Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Zawór sterowania podciśnieniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 18:13
[R820] Zawór sterowania podciśnieniem.
Autor Wiadomość
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Sty 14, 2008 22:55   [R820] Zawór sterowania podciśnieniem.
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Panowie, potrzebuję znowu pomocy ;)

Dziś wymontowałem zawór sterowania podciśnieniem (wężyki do- i wylotowe leżą sobie luzem), żeby skleić ułamaną rurkę z boku zaworu. Muszę poczekać kilkanaście godzin, aż epoksyd zamieni się w kamień, więc póki co jeżdżę bez tego zaworu. Oczekiwałem zmiany w pracy silnika, ale żadnej nie zauważyłem.

W takim razie do czego, prócz sterowania podciśnieniem :P jest ten zawór?
Jaki ma wpływ na pracę silnika?
Co jeśli jest wymontowany ten zawór? :)
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 14, 2008 22:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 14, 2008 23:28   

Może pokaż jakąś rycinę, zdjęcie - bo nie kojarzę który to...
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Sty 14, 2008 23:55   

Cholerka... niestety nie mam tu (w domu) epc, żeby pokazać obrazek... a i na necie coś trudno mi znaleźć... jak znajdę to wrzucę... :)
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 13:02   

jesteś klubowiczem możesz zajrzeć tu :

http://www.roverki.pl/dow...wdownload&cid=6

I przejrzeć dostępną dokumentację dla silników T16
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 22:54   

hmm... gdy tłumaczyliśmy z EPC nazwę tego urządzonka wyszło, że jest to właśnie "zawór sterowania podciśnieniem" (po ang. nie pamiętam), natomiast w instrukcji do R620Ti ten sam (z wyglądu) element nazywa się Boost Control Solenoid, a wygląda jak na załączonym obrazku.
Czyli wyszłoby na to, że jest to "Regulator ciśnienia doładowania".

Tak czy inaczej, pytania są nadal aktualne - po co to to, jaki ma wpływ na auto, co jak się to wymontuje? :)
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 23:11   

to reguluje max ciśnienie doładowania. Jak tego nie ma, to turbo może dać za wysokie ciśnienie do silnika i niekoniecznie dobrze to sie moze skończyć ;) Podejrzewam, że wkracza do akcji dopiero przy dużym obciążeniu silnika i przy wyższych obrotach ;)
Wnioski na podstawie obserwacji ciśnienia w klekocie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 23:23   

dzięki za odpowiedz Brt, :) ...

tak się składa, że jak trafiłem wcześniej na tego pechowego mechanika który, jak się okazało niewiele umiał, to ten element został przez tego mechanika założony odwrotnie... Czy przez to mógł być efekt jakby odcięcia zapłonu przy około 3,5-4 tys obrotów?
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 23:30   

Jeśli masz (a pewnie masz) MAP sensor to całkiem możliwe, bo komp poprzez odcięcie zapłonu (po wykryciu zbyt wysokiego ciśnienia doładowania) zabezpiecza silnik przed samozniszczeniem ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 07:16   

WITAM

WIDZę żE WALCZYSZ Z [PROBLEMEM PISAłEM CI KIEDYś O TYM PROBLEM PRZEZ CIEBIE TERAZ OPISYWANY POKAZUJE żę TO ZAWOREK NIE DZIAłA LUB JEST BłęDNIE POłąCZONY

POZDRAWIAM

MARIUSZ418 WAWA

NAPRAWA MG, ROVER , LAND ROVER
 
 
marcus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 97
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Sty 17, 2008 11:05   

mariusz418 napisał/a:
WITAM

WIDZę żE WALCZYSZ Z [PROBLEMEM PISAłEM CI KIEDYś O TYM PROBLEM PRZEZ CIEBIE TERAZ OPISYWANY POKAZUJE żę TO ZAWOREK NIE DZIAłA LUB JEST BłęDNIE POłąCZONY


Nie, nie w tym przypadku chodziło raczej o uzupełnienie wiedzy. To mam opanowane jest dobrze . Rzeczywiście wtedy był zalożony odwrotnie.
Ale problem mam z silnikiem krokowym (chyba) bo teraz jest tak że jak jest zimny to obroty są za niskie dopiero jak się nagrzeje obroty wzrastają nawet do 1k.. Ale wymieniłem przepustnicę ( używaną ) i kręciłem śrubką regulacyjną ( w zasadzie niepowinienem tego robic wiem ). Przed wymianą przepustnicy obroty falowały ale dopiero kiedy się nagrzał silnik. Jak był zimny to obroty były prawidłowe.
Poza tym dzięki waszej pomocy mogę teraz śmigac i upajac się moją 800 -tką. Chociaż zawsze jest coś do zrobienia.
A problemy z moim roverkiem były naprawde poważne.
Dzięki wszytkim za pomoc.
_________________
2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Czw Sty 17, 2008 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R820Ti] Grający zawór??
klin18 Rover serii 800 13 Sro Lip 25, 2012 07:13
klin18
Brak nowych postów [R827] Pokrywy zaworowe, zawór PCV
blue827 Rover serii 800 8 Pią Gru 02, 2011 22:55
blue827
Brak nowych postów [R827] Stukający zawór. POMOCY !
MadAnt Rover serii 800 14 Wto Lut 09, 2010 00:42
Greeg1987
Brak nowych postów R820] Co to może być
marpa Rover serii 800 5 Pon Lis 03, 2008 21:26
marpa
Brak nowych postów [R820] Antena
Perez Rover serii 800 6 Sob Lut 19, 2011 20:07
Tomek1212



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink