedno ;)

W kwestii alarmu - nie chcielibyśmy jednak pozbywać się oryginału i uderzymy do Radzionkowa, coby nam noewgo pilota zaprogramowali.

A tak w ogóle, to mój pierwszy post na forum. Witam wszystkich i mam nadzieję się tu zadomowić.
Pozdrawiam
Rafał
 
 
artur76 




Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 4
Skąd: Radziejów

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 28, 2007 13:30   

Witam :wink: macie jakieś namiary na serwis z pilotami?? Ja przy kupnie swojego R200 nie miałem 2 pilota :cry: a chciaałbym mieć w zapasie drugi bo nigdy nic nie wiadomo (może kiedyś zostanę z zepsutym pilotem i wyjącym alarmem) Jeśli macie jakieś namiary to poproszę :wink:
Pozdrawiam Artur
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 28, 2007 13:34   

artur76, litości. Było już o tym tyleee razyyy. ;-)
Pilota kupujesz na allegro i programujesz w jakimś byłym ASO (w technicznym FAQ jest nawet to napisane...)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:47   

piter34 napisał/a:
Głowicy się nie dociąga. Dokręca się ją podczas wymiany odpowiednim momentem.
Potem można najwyżej sprawdzić, czy jest dobrze dokręcona.
W sumie zwał jak zwał... na jedno wychodzi. :roll:
Hehe, Piter, nasz magik z klinów po oddaniu mi auta zaprosił mnie właśnie na dociągnięcie po przejechaniu ok 1500km ;)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:49   

thef napisał/a:
Hehe, Piter, nasz magik z klinów po oddaniu mi auta zaprosił mnie właśnie na dociągnięcie po przejechaniu ok 1500km ;)

Pewnie chciał po prostu jeszcze raz pooglądać Twoją R600 i pogadać o ROVERkach. :lol:
Oni wtedy "sprawdzają", czy śruby są dociągnięte zgodnie z RAVE.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Gru 28, 2007 14:52   

piter34 napisał/a:
Pewnie chciał po prostu jeszcze raz pooglądać Twoją R600 i pogadać o ROVERkach. :lol:
Oni wtedy "sprawdzają", czy śruby są dociągnięte zgodnie z RAVE.
No i myślę, że o to chodziło też mechaniorom eRKi i IwannaTobeliewe ;) . Pan Midowicz też mówił, że najpierw sprawdzi czy w ogóle trzeba będzie dociągać, bo czasem po prostu trochę usiądzie.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Gru 28, 2007 16:51   

thef napisał/a:
No i myślę, że o to chodziło też mechaniorom eRKi i IwannaTobeliewe ;)

Dlatego wcześniej napisałem:
Cytat:
W sumie zwał jak zwał... na jedno wychodzi. :roll:
;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
IwannaTobelieve 



Dołączyła: 01 Wrz 2007
Posty: 9
Skąd: Jastrzębie Zd.-Śląsk



Wysłany: Nie Gru 30, 2007 20:16   

Szczerze mówiąc, to mi jest zupełnie obojętne, czy głowicę będą dociągać, dokręcać, czy tylko na nią spozierać ;)
Byle już za to kasy nie brali ;)

A na razie żal mi jedynie, że nasz roverek jakiś taki przyszarzały, a pogoda nie sprzyja myciu ręcznemu... Chyba zostanie nam myjnia i wrzucenie fotki wypucowanego R na pomyślne (oby tak zostało) zakończenie wątku o hgfie w naszym samochodzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Wymiana uszczelki pod głowicą. Ile?
pisklak46 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 06, 2011 17:00
kangaroo69
Brak nowych postów [R200 1.4Si '98] Wymiana uszczelki pod głowicą
kostek50 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Mar 30, 2008 13:13
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
RadZiu7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 30, 2013 15:48
Adrian
Brak nowych postów [R200 1.4 v16] Samodzielna wymiana uszczelki pod głowicą.
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 04, 2017 18:33
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink