Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?
Autor Wiadomość
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:05   [R220 SDi '97]Jakie powinno być max ciśnienie doładowania ?

Witam wszystkich,
sprawiłem sobie do mojego Roverka wskaźnik ciśnienia doładowania boost gauge i stwierdziłem, że maksymalnie turbinka pompuje do 1,2 bar. Czy jest to wartość w porządku czy też z moim układem turbo jest coś nie tak ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 05, 2008 18:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:11   

Nawet bardzo w porządku. Pewnie Brt Ci za chwilkę jeszcze napisze, bo on też ma takie cudeńko w 200ce, ale z tego co pamiętam, to mówił właśnie, że turbinka mu daje max ok. 1,2 bar.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:35   

dokładnie :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:56   

ok, to jestem very happy, to oznacza, że mój przebieg 156 000 być może jest autentyczny i mam nadzieję,że się nie mylę :grin:
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 20:58   

w 400tce da rade tez to zamontowac?
jakies foty?
wskaznik analogowy czy cyfrowy ?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 21:35   

http://www.roverki.pl/for...k+do%B3adowania

też da radę w R400 ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Sty 05, 2008 23:12   

Oczywiście, że analogowy:
http://www.moto.allegro.p...boost_52mm.html
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 12:21   

no nic... chyba sie skusze :D

marord, ile kucy dal Ci POWER BOX? i jaki koszt?
 
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 15:02   

Dokładnie nie wiem, ile więcej koni ale mam go włączanego z miejsca kierowcy i wzrost jest naprawdę odczuwalny, producent podaje 15-20% i mam wrażenie, że tyle jest a jego koszt to ok. 200zł
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 15:37   

gdzie :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 15:38   

hmmm kuszace kuszace...
bo mi wlasnie chodzi zeby "elementy usprawniajace wydajnosc" silnika mozna wlaczac i wylaczac...

jakies namiary na tego power boxa? jak rozwiazales wlaczanie i wylaczanie? przycisk od halogenow czy jak?
nie chce ingerowac w stylistyke wnetrza, to jest : robienie otworow, itp.
jedynie dyskretne przelaczniki
planuje w ciagu kolejnych miesiecy kupic "miernik doladowania" oraz przeprowadzic diagnostyke silnika, ewentualnie ustawic kat wtrysku, czy tez wgranie nowych map

gdzies na necie widzialem CHIP (koszt 700zl) dodajacy 35KM

ten POWER BOX jest tez jakims rozwiazaniem, choc nie chce tym samym skrocic zywotnosci silnika, moze orientujesz sie jak on wplywa na ten znaczacy element?

wraz z instalacja tego BOXa wgrywales nowe mapy wtrysku czy po prostu podpiales tego BOXa ?

posiadasz tez MBC?
 
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 20:44   

Boxa kupiłem na Allegro warto poszukać jego nazwa to TDi Power Box ver. 10.4 jeśli nie znajdziesz to podam namiary bezpośrednio na producenta. Przełącznik zamontowałem w miejscu regulatora wysokości świateł bo tam było miejsce. MBC jeszcze nie założyłem ale już zakupiłem i przerabiam na sterowanie elektryczne za pomocą silniczka.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 20:52   

marord, jak możesz to podaj tego producenta, bo nic podobnego nie znalazłem :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 21:00   

Proszę bardzo:
MAC S Elektronik
Plac Powstańców Wlkp. 8
63-300 Plesszew
tel. 602 719 489
e-mail: macselektronik@op.pl
Producent twierdzi, że box nie ma wpływu na żywotność silnika a działa on poprzez zwiększenie dawki wtrysku i oszukaniu komputera aby nie pokazywał błędu. Podczas sprawdzania jego działania na KTS okazało się, że po jego załączeniu zmniejsza się kąt wtrysku na biegu jałowym z 4 na 2,5 stopnia kąt zmalał.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 21:28   

THX :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 23:54   

mógłbyś zarzucić fotką przełącznika?

i w jaki sposób chcesz przerobić MBC ? bo możliwe że nie do końca kumam jego działanie
 
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 12:23   

MBC jest to po prostu ręczny zaworek powietrza którym sterujemy podciśnieniem doprowadzanym do układy sterowania turbiną, czyli regulujemy ile ciśnienia turbina wpuszcza do silnika. Standardowo jest to sterowane elektronicznie przez sterownik silnika. Ja chcę mieć przełącznik w kabinie, którym będę mógł na bieżąco zmniejszać lub zwiększać otwarcie przepustnicy turbiny. Jak to wszystko zmontuje to zrobię fotki a dzisiaj postaram się dodać fotkę przełącznika Power Boxa.

[ Dodano: Pon Sty 07, 2008 20:31 ]
Oto fotki, które obiecałem
 
 
 
BarniLee 



Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 32
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 22:18   

Podepnę sie pod ten temat skoro jest juz o turbinie i jej sprężanie.
A mianowicie czy jeśli zwiększenie ciśnienie poprzez MBC to zwiększa sie spalanie(tak to rozumiem)a jeśli bym to ciśnienie zmniejszył to spalanie sie zmniejszy? Oczywiście jeśli chodzi o jazdę w trasie gdzie obrotu przewyższają 2tys.
Czy moje rozumowanie jest z sensem?
_________________
"...Ja Żyje Jak Chce I Nic Nie Muszę Bo Mam Czystą Dusze...."
 
 
marord 



Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 16
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 11:59   

Jak wynika z moich obserwacji jazda jednym tempem (np. 100 km/h bez przyspieszania) praktycznie eliminuje pracę turbo. Turbina włącz się jedynie przy przyspieszanie, jeździe po wzniesieniu lub z przyczepą gdzie są znaczne opory ruchu. Moim zdaniem taka regulacja nie zmieniłaby spalania.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 12:19   

dokładnie :D ciśnienie chwilowe zależy od wielu czynników, a nei tylko samych obrotów silnika ;) o czym już wielokrotnie pisałem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [25]Jakie powinno być ciśnienie w cylindrach silnika 1,8 ben
panpodziemia100 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Maj 08, 2016 12:22
sTERYD
Brak nowych postów [R200SDI] Ciśnienie Doładowania 597 Ciśnienie atmosf 650...
drogba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Lis 18, 2011 22:59
drogba
Brak nowych postów [R220 SDI '97]Ciśnienie wtrysku
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Sro Paź 10, 2007 08:51
kadzaf
Brak nowych postów [R220 SD] Ciśnienie turbo
maniu48 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Gru 27, 2011 14:58
maniu48
Brak nowych postów [r25 2.0 itd] jakie ciśnienie na tłokach
lineumaciel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Wrz 17, 2009 15:26
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink