Forum Klubu ROVERki.pl :: Strumienica?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Czw Sty 24, 2008 16:29
Strumienica?

interesuje mnie na jakiej zasadzie działa strumienica
Autor Wiadomość
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:20   Strumienica?

Mam prośbę. Czy ktoś wie jak działa strumienica i czy tak naprawdę coś daje? Słyszałem, że spaliny, które wlatują do strumienicy w pewnym stopniu zawracają i idą z powrotem co powoduje, że auto może być "zmulone". Czy to prawda?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:29   

Google.pl nie działa?

Proszę ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
donmulanka 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 318
Skąd: Nowy Targ



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:50   

:P po poerwsze ejst pelno artykulow na temat strumiennicy, po 2 mam strumiennice w swoim roverku i powiem tak poza takim fajniejszym mozna powiedziec dzwiekiem podczas gdy silnik wchodzi na przedzial 3-4 tys obr to zadnej zmiany nie zauwazylem, moze poza mala poprawa dynamiki przy wiekszych predkosciach nie jest taki zmulony. Strumiennica dziala na tej zasadzie ze montuje sie ja zamiast katalizatora- wiadomo katalizator ma w srodku miodek i trzyma spalin y a co za tym idzie auto musi byc troche zmulone strumiennica natomiast jest pusta w srodku i niektore te lepsze maja łuzki albo jeszcze takie smigiełko(badziew i pic na wode to smigielko niby ma przyspieszac wydalanie spalin a jest odwrotnie) natomiast te z łuskami sa ok przyspieszaja wydalanie spalin bo sa puste w srodki i maja specjalny kształt, w polaczeni uz pozadnym sportowym wydechemi sportowym filtrem powietrza moze roznica byla by zauwazalna ale jesli montujemy sama strumiennice w dodatku nieumiejetnie to mozemy pogorszyc osiagi autka :) :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 16:57   

Dzięki za informację. W swoim aucie mam strumienicę i szczerze powiedziawszy to chciałem co nie co na jej temat usłyszeć z ust użytkownika a nie czytać artykuły i inne teorie :wink: Dodam, że moje auto też nie jest zmulone itp.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

  Wysłany: Czw Sty 24, 2008 20:07   

W Rover'kach na Bezyne to nic tobie nie da oporc ze stracisz na mocy.
Jedynie w dieselkach z turbo to cos daje bo zwrot spalin nie jest za dobry i uklad jest wydechowy jest calkiem inny jak w bezyniakach.

Ja bede wsoim za niedlugo montowal strumienice w moim Dieselku bo juz gadalm z ludziskami co maja 200 Sdi'ki lub TD i kazdy sobie chwali.

Pozdrawiam :lol:
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Sty 24, 2008 22:01   

ze strumienica w benzynie jest jak z magnetyzerami... bardziej wplywa na psychike niz na wydajnosc...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 24, 2008 22:14   

Hmmm... Warto poszukać na grupach wątku o "strumienicy Kruchego" - o ile pamiętam spowodowała, że 623 straciło 18 z 158 KM...

Dziwne, że firmy samochodowe nie montują strumienic, skoro to taki tani i prosty sposób zwiększenia mocy auta... ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 02:15   

maciej napisał/a:
Dziwne, że firmy samochodowe nie montują strumienic, skoro to taki tani i prosty sposób zwiększenia mocy auta... ;)


hehe.. Nie wiem jak w bezyniakach to wyglada bo nie mam :ok: Wiem tylko ze Kat jest po to w Dielach zeby tak nie smierdzialo z nieglo i byl czszczy dla otoczenia i z godny w otoczoniu czloweika. Bo nie sadze ze ja by sie tak kopciolo z auta jak z jakies fabryki oraz smierdzialo to zaden czloweik by nie chcial w takim srodowisku zyc i byl dlugo takie auto nie pojedzilo :wink:

Jestes tez takie cos jak Norma-Spalin i zanieczyszcenia wiec auto musi te kryteria spelniac. Tak samo jak wynalazek EGR- jest tylko bo to zeby Tlenek azotu NOx nie byl w takiej wysokiej koncentraci wydmuchywany z rury wydechowej.

:???: :???: Ale zgadzam sie pewne elementy zostaly przez inzynierow w kalkulowany w prace siliniki i tak dopasowany ze sa nie zbedne. :roll:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 09:55   

Remi55 napisał/a:
Jestes tez takie cos jak Norma-Spalin i zanieczyszcenia wiec auto musi te kryteria spelniac. Tak samo jak wynalazek EGR- jest tylko bo to zeby Tlenek azotu NOx nie byl w takiej wysokiej koncentraci wydmuchywany z rury wydechowej.

Oczywiście - moje pytanie było retoryczne, a moje podejście jest takie, że taki "tjunink" jednego elementu, nawet jeśli spowoduje poprawę jednego parametru, to pogorszy kilka innych, a do tego może narazić na konflikt z prawem.
Wiem, że wiele osób w Polsce to olewa, ale nie uważam, żeby to była normalna sytuacja.
Bo tak naprawdę, to po co komu strumienica??
Przecież można uciąć cały wydech przy kolektorze albo lepiej! Zdemontować kolektor!! :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 12:09   

hehe.. no dokladnie :wink:
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 21:57   

maciej napisał/a:
Przecież można uciąć cały wydech przy kolektorze albo lepiej! Zdemontować kolektor!!

Ale wtedy to by wyszedl devil rayder :twisted: hehe plomienie z grila... ehh :mrgreen:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:19   

czesc!
mam 216 Coupe z 1996 roku, motor hondy 1.6 DOHC 122km, na forum crx panowie doradzili mi: wyciecie kata (wspawanie rurki lub strumienicy) i wstawienie kolektora 4-2-1. to wszystko ma spowodowac oddławienie silnika i wzrost mocy z seryjnych 122km do ok 130-140. jest to podobno sprawdzone i faktycznie takie sa efekty. z tego co czytalem ten konkretny silnik ze wzgledow ekologicznych zostal tak wlasnie zduszony bo np ten sam motor w chyba ktoryms CRX ma cos 130km a roznia sie tylko katem i kolektorem. wiec chyba jakies ziarno prawdy w tej bajce o strumienicach jest :wink:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:55   

Moje doświadczenia z tymi strumienicami z niemieckiego forum lub wstawiania rury, są takie ze przy benzyniakach nie za bardzo radzą tego stosować.

Tak ze najlepsza odpowiedz będziesz miał na hamowni z katem i bez + rury lub strumienica. :wink: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Czw Kwi 10, 2008 17:13   

W moim przypadku wspawanie strumienicy pomogło :) jak nie którzy wiedzą miałem problem z falującymi obrotami, wszystko było robione sprawdzane i w ogóle nic nie dało oczekiwanego rezultatu :/ przyszła myśl że kat może być zapchany, wiec wyciąłem kata i się okazało że jest to sama puszka bez wkładu :/ wspawałem strumienice i problem falujących obrotów znikł :) więc jak już koniecznie ktoś chce pozbyć sie kata to niech wspawa na to miejsce rurkę tej samej średnicy co reszta wydechu albo strumienice, w pustej puszcze po kacie robi się ciśnienie i dławi zimny silnik. analiza spalin zrobiona po wstawieniu strumienicy lekko odbiegała od dopuszczalnych norm, pan na stacji powiedział że przegląd bym dostał :) i tak jak napisał donmulanka, przy 3-4 RPM jest fajniejszy dźwięk i u mnie słychać lekki świst spod podłogi :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink