Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Temperatura silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Temperatura silnika

Mała temperatura w czasie jazdy
Autor Wiadomość
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 20:58   [R75] Temperatura silnika
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Dzisiaj pokonałem dystans 200 km ( Siedlce - W-wa - Siedlce ) Temperatura zew max 11 stopni C. Silnik w czasie jazdy nie mógł nabrać temperatury. Zawsze w czasie jazdy silnik nabierał temperaturę 1/4 w trasie i miasto do połowy. Teraz gdy pedał gazu cisnąłem max do podłogi i po około kilku kilometrach temperatura rosła. Ale gdy jechałem normalnie nie przyspieszając ( 110-120 km/h ) temperatura spadła - zatrzymywała się około 3-4 mm od zera. Mam fotki to później wrzucę. W stolicy w korkach temperatura była na 2/3 max. Zastanawia mnie czemu silnik się nie może nagrzać ? I martwi mnie co będzie w zimę ? Możecie mi jakoś pomóc co mogę sprawdzić i zrobić ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 13, 2010 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 20:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 21:28   

termostat
_________________
Tomek
 
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 21:32   

Cytat:
termostat

potwierdzam
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 00:01   

A jak sprawdzić czy termostat jest zły i do wymiany? Są na to sposoby czy właśnie takie wskazania jak opisałem wskazują na termostat?
Następna sprawa, jak się do niego dostać ? Szukałem na forum artykułów, ale zbytnio nie ma opisane jak go dokładnie wymienić? Wiem, że znajduje się gdzieś pod kolektorem ssącym ( chyba dobrze pamiętam ). Jak to wymienić ? Czy ciężko czy sam dam radę ? Proszę o cenne wskazówki. Pozdrawiam

P.S. Po za tym zauważyłem że płyn od chłodnicy po odkręceniu korka wytworzył jakieś podciśnienie, i jak odkręcałem ( silnik zapalony ) słychać było wylatujące powietrze. Po za tym w lejku korka była biała pianka ( nawet sporo ). Czy to może mieć związek ?
 
 
 
1970lysy 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 38
Skąd: Polkowice



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 09:43   

Sprawdż najpierw przewód idący od czujnika temp .na deskę,może zaśniedział i potrzeba go potraktować jakimś spray-kontaktem.Miałem tak w swoim i pomogło.Póżniej ,jak piszą koledzy można dobrać sie do termostatu.pozdrawiam.
_________________
a.p
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 11:40   

Musisz sprawdzic czy po przejechaniu kawalka weze ktore ida do chlodnicy oba sa cieple czy tylko jeden.Plyn nie powinien ponizej chyba cos okolo 80 kilku stpni przeplywac przez chlodnice.Jak masz cieply powrot z chlodnicy do silnika i sama chlodnice to termostat ale ja tak jak koledzy bym chyba w ciemno termostat wymienil :)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Spyder 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Gru 2007
Posty: 122
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 11:56   

Zukowaty napisał/a:
bym chyba w ciemno termostat wymienil


Przerąbana sprawa dobrać sie do niego umiejscowiony w takim miejscu ze troche sie trzeba nagrzebać i porozkręcać troche . Napewno do zrobienia ale zabawy sporo.

Wymieniaj bo to na 99% jego sprawka.
_________________
Taki sobie R75
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 18:51   

Spyder napisał/a:
Przerąbana sprawa dobrać sie do niego umiejscowiony w takim miejscu ze troche sie trzeba nagrzebać i porozkręcać troche . Napewno do zrobienia ale zabawy sporo.

Wymieniaj bo to na 99% jego sprawka.

Kolega ma diesla to nie wiem gdzie ten termostat jest ale w KV6 jest miedzy glowicami i trzeba kolektor dolotowy sciagac :/ Robota na dlugie zimowe wieczory przy piwie :) Aha i trzeba go wymienic z rurkami bo jest na tyle dobry material ze zanim sie zepsuje to zaczyna cieknac :)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 19:10   

termosta masz nad pompą wody w dieslu nie jest tak żle.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Wrz 14, 2008 21:46   

Sprawdziłem chłodnicę i rurki. Wszystko jest ciepłe, tzn rurki wszystkie od chłodnicy są ciepłe i jak dotykałem chłodnicę też jest ciepła. Kreska była na 1/4. Czyli to termostat czy może ten model tak ma ? Dzis mi znajomy mówił który miał roverka 220 2.0 turbo, że też tak miał. Mówił, że jest ok i nie ma czym się martwić no ale wolę nie oczekiwać na jakieś awarie zbędne.

PHJOWI czy mógłbyś dokładniej sprecyzować mi ? Mam go od 2 meisięcy i szczerze jeszcze po za filtrami nic nie robiłem. Rozbierałem plastiki itp, no ale co jest które nie wiem :) Był bym wdzięczny, gdybyś mógł mi opisać jak się do niego dostać no i jak go ogólnie się wymienia. Czytałem, że trzeba razem z rurkami. Czyli wtedy trzeba płyn chłodniczy też zmienić i odpowietrzyć.

Pozdrawiam
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 02:23   

se7en86 napisał/a:
Sprawdziłem chłodnicę i rurki. Wszystko jest ciepłe, tzn rurki wszystkie od chłodnicy są ciepłe i jak dotykałem chłodnicę też jest ciepła. Kreska była na 1/4. Czyli to termostat czy może ten model tak ma ? Dzis mi znajomy mówił który miał roverka 220 2.0 turbo, że też tak miał. Mówił, że jest ok i nie ma czym się martwić no ale wolę nie oczekiwać na jakieś awarie zbędne.


Czyli znajomy niech tez wymieni termostat :P Nie jest OK bo silnik pracuje ciagle niedogrzany i sie bardziej zuzywa nie mowiac juz o wiekszym zuzyciu paliwa :) Termostat i bez dyskusji :P

[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 02:25 ]
Sciagnij sobie RAVE to tam pewnie znajdziesz wszystko
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 08:06   

se7en86 napisał/a:
znajomy mówił który miał roverka 220 2.0 turbo, że też tak miał.

Obawiam się, że nie jest to normalne.
U mnie temperatura rośnie przez cały czas pracy silnika i zatrzymuje się w połowie wskaźnika (w poziomie wskazówka). Wzrasta szybciej jak dodatkowo pracuje webasto.
W diesel termostat jest bardzo ważną częścia umożliwiającą w miarę szybkie osiągnięcie temp. pracy silnika. Diesel grzeje się bardzo wolno, więc niezbędny jest sprawny termostat oraz dobrze jest jak jest i sprawne webasto :grin:
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 19:16   

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć w rave tego jak tam się dostać. Czy ktoś kto już przerabiał może udzielić jakiś wskazówek ? Z tego co czytałem trzeba zdjąć pokrywę a później ten niżej plastik i podobno gdzieś tam siedzi termostat ? To niżej z tego co czytałem to kolektory ssące. Czy jak je odkręcę co tam trzeba uważać ? Czytałem, że można je jakoś przeczyścić ? Jak i czym ? Z góry dzięki za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Wrz 23, 2008 22:28 ]
Chcę odnowić temat i prosić o jakieś wskazówki kogoś kto się na tym zna.

[ Dodano: Sro Paź 22, 2008 23:24 ]
I już wymieniony termostat:) A może dopiero. Od razu lepsza praca silnika i cieplej :) 2 godziny roboty :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Para spod silnika, wariująca temperatura silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Sty 30, 2009 17:40
bujak19
Brak nowych postów [R75] Temperatura silnika
Zrubo Rover serii 75, MG ZT 40 Pon Sty 28, 2008 02:52
matrix215
Brak nowych postów [R75] Temperatura silnika
satan Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 19, 2010 10:04
apples
Brak nowych postów [R75] Temperatura silnika
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Maj 06, 2010 10:50
Zukowaty
Brak nowych postów [R75] temperatura silnika
chart Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Lis 28, 2016 15:51
chart



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink