Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED[r416si 97r] Czy to oznacza HGF??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:15
SOLVED[r416si 97r] Czy to oznacza HGF??
Autor Wiadomość
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 16:31   

Po pierwsze dzięki za zainteresowanie problemem i propozycje. Dzisiaj czyściłem zbiornik i przy wylewaniu płynu ze zbiornika wyrównawczego nie zaobserwowałem żadnych zmian w jego kolorze czy konsystencji. Przypuszczam ze może to być nalot który zbiera sie w zbiorniku w trudno dostępnych miejscach jak Wiecie zbiornik jest podzielony na 4 komory i ta jedna sprawia największy problem jeżeli chodzi o jej wyczyszczenie.
Zobaczymy czy cos wyjdzie w przyszłości jeżeli tak to sie będę martwił, a co do HGF hmm prawdopodobnie samochód miał juz kiedyś problem z uszczelka i możliwe ze układ nie został dobrze wyczyszczony. Wczoraj przeglądając ofert sprzedaży Roverków z Niemiec zaobserwowałem ze kilka z nich miało informacje ze przy stanie licznika ok 80 lub 100 tys była właśnie wymieniana uszczelka.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 24, 2009 16:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MalyNicki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: Janikowo



Wysłany: Sob Sty 24, 2009 16:59   

Miałem ten sam problem, pojawiał się nalot na ściankach zbiornika wyrównawczego i żadnych innych objawów HGF, jeździłem i obserwowałem po ok 4 miesiącach zaczął ubywać płyn w zbiorniczku ale nie pojawiał się w oleju bo jego stan był bez zmian. Jeżdziłem dalej i z dnia na dzień padła uszczelka tzn. majonez zamiast oleju itd. jedyny plus że nie rosła temperatura.
Całość wyniosła mnie 500 zł. (uszczelki, płyn, olej) wymiany dokonał znajomy mechanik.
Na razie jest ok.
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 16:34   

Interesują mnie wypowiedzi osób które miały problem z HGF.
Chce sie dowiedzieć co zostało wymienione w Waszych Roverkach, za jaką cenę.
Czy wystarczy wymienić samą uszczelkę, splanować głowice. Bo po tym co wyczytałem na stronie klubowej suma robi sie niemała.
A mnie interesuje dobra cena i pewność ze będzie można bez obaw dalej nim jeździć.
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 14, 2009 21:54   

polakpolak29 napisał/a:
Chce sie dowiedzieć co zostało wymienione w Waszych Roverkach, za jaką cenę.

Filtr oleju MG ROVER (1 szt.) 26.65 PLN
Filtr powietrza MG ROVER (1 szt.) 49.1 PLN
Filtr przeciwpyłkowy, węglowy ZAFFO (1 szt.) 48.43 PLN
Uszczelka kolektora dolotowego MG ROVER (1 szt.) 40.42 PLN
Uszczelka kolektora wydechowego MG ROVER (1 szt.) 45.96 PLN
Uszczelka pod głowicę - NOWY TYP (1 szt.) 174.81 PLN
Uszczelka pokrywy zaworów FAI (1 szt.) 50.9 PLN

do tego olej w zależności od tego co lejesz no i płyn chłodniczy + woda destyl + preparat do czyszczenia układu chłodzenia - jak poszedł olej do chłodzenia to bedziesz musiał czyścić z 3 - 4 razy układ - więc najpierw woda + preparat (ja potem zalałem jeszcze raz wodę i preparat nastepnie kilka dni na słabym płynie i znów płukanie i tak jeszcze raz po ok 500 km teraz jeszcze raz chcę tak po 5 tyś ).

Podstawowa sprawa jak nie robisz sam to poszukaj kogoś polecanego tu na forum - czytaj ktoś kto przyłoży się do tego i zrobi dokładnie.
Części powyżej to minimum - sugeruje się wymianę magistrali olejowej ja tego nie wymieniałem chodzi szczelnie. Do tego mogą jeszcze być potrzebne uszczelniacze wałków rozrządu jak sa słabe, szklanki zaworów jak stuka któraś ;) , można też za jedną robotą wymienić pasek rozrzadu, pompe wody i napinacz paska (rolka) też jak są słabe - pamiętaj że producenci pasków zalecają nie zakładać paska raz już napiętego. Czyli wiesz co i jak zsumuj sobie + robota i masz kwotę - ja robiłem z pomocą kolegi wyszło to co powyżej + flaszka :p lub dwie do tego jakiś bonus :)
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sob Lut 14, 2009 22:05   

Przy okazji HGF 1.6 si 111 KM DOHC
1. Planowanie głowicy
2. Uszczelka pod głowicą
3. Uszczelniacze wałków rozrządu
4. Uszczelka kolektora dolotowego
5. Uszczelka kolektora wydechowego
6. Uszczelka pokrywy zaworów
7. Uszczelka miski olejowej

Ceny już nie pamiętam - ale z częściami coś koło 500 PLN lub 800 PLN

Edit: oczywiście w cenę wliczony olej do silnika(Mobil półsyntetyk), płyn do chłodnicy - zimowy (borygo)
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 23:28   

Mam pytanie czy ten biały osad może być spowodowany tym ze samochód pokonuje krótkie odcinki ok 5-15 km. Wyczytałem ze w temp. minusowych i przy małych odległościach silnik nie jest wstanie usunąc wilgoci, odpowiednio sie nagrzać i powstaje osad podobny do tego który występuje przy uszkodzonej uszczelce.
Czy to również może być przyczyną ?? powstanie tego osadu.
Pytam ponieważ do dnia dzisiejszego brak oznak HGF
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 23:58   

Przy krótkich dystansach zbiera sie majonez ale pod korkiem wlewu oleju. Ale TAK to moze byc syf z ukladu. Trzeba obserwowac...
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Wto Lut 24, 2009 00:09   

ash napisał/a:
Przy krótkich dystansach zbiera sie majonez ale pod korkiem wlewu oleju.

A wiec źle przeczytałem wina późnych godzin nocnych :razz:


[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 09:10 ]
greg_szczytno napisał/a:
Chociaż mogą to być rownież tulejki (te z tworzywa na złączu głowicy z korpusem silnika)


niestety problemem były właśnie te tulejki a właściwie jedna (z tworzywa sztucznego). Jak sobie pomyśle ze taki mały element za klika zł spowodował taki wydatek ehh szkoda gadać :evil: . Co do uszczelki to była cała :mrgreen: (firmy Ajusa która jest krytykowana)ale przyznaje że jej jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia.
 
 
Zlotowa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 103
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:50   

No i mnie dopadł nieszczęsny HGF. Do tego dochodzi zrobienie całego rozrządu przy okazji.Regeneracja głowicy i wymiana pierścienia ABS.Wymiana cewki,kabli zapłonowych,palca oraz kopułki.Aż się boje płacenia,do 3 tysięcy powinienem się zmieścić.
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lut 15, 2010 11:54   

Zlotowa nie powinno być tak źle. Ja też teraz robię HGF i mam nadzieję zmieścić się w 1000 PLN. Uszczelka, planownaie, dotarcie zaworów, pasek, pompa i napinacz. Zobaczę tylko czy śruby też będą do wymiany czy da się założyć te same bo jak nie to dodatkowo prawie 200PLN.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Zlotowa 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 103
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 15, 2010 12:19   

Tak jak napisałem,u mnie oprócz Uszczelki ( nowy typ) dochodzi regeneracja głowicy i wiele innych czynności.Tak jak rozmawiałem z człowiekiem w serwisie do zapłace 2700-2800.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED[r416si 97r] Wspomaganie kierownicy
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Lut 25, 2010 16:49
pankosimazaki
Brak nowych postów SOLVED[r416si 97r] Klapa bagażnika
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Kwi 20, 2010 19:36
Gość
Brak nowych postów SOLVED [R416Si '97 sedan] mokro za schowkiem pasażera
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Czw Wrz 10, 2009 21:01
Jugol
Brak nowych postów SOLVED[r416si 97]Filtr oparów paliwa(zapach paliwa)
polakpolak29 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Lip 12, 2011 11:35
polakpolak29
Brak nowych postów [R45 1.8 16V] - co oznacza ten numer
virus.716 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lis 25, 2009 16:11
virus.716



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink