Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR160 2001] Tarcze Hamulcowe
Autor Wiadomość
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:20   

dobryziom napisał/a:
nie koniecznie takie zaciski brembo 4 tłoczkowe z alfy chodzą po 800pln za komplet do tego oczywiście trzeba dopasować tarcze i klocek. Musze się przyjrzeć budowie jarzma w R dla porównania czy wiąże sie z montażem dużo przeróbek... jest jeszcze opcja włożenia gotowego zacisku 4 tłoczkowego z pewnego MG ale do póki nie sprawdzę to moja słodka tajemnica :)


tylko ze z alfy to moze mocno nie pasowac proponuje szukac tak jak mowisz z MG pewnei mniej trza bedzie kombinowac tak samo jak przekladaja zaciski w fiatacj z innych fiatow (albo ze stajni fiata) wtedy nie mam takich problemow :)
a moze tu mozna by dopasowac cos z hondy :bezradny:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ceremony 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa-Gocław



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:37   

dobryziom napisał/a:
jest jeszcze opcja włożenia gotowego zacisku 4 tłoczkowego z pewnego MG ale do póki nie sprawdzę to moja słodka tajemnica :)


Nie mow ze chodzi o XPOWERa bo to chyba niemozliwe do zdobycia by bylo. :razz: Ale zapewne ZT260 ma duuuze zaciski i tarcze i pewnie bardziej dostepne.
_________________
_____________________
MG ZR 180 ;)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:39   

z Hondy przychodzi mi tylko do głowy preluda 2,2 tam są 282mm wiec szkoda zachodu... ewentualnie ten sam rozmiar od Legend 2 tłoczkowe ale trzeba by się przyjrzeć konstrukcji jarzma i wtedy takie 282 jest szansa ze wiedzie z felgę 15cali :roll:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 16:42 ]
ceremony nie jest to xpower chociaż na pewno ma pokaźne hamulce, o cenie chyba nie ma co wspominać :) ZT260 tez to nie jest chociaż może warto również sprawdzić :roll:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 16:51   

dobryziom napisał/a:
z Hondy przychodzi mi tylko do głowy preluda 2,2 tam są 282mm wiec szkoda zachodu... ewentualnie ten sam rozmiar od Legend 2 tłoczkowe ale trzeba by się przyjrzeć konstrukcji jarzma i wtedy takie 282 jest szansa ze wiedzie z felgę 15cali :roll:

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 16:42 ]
ceremony nie jest to xpower chociaż na pewno ma pokaźne hamulce, o cenie chyba nie ma co wspominać :) ZT260 tez to nie jest chociaż może warto również sprawdzić :roll:


no to mysle ze takie 2 tloczkowe i pod felge 15 by mi wystarczyly :mrgreen:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:16   

a jeszcze tylko male pytanko, czy orientujecie sie jaka jest roznica miedzy klockami ferodo premier a ferodo target? jakies twardsze? bardziej pylace?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 20:47   

Target to budzetowy szajs. Generalnie nie nadaje sie do niczego.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 12, 2009 22:41   

BoloSr napisał/a:
blue827 napisał/a:
Trochę ostatnio szukałem info o hamulcach, na różnych forach i doszedłem do wniosku że najlepsze tarcze są nacinane, bo te nacięcia cały czas frezują powierzchnię klocka więc hamulce zawsze są jak nowe, hamują całą powierzchnią.
Natomiast otwory to tylko stylistyka , a przy ostrzejszym używaniu tworzą się pęknięcia bo taka nawiercana tarcza poprostu ma mniej materiału i gorzej odprowadza ciepło.

Odnośnie nacinanych tarcz to ważne aby nacięcia nie dochodziły do krawędzy tarczy bo to ją osłabia. Czyli prawidłowe nacięcia są np w tarczach Speedmax lub ATE PD.

Natomiast odnośnie klocków to podstawowa ich funkcja to powinny się ścierać w miarę używania, a nie frezować tarczę. Więc ceramiczne mogą być zatwarde, wolałbym jakieś normalne klocki kupić do 100zł, np też ATE.


no tak ale ATE PD nie ma wentylowanych :beczy:


Kiedyś były super tarcze do Roverów ATE Powerdisc i były odrobinę droższe od zwykłych. Miałem takie w swoim klekocie :) Niestety już ich nie produkują :(

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 22:45 ]
Swoją drogą pamiętam, że MR miał w swoim Tomcacie jakieś EBC, które trzeba było przed użyciem rozgrzać i to była maskra, gdy wyjeżdżało się na ulicę praktycznie bez hamuców (bo taka była ich skuteczność gdy były zimne).

[ Dodano: Czw Lut 12, 2009 22:51 ]
dobryziom napisał/a:

szukam zestawu na upgrade do swojego lebra :)


http://www.wilwood.com/Pr...ipers/index.asp
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 00:25   

dzieki Tomi jak juz nie bede mial na co wydac kasy to napewno obejrze :p za te hamulce mozna kupic R200 w dobrym stanie :p hihih a tak serio mam cos innego na oku moze w przyszlym tyg. sie zdradze :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 20:17   

Ja mam jeszcze oryginalne tarcze a klocki Textar i wszystko gra :) . Klocki pasują od Hondy Accord po 98roku,136 koni :) .Moim zdaniem Textar jest lepszy od Ferodo ale to pewnie subiektywne odczucie. Pozdrawiam
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 22:12   

Ja niedawno zakładałem TRW/Lucas - bardzo przyzwoicie :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 00:05   

Panowie a jakie jest wasze zdanie na magiczny zestaw klocki ebc standard+tarcze mikody nacinane+przewody stalowe:/??

Tak przegladalem internet i cos mi takiego sie ubzduralo. Ebc standard sa chyba miekkimi klockami na tyle, ze nie uszkodza nacinanej tarczy? Czyz nie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 00:08   

Pisalem w innym watku. te mikody to zwykle tarcze "stuningowane" fabrycznie przez nawiercanie ktore mocno wplywa na odpornosc tych tarcz na pekanie. Widzialem dwa pekniete egzemplarze. A co do zestawow nacinana tarcza plus lepsze klocki to zuzyje sie to dosc szybko (szczegolnie klocki) i jesli ekonomia jest wazna to wedlug mnie nie warto.
Aha, i przewody sa gumowe, tylko w stalowym oplocie :) Daja lepsze czucie hamulca.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 00:19   

dzieki za odpowiedz ale czytalem gdzies ze mikoda zanim wprowadzila ten tuning to powaznie myslala nad swoim stopem czy aby nie za kruchy. pomodyfikowali stal na tyle, ze jest okej.

Ale mniejsza z tym tuningiem.
A czy ktos jest w stanie porownac i wykazac badz nie wyrazna roznice miedzy tarcza zwykla ATE a MIKODA?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 00:25   

Na chlopski rozum skoro go zmodyfikowala to czemu taki sam daje do litych jak i nawiercanych? :) Mogliby przeciez zaoszczedzic :) Z zalozenia takie tarcze sa do ostrej jazdy i w takich warunkach widzialem jak popekaly.
Chodzi Ci o roznice miedzy litymi ATE i Mikoda? Przy spokojnej jezdzie pewnie zadne. ATE jest sprawdzonym producentem, wiele aut ma ich tarcze na 1 montaz, mysle, ze odsetek wymian gwarancyjnych bedzie mniejszy niz w Mikodzie. Przy normlanym uzytkowaniu sa mocno odporne na pogiecie i wytrzymuja spore przebiegi (wiecej niz tarcze Brembo, Ferodo i TRW, na innych litych nie jezdzilem na tyle duzo zeby sie wypowiadac)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR160] Tarcze kotwiczne przod w vcc
dawidd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Paź 08, 2020 07:33
dawidd
Brak nowych postów [MG ZR 1.4]tarcze hamulcowe
dcz19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Wto Cze 29, 2010 09:17
marcin316
Brak nowych postów [r214i 98r]. tarcze hamulcowe tył
picia82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Sob Mar 28, 2009 08:27
Raptile
Brak nowych postów [R220 SDI] tarcze hamulcowe
Gabrysia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Mar 24, 2009 14:14
Gabrysia
Brak nowych postów [R25] Klocki hamulcowe i tarcze
niuton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Paź 27, 2008 14:56
Stacho



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink