Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR160] Klekot jak w Dieslu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR160] Klekot jak w Dieslu
Autor Wiadomość
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:40   [MG ZR160] Klekot jak w Dieslu

Witam,
ostatnio coraz głośniej chodzi mi silnik, wręcz tragedia taki klekot... nie wiem co to jest jakieś sugestie ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 20:47   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35927
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
jasiu87
[Usunięty]






Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 23:43   

azer, nie sądzę żeby to było to, aż takiej tragedii nie ma, normalnie jezdzi przyspiesza, jak wyjeżdżam na zimnym silniku z garażu to tego nie ma dopiero po jakimś czasie zaczyna się ten klekot.
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 00:42   

oby nie, jednak twój pierwszy post tak mało mówił o problemie, że moja odpowiedz była tak samo krótka i nierzeczowa :)

Niestety nie wiem jak więcej pomóc. Oby to nic poważnego.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 08:32   

Podłączę się pod temat : u nie jest podobnie (silnik 1,4 103 KM) odgłos klekotania mam cały czas - jest bardzo, bardzo delikatny ale słyszalny - muszę przyznać, że "jest przyjemny dla ucha". Ponieważ mam Roverka od niecałych 2 miesięcy to nie wiem czy tak powinno być ? Zaznaczam, że to klekotanie jest słyszalne cały czas. Przyspieszenie itd OK, próbując "na autostradzie w Niemczech" doszedłem na 160- km/h i mógł jeszcze przyspieszyć, lecz nie wymieniałem jeszcze rozrządu (jednak to zrobię pomimo małego przebiegu) i wolałem nie próbować więcej. Jedyne do czego można mieć zastrzeżenia to ruszenie przy cofaniu - wymaga mocniejszego wciśnięcia "pegału gazu". Raczej nie jest to "piston rattle" z FAQ ponieważ ten ma "przejść" po 3 minutach.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 09:34   

IROLA napisał/a:
Podłączę się pod temat : u nie jest podobnie (silnik 1,4 103 KM) odgłos klekotania mam cały czas - jest bardzo, bardzo delikatny ale słyszalny - muszę przyznać, że "jest przyjemny dla ucha". Ponieważ mam Roverka od niecałych 2 miesięcy to nie wiem czy tak powinno być ? Zaznaczam, że to klekotanie jest słyszalne cały czas. Przyspieszenie itd OK, próbując "na autostradzie w Niemczech" doszedłem na 160- km/h i mógł jeszcze przyspieszyć, lecz nie wymieniałem jeszcze rozrządu (jednak to zrobię pomimo małego przebiegu) i wolałem nie próbować więcej. Jedyne do czego można mieć zastrzeżenia to ruszenie przy cofaniu - wymaga mocniejszego wciśnięcia "pegału gazu". Raczej nie jest to "piston rattle" z FAQ ponieważ ten ma "przejść" po 3 minutach.


a jak wdusisz sprzęgło to ustaje to klekotanie ?

[ Dodano: Pon Wrz 21, 2009 09:35 ]
jasiu87 napisał/a:
Witam,
ostatnio coraz głośniej chodzi mi silnik, wręcz tragedia taki klekot... nie wiem co to jest jakieś sugestie ?



czy wymieniałeś olej , jeśli tak to na jaki , druga sprawa jak wygląda pasek od vvc. I trzecia może hałasować młynek od vvc
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 11:01   

Po wciśnięciu sprzęgła klekot pozostaje. Inna sprawa, że sprzęgło cały czas szumi - natomiast po wciśnięciu szum zanika - pewnie łożysko dociskowe a może już tarcza? Olej zalałem (10sierpnia) SHELL Helix 10W40 - filtr Filtrona (tylko taki mieli w sklepie) nie ubywa go. Roverek ma obecnie 44 tyś przebiegu na 99% (jeździł nim jeden właściciel - Pan urodzony w 1935 r. oczywiście o niczym to jeszcze nie świadczy ale...). Jeżeli moja sprawa zainteresowała kogoś takiego jak PHJOWI to chyba coś jest nie tak ? Miałem nadzieję, że TTTM. Czy mogę w jakiś domowy sposób sprawdzić coś więcej ? Może jeżeli powiesz na co zwrócić uwagę to sprawdzę i opiszę i poczekam na Twoje uwagi :beczy:
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Wrz 21, 2009 23:42   

IROLA, lozysko oporowe...

W K czasami trzeba zdjac gore i wycisnac ze szklanek stary olej... wymienic uszczelniacze zaworowe odrazu, zlozyc i cieszyc sie cisza...
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 07:59   

NEOSSS
Jeżeli to jest w tym problem to mam nadzieję, że nic się nie stanie do czasu gdy się tym zajmę (oczywiście mechanicy) przy okazji wymiany oleju na nowy tj.: wrzesień 2010 r ? Czy jednak może to doprowadzić do jakiejś większej usterki ? A sprawa łożyska ? Czy pilnie należy wymienić ? Czy też można tak jeździć długoooo ?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 09:11   

IROLA, lozysko najlepiej wymienic dosc szybko, potem polegnie docisk a nastepnie tarcza... Co do szklanek ososcie rok czasu to troche zbyt duzo czekania a czykolwiek dwoch klientow jezdzilo z tym ponad 2 lata :) cichnie troche klekotanie jak jest cieplejszy?
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 09:17   

OK wszystko jasne. Trochę szkoda nowego oleju - ale trudno. Ponieważ za około miesiąc - półtora zlecę wymianę rozrządu to i "górę" zrobią. Natomiast z łożyskiem to chyba poczekam - a może jest możliwość jakiejś regulacji ? Nie mój temat więc tylko : Wielkie Dzięki.
Co do ciepłego silnika - to odpowiadam : nie cichnie. Jak zaznaczyłem to jest naprawdę cichy ale słyszalny "klekocik" (miły dla ucha)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 09:20   

W 45 nie wyregulujesz poniewaz masz wysprzeglik...

Jak zdejma pokrywe zaworow to pamietaj aby potem uszczelnili wszystko najlepiej na Loctite 510, lub zapraszam do siebie to zrobimy wszystko za jednym razem :razz:
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Wrz 22, 2009 09:21   

Po Twoich odpowiedziach przeszło mi to przez myśl - ale:
1 - odległość
2 - mam "bardzo zaprzyjaźniony" warsztat - tu u siebie "na miejscu"

[ Dodano: Nie Wrz 27, 2009 21:15 ]
Okazało się, że to co dla mnie brzmiało jak "klekot" okazało się typowym "warczeniem" - ((tu szczególne podziękowania dla Walkie)).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] klekot silnika
Sajgon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 04, 2012 15:10
leszczu
Brak nowych postów [R25] Klekot silnika (przykład)
buakaw Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 11, 2016 20:51
Kamil97
Brak nowych postów [ Rover 200 ] Słychać klekot silnika.
kondzik241 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Mar 17, 2013 12:08
leszczu
Brak nowych postów [R25 1,6i 16V] Stanął - słychać klekot i nie kręci.
marmatu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Lut 22, 2013 15:42
Wydryszek
Brak nowych postów [ R200 1.4i 16V] Głośny klekot silnika 1.4 16V 99r
tomi1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 02, 2011 22:49
juras1976



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink