Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Tarcze hamulcowe na przód, jakie wybrać?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Tarcze hamulcowe na przód, jakie wybrać?
Autor Wiadomość
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 23, 2009 11:31   [R600] Tarcze hamulcowe na przód, jakie wybrać?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam, przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych z przodu. Zastanawiam się nad wyborem odpowiedniego producenta. Zapewne, jak w każdym przypadku, są lepsi i gorsi a nie zawsze drogo znaczy dobrze.

Mój rozmiar felgi: 15". Na tomateam znalazłem takie tarcze:

http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=734

Napisali tam taką uwagę:
"Uwaga!!! Felga minimum 15-calowa .Występuje w mocniejszych wersjach lub wersjach z automtyczną skrzynią biegów."
Mam 15 calową, spełniam więc minimum. jest to niby jakaś tarcza "duża". Ale czy warto dawać tą "dużą"? Czy fakt, że spełniam zaledwie minimum ma jakieś negatywne konsekwencje? Może jednak lepiej wziąc małą:

http://www.tomateam.pl/sk...hamulcowy&c=736

To tylko przykładowi producenci z tomateam, pewnie jest wielu innych, może lepsi i tańsi? Będę wdzięczny za pomoc!
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lut 01, 2011 23:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 23, 2009 11:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 12:43   

U Ciebie tylko mała wchodzi w grę. Duże były stosowane w mocniejszych wersjach 600tek, pewnie tylko w Ti i 623 (?) ale tego to już dokładnie nie wiem. Większe tarcze maja inne zaciski, poza tym nie wiem czy zmieściłoby się to wszystko w felgach 15kach.

W każdym razie Ty musisz kupić te małe. Osobiście polecam właśnie ATE wraz z kompletem klocków. Sam nie dawno zakładałem i jestem zadowolony. Zresztą wielu ludzi tu na forum ma dobre opinie o zestawach ATE + ATE.
Pamiętaj o jednym, wymiana tarcz z przodu w 600ce nie jest prosta i dobrze jest wymienić od razu łożyska (łatwo je uszkodzić przy wymianie tarcz).
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 23, 2009 13:30   

Dziękuję za odpowiedź, czyli szykować 1000zł :( [/i]
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 13:35   

jeśli masz kumatego mechanika, który robił accordy to nie :) ale jeśli jakiś "fachowiec", lub chcesz mieć spokój na 100kkm to wymień z łożyskami ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 13:44   

Brt napisał/a:
jeśli masz kumatego mechanika, który robił accordy to nie :) ale jeśli jakiś "fachowiec", lub chcesz mieć spokój na 100kkm to wymień z łożyskami ;)
Dokładnie, kumaty mechanik da radę zrobić to jak trzeba bez wymiany łożysk, choć inny kumaty (np. pan Midowicz ;) ) zaleca wymianę łożysk, żeby nie babrać się potem drugi raz z wyjmowaniem całych zwrotnic ;) . Ale oczywiście, jeżeli fundusze są ograniczone, to da się to zrobić.
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 23, 2009 16:13   

Dużo kosztują te łożyska? Jeżeli tak - są gdzieś na tomateam odpowiednie dla tego modelu? Wybaczcie głupie pytania, ale o samochodach musze się jeszcze dużo nauczyć. (tak, R to moj pierwszy woz)
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 16:21   

thef napisał/a:
U Ciebie tylko mała wchodzi w grę. Duże były stosowane w mocniejszych wersjach 600tek, pewnie tylko w Ti i 623


A gdzieś czytałem,że R600 wychodziły na kołach 14" i w związku z tym to ta "mała" tarcza nie będzie czasem do tych właśnie 14" kół a "duża" do 15" wzwyż? Tylko nie wiem teraz co z 600 Ti...

[ Dodano: Pon Mar 23, 2009 16:22 ]
Vader napisał/a:
Wybaczcie głupie pytania

Podobno nie ma głupich pytań-są tylko czasami głupie odpowiedzi...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 16:30   

Vader napisał/a:
Dużo kosztują te łożyska? Jeżeli tak - są gdzieś na tomateam odpowiednie dla tego modelu?
Zależy ile chcesz wydać ;) Ja wziąłem od Tomiego, ma chyba po około 164 zł przed zniżką. Można oczywiście znaleźć również za 300 zł za sztukę.
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 19:33   

Na tym angielskim forum >>click jest fajna fotorelacja z wymiany tarcz w 600setce.

Czy są jakieś zalety takiego rozwiązania? np że łatwiej jest wymienić łożyska niż w tradycyjnej konstrukcji? Albo że takie tarcze są grubsze i przez to trwalsze?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 20:12   

blue827 napisał/a:
Czy są jakieś zalety takiego rozwiązania?


Można przy okazji wymienić ten dolny sworzeń zwrotnicy (chyba tak się to nazywa).
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 24, 2009 21:53   

można przy okazji pól auta wymienić ale pewnie fundusze ograniczone jak u każdego :razz:
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 21:58   

seyfer napisał/a:
można przy okazji pól auta wymienić ale pewnie fundusze ograniczone jak u każdego :razz:


Ale akurat o dolnym sworzniu słyszałem,że lubi się koło "położyć" jak się zaniedba a skoro ma się go na wierzchu to lepiej zainwestować od razu...
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Wto Mar 24, 2009 22:08   

filo napisał/a:
Ale akurat o dolnym sworzniu słyszałem,że lubi się koło "położyć" jak się zaniedba a skoro ma się go na wierzchu to lepiej zainwestować od razu...

Popieram... Miałem niedawno taki przypadek i teraz wolałbym prewencyjnie raz na jakiś czas wymienić... Koszt nie jest aż tak duży, a może uratować przed większym wydatkiem oraz przed połamaniem się na drzewie....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 22:38   

Duże tarcze były tak jak ktoś powiedział w 600Ti i w większości aut z automatem (tak słyszałem) przy większej tarczy najmniejszą felgą jaką się da założyć jest 15" - i to ponoć nie każda -kiedyś coś czytałem ze ktoś trafił na felgę 15" która obcierała o zacisk hamulca w Hondzie accord z hamulcami 282mm.

Ten podział że na felgi 14" (małe hamulce) i 15" (duże hamulce) -jest bardzo nietrafiony i mylny. tylko najbiedniejsze wersje R6xx wychodziły na kołach 14" i to stalowych

Co do wymiany łożysk -łożysk nie zmieniałem a tarcze wymieniałem sam wedle instrukcji w podanym wcześniej przez kolegę linku - chodź jest tam i drugi wątek na ten temat i to głównie na nim się opierałem:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=185020

Od wymiany zrobiłem już ponad 30 000 km i jest ok łożyska nie wykazują oznak zużycia.

Lepiej zainwestować w te sworznie ... bo można zrobić kuku dal auta....
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 22:45   

Marrkus napisał/a:
Od wymiany zrobiłem już ponad 30 000 km i jest ok łożyska nie wykazują oznak zużycia.


Zastanawia mnie jaka jest trwałość takich łożysk.Raczej skłaniał bym się w kierunku jakiejś dobrej firmy.
A co do wymiany tarcz to poszedł bym na całość i za jednym razem wymienił dodatkowo te sworznie i łożyska.
Ale do wymiany tarcz jeszcze mi daleko.
30000 km już zrobiłem i żadnego rantu na tarczach przednich nie ma.
Widocznie poprzedni właściciel (makaroniarz) wymienił...
 
 
Vader 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 137
Skąd: Bytom

Rover 600

Wysłany: Czw Mar 26, 2009 11:48   

OT: Z tą wymianą połowy auta, to jest jakaś głębsza prawda. Ja bym musiał, prawdę powiedziawszty wypruć WSZYSTKO, zostawić zawieszenie, bude i sam blok silnika. Reszta do przekładki. :\
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=607025#607025
 
 
 
Osamboch 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 43
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 00:56   

Ja pod koniec stycznia miałem niemiłą przygodę z moim Roverkiem, w wyniku której niestety auto uległo uszkodzeniu :beczy:

Ostatecznie musiałem wymienić lewe przednie łożysko bo się rozsypało oraz lewą półośkę.
Ze względu na fakt, iż przy poprzednich naprawach mechanik stwierdził skrzywienie przednich tarcz, postanowiłem je także wymienić.

Szukałem cały tydzień przekopując zarówno sklepy internetowe jak i wrocławskie sklepy z częściami do aut japońskich. Efekt był następujący:

Łożysko razem z piastą: od 235zł (InterCars) do 370zł (też InterCars tylko innej firmy) w sklepach;
Najtaniej na TomaTeam: 164,43zł + wysyłka -> Link tutaj!
Niestety trzeba czekać.

Tarcze wentylowane do 15-stek (wybierane na podstawie modelu auta) od 69zł (InterCars) nawet do 250zł za sztukę (różne sklepy).

Skierowałem się zatem do mojego, jak do tej pory, ulubionego sklepu:

"Auto-Partner" Części i akcesoria do aut zachodnich i japońskich
Marta Witiak
ul. Lipowa 5
56-120 Brzeg Dolny
tel. 071 380 21 14
kom.:0606 466 130


I kupiłem tam zarówno łożysko jak i tarcze firmy JC (ponoć całkiem przyzwoita japońska firma) za:
- łożysko: 180zł
- tarcza: 49zł za sztukę
;

Wyszło naprawdę tanio, a czy dobrze?!...to się okaże :)
Na razie jeżdżę i tymczasem polecam :)
_________________
Nie oglądaj się za siebie bo Ci ktoś z przodu przypier..... :mrgreen:
 
 
 
misiek_KR 




Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 94
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Maj 03, 2009 20:00   

JC to nzwa części firmowych Japan Cars czyli jakieśtam firmy robią jakieś tanie rzeczy a firma JapanCars sprzedaje to pod swoim jakby firmowym szyldem. Np dla Intercars taka marka sie nazywa 4Max (inna sprawa że Intercars przejęło już JC) i nie radze kupować tych rzeczy bo jeśli niektóre części mogą być faktycznie firmowe to niektóre to tanie dziadostwo, które sie posypie. My tego nie wiem co tam faktycznie w pudełku jest. Ale to widać po cenie tych części.

Ja bym polecał tarcze Mikoda, coraz więcej ludzi na tym jeździ. Polska firma, robią na najnowszysm sprzęcie, za dopłatą można zamówić sobie nawiercane i nacinane. Warto poczytać na róznych forach o tej firmie jak ktoś ma jakieś wątpliwości, do R600 też mają.

www.mikoda.pl

http://mikoda.pl/public/s...ent=det&id=6720
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Jakie tarcze hamulcowe
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 19 Wto Sie 25, 2009 12:41
paff
Brak nowych postów [R600] Tarcze hamulcowe
arrax Rover serii 600, Honda Accord 7 Sro Maj 02, 2007 01:49
Liso
Brak nowych postów [Accord 2.0 TDI] Jakie tarcze i klocki na przod?
NocnyDrwal Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Wrz 03, 2011 12:55
Perez
Brak nowych postów [R600] Jakiej firmy tarcze hamulcowe
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 21 Czw Maj 08, 2014 14:27
TomaszM
Brak nowych postów [R600] Tarcze hamulcowe - toczenie na aucie
maciej Rover serii 600, Honda Accord 41 Czw Maj 21, 2009 12:20
spider666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink