Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 99r 117tys]pare pytan ???????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416 99r 117tys]pare pytan ???????
Autor Wiadomość
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 10, 2009 21:34   

A ja sie tez nie przejmuje bo mam LPG wiec czy przygazuje czy nie to mi to duzej roznicy nie robi:)

co do obrotow to wlasnie przy ok 3 tys zmieniam biegi a gdy jade w tzw procesji to na jaknajwyzszym biegu bo nie ma co go krecic przy stalej predkosci:P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 10, 2009 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Nie Maj 10, 2009 21:39   

komarek napisał/a:
ja kręcę do około 2,5 tyś obrotów i mi to w zupełności wystarcza, a argumenty, że to silniki wysokoobrotowe itd do mnie nie trafiają,

Każdy ma swoje zdanie, dla mnie to jest 5.5 - 6,5 i co to zmienia, a silnik wysokoobrotowy - wolnossacy, to taki który jest lepszy niż 5,5 krpm VW ;)
tetryk napisał/a:
nie wiem ,może sie nie znam ,ale zmiana biegów powinna się odbywać nieco powyżej obrotów w których przecinają się krzywe momentu i mocy......kręcenie silnika powmyżej 5 tys raczej nic nie daje-no może poza zużyciem paliwa........

według mnie zmienia, ale oczywiście to moje subiektywne odczucie.
kasjopea napisał/a:
Dokładnie. Już nie raz była o tym mowa. Nasz również pali koło 8l.

Gratuluję, mój oprócz testów ze stacjami paliw, nie chce zejść poniżej 9,5 - w mieście.
seba323 napisał/a:
w trasie to z 5-8 oczywiscie przy jezdzie 80km /100

te 5 jest raczej nie realne ;) chyba że skłaniamy się w kierunku SDI
komarek napisał/a:
w ogóle staram się stosować zasady ecodrivingu

Ja - raczej ostatnimi czasy pomijam te zasady ;)
tetryk napisał/a:
.powiedzcie tak szczerze ile osób deklarujących zuzycie paliwa na poziomie 10l/100km zmieniło elementy zapłonu (kopułkę,świece,palec) i sondę lambda która tak naprawdę przy przebiegu 150 tys km spełnia już tylko raczej rolę "zaślepk

Ja zmieniłem. świece nawet dwukrotnie, że nie wspomnę o kopułce, przewodach WN, sondzie lambda, palcu rozdzielacza, a teraz zabieram się za wymianę cewki zapłonowej... co to zmienia ??
tetryk napisał/a:
...mnie ten samochód choćbym nie wiem jak "ostro" jeźdźił -nigdy nie spalił 10 l..
wedle mojej opinii, możesz uznać Siebie za szczęściarza.
tetryk napisał/a:
wiem że miasto miastu nirówne ,i pewnie w Wraszawie,albo w Krakowie spalanie rzędu 10 l się przytrafia


tak
tetryk napisał/a:
ale to wyjątek potwierdzający regułę.........

czyli potwierdzasz regułę, że jednak spali te 10 l/100 :D
tetryk napisał/a:
komarek napisał/a:
z własnych obserwacji wiem, że jak tylko coś zacznę świrować to tak czy siak praktycznie zawsze na następnych światłach mijam się z tymi samymi osobami, ale mimo wszystko czasami jadę szybciej, ale za to na wyższym biegu

w ogóle staram się stosować zasady ecodrivingu i myślę, że nieźle mi to wychodzi
-no i tak się oszczędnie jeździ-i wcale nie oznacza to jazdy typu "emeryt mode"

Wybaczcie, jestem inny !! według mnie, jazda autkiem z silnikiem K-series pod maską, z prędkościami obrotowymi rzędu 4 krpm to jednak marnotrawienie danej mocy. Myślę, że sprawę raz na zawsze, możemy rozstrzygnąć na zlocie, ja będę kręcił mojego do 6 krpm i zmiana biegu, a ktoś inny będzie kręcił swojego do 4 krpm i zmiana biegu - oczywiście chodzi mi o wyścig na 1/4 mili. Może wtedy określimy czy kręcenie silnika powyżej 4 krpm daje coś więcej niż zwiększone zużycie paliwa.... ??
BTW - tetryk, nie stosuj tylu wielokropków ;)
 
 
merlin11228 



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 26
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 07:23   

dzieki panowie za pomoc tetryk punkcik dla Ciebie,nio i to ze kazdemu inaczej autko pali nio to wiedziałem ze tak bedzie ale z oponami mi sie sprawa nie wyjasniła czy moze sie ktos wypowiedzie jaki jest orginalny rozmiar???
 
 
 
mielony22 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 178
Skąd: kolno



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 07:56   

najprostsze i najszybsze wyjscie z calej sytuacji
http://www.roverki.pl/article.php?sid=86
pozdro
_________________
http://www.i-gagnant-barr...elony22&lang=pl
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 16:48   

fearless napisał/a:
czyli potwierdzasz regułę, że jednak spali te 10 l/100
-mnie nigdy tyle nie spalił.....ale cześć użytkowników tak twierdzi-więc może niech oni to potwierdzą....bo ja nie mam co.......

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 16:50 ]
fearless napisał/a:
kasjopea napisał/a:
Dokładnie. Już nie raz była o tym mowa. Nasz również pali koło 8l.

Gratuluję, mój oprócz testów ze stacjami paliw, nie chce zejść poniżej 9,5 - w mieście.
-przy takim stylu jazdy to się nie dziwię.......

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 16:51 ]
fearless napisał/a:
wedle mojej opinii, możesz uznać Siebie za szczęściarza.
-dzięki,ale ja po tym co przeżyłem w życiu -za takiego się nie uważam.......

[ Dodano: Pon Maj 11, 2009 16:57 ]
fearless napisał/a:
Wybaczcie, jestem inny według mnie, jazda autkiem z silnikiem K-series pod maską, z prędkościami obrotowymi rzędu 4 krpm to jednak marnotrawienie danej mocy. Myślę, że sprawę raz na zawsze, możemy rozstrzygnąć na zlocie, ja będę kręcił mojego do 6 krpm i zmiana biegu, a ktoś inny będzie kręcił swojego do 4 krpm i zmiana biegu - oczywiście chodzi mi o wyścig na 1/4 mili. Może wtedy określimy czy kręcenie silnika powyżej 4 krpm daje coś więcej niż zwiększone zużycie paliwa....
BTW - tetryk, nie stosuj tylu wielokropków
-mówimy o spalaniu,a nie o ściganiu.....jak dla kogoś priorytetem jest być pierwszym na każdych światłach-to nich sie nie dziwi że jego auto pali 1/5 więcej niż inne......dla mnie akurat to nie jest najważniejsze-a zauważyłem że często mijam tych "najszybszych".......więc taki styl jazdy wydaje mi się mało "rozsądny"-ale jest to moje prywatne zdanie,oczywiście jeździsz tak jak uważasz i mnie nic do tego.....(w końcu ty płacisz za swoje tankowanie)
p.s.
to że silnik jest wysokoobrotowy to nie znaczy że zawsze trzeba zmieniac biegi tys.obrotów poniżej czerwonego pola.........
 
 
KuBaB 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 113
Skąd: Gorzów Wlkp.



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 19:31   

Wszystko się zgadza. Spalanie w mieście rzędu 8l jest bardzo realne.
fearless co do wyścigów na prostej to się zgadzam. Kręcisz do prawie odcięcia i wtedy zmieniasz biegi, bo max moc jest przy 6000 obrotów, ale do normalnej jazdy to spokojnie wystarcza 4000-4500 obrotów. No i w moim mieście to za bardzo nie ma gdzie i jak kręcić na maxa, bo zaraz się trafi jakaś pierd.... Przede wszystkim warto zaznajomić się z przykładowym wykresem z hamowni dla 416-stki (również LPG) http://www.roverki.pl/ima...res05_loper.jpg
_________________
Pozdrawiam
KuBaB
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 12, 2009 20:12   

KuBaB, a propos tego wyścigu, ja tylko odpowiedziałem na stwierdzenie Tetryka
tetryk napisał/a:
więc tak na "chłopski rozum" zmiana obrotów powinna się odbywac pomiędzy 3-4 tys obr/min,"kręcenie" silnika do 5 tys nic nie daje-poza zwiększonym zuzyciem paliwa.

Ty przyznałeś mi rację pisząc:
KuBaB napisał/a:
fearless co do wyścigów na prostej to się zgadzam. Kręcisz do prawie odcięcia i wtedy zmieniasz biegi, bo max moc jest przy 6000 obrotów

Czyli jednak kręcenie powyżej 4 krpm, lub jak kto woli 1krpm poniżej odcinki, przynosi coś więcej, oprócz zwiększonego zużycia palia ;)

Natomiast to stwierdzenie
tetryk napisał/a:
moc maksymalna jest osiągana przy 6 tys obrotów (ok .111 KM),natomiast maksymalny moment obrotowy (145 Nm) -przy 3 tys obrotów,więc tak na "chłopski rozum" zmiana obrotów powinna się odbywac pomiędzy 3-4 tys obr/min
w którymś z tematów dobrze opisał Tomi, dokładnie nie pamiętam, ale chodziło o to że ważny jest moment na kołach a nie moment silnika, czyli że efektywny moment na wyższych biegach jest przy większej prędkości obrotowej silnika. Czyli tak na "chłopski rozum" na dwójce od 2,5 krpm czuć przyspieszenie, ale już na 3 poczujesz kopa dopiero od 4 krpm. Tomi jakoś to ładnie ubrał w słowa.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 20:16   

Sorki, że się wpycham, ale proszę o obudzenie mojego tematu. Dopisałem parę rzeczy i dalej potrzebuje pomocy. Chciałbym żeby to ktoś przeczytał:
http://forum.roverki.eu/v...p=343147#343147
_________________
Tom
 
 
 
merlin11228 



Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 26
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Pon Maj 18, 2009 18:15   

mielony22 punkcik dla Ciebie za dane o roverku
 
 
 
mielony22 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 178
Skąd: kolno



Wysłany: Wto Maj 19, 2009 12:16   

senkju merlin11228!!!nawet nie zauwazylem ze dzoszedl punkcik do kolekcji.polecam sie na przyszlosc
_________________
http://www.i-gagnant-barr...elony22&lang=pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400.98]pare pytan technicznych
bolec0000 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 18, 2010 20:34
bolec0000
Brak nowych postów [R45] Kontrolki silnika + parę innych pytań
Mibec Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Lip 10, 2008 08:36
NEOSSS
Brak nowych postów [R400] Parę pytań dotyczących zawieszenia.
cypiss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sro Mar 07, 2012 16:29
sTERYD
Brak nowych postów [416Si] dobity Rover 416 si 1.6 - pare pytań
kacpextreme Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 49 Wto Lut 28, 2012 20:45
pablo773
Brak nowych postów [R45] pare ogolnych pytan moze ktos cos doradzi.
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Paź 31, 2012 10:17
lukasz17



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink