Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 09:39
MaReK napisał/a:
i nie pamietam jaki moment.
- przypomnij sobie. Nie potrafię określić wiarygodności informacji, którą kiedyś w sieci znalazłem (ang. forum, temat tuningu) - było tam napisane, że skrzynia biegów getrag jest obliczona na max moment 400Nm.
Spalanie się nie zmniejszy, chyba, że kupisz eco-box, ale to pomysł na oszczędność, przy niedużym zwiększeniu mocy.
Nie będziesz jeździł wykresem z hamowni z liczbą kucyków, tylko własnym samochodem. Przy CDT zrobienie "czegoś" wydaje się oczywiste - w końcu CDTI to "prawie" to samo, a przynajmniej mechanicznie.
Przy CDTI chyba trzeba trochę subtelniej.
Osobiście, w trosce o samochód, wybrałbym tuning z hamownią i przy niewielkim zwiększeniu mocy (ok 10%), oczekiwałbym zmiany-przesunięcia wykresu momentu obrotowego, tak aby go zwiększyć w zakresie niższych obrotów.
Argument: zwiększenie aktywnego bezpieczeństwa, szczególnie podczas jazdy po polskich "autostradach".
Nie moge znalezc aukcji, wspolnik znalazl i trzyma u siebie ale go niestety nie ma chwilowo.
Na pewno nie bylo to 400Nm. Jesli juz to miedzy 330 - 350Nm.
Ja boje sie jednej rzeczy przy jakiejkolwiek modyfikacji.
Mam kolege, ktory co prawda w A3 robil sobie podobnego BOX'a i niestety, ale co 10kkm musi jezdzic na regeneracje turbiny...
Wiec jesli mam zatechac samochod tylko po to zeby szybciej od golfa ze swiatel ruszyc, to jakos mam mieszane uczucia
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 74 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 09:56
Celem jest szybsze od golfa ruszanie ze świateł?
Jeszcze sobie przemyślałem moją odpowiedź i trochę zmieniłem zdanie:
w Twojej sytuacji - bliskiego kontaktu z Mariuszem i T4, skonsultowłbym to z Mariuszem i zrobił to co on radzi. Po chipie - nie wiem (Mariusz by musiał się wypowiedzieć) - może być utrudniona diagnostyka komputerem. Box daje w przybliżeniu podobne efekty , przede wszystkim w niskim zakresie obrotów, a można go odpiąć i masz do diagnostyki oryginalny CDTI.
Nie bałbym się turbiny, bo to nie A3, wielu użytkowników ang. forum CDT i CDTI powsadzało boxy i nie spotkałem się tam z opisem awarii turbiny.
Najlepszego fachowca masz pod ręką - skorzystaj z rady. Rozumiem, że Twoim celem jest uzyskanie lepszych parametrów samochodu użytkowego, a nie tuning sportowy.
P.S. Moim zdaniem, jeżeli na każdym skrzyżowaniu będziesz chciał być najszybszy, to zajedziesz sprzęgło/skrzynię biegów prędzej niż turbinę.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Sty 25, 2008 10:00
ja w przyblizeniu powinienem miec 330Nm i przejechane juz okolo 15 000km i nic sie nie dzieje a skoro CDT mechanicznie niczym sie nie rozni od CDTI to wzrost na te 150-160KM to własnie ten wzrost o 10-15% wzgledem CDTI. A o ile wiem oryginalnie w BMW ten silnik mial własnie 136KM tylko w roverku zostal przyblokowany.Wiec na moj rozum CDT po zwiekszeniu a wlasciwie odblokowaniu powinien miec nominalne 136KM wiec wzmocnienie do 150-160KM i ~330Nm napewno niczym mu nie grozi zreszta moj roverek to poswiadcza
P.S. Moim zdaniem, jeżeli na każdym skrzyżowaniu będziesz chciał być najszybszy, to zajedziesz sprzęgło/skrzynię biegów prędzej niż turbinę.
Nie, nie na kazdym... tylko na tych z pierwszenstwem przejazdu
Dziekuje za porady. Jesli zdecyduje sie juz na tuning elektroniczny mojego samochodu, to zaczne od BOX'a i zrobie tak jak radzi Mariusz. Nie zalezy mi na tym, zeby to dzialalo caly czas, wiec opcja z wylacznikiem bylaby dla mnie wspanialym rozwiazaniem.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Nie Sty 27, 2008 00:20 ]
Tutaj krotki, bo krotki. Pierwsze podejscie, sliska nawierzchnia, kierowca ja no i...
skorzystałem z rady Dam-Kam i skusiłem sie na tuning poprzez OBD. wrazenia są niesamowite i natychmiastowe, samochód jedzie jak wystrzelonyu z procy. wydaje mi sie, ze przy normalnej jeździe spalnie jest mniejsze.
jadąc na 5 biegu 120 km/h osigam 200 w mgnieniu oka.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 20:40
witam,
Fajnie ze ludzie ktorzy mnie posluchali cieszą sie z efektow ale po mailu od Rolando mam pytanie do wielkich ludzi tego forum. Mianowicie jak kiedys w innym temacie rozwiazywalismy problem niedzialającego tempomatu to chyba ktos pisal ze w CDT steruje nim komputer silnika i ja nawet tego nie powiazalem ze tempomat mi nie chodzi (zorientowalem sie w grudniu na autostradzie ale myslalem ze znowu ten czujnik sie przesunął) byc moze przez zabieg a dziś własnie Rolando pisze ze jemu przestał chodzic czy ktos potwierdzi zabieg mogł miec wplyw na sprawnosc tempomatu
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 20:52
Wysuwający się czujnik przy pedale sprzędła to stały problem nie działającego tempomatu co do sterowania to faktycznie steruje nim komputer silnika
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:14
przemo285, a czy wierzysz ze to czujnik sie przesunął i mi i koledzerolando tak po tuningu zaraz? pisalem do tego tunera i zobaczymy co On na to?
A i jeszcze jedno pytanie? To sterowanie to bierze jakies informacje z mapy wtrysków i takich tam rzaczy ktore sie modyfikuje?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:23
Być może to zbieg okoliczności ale nie sądzę aby to miało związek z tuningiem
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 21:57
Dosuńcie go do pedału sprzęgła tak aby go dotykał i dajcie znać , myślę że będzie OK
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Dam-Kam - no ale stary... ja juz zbieram fundusze i pisze po cichu fikcyjna ekspertyze dla Violli, ze wlasnie taki zabieg poprawia bezpieczenstwo, obniza koszty eksploatacji, itp.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum