Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Próg po stłuczce - wymienić czy wyciągnąć
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Próg po stłuczce - wymienić czy wyciągnąć
Autor Wiadomość
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 22:28   [R75] Próg po stłuczce - wymienić czy wyciągnąć
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam. Od dzisiaj i mój samochodzik(niestety) będzie w temacie "Wypadki z udziałem samochodów Rover i MG " :cry: Jako totalny laik, mam pytanie jak w temacie. Zdjęć na razie nie mam, ale spróbuję słowami przedstawić sytuację. Gość prawie centralnie (kantem swojego auta) wjechał w drzwi od strony kierowcy i te są do wymiany. Tylne lewe - blacharsko prawie dobre, ale chyba przez wgnieciony próg(przy drzwiach kierowcy) wyglądają na nie domknięte i jak na razie nie można ich otworzyć. Nie wiem co ze słupkiem, w/w próg jest odkształcony/wgnieciony na ok.10cm.( tak mi się wydaje). I tak: kierowca holownika z pomocy drogowej, mówił coś o wyciągnięciu progu, natomiast mój kolega( nie widział samochodu) doradził mi wymianę tego elementu. Co o tym sądzicie? Wiem, że bez zdjęć ciężko jest postawić trafną diagnozę, ale ja nie mam żadnego pojęcia czy taki próg pełni jakąś ważną rolę w konstrukcji pojazdu i jak to ma się cenowo...
Samochodzik mam teraz na parkingu warsztatu, i jutro fachowiec ma się wypowiedzieć w temacie, więc chciałem chociaż mniej-więcej wiedzieć na co zwrócić uwagę.
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 22, 2009 22:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 22:52   

Wymienić. Nie wyciąga się takich rzeczy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 22, 2009 23:31   

Jak dobry mechanik to powie Ci co i jak. Powiedz że chcesz dobrze a nie tanio. To czy się wyciąga zależy od uszkodzeń
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Nie Lis 22, 2009 23:46   

ZTCW, to próg jest dość ważnym elementem konstrukcji. Ja bym tego nie 'drutował' tylko wstawił nowy/inny/zamiennik* . Prawdopodobnie cenowo, części + robota, wyjdzie podobnie, a przynajmniej wiesz, że masz sprawny samochód :D

* niepotrzebne skreślić ;p
 
 
Dud.ek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: Bielsko-biała



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 07:27   

jak podłoga jest pozwijana to i tak czy siak muszą troche ponaciągać. Najlepiej znaleźć blacharzy którzy postawia auto na płyte, naciągną i wymienią próg.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 23, 2009 08:55   

Zdecydowanie bym wymieniał próg.
Koszt wymiana + lakier będzie porównywalny z klepaniem + szpachla + lakier.
Obecnie już mało opłacalne staje się klepanie elementów, coraz częściej nawet małe wgniecenia powodują, że bardziej opłaca się kupić element i lakierować.
Mnie do Mojego Freelandera udało się znaleźć błotnik w identycznym kolorze za uwaga -150zł (Model po lifcie)
2h i autko jak nowe.
Potem tylko polerka, bo na masce była rysa i auto sprawne.
Poszukaj może znajdziesz w tym samym kolorze.
Fakt, że ja czekałem ponad miesiąc szukając po allegro, ale opłaciło się.
Druga kwestia to to, że taki klepany próg wytrzyma góra 2 zimy i zacznie go żreć tak, że będziesz słyszał chrupanie :grin:
Cała powłoka konserwacyjna będzie naruszona a szpachla nic nie da.
Jest to ważny element konstrukcji auta, który cały czas pracuje.
Mikropęknięcia szpachli nieuniknione i po 2 latach, purchle wyjdą.
Miałem Golf'a MKII próg wgnieciony na około 6cm. (Wjechałem na taki głaz)
Wyciągnęli.
Autko było 92r. drugi próg jest oryginalny i do dziś znajomy jeździ i zero oznak korozji.
A na tym klepanym purchle wyszły po 2 latach i i tak musiał wymieniać.
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 16:30   

Plusiki poszły. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :ok: Próg będzie wymieniony, do tego słupek i 2 szt.drzwi. Jak szaleć to szaleć :roll: Załączam fotki. Korzystając z chwili "nicnierobienia" podjechałem do warsztatu by sfotografować mojego biedaka :cry:
A będąc przy głosie/klawiaturze mam jeszcze jedno pytanko: czy instalować ponownie poduchę która wywaliła przy uderzeniu. Może pytanie będzie świadczyć o mojej lekkomyślności, ale np. w tym zdarzeniu nic mi nie pomogła. I powiem więcej: do póki w warsztacie nie odkleszczyli drzwi, w ogóle nie było jej widać i wszyscy byli zdziwieni, że żadna poduszka nie odpaliła :/ Aha, mowa o poduszce w oparciu fotela kierowcy......
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 16:47   

Poduszkę musisz założyć bo w razie czego może uratować Ci życie a poza tym będzie paliła się kontrolka. Ubezpieczalnia powinna przyznać jeszcze poduszkę i poszycie fotela.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 17:48   

Zukowaty napisał/a:
Ubezpieczalnia powinna przyznać jeszcze poduszkę i poszycie fotela.

Niestety, winę mi przybito i za wszystko bulę ze swojej kieszeni. Dlatego chciałbym zminimalizować koszty naprawy ( w tym wypadku ktoś powie, że kosztem zdrowia lub życia :roll: )
I jak to w życiu bywa, akurat w tym roku zrezygnowaliśmy z AC ! :lol:
Pozdrawiam :smile:
_________________
rover forever
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 18:56   

Posypią się gromy,ale skoro musisz płacić i płakać,to ci powiem,że całe 33lata jeżdżę różnymi wynalazkami i nigdy wcześniej nie miałem kurtyn ani bocznych poduch.Jeśli jest możliwe,to zmostkuj poduszką i posuwaj autem.Na temat bocznych poduszek słyszałem już różne zdania.Moi niemieccy znajomi mają salon samochodowy w Harzu i kiedyś opowiadali o skuteczności bocznych poduszek.Ponoć,wg oficjalnych badań najważniejsze są poduszki przednie , zagłówki i pasy.Reszta to tylko współczynnik dobrego samopoczucia.
Wiem,że naraziłem się ogółowi,ale moje życiowe doświadczenie potwierdza co wyżej.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Lis 25, 2009 22:57   

Sądzę jednak że przy kosztach naprawy dodatkowy koszt rzędu 100zł za poduszkę z alledrogo nie zrobi wielkiej różnicy.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 07:53   

Zukowaty napisał/a:
przy kosztach naprawy dodatkowy koszt rzędu 100zł za poduszkę z alledrogo nie zrobi wielkiej różnicy.

Tak też mi powiedział pan co będzie naprawiał samochód, ale jeszcze dodał, że dojdą koszty jakiś sterowników(chyba) i jeżeli Go dobrze zrozumiałem to w sumie koszt tej poduszki może być ok.500. A np. wolałbym zrobić pas bezp. z tyłu. Zapomniałem o nim, a się okazało, że żona w momencie stłuczki nie była nim przypięta :/ , a pas ten tak się zacisnął na oparciu fotela, że ledwo można palce pod niego wsadzić i nie można go wyciągnąć.
_________________
rover forever
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 08:23   

gustav.pl, napinacze powystrzelały. Dlatego się tak napiął.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 09:56   

Rowan napisał/a:
gustav.pl, napinacze powystrzelały. Dlatego się tak napiął.

Tzn. co? ten stary będzie działać czy trzeba wymienić na nowy. I jeszcze pytanko poza konkursem: gdyby żona była w tym pasie to czy trzeba by było go ciąć by mogła wyjść. Bo teraz w ogóle się nie da wyciągnąć?
_________________
rover forever
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lis 26, 2009 10:00   

gustav.pl, trzeba wymienić napinacze. Tylko jeden jest napięty? Powinny wyszystkie trzy polecieć. Nie trzeba by było ciąć, opiąłby się.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Próg
kerbi Rover serii 75, MG ZT 58 Pon Mar 20, 2017 22:22
longer86
Brak nowych postów [Rover 75]Pierwsze zdarzenie drogowe- uszkodzony próg.
Dominoz Rover serii 75, MG ZT 18 Sob Paź 31, 2015 15:10
Dominoz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] brak mocy po stłuczce
UEDSquadron Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Mar 12, 2013 00:16
apples
Brak nowych postów [R75]Wysprzęglik jak go wyciągnąć...
Janusz2.0CDT Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 07, 2012 14:13
Janusz2.0CDT
Brak nowych postów [R75] Jak wyciągnąć czujniki ABS?
kris-tofer Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lip 25, 2009 20:36
kris-tofer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink