Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Filtr cząstek stałych (parttikelfilter)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Filtr cząstek stałych (parttikelfilter)
Autor Wiadomość
du_dzik 




Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 13:04   [R75] Filtr cząstek stałych (parttikelfilter)
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

:roll: Witam. Jestem nowy na forum. W instrukcji użytkowania wyczytałem że mój świeżo kupiony R75 2,0CDTI posiada filtr cząstek stałych i trzeba go czyścić co 25tkm. Czy ktoś już to robił i ile może to kosztować. :?: Jeszcze jedno. Pierwsza rejestracja mojego R była 27.12.2001 i posiada on silnik 2,0CDTI 131KM. Przy kupnie części w katalogach silnik jest wymieniany od 02.2003. Sprawdzałem po nr. VIN i wszystko jest o.k. Czy ktoś to może mi wyjaśnić. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 05, 2008 13:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 14:39   

Jeśli masz 2001r. to masz silnik CDT 116km a nie 131. Dalej.... ten silnik nie posiada filtra cząsteczek stałych.
 
 
 
du_dzik 




Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 18:48   

Według nr VIN jest to silnik 96kW, 131KM. Też byłem tym zdziwiony
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 18:51   

Sporo czytałem i wydaje mi się,że Rowan ma rację. 131 KM było chyba później i najpierw pakowali je do kombi.A gdzie wyczytałeś o tym filtrze?To,jak mi się wydaje był późniejszy wynalazek i lokował go pierwszy Peugeot do 607-ki,ale to ok.'02.
Jeśli tak jednak jest,jak piszesz,to masz farta i Ci zazdroszczę.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
du_dzik 




Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 6
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 19:07   

Auto kupiłem w niemczech i w brifie jest też 131KM. W instrukcji użytkowania jest opisane czyszczenie co 25tkm

[ Dodano: Sro Lis 05, 2008 19:10 ]
Zapomniałem dodać to jest kombi
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 19:40   

Ciekawa sytuacja.Sprawdzałem przed chwilą na kilku angielskich stronach i piszą tam,że CDTI produkowali od lutego'03 do kwietnia '04.No i nic o filtrze nie ma.Może szwaby coś kombinowali?Mieszkałem tam kilka lat(Osterode in Harz) i mam różne wspomnienia z autokomisów.Raz chcieli mi sprzedać BMW 316 jako 320,tylko,że kolega trochę się na tym znał.Może ktoś z Forum się wypowie,bo między silnikami są wizualne różnice,ja CDTI jeszcze nie oglądałem.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 05, 2008 21:18   

Dziadek napisał/a:
bo między silnikami są wizualne różnice,ja CDTI jeszcze nie oglądałem

Właśnie problem w tym, iż nie ma wizualnych różnic - CDTi to CDT ze zmienioną mapą wtrysków ....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Lis 05, 2008 21:59   

a właśnie że jest mała wizualna różnica. CDTI na wężu od intercoolera do kolektora ale jeszcze przed EGR ma jakiś czujnik czy coś takiego. Mniej wiecej na wysokości WEBAST'a
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 07:18   

Dam-Kam, niestety ale się mylisz :cry:
Dopiero wersje po liftingu miały te czujnik temp. na wężu ic-EGR.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 12:46   

a to pardom, zwracam honor :smile:
 
 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 19:13   

W wątku o "nagich kobietach" (porady dla kupujących Roverka 75) napisano, że silnik CDTI posiada sterownik silnika nr NNN500340, a wersja CDT NNN100720 A (automat) lub NNN100692 (manual). Oprócz tego doczytałam się, że był fabryczny chip, o nazwie bodaj X-Power, podwyższający moc na 131 KM. Może masz coś takiego?

M
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 06, 2008 20:55   

Więc tak:
Sterowniki były różne, to znaczy miały różne numery, zależało to od:
- roku produkcji auta
-automat lub bez
-tempomat lub bez.

Sterownik był jeden i ten sam, różnił się jedynie numerem. Gdyby nawet kolega du_dzik, miał x-power to i tak miałby numer VIN zwykły. Coś było chyba kombinowane, a swoją drogą kolega jest z Łodzi, ja bym odwiedził Dominika jak najszybciej :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] DPF- Filtr cząstek stałych do rover 75
ynst Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Cze 09, 2014 22:42
Pingiel
Brak nowych postów [R75] Filtr cząsteczek stałych
Librus Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Sie 05, 2013 17:33
Librus
Brak nowych postów [R75] Usuwanie stałych błędów?
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Cze 13, 2008 15:33
patrysgn
Brak nowych postów [R75] Filtr odpowietrzenia korbowodu (filtr odmy)
Orint Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Maj 19, 2012 09:43
Orint
Brak nowych postów [R75] Filtr k&n
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Mar 26, 2010 12:21
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink