Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214SI] Operacja transformers
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214SI] Operacja transformers

Przygody R214
Autor Wiadomość
Vaticinator 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 37



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 09:55   

O widzicie jakie mądrości się dowiedziałem, a ja tu na dziadkowych teoriach jechałem ;P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 09:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sro Wrz 09, 2009 10:34   

Cytat:
Powyżej pewnych obrotów jak się hamuje silnikiem to nic nie spala ;)


To miałem na myśli :) .
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Vaticinator 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 37



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 12:34   

Wczoraj zmieniłem oponki i jestem baaardzo zadowolony :) Nie wiem czy to zalety samych opon, czy też tego, że dałem się namówić na pompowanie azotem, ale jeździ się o wiele przyjemniej. Wszystkie nierówności, garby na drogach i inne przeszkody są o wiele lepiej tłumione. Po prostu zupełnie inna jazda...

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 16:25 ]
No i proszę, za szybko się pochwaliłem...

Wyszedłem dzisiaj do samochodu a tu kapeć w jednym kole :/ Na szczęście nie kompletny, więc powolutku dojechałem do wulkanizatora. Okazało się, że powietrze uchodzi spod felgi. Majster zdjął oponkę, posmarował rant felgi jakimś dżemem co ma ją niby uszczelnić i zobaczymy co będzie dalej. Ponoć może to być wina odchodzącej farby. Felga była wcześniej pomalowana cała jakąś farbą co się od środka łuszczy i odchodzi płatami. W razie gdyby powietrze dalej mi schodziło będzie trzeba chyba piaskować i malować na nowo. Aż się boję sprawdzać jakie to są koszta.

Kupiłem w akcie rozpaczy los w totolotka :P
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 17:40   

U siebie wyskrobałem odstającą farbę, przeczyściłem część felgi stykającą się z oponą papierem ściernym i pomalowałem pędzlem. Jak na razie powietrze nie schodzi. Sądzę że jakby zostawić gołe aluminium wypolerowane drobniutkim papierem ściernym to też by było w porządku.
 
 
Vaticinator 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 37



Wysłany: Sro Kwi 21, 2010 23:59   

Nastawiałem się na zrobienie tego samego, ale jakoś na razie po tym "smarowaniu dżemem" powietrze nie schodzi, a już trochę czasu minęło.

A teraz znów wpis bardziej mechaniczny...

Kiedy kupowałem samochód dostałem wraz z nim pełną dokumentację napraw, wymian itp. które przeprowadzili poprzedni właściciele (a było ich dwoje). To miłe z ich strony, że przechowywali te wszystkie papierki. Pomyślałem, że zamieszczę te informacje w ramach ciekawostki. Jak się komuś coś zepsuje, to będzie wiedział z jakimi kosztami mniej-więcej się liczyć.


22.05.1998

tarcze hamulcowe 2szt. przód + klocek hamulcowy - 802zł

30.09.1998 (35 800 km)

olej aral 0W40 (5,5 l) - 232zł
filtr oleju - 42zł
wymiana oleju i filtra - 55zł

13.03.1999 (44 000 km)

alej aral 0W40 (5,5 l) - 272zł
płyn - 13,40zł
olej aral HD80 (2,5 l) - 37,50zł
woda destylowana - 0,65zł
filtr oleju - 41zł
filtr paliwa - 97,50zł
filtr powietrza - 68,50zł
świeca zapłon 4szt. -105zł
napr. rozrusznika - 351zł

02.04.2001 (99 380 km)

żarówka 4szt. - 9,76zł
płyn do spryskiwaczy -25,57zł
płyn hamulcowy aral (1,5 l) - 62,40zł
płyn chłodzący aral (3,5 l) - 70zł
olej aral 0W40 (4,5 l) - 218zł
filtr oleju - 45zł
tarcze 2szt - 480zł
klocki hamulcowe - 447zł
pasek klinowy - 61,30zł
pasek rozrządu - 165zł
uszczelka - 225zł
uszczelka - 48zł
uszczelka pod pokrywę zaworów - 128,50zł
pióro wycieraszki 2szt. przód - 200zł
pióro wycieraczki tył - 92zł
pompka spryskiwacza - 219zł
napinacz paska rozrządu - 189zł
uszczelka 4szt. - 95zł
podkładka 2szt. - 11zł
korek - 15zł
wymiana tarcz hamulcowych przód - 146zł
spe. spryskiwacza tył - 44zł
wymiana pompki spryskiwacza - 44zł
wymiana płynu hamulcowego - 73zł
wymiana uszczelki pod głowicą - 570zł
wymiana paska rozrządu przy zdemontowanej głowicy - 146zł
planowanie głowicy - 59zł

23.03.2004 (144 000 km)

olej silnikowy - Mobil 5W50 - 180zł
pł. hamulcowy - Mobil POT4 - 20zł (+35zł wymiana)
filtr oleju - 17zł
filtr powietrza - 34zł
pasek klinowy - 27zł
przewód wspomagania - 15zł
koła wyważenie - 20zł

22.12.2004 (150 000 km)

Tłumik środkowy

21.03.2005

alternator - 700zł
pasek alternatora - 30zł
(+40zł robocizna)

02.02.2006 (160 700 km)

świece - NGK V-28 4szt - 56zł (+20zł wymiana)
kopułka aparatu zapłonowego - 58zł
palec rozdzielacza - 41zł

22.06.2006 (162 000 km)

2 końcówki drążka (prawa i lewa)

04.07.2006

naprawa skorodowanych zawiasów tylnej klapy

05.01.2007 (169 500 km)

klocki (przód) - 133zł (+60zł wymiana)
kpl. pasek rozrządu
pasek wieloklinowy - 29zł
rolka p. wieloklin. - 180zł
pasek rozrządu - 116zł
rolka napinaj. p. roz. - 148zł
wymiana rozrządu - 250zł
pasek wzdłóżny
tłumik końcowy - 200zł

08.08.2007 (174 415 km)

olej silnikowy - Mobil 5W50 - 180zł
filtr oleju - OP 580 - 17zł
płyn chłodzący - 8zł

23.08.2007

pompa wody
zahnriemen kit (?)
Kühlerfrostschutz (?)
w sumie z montażem 294€

08.01.2008

akumulator 43AH-45AH 360A/45 - 190,45zł

20.05.2008 (185 000 km)

czyszczenie i przesmarowanie rozpieraków szczęk ham. oraz prowadnic
naprawa spryskiwacza (przód)

26.08.2008 (186 000 km)

wymiana chłodnicy

22.09.2008 (186 000 km)

olej silnikowy - mobil 5W50
filtr oleju
filtr paliwa
naprawa instalacji elektr.
uzupełnienie żarówek
w sumie: 490zł

01.04.2009 (191 200 km)

sprzęgło - zestaw sprzęgła LUK - 419zł (+400zł wymiana)

XX.XX.XXXX

olej mobil 5W50 (4 l) - 160zł
filtr oleju - 24zł
tłumik końcowy - 528zł
wieszak tłumika - 6zł
wymiana tłumika - 40zł


Dalej już są moje wydatki, ale tych jeszcze nie spisałem.

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 23:59 ]
Po wielomiesięcznej przerwie, uzupełniam historię o nowe karty.

Sezon letni wypiera sezon zimowy, więc inwestycje jakoś lżej przychodzą. Wymieniłem mieszek drążka skrzyni biegów na nowiutki, szyty, skórzany, w czarnym kolorze. Bez kosztów przesyłki 17zł na allegro. Niby takie nic, a jak od razu ładniej wewnątrz. Cieszę się, że wytarciuch nie psuje mi już wystroju. Z takich ciekawostek przy montażu - lepiej zdjąć cały panel niż coś wtykać co niby jest zatrzaskiem, bo więcej szkody niż pożytku. Zatrzask (o ile to w ogóle zatrzask) się odłamuje i jest kłopot. Potem trzeba to jakoś drucikiem powiązać, żeby się mieszek nie zapadał.

Amortyzatory na dziurach straciły swą żywotność więc zostałem namówiony na amorki Kayaba, które zawędrowały zarówno na przód jak i tył zastępując stary szmelc :) Ponoć mają długo przetrwać... zobaczymy. Jak na razie wyśmienicie spełniają swą funkcję.

Wymienione zostały jeszcze klocki z przodu i pasek od alternatora, a przede mną jeszcze takie wydatki jak tłumik, jakieś części zawieszenia, termostat i tylne hamulce. Trzeba się uwijać bo w maju przegląd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214SI] Progi
Lesior Tuning wizualny 14 Pią Kwi 08, 2011 15:04
Lesior
Brak nowych postów [R214Si] Grill
sobon Tuning wizualny 6 Sob Sty 16, 2010 16:19
bula21
Brak nowych postów [R214Si] Lusterka
sobon Tuning wizualny 1 Sob Sty 09, 2010 23:13
staf
Brak nowych postów [r214si 97r]] Pytanie o spioler
pcmirek Tuning wizualny 3 Nie Kwi 12, 2009 23:12
maciekwawa
Brak nowych postów [R214Si] Podświetlenie i rozdziałka pytanie !!!
sobon Tuning wizualny 19 Sro Sty 13, 2010 20:54
kaaaziuu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink