Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Zawory i paski
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Zawory i paski
Autor Wiadomość
Modrato 



Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:37   [R420] Zawory i paski
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam
Mam taki problem.W te ciężkie mrozy rozładował mi się akumulator.Po naładowaniu akumulatora i podłączeniu, okazało się ,że auto nie zapala. :bezradny: Rozrusznik kręci ,ale tak jakoś lekko,tak jak by były powykręcane świece.Gość który przyjechał obejrzeć co się stało stwierdził,że przeskoczył pasek rozrządu i powyginało zawory. :beczy: Trzeba rozbierać silnik.Moje pytanie brzmi,czy aby się nie myli.Jak właściwie jest w tych silnikach,czy jest taka możliwość ?? Czytałem gdzieś,że to są silniki bezawaryjne i jeśli zaistnieje taka sytuacja ,że się np. urwie pasek,albo przeskoczy ,to nic się nie dzieje. Silnik posiadam taki jak na zdjęciu ,jeśli ktoś się zna na silnikach ,to od razu będzie widział co to za silnik. Może w końcu dowiem się jaki silnik posiadam.Poczytalem sobie trochę i okazuje się ,że mi głupot nawypisywali w dowodzie,bo to nie jest taki silnik.
http://img444.imageshack....dsc00081ek8.jpg
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 08, 2011 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mix 




Pomógł: 55 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 1110
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 11:50   

A przypadkiem zupa w filtrze paliwa nie zamarzła? Mi 3 dni temu też padł akumulator, a dopiero wczoraj udało się auto odpalić, po lekkim dogrzaniu i dolaniu dodatku do ropy.
Nie chce mi się wierzyć w taką diagnozę - kiedy i jakim cudem pasek przeskoczył?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Sty 08, 2009 15:42   

Modrato, jezlei zerwal sie pasek przy rozruchu to mechanik ma racje mowiac o zaworach... Zdejmij oslone paska i bedziesz widzial czy pekl...
 
 
 
Modrato 



Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 09:40   

Sprawdzałem jeden i drugi pasek cały.Nie jest pęknięty,jeszcze sprawdzę czy nie przeskoczył.Nie wiem do końca jaki silnik posiadam i gdzie szukać informacji na temat rozrządu w tych modelach.Mam ściągnięte RAVE,ale tam też jest wiele opisów.Kiedyś wymieniałem sam w tym modelu paski po zakupie ,ale już zapomniałem jak się ustawia na znaki.Może ktoś podpowie.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 12:13   

Modrato, silnik to slabasza wersja 86kM...
 
 
 
Modrato 



Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 15
Skąd: lubelskie



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 14:46   

Witam
Mam taki problem.W RAVE znalazłem opis rozrządu,ale jest skrin górnego koła i pokazane jak ma być ustawione.Nie ma natomiast tego dolnego z wału silnika.Jak ma być ustawione na znaki to dolne koło.Jest nacięcie na osłonce tego koła,ale nie widzę punktu odniesienia na silniku.Może ktoś pomoże.
[img][/img]
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 16:07   

BO jak pisze w Rave to sie tylko to górne kolo blokuje i tyle, nie ma żadnych indykatorów żeby dolne kolo blokować lub jakoś ustawić.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pawel23456 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 43
Skąd: radomsko



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:22   

na pewno nie ma żadnego znaku dolnym kole? przecież żeby ustawić rozrząd wał również musi byc ustawiony w odpowiednim miejscu nie wiem jak dokładnie jest to rozwiazane w tych silnikach ale skoro niema nic przy dolnym kole to moze sa jakies znaki albo wał nalezy zblokowac od drógiej strony mianowicie na kole zamachowym problem mnie zaciekawił poniewaz jestem przed wymiana rozrzadu
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 18:29   

blokuje się koło zamachowe o ile mi wiadomo, prawdopodobnie prętem/bolcem gdzieś w okolicy czujnika połozenia wału - ktoś by musiał potwierdzić :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 21, 2009 19:52   

NO według Rave nic nie ma, a znam ten rozdział już na pamięć :mrgreen: Bo zamierzam u siebie w lutym wymienić sam rozrząd. :razz: W Haynes tez nic innego nie pisze jak wsadzić wiertło zeby kolo zamachowe zablokować i tyle.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:01   

e no w haynesie jest wyrażnie narysowane :P rozdział 2B*4 . Wiertło 6,5mm a dziura jest nad prawą półosią troszkę poniżej czujnika wału korbowego :ok: Niemożliwe, że w RAVE tego nie ma :P :twisted:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Sro Sty 21, 2009 20:10   

Gadałem z mechanikiem ktory wymieniał to u mnie i z tego co pamieta to blokował gorne koło i zrobił swoje znaki na gorze i na dole, ale troche dziwne z tym przeskoczonym paskiem,od samego odpalania raczej hmmm odpada no chyba ze paski juz są tak stare lub przejechane,moze sprawdz rozrusznik,czy napewno jak odpalasz kreci sie cały motor a nie sam rozrusznik,taki moje głupie myslenie :shock:
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Jakie paski?
yosot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Paź 24, 2008 14:20
yosot
Brak nowych postów [R45 20 idt]-paski rozrzadu
Paski rozrzadu
hrv Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Maj 26, 2009 08:37
DANTE79R
Brak nowych postów [ R400 ] co to za paski
casper92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lut 27, 2011 18:43
casper92
Brak nowych postów [R 45] Paski klinowe
nawal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Kwi 01, 2020 02:45
nanab
Brak nowych postów [R400] Jakie paski?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Gru 10, 2008 22:19
bartoszek_m



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink