Forum Klubu ROVERki.pl :: [R414] Wyciek z układu chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R414] Wyciek z układu chłodzenia

Pare pytań o wyciek w okolicach termostatu
Autor Wiadomość
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 15:55   [R414] Wyciek z układu chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Ucieka mi płyn, ostatnio nawet bardzo. Ogólnie symptonów HGF nei ma (pomijając wycieki oleju) ale oględziny ujawniły pod termostatem (za pompą wody) kałuże płynu chłodniczego (niebieski więc nie ma mowy o pomyłce, sucho na dworze, więc nie deszcz), akurat jest tam taki kanalik w bloku silnika.
HGF robiłem 2,5 roku / 25 tys temu, a pól roku / 3 tys wczesniej wymieniałem rozrząd (ale wtedy byłem zielony jak mój rover i nie wymienilem pompy wody)

Więc teraz pare pytań:
- co jest bardziej prawdopodobne: awaria termostatu (raczej nieszczelnośc na obudowie) czy pompy, jak rozróżnić te problemy. Ogólnie jak stoi to nie wycieka, więc raczej pompa. Ale czy pompa może wyciekać do tyłu (trudno mi tam dostrzec połaczenie z termostatem, chociaz na schemacie istnieje)
- czy zdjęcie kolektora ssącego powoduje jakies komplikację? na co uważać przy zdejmowaniu/ montażu ?
_________________
Pozdrawiam
Mario
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 05, 2008 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 16:19   

Najprawdopodobniej to może być uszczelka pod pompą wody, skoro piszesz że płyn pojawił się za nią. Miałem tak podobnie w poprzednim aucie. Samej uszczelki chyba nie ma sensu wymieniać (a i tak nie wiem czy samą dostaniesz), więc od razu lepiej wymienić całą pompe.
Mario82 napisał/a:
- czy zdjęcie kolektora ssącego powoduje jakies komplikację? na co uważać przy zdejmowaniu/ montażu ?

Komplikacje- raczej nie, o ile wiesz jak to zrobić.
Zaopatrz się w uszczelkę bo zapewne będzie trzeba ją wymienić skoro zamierzasz ściągnąć kolektor. A przy montażu pamiętaj o podłączeniu wszystkich przewodów w odpowiednie miejsca
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 19:08   

Mario82 napisał/a:
... awaria termostatu (raczej nieszczelnośc na obudowie) czy pompy, jak rozróżnić te problemy

zdecydowanie po miejscu wycieku płynu chodzącego ...
pomiędzy pompą wody, a obudową termostatu jednak jest pewna odległość i da radę to rozróżnić ...szukaj białych lub lekko zielonkawych (tudzież niebieskawych) nalotów na przewodach, bloku silnika itd.
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 20:49   

Mario82 napisał/a:
Więc teraz pare pytań:
- co jest bardziej prawdopodobne: awaria termostatu (raczej nieszczelnośc na obudowie) czy pompy, jak rozróżnić te problemy. Ogólnie jak stoi to nie wycieka, więc raczej pompa. Ale czy pompa może wyciekać do tyłu (trudno mi tam dostrzec połaczenie z termostatem, chociaz na schemacie istnieje)

Widzialem oba typy wyciekow i:
- w przypadku wycieku na pompie mozna bylo zobaczyc krople/plamy plynu pod pompa po zdjeciu obudowy rozrzadu
- w przypadku wycieku na łączeniu obudowa termostatu - pompa, plyn zbieral sie na półce na silniku pod w/w łączeniem. Sprawdzic palcem na zimnym silniku czy jest tam mokro.

Powodzenia,
Mariusz
 
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 05, 2008 23:05   

No i zrobił mi psikusa... przed wczoraj zalałem do MAXa i zrobiłem 100 km, mówiąc sobie: zbadam zużycie płynu... dziś zaglądam pod maskę a tu suprise: płyn ciągle na MAXa, kałuża wyschła :neutral:
No i bądź mądry :/

Teraz zgłupiałem zupełnie, ale
- nie udało mi się ściągnąć osłony rozrządu: nie mogłem się dobrać do ostatniej dolnej śruby (brak grzechotki i kanału doskwiera) więc trudno powiedzieć o stanie pompy. jedyne co dostrzegłem, to mocno sfatygowaną zębatkę (w porównanie z kołami rozrządu), tzn. wytartą do białego
- kolektor i wąż klimy mi utrudnia dostęp... palcem nie wyczułem żadnej wilgotności.... ale może za mało się do tego przyłożyłem

Ale profilaktycznie pompę bym sobie wymienił, wiec pytanie:
- jak jest połączona pompa z termostatem? czy coś sie tam wymienia?
- jak to jest pracochłonne i ile trzeba rozbrajać silnika?
- czy na coś trzeba uważać szczególnie? co warto przy okazji wymienić
- co z paskiem rozrządu? już raz wcześniej był ściągany, 30 tys na karku... gdzieś słyszałem że powinno się nowy zakładać
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 10:33   

Cytat:
- jak jest połączona pompa z termostatem? czy coś sie tam wymienia?

obudowa termostatu jest wciśnięta w obudowę pompy, nic tam nie ruszasz :cool:
Mario82 napisał/a:
- jak to jest pracochłonne i ile trzeba rozbrajać silnika?

trzeba zdjąć obudowę rozrządu, pasek i pompę wody...
Mario82 napisał/a:
- co z paskiem rozrządu? już raz wcześniej był ściągany, 30 tys na karku... gdzieś słyszałem że powinno się nowy zakładać

ja bym przynajmniej sam pasek wymienił, ewentualnie plus napinacz. Niewielkie koszty, a spokój bezcenny :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mario82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 48
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 06, 2008 11:06   

sTERYD napisał/a:
trzeba zdjąć obudowę rozrządu, pasek i pompę wody...

Oki, jak robiłem rozrząd to nieźle trzeba było się nagimnastykować: mocowanie silnika, koło, osłony, dolna rolka napinająca paski, gimnastyka z wężami, podnoszenie opuszczanie silnika ;)
Więc tutaj procedura podobna, uwzględniając potrzebę wymiany paska rozrządu... no chyba, że trafiłem do kreatywnego serwisu (było ASO), i chłopaki dobijali roboczo godziny (ok 1,5 h pracy człowieka, chwilowa asysta drugiego). A wtedy był tylko pasek i rozrząd... tutaj pompa, więc spuść płyn, dolej z powrotem, odpowietrz...

Ogólnie raczej wybiorę się do kogoś bardziej ukierunkowanego mechanicznie, bo to za dużo jak na moje możliwości...

Może ktoś to (wymiana pompy z paskiem, uszczelek w osłonie termostatu) ostatnio robił? ile to orientacyjnie wyniesie wg. aktualnych stawek w stolicy?

PS
Widzę w końcu jak wygląda pompa i wiele to wyjaśnia: ona może ciec tylko w dół po uszczelce (lichutka).. raczej wyciek przez łożysko będzie wyjątkowo rzadki... więc to musi być termostat i jego obudowa...
Bawił się ktoś w wymianę termostatu bez zdejmowania kolektora, uwzględniając rurke klimatyzacji za silnikiem? jest to możliwe?

[ Dodano: Sob Cze 14, 2008 21:07 ]
Zajrzałem w kanale na silnik i nie jestem zadowolony... HGF pisany.... a miały 60 tys uszczelki wytrzymac:(

ale wycieki są nie tylko na linii uszczelki ale:
- na kolektorze ssącym w okolicy jednej ze śrub
- na tej metalowej rurce wkładu chłodzenia z tyłu silnika w okolicy paska mocującego (jest taka możliwość?? czy poprostu scieka i się tam osadza... ale jak dla mnie w rogu jest kropla i ślady ściekania.Czy ta rura mogła skorodować? czy da się to kupić w sensownej cenie, czy lepiej spawać?

no i w wielu innych miejscach.... poprostu jeden wyciek...

[ Dodano: Nie Cze 15, 2008 19:58 ]
no i wszystko jasne... chciałem wiele tylko nie HGF... ale jednak... ta wytrzymała 23 tys

kurde, czy to normalne przebiegi tych uszczelek?

dziś na parkingu patrze kałuża pod silnikiem, po bloku cieknie ciurkiem... odpaliłem, silnik się zagrzał i przestało ciec, udało się wrócić do stolicy 200 km z dotychczasowym tempie ubywania płynu... teraz czas na wydatki... oj miłość do R umiera :(
_________________
Pozdrawiam
Mario
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r 416 si] wąż układu chłodzenia wąż chłodnicy
smarzuch Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sob Maj 16, 2009 14:55
smarzuch
Brak nowych postów [R45]Specyfikacja układu chłodzenia
masteriusz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Gru 31, 2010 15:23
osarro
Brak nowych postów [R45] odpowietrzanie układu chłodzenia
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lis 11, 2010 16:05
Adrian
Brak nowych postów [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 17, 2008 09:32
dawidd
Brak nowych postów [R416] Odpowietrzenie układu chłodzenia
dziwna sprawa po wymianie chlodnicy
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Lut 21, 2009 17:38
faecd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink