Forum Klubu ROVERki.pl :: [r216 Coupe 97'] Drugi akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r216 Coupe 97'] Drugi akumulator
Autor Wiadomość
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:32   

TomC napisał/a:
bo go smażysz za dużym prądem ładowania. Zdrowsze dla akumulatora jest dłuższe ładowanie mniejszym prądem niż szybkie dużym a to właśnie swojemu fundujesz......

Jeśli ma aku 100A to powinien ładować prądem 10A a ląduje 6A, więc nic mu się nie stanie. No chyba że ładuje już naładowany akumulator to będzie szybko skwierczał ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 12:59   

Tak się zastanawiam w jaki sposób ładują sprzęty audio o poborze kilku tysięcy watów???? ja nie chce głośnego sprzętu audio wystarczy mi 200watt czystego dzwięku i dobre radio, ale chodzi o reszte sprzętu w sumie potrzebuję minimum 1500Watów dla dodatkowego osprzętu!!!

Nie znam sie na fizyce ani na elektryce ale gdyby przerobić 200Wattowy zasilacz atx z pc na prostownik i podłączyć go do układu przez jakąś przetwornice i podłączyć to do dodatkowego akumulatora??? Z instalacji bedzie wtedy pobierane tylko 200watow co nie powinno obciazyc jakos mocno alternatora!!!!!!!!!!

nie wiem czy dobrze rozumuje oświećcie mnie!

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 12:59 ]
P.S Zukowaty, jak tam grzybobranie sie udało?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pietro 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 387
Skąd: Wrocław / Lubrza



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:10   

Vesper416 napisał/a:
w sumie potrzebuję minimum 1500Watów

mocy rzeczywistej? czy PMPO? bo to różnica. W profesjonalnych instalacjach audio czasem wsadzają większy aku i większy alternator, żeby to współgrało.
Akumulator i alternator uwzględniając pewny zapas są dobierane do poboru prądu występującego w aucie, dodanie znacznego obciążenia w układzie bez zwiększania wydajności alternatora na pewno wpłynie na jego przeciążenia
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:32   

no potrzebuje dokładnie 1200watt mocy rzeczywistej plus 300wat zapasu by sie przydało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 14:56   

Vesper416 napisał/a:
ale gdyby przerobić 200Wattowy zasilacz atx z pc na prostownik i podłączyć go do układu przez jakąś przetwornice i podłączyć to do dodatkowego akumulatora??? Z instalacji bedzie wtedy pobierane tylko 200watow co nie powinno obciazyc jakos mocno alternatora!!!!!!!!!!


1. przetwornica też musi byc zasilana więc bez sensu mnożyc układy
2. suma energii nigdy nie będzie mniejsza na wejściu niż na wyjściu + dodatkowe straty w układach nawet do 20 - 30%
3. jeśli ma wystarczyć Ci zasilacz 200W to gdzie wepniesz te 1500W obciązenia?

idąc tokiem Twego rozumowania: do akumulatora podłączasz przetwornicę do przetwornicy zasilacz z kompa (ATX) do zasilacza urządzenia, które chcesz zasilić w samochodzie
masz nadal na końcu 12V tylko po drodze kupe strat na ciepło - 1 przetwornica 2 zasilacz - zasilacz 200W musi dostać ze źródła zasilania też 200W i do urządzeń nie odda więcej niż 200W (zasada zachowania energii) a w praktyce jak urządzenie końcowe dostanie 200W to ze źródła licząc sprawnośc urządzeń po drodze na 90% (bardzo optymistycznie) przy 2 urządzeniach "po drodze" z aku pobierasz 250W więc same straty

i na koniec jeśli uzyskasz z zasilacza 200W - 1500W do zasilania to masz pewnego Nobla - stworzyłeś perpetum mobile

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 14:45 ]
Vesper416 napisał/a:
no potrzebuje dokładnie 1200watt mocy rzeczywistej plus 300wat zapasu by sie przydało


to aku 120Ah na 15 min pracy

[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 14:56 ]
Vesper416 napisał/a:
Tak się zastanawiam w jaki sposób ładują sprzęty audio o poborze kilku tysięcy watów????


ale te kilka tysięcy watów do nie pobór mocy ze źródła zasilania tylko moc muzyczna urządzeń i też nie ciągle tylko w impulsie dlatego po drodze w zasilaniu są kondensatory o dużych pojemnościach
jeśli będziesz chcieć słuchać wzmacniacza 200W RMS na full to głośniki muszą przenosić moc min 600W RMS a w samochodzie wypadną Ci szyby :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 15:07   

Vesper416 napisał/a:
po tych 8-10 godzinach napiecie jest 14,55V a akumulator az skwierczy i slychac jak sie przelewa w srodku i buzuje wiec juz sie wytwarza gaz.
to ten aku nadaje się do wymiany , bo napięcie jednego ogniwa jest po naładowaniu 2.4 V. Dobry , w fazie elektrolizy wody ( gazowania ), osiąga napięcie 2,6-2,8 V i to jest koniec ładowania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Paź 11, 2009 15:15   

do zasilacza nie ma ba nic podłączone pisałem o przeróbce 200watowe zasilacza na prostownik ktory łądował by ten dodatkowy akumulator...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Nie Paź 11, 2009 18:47   

jeśli będzie się to miało odbywać po odłączeniu od dodatkowego akumulatora odbiorników to nie potrzebujesz żadnych zasilaczy - podłączasz równolegle z aku w samochodzie, jeździsz i ładujesz bez zbędnych prac i kosztów (co najwyzej możesz go dołączać przez diodę żeby nie oddawał energii przy zapalaniu auta)

ale jak pisałem sam aku nawet 100Ah przy mocy jaką chcesz z niego wyprowadzić nie da rady - moc 1200W to prawie 100A prądu, teoretycznie aku może go oddawać przez 1h (jeśli aku jest 100% sprawny) a w praktyce max 15-20 min i napięcie spadnie do granicznego 10,5 V
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 12, 2009 10:24   

pomijajac kwestie poruszone wczesniej, to te dwa aku polaczone rownolegle, musza byc takie same, w takiej samej kondycji, jesli jeden z nich bedzie mial inne parametry, lub jego stan bedzie zly, wtedy miedzy nimi beda plynac prady wyrownawcze, czyli ten gorszy bedzie dokuczał temu lepszemu
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [R216]Czy fotele\kanapa z R416 będą pasowały do R216 Coupe??
NismoZmc Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
4 Nie Gru 14, 2008 21:09
NismoZmc
Brak nowych postów [R216 Coupe & R416GSi] Sprężyny coupe a sedan, różnica?
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Pią Paź 05, 2012 21:27
Wojtek88
Brak nowych postów [r216 coupe] Kilka pytań o 216i coupe
Vesper416 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
5 Pon Cze 15, 2009 22:05
DANTE79R
Brak nowych postów [Rover Coupe]Jaki tani akumulator
TheArt Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
36 Pon Lis 26, 2012 15:59
Alexi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink