Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Co zrobic zeby bylo mocniej?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Co zrobic zeby bylo mocniej?
Autor Wiadomość
cezi2004mg 



Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra



  Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:02   [MG ZT] Co zrobic zeby bylo mocniej?

Witam wszystkich Roverkowiczow
jestem szczesliwym posiadaczem MG ZT190 2,5v6. Chcialbym w najblizszym czasie podkrecic troche autko zeby przybylo konikow. Prosze o wasze podpowiedzi co najlepiej zrobic ale po rozsadnej cenie :grin:
Za wszystkie porady dzieki :trzymasie:
Myslalem nad wydechem, filtrem dolotowym, chip tuning-chociaz niekoniecznie itp.
_________________
Sszukam porad:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 21:40   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48017 tu masz masę odpowiedzi na twoje pytania dotyczące silnika 2,5 V6... od wydechów dolotów po kompresor :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
cezi2004mg 



Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Sty 11, 2010 22:02   

Dzieki dobryziom ale wiekszosc po Engl a ja nie jestem na tyle obcykany zeby zrozumiec a po 2 z tego co widze to proponuja jakies doladowania. Znam takie podkrecanie ale jest ona bardzo kosztowne, Nie szczedze kasy ale to juz podchodzi pod fanatyczne podkrecanie a mi chodzi o przywost ok 20-30 PS.
Dzieki
_________________
Sszukam porad:)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 11, 2010 23:19   

oj o 20-30KM to nie da rady tanim kosztem... przebudowa wydechu w V6 jest dość skomplikowana i kosztowna o gotowych kitach nie wspomnę. Jedynie możesz coś pokombinować z dolotem ale przyrosty bez ruszenia wydechu raczej skromne... wiec albo pozbieraj więcej $$$ na kompresor jeśli chcesz naprawdę coś podziałać albo ciesz się może nie wyścigowym ale pięknie brzmiącym V6 które masz :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 22:06   

W dolocie to już wiele się nie da poprawić - i tak ten silnik już ma kolektor o zmiennej długości i to ponoć nieźle dopracowany. Co najwyżej jakiś stożek z chwytem chłodnego powietrza.
Było nie było twoja wersja silnika i tak już jest podkręcona - standardowe KV6 2.5L miało 177KM. U ciebie są inne wałki rozrządu i moc większa.

Proponował bym skontaktować się z polecanymi tu osobnikami posiadającymi TESTBOOK-a i zapytać o możliwość wgrania świeżego softu do ECU (mariusz418 lub PHJOWI - któryś z nich się tym zajmuje). Kol. Zukowaty bardzo sobie chwalił jazdę na nowy sofcie.

Być może warto przejechać się na hamownię (wiarygodną) by sprawdzili ile tak na prawdę KM ma ten silnik. Czasami warto sprawdzić i przed rozpoczęciem tuningu doprowadzić parametry silnika do wielkości zbliżonych wartościom seryjnym.
Zawsze mnie to zastanawiało ile w tych 190KM jest prawdy a ile marketingu...
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 14, 2010 23:14   

stożek albo sportowa wkładka z doprowadzeniem zimnego powietrza, zrobic mu kolektory rurowe z 2,75- 3 cale :D i nie dawac w jedna tylko puścić z każdego rzędu cylindrów osobno i z tyłu na 2 strony tak jak w ZT V8 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kamil79 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 207
Skąd: mazury



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 09:24   

Marrkus napisał/a:


Być może warto przejechać się na hamownię (wiarygodną) by sprawdzili ile tak na prawdę KM ma ten silnik. Czasami warto sprawdzić i przed rozpoczęciem tuningu doprowadzić parametry silnika do wielkości zbliżonych wartościom seryjnym.
Zawsze mnie to zastanawiało ile w tych 190KM jest prawdy a ile marketingu...


Dokładnie może nie trzyma z jakiegoś powodu serii.
Mój kolega ma alfe 156 z 1,9 JTD 105 koni i ledwo tiry wyprzedzał. Pojechał na chiptuning bo mu moc przestala wystarczać , a hamownia wypluła 70 koni (przepływka). Po naprawie nie chce już chipować bo auto dysponuje już standartową mocą i jemu to na razie starcza.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Sty 15, 2010 17:40   

cezi2004mg, w tak dużym silniku podejrzewam, że już zauważalny przyrost mocy dałby chip tuning. Myślę, że około 10-15KM dało by radę wyciągnąć.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:38   

bez modyfikacji wydechu i dolotu raczej wątpie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
cezi2004mg 



Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 20:30   

Siema,
dzieki za wszystkie posty, Zastanawialem sie nad przerobka proponowana wyzej czyli 2 wydechy jak w V8, mysle rowniez o stozku KN. Nie jestem w tym temacie mocny ale wiem ze bedzie trzeba tak czy siak pokombinowac w wydechu zeby podkrecici dzwiek i dodac mocy, co do chip-tuningu to jestem ostrozny, podchodze do tego tak jakby wgrac na starszego kompa Viste i go przeciazyc... nie jestem specem dlatego wole zapytac na forum czy to ma sens i jakie moga byc konsekwecje po takim chip-tuningu.
Dzieki All za podpowiedzi :trzymasie:
_________________
Sszukam porad:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [mg zt 2,5 v6] Jaki wydech zeby podciagnac dzwiek i moc?
cezi2004mg Tuning mechaniczny 19 Czw Cze 18, 2009 16:47
dobryziom
Brak nowych postów [MG ZR160] Jaki wydech żeby było cicho? ROZWIĄZANIE!6
dawidd Tuning mechaniczny 14 Sob Gru 14, 2019 07:11
dawidd
Brak nowych postów [R 420D] Jaki tłumik zamontowac żeby wydobywał lekki pomruk?
Fredziu89 Tuning mechaniczny 8 Pon Sie 16, 2010 00:22
Fredziu89
Brak nowych postów [R All] Jak "stuningować" R żeby mniej palił?
GG Tuning mechaniczny 35 Nie Cze 22, 2008 17:19
pgrad



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink