Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 97'] Akumulator siada, wina wzmacniacza?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:51
[R214 Si 97'] Akumulator siada, wina wzmacniacza?
Autor Wiadomość
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:13   [R214 Si 97'] Akumulator siada, wina wzmacniacza?

Witam!!

Panowie/ i Panie oczywiście. Wróciłem!!:) Rozstałem się z R620Sdi :( ale powracam z 214 Si:) i od razu proszę o pomoc:
Ostatnio 2 razy z rzędu padł mi akumulator. Wsiadam rano do autka, próbuje odpalić a on d...pa:/ nawet nie zakręcił tylko przygasają kontrolki. Odpaliłem raz od VW Golfa 1.9TDI kumpla, po chwili po ciężkim zakręceniu że tak powiem odpalił i cały dzień było ok. Rano znowu nic. Czy to wina źle podłączonego wzmacniacza?? Podałem + od aku a - do śruby niedaleko tylnego światła. Czy gdy auto stało w śniegu mógł prąd uciec właśnie przez karoserie?? Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o te sprawy (elektryke). Gdy stałem na mieście po odpaleniu od kumpla wszystko było ok, ale pod moim blokiem niestety wciąż nieodśnieżone i auto stoi w śniegu przeważnie. Czy powodem również może być to, iż autko strasznie piszczy na 1 i 2 biegu najczęściej, lub gdy stoje na światłach. Podejrzewam, że to pasek ale który?? czy to ma coś wspólnego z rozrządem czy idę w całkiem inną strone?? a może alternator jest uszkodzony?? Z góry przepraszam za to, że 2 problemy naraz ale nie znalazłem nic na forum co by w pełni pasowało do mego opisu. Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 21:22   

Co do ladowania aku, odpal samochod i zmierz natezenie pradu na akumulatorze (miernik za 20zl wystarczy)

A co wzmacniacza to ja bym go odlaczym na kilka dni, porzadnie akumulator naladowal i tak bez wzmaka pojezdzil z tydzien, jezeli bylo by spoko, to bym podpial i drugi tydzien jezdzil podlaczajac wzmak rano i odpinajac go na noc, trzeci tydzien juz normalnie ze wzmakiem podpietym na stale. Po takim rozeznaniu sytuacji mozna juz szukac winowajcy na spokojnie.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 06:58   

postaram się zastosować do wskazówek. Narazie zmac odpięty, aku ładowany, ale trzeba leciec do pracy. Mam nadzieje że odpali.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 07:18   

Co do podpięcia wzmacniacza, to chyba wszystkie wzmacniacze samochodowe oprócz + i - mają jeszcze wejście do podłączenia sygnału załanczającego oznaczonego przeważnie REM+. Jeśli podałeś na niego stale napięcie, to napewno rozładowywał akumulator. Podłancza się to pod wyjście z radia(większość ma specjalny kabelek do uruchamiania wzmacniacza), jeśli nie ma to podłanczasz gdzieś gdzie napięcie pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 07:25   

Weź woltomierz, przystaw do akumulatora i zmierz jego napięcie przy niepracującym silniku, najlepiej po nocy, a potem odpal silnik i ponownie sprawdź napięcie.
Jeśli akumulator bez pracującego silnika będzie miał jakieś 12.5 i więcej napięcia, a na pracującym - bez włączonych świateł mijania - jakieś 14.5, a ze światłami - jakieś min. 14 - to alternator jest OK.
Jeśli napięcia będą mniejsze - to aku do sprawdzenia pod względem wyeksploatowana oraz alternator do przeglądu.
Objawem padania alternatora jest lekkie bżdżenie żarówki sygnalizującej brak ładowania. Widoczne to jest jedynie w nocy, gdy jest ciemno w kabinie. Przy sprawnym alternatorze żarówka ładowania nie ma prawa zupełnie bździć.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 19:06   

Cytat:
Konix
kabel sygnałowy od radia do wzmacniacza podłączyłem. Ogólnie na wzmacniaczu jest lampka, która sygnalizuje czy jest on włączony i ta zapala się dopiero jak włącze radio i przerzuce na I pozycje kluczyk. Także myślałem, że ucieka to jakoś przez -, który podłączyłem do śrubki obok tylnego lewego światła. Jak będę miał chwilke to podłącze "-" również do aku, a jak narazie odpiąłem całkiem wzmacniacz. Nie mogłem odkręcić akumulatora wczoraj wieczorem:/ ta śruba co trzyma podkładkę, która blokuje aku przed wyjęciem jest chyba przekręcona albo coś bo kręci się i kręci i nie da jej się wyjąć. Zauważyłem również że z jednej strony aku jest jakby przykręcony na wkręt met:/ rano nie dało się Roverka odpalić od Passata 1.8:/ na klemy oczywiście więc wzieliśmy go na hol i poszedł. Cały dzień wszystko grało. Tzn rano w pracy - po 4 godzinach autko odpalone (na dotyk), potem znowu odstawione na mniej więcej 4 godzinki i również odpalił (na dotyk). Sprawdzę później miernikiem tak jak mówi
Cytat:
oprawca_1978
i dam znać co i jak.

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 18:21 ]
sorry że wasze nicki w tych ramkach "cytat" ale nie wiedziałem jak zrobić na "kolorowo" jak niektórzy;P pozdrawiam

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 19:06 ]
TEST przeprowadzony:) :

na zgaszonym silniku - 12.5
na odpalonym silniku - ok 14.5
a ze światłami - ok 15

także myślę, że aku zdrowiutki. Odłączyłem narazie całkiem wzmacniacz, może jakimś cudem tu uciekał prądzik.
Tak na marginesie jak świszczy pasek od alternatora, wymienić sam pasek? (z tego co widziałem to ma chyba 5 rowków) czy jakieś rolki bądź co bądź jeszcze coś? Da rade to stwierdzić samemu czy trza fachowca-mechanika? I czy prosta jest wymiana tych części.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 04, 2010 22:00   

Margzims napisał/a:
EST przeprowadzony:) :

na zgaszonym silniku - 12.5
na odpalonym silniku - ok 14.5
a ze światłami - ok 15


ale to sprawdz po nocy napiecie aku w spoczynku...jezeli po jezdzie masz 12,5 V to to jest dolna dopuszczalna granica napiecia na aku.

Margzims napisał/a:
sorry że wasze nicki w tych ramkach "cytat" ale nie wiedziałem jak zrobić na "kolorowo" jak niektórzy;P pozdrawiam


zeby pogrubic czyjs nick bez jego wpisywania klikasz po prostu na nazwe nicku nad zdjeciem. O tak Margzims, Margzims, Margzims, 3 razy sobie kliknalem ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 17:57   

ooooooo dzięki faecd, :P sprawdze rano przed startem:) mam tylko nadzieje, że odpali po nocy

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 17:57 ]
rano miałem zmierzyć ten aku i oczywiście z pośpiechu odpalam auto (na dotyk pali teraz) i fruuuu do roboty. Jutro sobie karteczke nakleje, żeby najpierw sprawdzić.

Zauważyłem też dzisiaj pewną nieprawidłowość:
podczas gdy stoje np na światłach i zaczyna świstać ten pasek to lekko przygasają mi światła, jak wcisne gaz na chwile, żeby świszczenie ustało to się lampy zapalają z powrotem tak jasno jak normalnie. Co to?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 18:35   

Z opisu jakby się pasek ślizgał, ale jeśli miałby się ślizgać na alternatorze, to pompa wspomagania by wcale nie chodziła. Sprawdź czy jest dobrze napięty i niezaolejony. Paski klinowe smarowało się mydłem, nie wiem czy w wielorowkowym zadziała, ale możesz spróbować. Na załączonym silniku przytknij suche mydło do wewnętrznej strony paska(tej z rowkami i poczekaj aż się dobrze pokryje mydłem w środku rowków też. Jeśli przestanie się ślizgać i piszczeć to musisz wymienić pasek.
 
 
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 06, 2010 22:19   

Test akumulatora po nocy:

na sucho zimno - 13
włączony zimny silnik - ok 16
i ze światłami tez ok 16

dobrze to czy źle panowie?? Ładnie odpala już 2gi dzień. Zaznaczam, że odłączyłem narazie całkiem wzmacniacz, podejrzewam, że był przyczyną ucieczki prądu.

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Czw Sty 07, 2010 08:43   

Margzims napisał/a:
na sucho zimno - 13
włączony zimny silnik - ok 16
i ze światłami tez ok 16

dobrze to czy źle panowie??


Najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator napięcia - wartość napięcia na aku nie powinna przekraczać 14,5V - możesz uszkodzić aku i elektronikę auta.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 20:33   

darek_wp, a to da się jakoś wymienić? zreperować? czy dać do elektryka i się nie zastanawiać. Niech to sprawdzi fachowiec??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 21:40   

Margzims, Sam sobie to zrobisz, ja mialem awarie tegoz regulatora w wakacje 100km od domu, generalnie to:
1. Zakupic regulator napiecia do alternatora,
2. Odlaczyc akumulator
3. Odkrecic w celu poluzowania srube dociskajaca rolke napinacza paseka alternatora
4. Druga sruba od dolu poluzowac napinacz by sie dalo zdjac pasek
5. Odkrecic dwie sruby mocujace altek (w moim przypadku cholernie trudno bylo to wykonac, spsikalem wd40 po 24h sruba puscila)
6. Odpiac zlaczki elektryczne altka
7. Wyjac alternator (nie wiem jak u Ciebie czy masz klime czy w R200 jest wiecej miejsca, ja musialem zdemontowac reflektor by wyjac alternator, a by zdemontowac ref musialem zdjac zderzak)

8. Odkrecasz plastikowa obudowe alternatora, na wierzchu jest czesc ktora zwie sie regulator napiecie, wymieniasz, montujesz w odwrotnej kolejnosci :D

Pamietam ze klucze jakie potrzebujesz to 15 oraz 13 do srub altka i do napinacza(oczywiscie porzadna grzechotka bo byle co nie ruszy srub).
Powodzenia

[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 21:40 ]
PS regulator za 69 albo 79 kupilem :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Margzims 



Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 47
Skąd: Luboń /Poznań

Rover 200

Wysłany: Pią Sty 08, 2010 22:39   

faecd, Łooooooo ale wyczerpujący opis. Dzięki wielkie za wskazówki. Pod koniec przyszłego tygodnia powinienem dostać wolne (na nauke - sesja nadciąga:P) więc się pewnie za to zabiore. Jak co napisze co mi się udało a co nie:)

faecd napisał/a:
7. Wyjac alternator (nie wiem jak u Ciebie czy masz klime czy w R200 jest wiecej miejsca, ja musialem zdemontowac reflektor by wyjac alternator, a by zdemontowac ref musialem zdjac zderzak)

klime mam:P oraz mam nadzieje, że nie będę musiał reflektora ściągać (chociaż z drugiej strony i tak chciałem wypolerować je:P)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ r214 98r 103KM ] Żaden bieg nie zaskakuje. Wina sprzęgła?
Wlodar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Paź 05, 2011 21:25
rieger
Brak nowych postów [R214 Si 97r] Akumulator
RadekAniol Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Cze 28, 2007 20:50
Ant
Brak nowych postów [R214] Akumulator a Immobiliser
Kamillo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Sty 15, 2012 20:20
7Tomi
Brak nowych postów [R214 Si] Rozładowuje akumulator
LeX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Sty 08, 2012 15:47
mietekpl
Brak nowych postów [R214 16V]rozładowany akumulator
jaro92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Paź 29, 2007 12:50
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink