Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Kosztowne naprawy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Kosztowne naprawy
Autor Wiadomość
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 23:14   [R420] Kosztowne naprawy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam,

Od niedawna jestem posiadaczem Roverka 420 TDi. Samochód był zaniedbany ale powoli doprowadzam go do porządku. Ostatnio wymieniałem wszystkie filtry i olej i mechanik który to robił stwierdził że cieknie z turbiny i to dosyć poważnie. Od czasu jak zacząłem nim jeździć zauważyłem lekkie świstanie przy przyspieszaniu tak jakby powietrze gdzieś uciekało spod maski oraz bardzo słabe osiągi jak na jednostkę 105-konną Dodatkowo powiedział że paski klinowe są przetarte i przydałoby się wymienić rozrząd. Szczerze powiem że nie wiem kiedy był wymieniany i wiem że muszę to zrobić.
Może ktoś polecić dobrego mechanika od silników na terenie trójmiasta? Chodzi o wymianę rozrządu a także nie wiem co zrobić z tą turbiną. Jest jakiś zakład który może zrobić te dwie rzeczy na raz czy turbinę muszę oddać do regeneracji do specjalistycznego zakładu?
Będę wdzięczny za każde wskazówki i rady, myślę że czekają mnie ogromne koszty :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 07, 2007 23:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 23:23   

Słaba moc może wynikać z uszkodzonego przepływomierza, jak też ze źle ustawionego rozrządu (poszukaj na forum w opcji "szukaj" bo wielokrotnie o tym było. Co do świszczenia to raczej normalne bo to wkręca się turbina chyba, że to inny świst niż myślę. Przeszukaj dobrze forum.
_________________
DEBEC
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 23:24   

Jeśli chodzi o turbinę i słabe osiągi, to ja bym sprawdził szczelność całego dolotu pomiędzy turbiną, IC i kolektorem ssącym. Przede wszystkim do sprawdzenia jest taki gumowy "lejek" zaraz za turbiną. Moze jest pęknięty i stąd olej na turbinie i świst spod maski. Czy węże od turbo twardnieją i "puchną" po dodaniu gazu?? Napisz jeszcze jak wygląda zużycie oleju w Twoim aucie??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 23:30   

Na pewno najpierw wszystko sprawdzę ale muszę znaleźć jakiegoś dobrego mechanika który się tym zajmie. Szczerze powiem że dużo zakładów jeszcze boi się marki Rover chociaż to niby nic bardziej skomplikowanego niż inny silnik.
Dzięki za info, przeszukam jeszcze forum i jak tylko będę wiedział coś jeszcze to dam znać.

Co do zużycia oleju to właśnie nie widać żeby go ubywało. Co prawda nie zrobiłem nim jakiegoś wielkiego przebiegu bo mam go od niedawna ale nie zauważyłem żadnych wycieków na ziemi ani ubytków.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Gru 07, 2007 23:50   

3mamy kciuki ;) niestety w doborze warsztatu nie pomogę :bezradny: jedynie można podzwonić do warsztatów z listy na stronie klubowej :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Upgreydd 




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 69
Skąd: Koszalin



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 11:34   

Brt napisał/a:
Jeśli chodzi o turbinę i słabe osiągi, to ja bym sprawdził szczelność całego dolotu pomiędzy turbiną, IC i kolektorem ssącym. Przede wszystkim do sprawdzenia jest taki gumowy "lejek" zaraz za turbiną.


Zaraz zaraz, sorki za offtopic, ale String mnie poprawial ze w 420 jest silnik SDi a nie TDi.
Wiec wygooglowalem informacje odnosnie silnika SDi "To jest Diesel bez turbiny, ale z wtryskiem bezposrednim". Wiec jak mozliwe ze Turbina sie psuje? Nie rozumiem :(


[EDIT]
Juz wiem, znalazlem info ;]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 15:27   

nie ta marka :mrgreen: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 10, 2007 12:17   

Cytat:
Wiec wygooglowalem informacje odnosnie silnika SDi "To jest Diesel bez turbiny, ale z wtryskiem bezposrednim".

Tylko w koncernie VAG (audi, vw, seat, skoda) :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Lut 22, 2008 08:35   

Dzięki za informacje.
Z turbiną jeszcze nie doszedłem do ładu, Byłem z moim R na komputerze i okazało się że jedna czwarta powietrza ucieka gdzieś bokiem. Mechanik powiedział że jeśli nie ma odpowiedniej kompresji turbina pomimo że jest sprawna nie załączy się. Poradził sprawdzić wąż który idzie do chłodnicy intercoolera oraz chłodnice turbo. Jeśli nie to to turbina. Dodam że węże puchną po dodaniu gazu ale nie jest to oryginalny wąż. Samochód miał małą stłuczkę u poprzedniego właściciela i możliwe że jest problem z chłodnicą.
W następnym tygodniu jadę ją sprawdzić
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 04, 2008 15:55   

grecki napisał/a:
W następnym tygodniu jadę ją sprawdzić

No i jak?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Naprawy blacharskie a elektronika
rybakowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Wrz 06, 2008 23:44
rybakowy
Brak nowych postów [R45] schematy, instrukcję naprawy
srbastek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Wrz 26, 2017 15:18
srbastek
Brak nowych postów [R45] prośba o ocenę kosztów naprawy
marcin316 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Gru 16, 2010 17:10
marcin316
Brak nowych postów [R416] Po kolizji...:/ oszacowanie kosztów naprawy
BMW X6 ma za dobre hamulce:/
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 50 Czw Lut 05, 2009 14:22
faecd
Brak nowych postów [R400] Pilot, immo - opis naprawy.
może komuś się przyda.
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Wrz 02, 2011 15:44
krzychot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink