Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 414 SLI 95 ] Silnik szarpanie niskie obroty etc.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 414 SLI 95 ] Silnik szarpanie niskie obroty etc.
Autor Wiadomość
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 12:35   [R 414 SLI 95 ] Silnik szarpanie niskie obroty etc.

Witam,
Rover 414 z 95 z silnikiem serii K benzyna.
Objawy:
Niskie obroty przy odpalaniu500obrotów lub nizej- tak niskie ze gaśnie samochód.Po nagrzaniu normalnie 850obrotów.
Zimny silnik gdy ruszam przełączam z 1 na 2 silnik zgaśnie.
Podczas dodawania gazu silnik najpier troszke ( ćwierć sekundy) się przydławi a potem idzie na obroty?
Czemu silnik szarpie gdy puszcze z gazu ?

Silnik ma przejechane około 140 tys .
Wymienione (wymieniam wszystko bez względu na przyczynę)
Wstawiona nowa chłodnica cewka zapłonowa nowe przewody od świec nowe świece nowa kopułka aparatu zapłonowego i palec .Wymieniony rozrząd(pasek+rolka napinająca).w rozruszniku wymieniony bendiks szczotki i tulejki filtr powietrza.
Uszczelka pod głowicą.

Wcześniej auto chodziło na gazie ( na wcześniejszym silniku).

Silniczek krokowy miał zadrę która została zlikwidowana .
I jeszcze jedno pytanie czy po przejechaniu 80 km z max pred/h 90 powinien sie załączyć wiatrak czy jeszcze mu to nie przeszkadza (dość ciepły dzień około 22 st).

Myślę nad założeniem gazu ale muszę najpierw wyregulować silnik etc.
Myslałem nad II z grzybkami itd...choc jest plastikowy kolektor;/
Z góry dziękuję na wypowiedzi...konkretne .
Pozdrawiam,

Kuba
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 13, 2009 12:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 12:44   

Jeśli normalnie silnik ma moc, a na wolnych obrotach gaśnie, szarpie, gubi obroty, to do sprawdzenia jest zapłon (cewka zapłonowa, przewody WN, kopułka, palec, świece), układ zasilania paliwem (pompa paliwa, filtr paliwa, regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacze - ciśnienie paliwa na listwie, działanie wtrysków, drożność filtra, itd..) oraz nieszczęsny, bardzo często niedomagający silniczek krokowy zespołu przepustnicy - czyszczenie, sprawdzenie działania, może lekkie nasmarowanie, przetkanie kanalika obejściowego, sprawdzenie wiązki zasilającej silniczek krokowy, itd..).
Skoro dzieje się to na zimnym silniku, to może też być defekt "ssania" silnika, który sterowany jest wskazaniami czujnika temp. cieczy chłodzącej, a które to ssanie realizowane jest właśnie przez ww. silniczek krokowy przepustnicy, który uchyla ją nieco bardziej, by silnik miał podwyższone obroty. Sonda lambda raczej odpada, bo na "zimno" ona nie działa, choć ma grzałkę.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 13, 2009 13:57   

ten silnik coś miał kombinowane. Nie wiem za co się zabrać, ponieważ nie wiem czy sam się załączy wentylator i kiedy powinien się załączyć. Po przejechaniu 80 km się nie załączył temp silnika normalna. Nie wiadomo czemu ...posiada on obejście do wewnątrz że ja w kokpicie mogę sobie go włączyć.czujnik temp trzyma się bardzo luźno ;/
Zastanawiam się może nad wymianą tego silniczka już raz był robiony i niezawiele pomogło...

[ Dodano: Pon Lip 13, 2009 13:58 ]
oprawca_1978 napisał/a:
(cewka zapłonowa, przewody WN, kopułka, palec, świece)

wszystko to zostało wymienione.

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 11:19 ]
niech ten temat nie zaniknie jesteście mi potrzebni .
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 11:58   

Podczas jazdy wiatrak Ci się nie załączy bo chłodnicę chłodzi powietrze które wpada przez atrapę.Musisz postawić go na parkingu i zostawić na chwilę z włączonym silnikiem.Obserwuj wskazówkę temperatury,jak pójdzie wysoko i wiatrak się nie włączy to klops. Wtedy odepnij kostkę od włącznika wiatraka i zewrzyj styki w kostce,wiatrak powinien się włączyć,jeśli się włączy to włącznik do wymiany,jeśli się nie włączy to padł wiatrak(zakładając że kable są całe i nie popękane). Z obrotami to ciężko powiedzieć jest sporo możliwości. Przeczyść przepustnicę,chociaż pewnie już to zrobiłeś :) .
 
 
borsi 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Sro Lip 15, 2009 12:25   

Przeczyszcze jeszcze raz i zajrze do silniczka krokowego..
ale czy jest sens czy kupić odrazu :P ?

[ Dodano: Wto Lip 21, 2009 13:10 ]
wszystko przejrzałem ...przepustnica się troche tnie...jak pociagne linka to az muszę mocno nacisnąc ten wichajster od ddania gazu...o dziwo inny problem również dostrzegłem .
Silniczek krokowy powinien zrobić jakąś korekte po właczeniu zaplonu cxzy jakoś tak...silniczek krokowy się wykręca ...i wkręca...ale potem korekty jakiejkolwiek nie robi...
czy możliwe ze zepsuty przy tym jest czujnik położenia przepustnicy.....bo jak silniczek korkowy nie reaguje to znaczy ze sygnał z komputera nie leci...na stykach w silniczku sprawdzałem omomierzem jest ok...więc....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R-coupe 97r 1.6 16v K-series] niskie obroty
kerys Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Sob Lip 19, 2008 09:21
kerys
Brak nowych postów [R 216 Coupe] Zbyt niskie obroty silnika.
Hannah Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Sob Maj 23, 2015 12:26
arkins
Brak nowych postów [R414 95r]Silnik nie mógł wejść na obroty..
pompa paliwa?
borsi Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Pią Mar 13, 2009 22:24
AndrewS
Brak nowych postów [R216 coupe] Jaką moc ma silnik 1600 16V (silnik Rovera)?
dante27 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
20 Sro Sty 16, 2008 22:33
piter34
Brak nowych postów [R 200 214 1995>] Szarpanie!! ważne !!
izeK Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Wto Sty 19, 2010 16:50
izeK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink