Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 97r] Olej w plynie chłodniczym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4i 97r] Olej w plynie chłodniczym
Autor Wiadomość
ower 



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 3
Skąd: Szczecin



  Wysłany: Sro Sty 30, 2008 00:42   [R200 1.4i 97r] Olej w plynie chłodniczym

Witam
Mam problem z roverkiem 214 1997 benzyna 8 zaworów
Mianowicie mam nalot w zbiorniczku z płynem sygnalizujący chyba? branie oleju do płynu chłodniczego?
Co może być tego przyczyną? W warsztacie zdjeli głowice i niby nie wiedzą co to mogło sie stać wciskają mi że niby silnik powinienem zmienić bo pęknięcie może być gdzieś wewnątrz itp.
Mam przeczucie że to problem z głowicą bądź jej uszczelnieniem? Ostanie 9 miechów brat korzystał z auta dlatego nie wiem nic o ewentualnych objawach ale podobno oprócz osadu w zbiorniczku z płynem nic nie było??????
Jeśli to może mieć znaczenie to rok temu zmieniałem chłodnice bo przeżarło ją ale silnik moim zdaniem nie był przegrany i chodził OK.
Co robić i jak znaleźć przyczynę?
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ower Sro Sty 30, 2008 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 30, 2008 00:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 30, 2008 09:47   

Przeczytaj zasady tego kącika i zmień temat na zgodny z nimi (użyj przycisku "Edytuj" przy pierwszym poście w tym temacie) - to pozwoli łatwiej znaleźć Twój temat osobom znającym się na Twoim modelu - niektórzy zaglądają tylko do tematów dotyczących modelu, na którym się znają.

A czy był robiony test szczelności głowicy?
Czy tego nalotu przybywa?
Czy silnik miał wcześniej awarię uszczelki?

Bbo może poprostu po poprzedniej uszczelce ktoś nie wypłukał układu i to stare syfy...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
ower 



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 17:33   

Jeszcze nie robiłem testu szczelności głowicy, silnik nie miał żadnej awarii od 6 lat nic sie nie działo, nie było nic w nim robione. Co do osadu to ciężko mi stwierdzić czy przybywało bo nie jeździłem tym autem 9 miesięcy. Ale podobno olej był dolewany więc jeżeli szedł ciągle do wody to przybywało ale na 100% to nie powniem.
Podobno jak sie głowice daje na sprawdzenie szczelności to trzeba ją całą rozebrać a potem złożenie i oszlifowanie itp (nie wiem bo jestem laikiem) kosztuje 400zł plus test szczelności 90zł. Nie wiem co robić bo jak to sobie policzę to za ustalenie czy to wina głowicy wydam około 500zł potem uszczelka pod głowice 200zł, olej tez pewnie ze 150zł pewnie jeszcze jakieś inne uszczelki dojdą i robocizna też na pewno parę stów no to mam kwotę zbliżoną do ceny kompletnego używanego silnika. Chętnie bym zrobił ten test szczelności ale nie wiem czy mi sie to opłaca jeżeli to prawda że tyle kosztuje złożenie głowicy??
Dzięki za pomoc Pozdrawiam
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 20:08   

ower napisał/a:
W warsztacie zdjeli głowice i niby nie wiedzą co to mogło sie stać wciskają mi że niby silnik powinienem zmienić bo pęknięcie może być gdzieś wewnątrz itp.


Zmień macherów skoro :wink: zdjęli głowicę i nie są wstanie prześwietlić głowica czy nie jest pęknięta :lol:

ower napisał/a:
no to mam kwotę zbliżoną do ceny kompletnego używanego silnika.


A skąd wiesz że nie kupisz podobnego z podobnym felerem.
Jak okaże się, że głowica jest walnięta to koszty zakup głowicy są znacznie mniejsze niż całego silnika. :wink:

Ja bym
1; zmienił macherów na bardziej kompetentnych.
2; sprawdził głowicę na szczelność
3; założył porządne uszczelki.
4: wymienił olej itp.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 20:23   

ower napisał/a:
400zł plus test szczelności 90z


Czyli dajem nam kwotę 490zł

Ja za 700 zł wyremontowałem,zregenerowałem całą głowicę wraz z popychaczami i wszystko było zmieniane na nowe

Sprawdzenie głowicy czy jest dobra cenna u mnie w mieście ok 60-70zł a nie jakieś tam 400 stówy

Moja rada sprawdź też blok czy jest OK
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 21:42   

Zasada jest jedna w Roverze nie zawsze widać ewidentne miejsce uszkodzenia uszczelki pod głowicą ze względu na jej konstrukcję , dlatego powinno się zdemontować głowicę i obligatoryjnie dać ją do sprawdzenia pod ciśnieniem eliminując ewentualne pęknięcie , poza tym trzeba legalizować płaszczyznę a wiąże się to z doszlifowaniem zaworów i gniazd zaworowych , od Ciebie zależy jakie uszczelki zastosujesz ale to są niestety koszty nie do uniknięcia jeżeli ma to być zrobione tak jak należy aby miało ręce i nogi (jak na konia było stać to na bat również powinno) :wink:

Na pewnych rzeczach nie zaoszczędzisz bo to póżniej się mści (w rezultacie stracisz jeszcze więcej , lepiej raz a porządnie)
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 21:47   


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
ower jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać
odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na
obowiązującą na naszym forum (użyj funkcji w swoim pierwszym poście) ...
... a wystarczyło przeczytać TO :cool:

i od razu Cię przestrzegam: więcej upomnień nie będzie :cool:
--------------------------------------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
ower 



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 3
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lut 01, 2008 00:24   

Dzięki za porady zrobię tak Zmienię uszczelkę pod głowicą na nową i zobaczę jak będzie i tyle Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R214] Olej w plynie chłodniczym
roverzysta86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 12, 2021 09:45
roverzysta86
Brak nowych postów [Rover 25] Olej w płynie chłodniczym
Castielize Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Mar 18, 2012 16:58
Castielize
Brak nowych postów [R25] SKĄD OLEJ SILNIKOWY W PŁYNIE CHŁODNICZYM?
RIKBEG Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 06, 2011 13:30
leszczu
Brak nowych postów [R216 Si 1.6Benzyna 97r] olej w płynie chłodniczym.
Olej silnikowy w płynie chłodniczym...
nocny_marek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Cze 04, 2008 11:07
nocny_marek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink