Forum Klubu ROVERki.pl :: [R820] Chłodnice i tłumik końcowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R820] Chłodnice i tłumik końcowy
Autor Wiadomość
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 19:31   [R820] Chłodnice i tłumik końcowy
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

witam potrzebuje tłumik końcowy wymienic wygląda tak http://webautoservice.pl/.../szczegoly.html jest tam też nr katalogowy gdzie takie coś dostać?? podobno z hondy accord da sie przerobić, chciałbym w przyszłości też dać jakiegoś remusa supersprinta albo serbringa coś lepszego że po roku go nie przedmucha może coś z tych marek (do tyśzł)bedzie dało sie dopasowac i wspawać
jutro jade do tłumikarza zobaczymy co powie musze cos z tym zrobic bo jest praktycznie trup w środku z prawej komory idzie para kopci jak nie wiem początek września mam przegląd może to nie przejść

mam także problem z dostaniem używanej chłodnicy wody bo do wersji turbo jest weższa(obok po prawej pionowo jest wstawiony intercooler) i niższa, a nowa 500zł w takim wypadku wolałbym te 500 zł dać na nowy wydajniejszy intercooler normalny prostokątny a chłodnice wody kupic używaną tą szerszą zwykłą, tylko bede musiał chyba do jakiejs firmy tuningowej pojechać z tym nie ma gdzie tego upchać bo jeszcze chłodnica klimy jest przed chł wody, chyba bedzie to wymagało przerobienia zderzaka czy cuś w tym stylu ale może odrazu dałoby sie pokombinować żeby odrazu zrobić tzw"zimny dolot" i podciągnąć tam stożek pod zderzak
co sądzicie??
pozdrawiam wszystkie rovery a zwłaszcza zaturbiste:P
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 22:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 13, 2009 19:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 20:15   

Napewno Bosal ma w ofercie tłumiki do 800setki. Zajrzyj do mojego tematu o wymianie wydechu >>click

Ale nie podoba mi się beczkowaty kształt tłumika Bosala, sporo wystaje spod samochodu. Najlepiej niech w zakładzie dobiorą Ci od jakiegoś innego samochodu, albo od Accord albo np środkowy tłumik od chrysler voyager, cena dosyć tania ok ~100zł na allegro, jest płaski a przepustowość powinna być wystarczająca.

Chłodnice oczywiście bezapelacyjnie wolałbym nową zakupić. A odnośnie intercoolera to może coś takiego:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 13, 2009 23:51   

teoretycznie od hondy legend powinno podejść najbardziej, bo to przecież bliźniak... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 01:04   

tak z ciekawości co to za opony ? jakies pół slicki ?można na tym normalnie jeździć ?
 
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 18:56   

Te opony to slicki. Można na nich normalnie jeździć, mają dobre odprowadzenie wody ale mimo to nie wariowałbym w deszczu

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 18:58 ]
slick typowy na deszcz ma więcej nacięć, zobacz na F1 ja pojadą w deszczu
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 19:44   

sTERYD napisał/a:
teoretycznie od hondy legend powinno podejść najbardziej, bo to przecież bliźniak... :hm:


honda legend 2.7 ma inną chłodnicę, ale poprzednia legend 2.5 faktycznie wygląda tak samo, i ma praktycznie te same wymiary:
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 20:31   

byłem u tego tłumikarza okazało sie że katalizator jest w środku zmasakrowany jak uderzał w niego młotkiem to odgłos jakby w środku był prawie pusty albo zapadaniety w każdym razie jak stoje autem to spaliny sie gromadzą w nim dlatego tak kopci jak auto stoi w miejscu a tłumik końcowy to jeszcze od biedy potrzyma troche, widziałem kiedys chyba wkłady uniwersalne do katalizatora czy cos w tym stylu zaraz chyba poszukam bo blache w katalizatorze mam dobrą albo cały katalizator jakiś skołuje tylko średnica 60 jest mniej popularna, a z tym tłumikiem na razie sie wstrzymuje bo sie szykuje troch wiekszy wydatek niż myślałem a jeszcze musze zawory wyregulować chłodnice klimy skołować i chłodnice wody, tłumik do rovera 820ti tłumikarz sprawdzał angielski TESH 680zł i z ultera albo z walkera 720zł cena samego produktu oczywiście a czy ktos bedzie miał z Polsce czy w Anglii to już inna bajka i inna cena wiadomo a bosala to chyba pierdziele po tym jak czytałem o ich jakości i krzywiznach masakra, więc zamiast wydawać 700zł na zamiennik to pomyślałem że w MG MOTORSPORT zrobią mi do mojego na zamówienie jakiś za 800-900zł, tłumikarz u którego byłem powiedział że nie radzi że są dobre takie specjalnie robione ale tylko jeżeli chodzi o jakość materiału a tak to nic poza tym on sam (stary gościu) kiedys podobno robił rózne cuda z blachy co były trudne do zrobienia bo kiedyś człowiek był zdany na siebie nie było tylu czesci a na dzień dzisiejszy to juz sie nie bawi w jakies cuda recznie robione jakies kombinowania teraz to tylko nowy tłumik i sie nie bawi, jak jest jakas dziurka tez najlepiej wywalic i wstawic nowy jak myslicie gościu ma racje z tymi za zamówienie czy jest zazdrosny i sam juz nie robi bardziej skomplikowanych rzeczy czy z racji jego wieku może kiedyś za jego czasów takie rzeczy to były paście ale jakość usług zmienia sie z roku na rok a on gosciu starszej daty pewnie mówi co było kilka albo nawet kilkanaście lat temu niektórzy starsi ludzie przecież zyją starymi czasami i nie wiem czy robic na zamówienie i kogo tu słuchać?? roverowców słuchać!!!
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 20:48   

nie wiem skąd wziąłeś średnicę rury 60mm. góra 50mm. IMO nie ma co aż tak kombinować z tym wydechem, to nie bugatti albo aston martin V12. Niech w zakładzie naprawią to co jest popsute, czyli wywalić kata i wspawać tłumik przelotowy z allegro ~50zł.
A końcowy tłumik dobrać z innego samochodu, to co pisałem np środkowy tłumik od voyagera za ~100zł, tylko by trzeba dospawać wieszaki w odpowiednim miejscu i założyć jakąś ładną końcówkę. Stary tłumik nawet jeśli na zewnątrz nie ma dziur, to w środku może być już zmasakrowany i pozatykany, więc tamuje przepływ. Skolei końcowy tłumik od voyagera by pasował jako środkowy do roverka. fotki na allegro.

Odnośnie chłodnicy, niestety ale jest to wydatek. Ja swoją kupowałem za ponad 800zł, ale pare lat temu. Teraz ostatnio ktoś pisał o cenie 500zł, tylko nie mogę tego posta znaleść. Jeszcze dowiedz się ile kosztuje wymiana samego wkładu.

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 21:02 ]
na allegro chlodnice do 800setek chodzą po 600plnów, chyba nie tak źle? i widzę że są z aluminium a nie jak moja z miedzi.
http://allegro.pl/item684...85.html#gallery

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 21:05 ]
proszę bardzo, wydech od voyagera:
http://allegro.pl/item685...ie.html#gallery

zawieść do tłumikarza niech to zainstaluje w odwrotnej kolejności.
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Wto Lip 14, 2009 21:25   

blue827 napisał/a:
Stary tłumik nawet jeśli na zewnątrz nie ma dziur, to w środku może być już zmasakrowany i pozatykany, więc tamuje przepływ.


też na początku tak myslałem i pewnie częsciowo tak jest ale sie okazało że to ewidentnie najbardziej wina katalizatora jak go sprawdzili

nie wiem czy dac 700zł za zamiennik tesha czy dołożyć i na zamówienie zrobić tłumik??

wersja 2.0sport turo róźni sie tym że seryjnie ma obnizone zawieszenie wieksze cisnienie doładowania, chłodnice ma wymiary 580x480 jest węższa bo opok jest przyklejony do niej intercooler w kształcie pionowym może jakies150-200x450-500 na grubość dwarazy grubszy na taki dziwny kształt ma dlatego myslałem żeby wstawić nowy jakiś prostokątny i by było miejsce na tą standardową chłodnice która też jest w twoim linku

a średnice 60mm wziałem stąd że mierzyli suwmiarką:)
a tłumik środkowy mam dobry ale dzieki bardzo za wypowiedz lubie jak ktos pisze wiecej niz jedno zdanie pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 00:08 ]
co do katalizatora może warto by było dołożyć pare złotych i zrobic to porządnie co sądzicie o marce TOMSON MOTORSPORT?? wiadomo że to nie supersprint ani remus ale do seryjnej mocy 200KM powinien wystarczyć taki katalizator??
na pierwszy rzut oka wydaje się że całkiem całkiem na tym może smigać no i metalowy wkład taki jak chce
http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20233629.html

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 13:26 ]
byłem w impex car i jak gościu powiedział mi że katalizator zabiera 7koni (tylko nie wiem czy normalnie czy w mocniejszych autach) bo jeżeli normalnie to mi zabiera z 10może, w kazdym razie zniechecił mnie do kata i chyba wstawie strumienice albo przelot jeszcze nie wiem musze cos pokombinować żeby to było coś w miare cichego, już sie pogodziłem z tym że bedzie głośniej ale żeby nieryczało jak wieś tuning typu golf mkI-4 i tylne lampy, a tłumik zamówiłem narazie wziałem na tymczasowo używany z auta na cześci z którego juz pare czesci brałem i były idealne! jest to osiemsetka przywieziona z anglii z przebiegiem 93tys gościu mówi że dobry a nawet bardzo dobry ma tam ten tłumik widocznie ktoś już wymieniał w tym angliku nom zobaczymy co to przyjdzie, mnie jako juz prawie stałemu klientowi powiedział że go wyśle za stówke +przesyłka więc warto zaryzykować, a jeżeli tam był wymieniany na oryginał to powinno być super bo oryginalne rovera mają podobno grubą blache i pewnie uzywany oryginalny bedzie lepszy od nówki zamiennika nom zobaczymy tamten anglik akurat nie jest turbo ale podobno ma te same złączki (trójkąt na 3) dwie rury na końcu ma a i średnica tez 60mm ciekawe....
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Lip 15, 2009 22:50   

Odnośnie kata, to bez sensu go montować. Szczególnie że Turbo potrzebuje dużej przepustowości wydechu, może dlatego ma większe rury 60mm.
Faktycznie ludzie w necie piszą że puste katy są głośne, ale u mnie było na odwrót, pozatym dźwięk zrobił się bardzo stłumiony i przyjemny. Może to tylko te tłumiki z cienkiej nierdzewki udające katalizatory hałasują? Tak jak pisałem ja mam okrągły gładki tłumik z blachy i jest ciszej, dźwięk bardzo stłumiony więc taki właśnie bym polecał.

Jedyny minus braku kata to że pogorszył się moment w dolnym zakresie obrotów, ale w górnym zato wyrywa kierownice z rąk. Natomiast to może nie dotyczyć 4 cylindrowca i w dodatku turbo. Podobno tylko Vki potrzebują tzw backpressure w postaci kata aby mieć mocny dół. A turbo wymaga dużej przepustowości wydechu, więc gładki tłumik przelotowy (nie strumienica) jak najbardziej pasuje.

Odnośnie tłumika to myślę że nówka zawsze będzie lepsza od nawet oryginała używki. Fabryczne oryginały oprócz tego że tłumią dzwięk to wykorzystują zjawisko znoszenia się fal dźwiękowych, pierwszy tłumik resonator wytwarza odpowiednie fale dźwięku a drugi w przeciwnej fazie, i te fale się znoszą. Natomiast te wszystkie zamienniki innych producentów to już działają tylko na zasadzie tłumienia.

Natomiast tłumik zużywa się od środka, perforowane rury się zatykają, korodują, tkanina tłumiąca się zalepia nagarem więc cała charakterystyka się rozsynchronizowuje i już nie tłumi tak jak w nowym. IMO najlepiej dopasować od jakiegoś innego wózka tani tłumik, ktoś też pisał o tłumiku od VW VR6 że pasuje tylko wieszaki trzeba dospawać w innym miejscu. No ale za te ~100zł można spróbować. Zapodaj tylko nowe gumowe wieszaki, w sumie jest ich sześć, ale najbardziej obciążony jest tylny wieszak tłumika. Na allegro sprzedają kolorowe gumki z plastiku (poliuretan) , może warto je zapodać.

[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 00:33 ]
Znalazłem fotkę mojego ś.p. kata. Widać jak mała zwężka jest na wejściu. Co z tego że rura jest 50 lub 60mm , (ta czarna osmolona obwódka) , jak później jest zwężka pewnie z 40mm.

wyciąć, wywalić lub sprzedać. Wstawić tłumik przelotowy, czyli tak naprawdę perforowana rura (z dziurkami) obłożona wykładziną tłumiącą. Też bałem się że będzie głośniej, a jest na odwrót tzn ciszej.
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 12:50   

blue dzieki za wyczerpującą wypowiedź - super! też taki przelot wmontuje a gdzie taki przelot zamawiałeś u kogo i za ile?? albo gdzie można zdobyć z taką właśnie wykładzina tłumiącą żeby było cicho?? biore sie za szukanie
co do chłodnicy to podobno w Katowicach na Wełnowcu jest firma która wymienia wkłady obudowe całą z chłodnicy zostawiają i dopasują, bycmoże wstawiają miedziane i za nie wiem 300zł albo od400miedziana nie wiem nie mam pojecia jeszcze w gliwicach są takie firmy co regenerują
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 18:28   

wpisz na allegro 'tlumik AWG' , po 45zł sprzedają, tylko oczywiście bez kołnierzy. Ja dospawałem tylko jeden kołnierz aby połączyć z tłumikiem centralnym, a z przodu do połączenia użyłem łącznik typu 'obejma' , też z allegro. Wszystko opisałem w moim temacie o wydechu, link wyżej. Te obejmy to naprawdę dobry i solidny sposób łączenia rur, nie wiem dlaczego fabrycznie takich nie stosują.

Sprawa chłodnicy. Czyli ~400zł regeneracja, wymiana wkładu. 600zł nówka sztuka aluminiowa (przynajmniej na taką wygląda ta z allegro). Wolałbym jednak dołożyć do nowej. Co inni radzą??
 
 
roiven 



Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 47
Skąd: K-ce



Wysłany: Pią Lip 17, 2009 22:11   

prawdopodobnie w pon przyjdzie ten tłumik bo dzisiaj nie przyszedł
ps.
polecam artykuł o złym i poprawnym wydechu http://www.tuning.info.pl...bf4961498468ecf
patrzcie każdemu kto robi wasze auto na rece, pokazałem ten artykuł kumplowi który ponad 3lata robił w blacharstwie i powiedział ze to jeszcze nic, co oni potrafią wymyśleć żeby zaoszczedzić na materiale poprostu masakra przechodzi ludzkie pojęcie z tego co opowiadał
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=d6ziN8BIqRs
Sprint
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 22:52   

opisz jak ostatecznie rozwiazales sprawe ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827 coupe] rura kolektora, tłumik końcowy - wymiana
Corrado_V6 Rover serii 800 7 Czw Cze 06, 2013 21:45
Corrado_V6
Brak nowych postów [R827] WYDECH KOŃCOWY..Rover 827 coupe '93..
lestat192 Rover serii 800 4 Wto Lis 30, 2010 15:30
lestat192
Brak nowych postów [R820] Zbieżność
Grzesiek820 Rover serii 800 2 Sro Kwi 25, 2007 22:31
piter34
Brak nowych postów [R820] Impulsator
czy pasuje od R 618 620 ?
roboo Rover serii 800 7 Wto Lut 03, 2009 17:07
Gość
Brak nowych postów [R820] Workschop
dragi Rover serii 800 3 Sro Kwi 25, 2007 20:21
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink