Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tuning - benzyna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tuning - benzyna
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 17:05   

Mixtated, Dominik jest tunerem, a nie szamanem przywracającym moc. Koniki które uciekły, to wina innej historii... A efekty jego tuningu są jak dla mnie znakomite. PHJOWI zajmuje się tylko wgrywaniem fabrycznych map. A Dominik je modyfikuje. Napisz do niego to on Ci wytłumaczy.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 20, 2008 17:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 18:03   

Rowan napisał/a:
PHJOWI zajmuje się tylko wgrywaniem fabrycznych map.

Rowan widze że ty jesteś bardziej w temacie takich map powiedz mi czy np. różnica między starą mapą fabryczną (miałem soft z 2000 roku) a nową fabryczną (wgrał mi bodajże z 2006 roku) może być taka, że ja mam wrażenie "nowego samochodu", a on powiedział że "poprawili tam jakieś błędy i bugi w oprogramowaniu" i nie powinno być różnicy a jest ogromna (będe go reklamował bo to co wgrał dla mnie to jest masakra naprawde). Dziś w związku z tym tematem dałem jechać szwagrowi on nim jechał przed softem i po sofcie teraz jechał pierwszy raz (a jeździ swoim BMW) i powiedział że różnica jest jakby jechał innym wozem jak wtedy. fakt że to już sporo czasu ale on nie czytał tego wątku i nie sugerowałem mu nic.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Gru 20, 2008 19:15   

Rowan, w żadnym wypadku nie uważam Dominika za szamana :grin: We wspomnianym wcześniej temacie było bardzo dużo pozytywnych opinii na temat jego modyfikacji. Mam tylko wątpliwości, czy wgrywając "mocniejszą" mapę bez szczegółowych testów na hamowni (przed i po), analizy stanu technicznego konkretnego egzemplarza auta, bezpieczna jest taka modyfikacja. Poprostu uważam, że powinno to się robić pod konkretny samochód, a nie szablonowo. Nie mam obaw, czy silnik wytrzyma taką zmianę, ponieważ te same silniki w R od 2004 roku miały 115 HP (jeśli się mylę, proszę mnie wyprowadzić z błędu :smile: ). Nie oczekuję też 130 czy 150 koni. Myślę, że autentyczny stan "jak z fabryki", a jeszcze lepiej te 115 koni, by mnie w pełni satysfakcjonował.
BTW założyłem kiedyś temat, prosząc o pomoc, gdyż mój MG po zmianie kąta wtrysku (ciężko odpalał) stał się wyraźnie słabszy, nie ma już typowego kopniaka w plecy przy 2000 obr/min. Niestety nie uzyskałem żadnej odpowiedzi, co z tym fantem zrobić :wink: Myślę, że powrót osiągów do stanu przed reg. kąta by mnie spokojnie urządzał. Pamiętam swoje zdziwienie (na początku myślałem - phi...105 HP...), gdy wracałem samochodem 350 km po zakupie do domu i wyprzedzałem na 5 biegu. Z 80 do 120 km/h to był moment, nie trzeba było nawet redukować, a na trasie było ciasno :mrgreen: Może ktoś pomoże w tej sprawie?
Jeśli możesz, napisz proszę w jakim wieku był Twój R75 w chwili tuningu i ile miał przebiegu, oraz ile już przejechałeś od czasu modyfikacji i jak się auto sprawuje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 13:06   

Mixtated, no wiesz. Nie ma problemu jeśli chcesz, to on pojedzie z Tobą na hamownie i przeprowadzicie test przed i po. Jeśli Ci nie będzie pasowało to Ci albo poprawi, albo spowrotem wgra oryginalną mapę i nie weźmie kasy.

Ja nie wiele mogę napisac w temacie od chwili modyfikacji, bo mało się nim jeździ. Od modyfikacji w lipcu ma zrobione 3kkm. Jeśli chodzi o wrażenia, to chyba się nie będę mógł rozstac z tym autem, a na pewno gdyby mi daj Boże przyszło jeździ następnym CDT, to odrazu bez chwili namysłu pojechał do Dominika jeszcze raz, tylko tym razem bym poprosił, żeby umocnił dolne obroty i sam koniec zakresu, tak od 3500rpm do odcięcia.

Najwięcej może napisac Dam-Kam, bo on ma największy przebieg i najwiecej przejechane po modyfikacji.
 
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 16:50   

Tylko ja nie wiem czy wy wiecie ale my gadamy o benzynie nie od dieslu :/

oby jakiegoś nieporozumienia nie począć na świat :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Gru 22, 2008 17:32   

Oczywiście mowa o benzynie :wink: Ja wrzucam tylko swoje przysłowiowe trzy grosze o diesel'u :mrgreen:
Rowan, dzięki za info o Dominiku, możliwe, że się jeszcze przyda. Mój MG już wyleczony :serducha: więc temat chipowania chwilowo nieaktualny. Nie chcę dublować postów, więc zainteresowanych szczegółami odsyłam tu:
http://forum.roverki.eu/v...p=269442#269442
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Trebor75 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 19:44   [r75 1.8 `99] Swap

Jak wyjaśnienie jest na forum to przepraszam za dublowanie, ale nie mogłem znaleźć...

Tak ostatnio sie zastanawiałem czy jest możliwość (bez przerabiania i dodatkwych kosztów) zamiany zwykłej jednostki napędowej 1.8 na 1.8 tyle ze Turbo... pierwsza ma 120KM a druga z tego co pamiętam 150KM.

Pozdrawiam
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 20:30   

Chyba wielkiego problemu z przekładką silnika by nie było, tyle, że ten 1.8 T trudno dostać.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Trebor75 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 21:23   

no właśnie mam problem ze znalezieniem takowego :roll:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 13, 2009 08:42   

a tam ciężko trzeba wiedzieć gdzie szukać :)

http://www.rover-czesci.p...dj=74.jpg&id=15
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Trebor75 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 12:53   

ciekawe tylko jak przód w nim wygląda :razz: :wink:
 
 
J-A-J-O
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lis 22, 2009 00:27   

Czy ktoś jeszcze wgrywał nowe mapy u PHJOWI? Jak wrażenia? Zastanawiam się czy też się nie skusić.
 
 
Trebor75 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 04:47   

a ja się zastanawiam czy to samo się tyczy 1,8 :twisted:
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 22, 2009 10:20   

Trebor75 napisał/a:
a ja się zastanawiam czy to samo się tyczy 1,8 :twisted:


1.8 z tego co słyszałem to chyba nie... :) ale może ktoś wie dokładniej
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 23:20   

J-A-J-O napisał/a:
Czy ktoś jeszcze wgrywał nowe mapy u PHJOWI? Jak wrażenia? Zastanawiam się czy też się nie skusić.

Wgrywał ostatnio kol. Zukowaty i z tego co mówi to jest zadowolony a jak zalał Pb98 to był mega zadowolony i jak to rzekł "ekonomia jazdy poszła się bujać" jechałem z nim dziś krótki teścik tak od 0 do 100 i 7,9s wyszło i ciężko było się od oparcia odkleić i to wszystko na Pb95 nie wyobrażam nawet sobie co sie dzieje na 98
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tempest 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 333
Skąd: Warszawka



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 09:45   

sknerko napisał/a:
....nie wyobrażam nawet sobie co sie dzieje na 98

no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość
_________________
moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:26   

Tempest napisał/a:
no to możesz sobie przestać wyobrażać bo wrażeń na plus nie będzie
charakterystyką paliwa wysokooktanowego (nie mówię oczywiście o paliwie sportowym/wyczynowym) jest lepsza kultura pracy silnika a nie szybsze spalanie , które miałoby się przełożyć na lepsze przyspieszenie/prędkość

no to sobie pogadałeś a teraz przyjmij do wiadomości że R75 ma taki dynks co się zwie czujnik spalania stukowego i on ma wpływ na osiągi po zmianie paliwa więc mi tu nie gadaj Zukowaty też nie jest pierwszym z brzegu kolesiem i jeździł na 98 i jak on mówi że czuć ogromną różnicę to mu wierzę i tyle
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:34   

Ja również byłem sceptykiem i zawsze powtarzałem że różnica jest a i owszem ale na gaźniku nie na wtrysku....dopóki nie zalałem do 75. Całkiem inne wrażenia z jazdy i mówcie co chcecie. Mi ekonomia poszła się gonić jak to poczułem.

[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 12:34 ]
Cytat:
est lepsza kultura pracy silnika

Oraz większa wydajność paliwa a co za tym idzie większa siła uzyskana z tej samej dawki paliwa. Nie mówię już nic o czystości paliwa bo nasze 98 to takie dobre czyste zachodnie 95.
Nie potrafię w inny sposób wyjaśnić 8,6sek w najgorszym przejeździe w 3 osoby na pokładzie.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:36   

no na to czekałem :twisted: ja tam nie umiem tego tak ładnie wytłumaczyć.
Zukowaty gdzie byłeś jak cie tu ładnie reklamowałem :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:43   

Widziałem ale starałem się nie wychylać. Nie zapominajmy że mój KV jest zrobiony od podstaw i dość ciasno spasowany, więc też pewnie kilka dziesiątych sek. odeszło. Tak czy siak różnica jest odczuwalna.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów Tuning SDi za 7zł
Kalah Tuning mechaniczny 355 Pon Lis 06, 2017 00:44
Remigiusz
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink