Forum Klubu ROVERki.pl :: Uszczelki pod glowica silniki 1.4 1.8 120 i 160 KM etc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelki pod glowica silniki 1.4 1.8 120 i 160 KM etc
Autor Wiadomość
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 18:01   

Ja mam mojego Roverka juz 2 lata,na co dzien pracuje na stacji diagnostycznej w Dublinie i Rover jest tu duzo powszechniejszym autem.A do zeczy, gdy mam do przegladu ktorys model z silnikiem z serii K tak z ciekawosci sprawdzam poziom plynu i to wszystko co przy HGF,wiekszosc to 25 i 45 zadziej spotkac mozna starsze modele.Poza tym pracuje z kolega ktory byl mechanikiem w landroverze(wiec PRT termostat dziala ok ale czasem sam jest przyczyna HGF bo sie zacina).Wniosek jest taki ze naprawde wiekszosc ma za niski poziom plynu chlodzacego(45 z konca produkcji ma kontrolke poziomu i inaczej rozwiazane orurowanie ukl.chl.z tylu silnika),poza tym ciezko jest spotkac silnik 1.4 z objawami HGF,latwiej w wiekszych(ale to napewno wszyscy wiedza dlaczego)mowie tu o autach po 2000r.Poza tym rozmawialem z doradca technicznym servisie Rovera i powiedzial ze najprostsza i skuteczna modyfikacja to wlasnie wywiercenie otworu w termostacie(tak tez zrobilem na wszelki wypadek 2.5mm),ale nie moga tego nikomu polecic bo auto sie dluzej nagrzewa i nie spelnialoby norm spalin podanych przez producenta,poza tym kazda naprawa jest na gwarancji i wyciagajac taki "dziurawy"termostat mozna sie po sadach ciagac.Poza tym jak poczytac artykuly na angielskich stronach to zdziwic sie mozna ile razy silnik ten byl modyfikowany by zapobiec HGF.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 18:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
trollbee 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 18:34   

A czy polecił być mi do 1.8 VVC po HGF zrobić coś takiego? (2,5mm otwór w obramówce termostatu)
O ile dłużej grzeje się autko tak w przybliżeniu procentowo?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 19:02   

Mi 45-tka grzeje sie tak dwa razy dluzej jak jade tzn(kiedys juz po 500 m mial na wskazniku prawie polowe taraz musze zrobic prawie kilometr). ten silnik i tak szybko lapie temp.Na postoju prawie nie ma roznicy.Wczesniej mialem otwor 4 mm i to bylo za duzo,przy wlaczonym ogrzewaniu to nawet po 4 km nie byl nagrzany.Ale to w 45.Nie wien jak jest z MGF z racji dlugich przewodow od chlodnicy.Poza tym czytalem jakiegos posta na andielskim forum i gosciu pisal ze mial otwor w MGF i bylo ok z tym ze klimat troche lagodniejszy wiec ciekawe jakby bylo w zime.Raczej zaloz PRT z racji "super" dostepu do termostatu w tym modelu,model TF ma go fabrycznie.
 
 
trollbee 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 19:20   

keczu napisał/a:
Raczej zaloz PRT z racji "super" dostepu do termostatu w tym modelu,model TF ma go fabrycznie.

A po polskiemu? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 20:04   

Chodzi mi o to ze w moim przypadku jak wlozylem termostat z 4 mm otworem i wydal mi sie za duzy to nie jest duzo roboty wsadzic drugi z mniejszym lub bez bo jest dobry dostep nie tak jak w MGF.PRT to termostat otwierany dodatkowo cisnieniem plynu gdy silnik ma tak ok 1800 obr/min lekko sie uchyla(dziala to wtedy podobnie jak ten otwor,jesli nie ma potrzeby jest zamkniety do czasu rozgrzania silnika) co zapobiega temu ternicznemu "szokowi" ktory jest jednym z powodow HGF.Jest to zestaw wprowadzony przez landrowera(pare dodatkowych przewodow+termostat przeniesiony na wylot z bloku,fabryczny termostat sie wymontowuje).MGF z konca produkcji"TF" ma go fabrycznie.Jak dotad jest to najlepsze oficjalne rozwiazanie tego problemu.
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 01:00   

Keczu Bardzo rzeczowo i dokladnie, czy w swojej karierze widziales juz MG ZR 160
lub jakiegos innego z silnikiem 1.8 160 KM z zalozonym kompresorem ?
Wiesz cos w tym temacie czy ten silnik i elektronika wytrzyma 0,3 0,4 0,5 bara ??

Wedlug informacji ktore udalo mi sie zebrac 0,3 podobno dziala bez zadnego dotykania sie
tylko kompresor odpowiednie rury i tyle.

Z racji kosztow kompresora od mini ok 100 funtow jest to super fajna sprawa na 260 Nm i 200 KM
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
trollbee 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 02:17   

Będę wdzięczny za podanie oznaczenia fabrycznego tego zestawu co bym go namierzył!?! :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 19:05   

http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf
To biuletyn serwisowy sa wszysykie numery czesci(nie potrzebyjesz pierwszej poz.bo to uszczelka pod glowice tak samo drugiej bo to po prostu pierscian zew.o fabrycznego termostatu bez calej reszty). Przy montazu do MGF trzeba minimalnie poskracac przewody.

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 18:09 ]
ramzi_pl,Chodzi Tobie raczej o turbosprezarke,a nie o kompresor,ale niestety nie pomoge bo nie widzialem czegos takiego. :smile:poszykaj na forum bo ostatnio nawet czytalem posta na ten temat.
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 19:46   

keczu napisał/a:
http://www.mgfcar.de/hgf/freelander_0026.pdf
To biuletyn serwisowy sa wszysykie numery czesci(nie potrzebyjesz pierwszej poz.bo to uszczelka pod glowice tak samo drugiej bo to po prostu pierscian zew.o fabrycznego termostatu bez calej reszty). Przy montazu do MGF trzeba minimalnie poskracac przewody.

[ Dodano: Pon Wrz 29, 2008 18:09 ]
ramzi_pl,Chodzi Tobie raczej o turbosprezarke,a nie o kompresor,ale niestety nie pomoge bo nie widzialem czegos takiego. :smile:poszykaj na forum bo ostatnio nawet czytalem posta na ten temat.


Nie - mnie dokladnie chodzi o kompresor, malo grzebania niski koszt i moze na seryjnym kompie i przeplywce pojdzie 0,3 bara. Wszyscy mowia ze do Turbo to sie nie nadaje bo silnik za slaby, ale takie soft Turbo na kompresorze powinno wytrzymac.
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 20:43   

ramzi_pl, Faktycznie masz racje,doedukowalem sie na szybko :razz: i jest zestaw kompresora do K serii tylko cholernie drogi,ktos tam pisal ze spokojnie wykreca 230 KM jest tylko problem ze skrzynia biegow ktora znosi max 190 KM,ale to tylko co mi sie udalo tak na szybko przeczytac,moze ktos sie na tym zna to Ci pomorze ja tam jestem prosty mechanik :mrgreen:
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 20:50   

keczu napisał/a:
ramzi_pl, Faktycznie masz racje,doedukowalem sie na szybko :razz: i jest zestaw kompresora do K serii tylko cholernie drogi,ktos tam pisal ze spokojnie wykreca 230 KM jest tylko problem ze skrzynia biegow ktora znosi max 190 KM,ale to tylko co mi sie udalo tak na szybko przeczytac,moze ktos sie na tym zna to Ci pomorze ja tam jestem prosty mechanik :mrgreen:


Ja wlasnie chce 190/200 KM ale obawiam sie ze nie problem w mocy tylko momencie, bo to rozwala skrzynie i max dla tej skrzyni to podobno 260 Nm i chce takie wlasnie parametry max 200 KM i 270 Nm.
Nie chodzi mi o kita tylko od doswiadczenie czy silnik to wytrzymuje - 190 KM 260 Nm
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 21:04   

O skrzynie martwilbym sie mniej niz o silnik. Moze to bardziej uswiadomi co wiaze sie z zalozeniem kompresora do vvc aby to podzialalo dluzej niz jeden dzien:

http://www.turbotechnics.com/docs/cars/TT215.htm

- odprezanie,
- ultra lekki tloki,

a wiec juz nie 1200 pln tylko wiecej

Transmission
Gearbox, clutch, differential and drive shafts require no upgrading.

tylko jeszcze pytanie jaka skrzynia lezy w lotusie i czy nie jest to aby wzmacniana wersja tego co mamy - chyba jest bardziej pancerna moim zdaniem
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 22:50   

Konrad ale ja wiem co sie wiaze z uturbianiem silnika cisnieniami 0,6 - 0,8 bara, jest to dokladnie to co tam opisane i etc.
Tylko tam jest chyba inny silnik (po wykresie widac mniejsza standardowa moc i troche mniejszy moment). Dodatkowo zalozyci FMIC co moim skromny zdaniem jest zlym rozwiazaniem i uzyskany przez nich moment jest niski mimo iz mowia ze wysoki.
Tu masz linka gdzie jest wypowiedz o gosciu co zalozyl do 1.4 rovera Turbo i dziala mu to juz kupe tysiecy km tylko ze cisnienie malutkie.
http://www.streetracing.p...?showtopic=6599

Gdzies dokladniej jeszcze czytalem wczoraj, ale linka Ci nie podam ze wlasnie na 0,4 bara uzyskali z tego silnika cos kolo 170 KM tez na seryjnych gratach i moment ponad 200 Nm.

Wracajac malo jest projektow na 0,3 bara bo ludzie chca wiecej dla mnie to wystarczy bo to bedzie i tak przecinak. To wlasnie ta modyfikacja o ktorej czytalem wczoraj przekonala mnie zeby isc w temat, skoro 1.4 wytrzymal na cisnieniu 0,3 - 0,4 to czemu ma nie wytrzymac 1.8 ?? Ja zmiezam w kierunku 0,3 Blow Of na 0,36 a nie na 0,55 jak w tym linku co podales.
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 23:59   

Tylko ze 1.4 to mocniejszy konstrukcyjnie silnik(ma sztywniejszy blok) poza tym mniejszy skok tloka co w tym przypadku tez nie jest bez znaczenia.Dlatego duzo modyfikacj 1.4, a ciezko znalezc cos o 1.8.Znalazlem jedynie informacje ze w kv6 jest montowany zestaw podnoszacy moc do 220 KM na fabrycznych czesciach.
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 00:04   

Dlatego chociazby Ci sie moze nie udac, ze wersja 1.4 ma o wiele mniejsze problemy z chlodzeniem od 1.8 vvc. No nic no rob jak sie nie boisz - ja wole miec wyczynowo przygotowane n/a do katowania niz eksperyment typu no moze dojedzie no moze nie dojedzie bo jezdze tym autem na codzien. Ja Ci nie mowie, ze to sie nie da bo sie da ale nie bedzie to rozwiazanie heavy duty a takowe bedzie bardzo drogie w przypadku tego silnika. Mnie interesuja takie rozwiazania, ze wiem ze katuje na codzien a i rowniez pojade sobie na wakacje i nie wysra mi sie po drodze polowe samochodu.
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 00:17   

OK Rozumiem, ja po prostu jestem optymista mam nadzieje ze bedzie ok.
Sam nigdy silnika nie popsulem modyfikacjami, zwykle tylko mechanicy o czyms
zapominali, wiec sie doksztalcilem i sam teraz tematy rozpracowuje.
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 30, 2008 00:47   

No nic - probuj. Zobaczymy co to wyjdzie z tego patentu. Ja osobiscie jestem na bardzo tak z kompresorem ale nie dla tego silnika. Po przeliczeniu tego wszystkiego, kilku dosc powaznych rozmowach z kilkoma osobami nie podejmuje sie takowej modyfikacji. Po pierwsze ten silnik tego nie wytrzyma, po drugie nie bedziesz w stanie efektywnei przeniesc takiego momentu na droge bez zastosowania szperowania. Co sie wysypie - ciezko powiedziec. Prawdopodobnie wszystko po kolei tak jak kiedys Snajperowi w Corolce, ktory w taki bezsensowny sposob uturbial swoja 1.4 - zostawiajac wszystko z serii. Jak masz takie parcie na ten kompresor prosciej bylo MR2 kupic Aw11 najlepiej i sprowadzic sobie kompletny silnik 4agze z wszystkim fabrycznie zakuty, pancerny i dopracowany, ktorego bys nigdy nie zalatwil. Do 20 tysi masz mega zabawke, ktora przejezdzi Twojego Saaba o 20 lat. A tak bedziesz cudowal a final tej zabawy bedzie tragiczny. Soft turbo to jest bzdura. Albo robisz porzadne doladowanie tak aby to chodzilo, przynajmniej odprezajac tloki albo lepiej sie w to nie pchac i tyle. Co widze jakis projekt - wszystko chlopaki robili. Tloki, glowice. Nic z serii nie maja. Koszt kosmos. Znowusz pierniczenie sie z tym i zakladanie tego na 1/5 gwizdka jest tez bez sensu bo przy tych doladowaiach, ktore mowiesz uzyskasz z 10 koni i tam 30 niutkow - a dorzucasz sobie co najmniej kilkanascie dobrych kilogramow na auto. Przejrzyj sobie jeszcze dane techniczne wiekszosci silnikow supercharged i jakie tam masz stopnie kompresji 8.30:1. W vvc masz 10,5:1 ;) Jest bardzo malo kitow, ktore tak wprost mozna sobie zalozyc tak jak ty planujesz. POZDR.
 
 
ramzi_pl 



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 77
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Paź 01, 2008 00:52   

kiedy mnie juz 40 Nm i 10-15 KM wystarczy, chce to zrobic nie do scigania tylko, lepszego wyprzedzania dla mojej kobiety i tyle.
Waga kompresora intercoolera i rur silinkonowych i z kwasowki to max 20 kg
_________________
Niech żyją nietuzinkowe auta
 
 
Konrad_Zr160
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 01, 2008 09:24   

Ano zobaczymy jak to bedzie smigac. 20 kilo plus feee feeee feeeee. Ja podazam dokladnie w druga strone. Za tydzien -37 ;) no i to wszystko co moge zrobic bez laminatowej maski i blotnikow oraz pozbywania sie wnetrza ale sie oplacilo bo juz to czuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Wymina uszczelki pod glowica czy przelozenie silnika?
finger Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 24, 2010 19:07
china22
Brak nowych postów problem z silnikiem i glowica
bartek_mg Tuning mechaniczny 8 Nie Lut 06, 2011 09:15
Gość
Brak nowych postów [R600 silniki Hondy] Wtryski i pompa
Perez Tuning mechaniczny 1 Pią Wrz 17, 2010 21:32
Tomek1212
Brak nowych postów Jake silniki wejda pod maskę rover 25
obis83 Tuning mechaniczny 12 Pią Lip 30, 2010 09:15
dobryziom
Brak nowych postów [R618] Jakie silniki pasujądo Rovera 600 - SWAP
MichalN Tuning mechaniczny 23 Czw Lis 22, 2012 16:47
Perez



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink