Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tuning, Synergy2, powerbox, remapping - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tuning, Synergy2, powerbox, remapping - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
tommsz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2007
Posty: 169
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Cze 11, 2007 17:10   [R75] Tuning, Synergy2, powerbox, remapping - CDT/CDTi

Witam
czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia ze zwiększeniem mocy w samochodzie jak w temacie? Czy warto? jest to mój pierwszy diesel i nie powiem bym był nim zachwycony.
_________________
Tomek
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 11, 2007 17:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Cze 24, 2007 16:11   

Znalazłem coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...tdci_cdti_.html
Co o tym myślicie?
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Nie Cze 24, 2007 16:28   

Podaję następne źródła:
http://www.tdi-tuning.pl/jak_to_robimy.htm
http://www.unitronic.com.pl
http://tuning-diesels.com
http://dieseltuning.uk.com

pierwsze relacje: rewelacja. Ale oprócz podstawowego sposobu polegającego na dodaniu chipa lub modyfikacji programu spotkałem się z opisem wielu działań towarzyszących (np. wymiana jakichś czujników) oraz np. przeróbką wlotu powietrza, gdyż (wg piszących) istniejące wloty mogą być zbyt małe do nowych parametrów silnika. Ale... wloty do wersji R75 CDT 116KM i nowszej 135KM są chyba takie same, stąd tuning wersji CDT 116KM chyba akurat tej przeróbki nie powinien wymagać.
Podobno ograniczenie mocy tych silników przez fabrykę wynika z konieczności utrzymania norm spalinowych - tak piszą tuningowcy. Poza zwiększeniem mocy zmienia się również (podobno) wielkość i charakterystyka momentu obrotowego. A w każdym razie zamieszczane są wykresy porównawcze.
Ciekawe byłyby informacje nt. żywotności silnika i osprzętu po takich operacjach.
Chętnie poznałbym opinie i wrażenia osób, które mają dowiadczenie praktyczne.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Sivy17 



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 17
Skąd: Augustów



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 16:52   [R75] Tuning, powerbox, remapping - CDT/CDTi

Jak w temacie co sądzicie o powerboxach np. o tym z allegro za 599zł(cena przystępna) nie bede wżucał linkow zeby nie robic reklam...
Fajne w sumie jest to ze można z nimi sie dogadac i w razie co ma sie tydzien na zwrot powera a oni oddaja mamone:D

Czy może ktos na tym już smiga?? Sie z tym spotkał??
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 21:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 25, 2008 15:13   

Ja wiem tylko że taki powerbox to można samemu zrobić, lub dać elektronikowi żeby ze schematu zrobił. Koszt takiego urządzenia to 20zł... maksymalnie! Czy warto? Jeżeli bardzo mało jeździsz a chcesz mieć większego kopa, to czemu nie? Użycia powerboxa skraca życie wtrysków paliwa!
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 25, 2008 22:39   

Ja bym sie w jakies posrednictwo nie bawil. Pojechal bym do mastersa i niech on zrobi profesjonalny program. Bedziesz mial na to gwarancje, oraz gwarancje na to ze Cisilnik nie wyjdzie przez chlodnice
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Cze 26, 2008 01:33   

Sivy17 napisał/a:
co sądzicie o powerboxach
- jest wielu użytkowników i nie narzekają. Trudno natomiast odnosić się do nieznanego modelu, tym bardziej go polecać.
pgrad napisał/a:
Użycia powerboxa skraca życie wtrysków paliwa!
- dla odmiany można powiedzieć, że przyspieszanie skraca życie turbiny - zdanie samo w sobie bez dalszego komentarza ma tyle samo sensu.
W równolegle prowadzonym wątku Marek opisał, że nienajlepsze paliwo skróciło życie katalizatora, tłumika i jednego wtryskiwacza. Gdyby miał powerboxa, to wielu prawdopodobnie by stwierdziło, że spowodował to box.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Lip 08, 2008 09:58   

Jeździłem R75 CDT z powerbox'em. Różnica w stosunku do oryginału CDT jest ogromna. Przyspiesza o niebo lepiej, jak wciśniesz to czujesz, że Cie w fotel wciska i to porządnie, a oryginalnie to moim zdaniem auto się zastanawia a nie przyspiesza.

[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 17:51 ]
http://www.vtech.pl/power...-tdi-55-37.html
Dokładnie takiego miał.
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



  Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 21:19   [R75] Tuning

W sierpniu wybieram sie do Polski na urlop (mieczkam w u.k.) i planuje zrobic mojemu Rover'kowi chip tunning i wyciagnac go do conajmniej 140 koni (w tej chwili ma 115).

A moje pytanie jest takie. Jakie sa jeszcze inne metody zwiekszenia mocy - nie mam na mysli zamiast chip tunningu bo to bede robil czy tak czy siak, ale co moge zrobic dodatkowo. Interesuja mnie metody jakies takie powiedzmy nie wymagajace zbyt duzej ingerencji w silniku, metody takie bardziej ze sie wyraże "naturalne", moze jakis inny filtr powietrza czy cos takiego. Wiadomo ze takie metody duzo nie dają, ale jednak jesli cos daja to chce to zrobic by moje autko bylo na tyle żwawe na ile to możliwe, bez zbytniego ryzyka dla silnika.

Przypomne ze moje autko to diesel.

Rozumie ze magnetyzery to ściema, czy moze ktos ma pozytywne doswiadczenia z tym ?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 21:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 14:59   

nitta napisał/a:
wyciagnac go do conajmniej 140 koni (w tej chwili ma 115).

Na początek sprawdź ile ma w rzeczywistości, a potem dopiero określaj ile chcesz z niego wyciągnąć. :>
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 15:08   

to dopiero sprawdze bedac tam, bo przed tunningiem oni sprawdzaja auto. Wiec moze inaczej, nie wiem do ilu go wyciagne ale tyle ile sie da z chip tunningu.

Inne pytanie bo na tamte nie padla odpowiedz. Chip tunning powoduje ze ... ze co ? Ze jest inna mapa wtrysku ? Ze obroty sa wieksze ? Wiec rozumie ze potem auto sie szybciej zbiera. I tylko tyle ? A co z duzymi predkosciami ? Chodzi mi np. o to ze jak jade teraz 150 na godzine to obroty sa wysokie a w aucie jest stosunkowo juz glosno. Czy to sie zmieni chociaz troche na lepiej po chip tunningu ?
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 16:07   

chip tuning zwiększa dawkę paliwa a co za tm idzie podnosi się ciśnienie doładowania.
nitta napisał/a:
Wiec rozumie ze potem auto sie szybciej zbiera
jakby się szybciej nie zbierało to jaki byłby sens robieia takiego czegoś ?? No chyba że eko tuning ;)
nitta napisał/a:
jade teraz 150 na godzine to obroty sa wysokie a w aucie jest stosunkowo juz glosno. Czy to sie zmieni chociaz troche na lepiej po chip tunningu ?

jak bedzisz jechał 150 to i tak bedziesz miał takie same obroty i taki samo głośno. Chip zmienia mapę wtrysku a nie przełożenia w skrzyni biegów. A jak wiesz (albo nie) za prędkość max. odpowiada moc (KM) więc nim większa moc tym większa prędkość maksynalna. Za przyśpieszenie odpowiada moment obrotowy (Nm) który także po chipie się zwiększa.
Różnica jest jeszcze taka że jak zrobisz inne przeróbki (ingerencja w silnik) to moc wzrośnie i zapewnę chip tuning w dieslu i tak będzie trzeba zrobić tylko że o ile po samym chipie autko puszcza dymka o tyle po przeróbkach pewnie nie będzie. Choć z drugiej strony wymiana wałków, wydechu i dolotu wiem że ma sens w benzyniakach a na ile jest to sensowne w dieslach nie mam pojęcia...
A tak poza tym google podobno nie gryzie więc wpisz chip tuning i poczytaj
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 16:32   

dzieki za odpowiedz

Dam-Kam napisał/a:
A tak poza tym google podobno nie gryzie więc wpisz chip tuning i poczytaj


kiedys szukajac cos na temat rovera 75 wpisalem to w google i wyskoczylo mi to forum, wiec chyba po to to forum jest, ze zamiast szukac cholera wie gdzie, mozna sie spytac ludzi ktorzy autentycznie maja te auta i te same problemy i doswiadczenia

Dam-Kam, Ty widze masz ten sam model CDT, nie myslales o tuningu ? Bo teraz sie juz zastanawiam czy robic czy olac, troche to kosztuje a potem po powrocie do u.k. musialbym jeszcze zmieniac dowod rejestracyjny (wczesniej w polsce przetlumaczyc certyfikat tunningu na angieslki u przysieglego tlumacza) jako ze wprowadzilem zmiany do auta a co za tym idzie poinformowac tez ubezpieczalnie - wtedy tez troche mi wzrosnie ubezpieczenie ktore teraz jest takie: :beczy: . Kupe zachodu :/
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Maj 02, 2009 22:13   

nitta napisał/a:
a potem po powrocie do u.k. musialbym jeszcze zmieniac dowod rejestracyjny (wczesniej w polsce przetlumaczyc certyfikat tunningu na angieslki u przysieglego tlumacza) jako ze wprowadzilem zmiany do auta a co za tym idzie poinformowac tez ubezpieczalnie - wtedy tez troche mi wzrosnie ubezpieczenie ktore teraz jest takie: :beczy: . Kupe zachodu :/

O czym Ty tu piszesz?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 10:45   

nitta



nie tyle myślałem co wykonałem chyba jako pierwszy na tym forum. Na dziś dzień myślę że na forum jest z ~15 ludzisków po chipie.

a co do zmian to faktycznie o co kaman ?? Jakie zmiany ?? Kto Ci sprawdzi czy masz chipa ?? Jak robisz w UK badania techniczne to podpinają Cię pod kampa i sprawdzają mapę ?? Chip to nie wymontowanie komputera, wlutowanie czegoś do kompa i zmontowanie w odwrotniej kolejności ale podpięcie się pod złącze OBD i wgranie nowej mapy.

nitta napisał/a:
chyba po to to forum jest, ze zamiast szukac cholera wie gdzie

ale jak już znalazłeś forum to sprawdz że w tym dizale jakieś 3-4 tematy poniżej Twojego jest temat [R75.....] Chiptuning przez złącze OBD i tam wszystko jest co jak i po co
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 10:54   

Dam-Kam napisał/a:
chip tuning zwiększa dawkę paliwa a co za tm idzie podnosi się ciśnienie doładowania.

Troche źle zrozumiałeś chyba, ciśnienie się zwiększa, po przez zmiany w over boost(tak to się chyba nazywa), chodzi o sterowanie turbiną, cięgłem/kierownicą powietrza.
Dam-Kam napisał/a:
A jak wiesz (albo nie) za prędkość max. odpowiada moc (KM) więc nim większa moc tym większa prędkość maksynalna. Za przyśpieszenie odpowiada moment obrotowy (Nm) który także po chipie się zwiększa.

Yyyy, tutaj też nakręciłeś trochę. moc mocą, ale chodzi też o ograniczenie elektroniczne, które po przez modyfikację mapy można zdjąć.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 12:47   

Rowan napisał/a:
chodzi o sterowanie turbiną, cięgłem/kierownicą powietrza

a masz u nas coś takiego ?? jak tak to spoko...
Rowan napisał/a:
ograniczenie elektroniczne, które po przez modyfikację mapy można zdjąć

być może, nie wiem ale to moc odpowiada za prędkość maksymalną. A co do blokady to myślisz że nasz maja ??
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 21:44   

Dam-Kam napisał/a:
A co do blokady to myślisz że nasz maja ??

Raczej nie :mrgreen:
Kumpel mowił, że na oryginale do 190 chyba doszedł, a na tej od Dominika zamknął i jeszcze przyspieszał, ale się przestraszył i zwolnił. Ja tego nie próbowałem nie było okazji, a do tego ode mnie, nikt takich prędkości nie rozwija, także raczej dopiero ja mam szanse to sprawdzić, ale to jeszcze troche czasu trzeba poczekać.
Dam-Kam napisał/a:
a masz u nas coś takiego ?? jak tak to spoko...

Nie chodzi mi o zmienną geometrie, bo to ważne jest przy niskich obrotach, ale o kierownicę powietrza, o to słynne cięgno przy turbinie sterowane podciśnieniem, ono odpowiada za ciśnienie doładowania.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 22:23   

tak tylko że jego nie zmienisz chipem. po prostu więcej paliwa, więcej spalin czyli większe obroty turbiny i zapewne bypass nie odslugujetakiej przepustowości więc nadmiar leci normalnie i zwiększa się ciśnienie doładowania. Suma sumarum zwiększając dawkę paliwa zwiększa się ciśnienie. Mowimy tu o R75a nie o innych samochodach mających jakies kierownice i blokady.
 
 
 
nitta 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 189
Skąd: Z mieszkania



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 11:45   

Mombrey napisał/a:
nitta napisał/a:
a potem po powrocie do u.k. musialbym jeszcze zmieniac dowod rejestracyjny (wczesniej w polsce przetlumaczyc certyfikat tunningu na angieslki u przysieglego tlumacza) jako ze wprowadzilem zmiany do auta a co za tym idzie poinformowac tez ubezpieczalnie - wtedy tez troche mi wzrosnie ubezpieczenie ktore teraz jest takie: :beczy: . Kupe zachodu :/

O czym Ty tu piszesz?


o tym ze z tego co wiem w u.k. - a ja mieszkam w u.k. - musisz poinformowac DVLA (to tak jak u nas urzad komunikacyjny) jesli wprowadziles wszelkie zmiany w aucie. Nastepnie to zostaje odnotowane do dowodu rejestracyjnego. Rowniez z tego co wiem powinienec poinformowac ubezpieczalnie, jesli tego nie zrobisz w razie stluczki jesli ubezpieczalnia odkryje ze wprowadziles jakies istotne zmiany bedzie miala pretekst zeby nie wyplacic ci kasy. A ja mam AC (po angieslku comprehensive) place go bo lubie byc pewny ze jak bede mial dzwona z mojej winy ze dostane kasiurke albo na naprawe albo na nową fure. Zawsze myslalem ze to chodzi o zmiany takie jak zmiana koloru lakieru a nie tuning szczegolnie mechaniczny taki jak poprzez chipa.
Pytanie teraz czy oni sa wstanie odkryc ze mialem robiony chip tunning.

Dam-Kam napisał/a:
a co do zmian to faktycznie o co kaman ?? Jakie zmiany ?? Kto Ci sprawdzi czy masz chipa ?? Jak robisz w UK badania techniczne to podpinają Cię pod kampa i sprawdzają mapę

A skad ja mam wieziec co oni robia na badaniach technicznych ? Zostawiam auto na 2 godziny, wracam i wiem czy auto przeszlo przeglad czy nie.

Dam-Kam napisał/a:
Chip to nie wymontowanie komputera, wlutowanie czegoś do kompa i zmontowanie w odwrotniej kolejności ale podpięcie się pod złącze OBD i wgranie nowej mapy.


No ok rozumie ze to nie jest jakies zamontowane urzadzenie ktore mozna zobaczyc. No to wiec czy kto kolwiek moze sie zorientowac ze chip tunning byl robiony ? Czy jesli podepna auto do kompa to im to wyjdzie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów Tuning box [MG ZR]
kapeczul Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 13, 2019 02:33
Xakari
Brak nowych postów [600 sdi] tuning
euronymous_ Tuning mechaniczny 5 Pon Kwi 04, 2011 02:07
adamsky
Brak nowych postów Tuning SDi za 7zł
Kalah Tuning mechaniczny 355 Pon Lis 06, 2017 00:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink