Uszkodzenie przewodów pod fotelem powinno wyłączyć napinacz danego fotela i ew poduszkę boczną jeżeli znajduje się w fotelu. Z tym wyłaczaniem jednak nie jest tak do końca. Komputer rozróżnia błędy statyczne od błędów chwilowych. Jeżeli te wtyczkę odepniemy całkiem to komputer rozpozna to jako błąd statyczny i kontrolka na desce się zaświeci. Ta część układu będzie wyłączona. Natomiast jeżeli ta kostka będzie nie stykać to komputer rozpozna to jako błąd chwilowy co nie spowoduje wyłączenia tej części układu, jednak kontrolka SRS się zaświeci i nie zgaśnie do chwili wyłączenia i włączenia zapłonu.
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Mar 18, 2010 22:22
Jest dokładnie tak jak pisze Tomek1212. Też miałem problemy z kontrolką SRS. Jak kupiłem auto, kontrolka się nie świeciła - wszystko było ok. Po pewnym czasie zaczęła świecić, losowo, po uruchomieniu silnika. Najpierw wystarczyło przesunąć fotel pasażera do tyłu i przy następnym odpaleniu było OK. Później, ten sposób przestał się sprawdzać, ale wystarczyło wyłączyć i włączyć silnik, np. na światłach. Potem kontrolka świeciła się cały czas. Mariusz sprawdził połączenie pod fotelem, spiął "na krótko", sprawdził napinacz i wszystko wyglądało OK. Po podpięciu T4, okazało się, że moduł SRS krzyczy "Crash detected" Po jego wymianie, kontrolka po uruchomieniu silnika gaśnie jak trzeba.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
są tam dwie kostki łączeniowe , jedna od napinacza pasów a druga od poduszki bocznej i w zależności co się rozłączy to to nie działa.
To niestety ale zadziałały oba systemy;) Chyba, że po uderzeniu na chwile połączenia w kostce się przywróciły...
Tomek1212 napisał/a:
Natomiast jeżeli ta kostka będzie nie stykać to komputer rozpozna to jako błąd chwilowy co nie spowoduje wyłączenia tej części układu, jednak kontrolka SRS się zaświeci i nie zgaśnie do chwili wyłączenia i włączenia zapłonu.
Ale u mnie ona się świeciła za każdym razem
Więc to nie było chwilowe... po prostu tak jakby jakiś styk nie działał.
Ale mam problem nieco ciekawszy. Otóż z tyłu mojego auta, chciałem dzisiaj odkurzyć. Patrze, że pasy jakieś takie popieprzone, chce je ułożyć i zonk! Nie mogę ich ruszyć!
Nawet nie drgną, a trochę uciskają mi kanapę. Nie bardzo wiem co mogę z nimi zrobić.
Czy to już 3 pasy na śmietnik? Czy może będą funkcjonować normalnie, ale już przy następnym crashu nie zadziałają. Teraz tylko nie wiem czy mogę jakoś je poluzować, czy muszę brutalnie przeciąć je nożem?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek, żeby SRS się zaświecił wystarczy, ze nie będzie styku chociaż przez ułamek sekundy. Komputer mierzy sobie oporność każdej poduszki i napinacza. Sprawna poduszka ma opór około 2,3ohm. Komputer jest tak zaprogramowany, że przykładowo jeżeli oporność danego elementu będzie wynosić powyżej 4ohm to SRS się zaświeci, ale ten element dalej będzie aktywny.
Okej... to szkoda, ze się nie świeci bardziej lub mocniej
Tak czy inaczej, układ zachował się prawidłowo. Ponieważ w R nie ma opcji sprawdzenia czy są zapięte pasy, to zadziałały wszystkie 5 napinaczy
O ile te z przodu wymienię w 1h, to nie bardzo mam pomysł co robić z tymi z tyłu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No to też czytałem, ale ktoś mi kiedyś radził przy zakupie sprawdzić czy pasy się rozwijają i czy się ściągają płynnie i szybko. Bo jeśli nie, to znaczy że napinacze były użyte raz.
Ale może da się je odkręcić przy kanapie i naprężenie zlikwidować i pasy odpuszczą?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Poluźnić może ci się uda, ale prawidłowo nie będą działały. Będą dyndać bo napinacze szlag trafił. Jak kupisz nowe to sprawdź czy faktycznie płynnie pracują.
pozdro
Czy to już 3 pasy na śmietnik? Czy może będą funkcjonować normalnie, ale już przy następnym crashu nie zadziałają. Teraz tylko nie wiem czy mogę jakoś je poluzować, czy muszę brutalnie przeciąć je nożem?
Niestety pasy na śmietnik. RAVE mówi wyraźnie, że raz "wystrzelony" napinacz nadaje się tylko na wymianę, bo NIGDY więcej nie zadziała.
Pozdrawiam!
_________________ Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
Dzisiaj został wymieniony w moim aucie ostatni element tej całej układanki - prawa kurtyna.
Nie wiem co za kretyn to wymyślił. Kurtyna jest umieszczona na prawym słupku za schowkiem, tuż obok bezpieczników w bliskim sąsiedztwie czujnika wstrząsowego.
Nie byłoby nic w tym strasznego gdyby autor umieścił śrubkę "torks" przodem do schowka, a nie jak jest teraz łebkiem do karoserii. Żeby wymienić kurtynę, musiałem rozebrać:
- tunel (ręczny) z konsolą środkową
- deskę rozdzielczą
Pomimo zdjęcia wszystkiego, trzeba było jeszcze tą rurę konstrukcyjną odsunąć.
Poharatałem sobie palce, poobijałem dłonie i naciągnąłem mięśnie rąk
Pytałem się Mariusz418 czy na pewno muszę wszystko targać, ale potwierdził.
Nie dowierzałem i musiałem spróbować. Tak krok po kroku rozebrałem pół auta
Oczywiście bez tajemniczej wiedzy mariusz418 pewnie bym ta jeszcze tkwił, a tak udało się w miarę szybko wszystko zrobić.
Przy okazji poprawiłem połączenia w nadajniku, odnalazłem wciśnięty w konsole czujnik ruchu, który umieściłem na miejscu. Sprawdziłem wentylator dmuchawy i nasmarowałem wszystkie cięgna i pokrętła.
Dla kogoś kto robi to pierwszy raz, to dość czasochłonna przygoda
Nie wiem ile to kosztuje w serwisie, ale tyle właśnie zaoszczędziłem.
Cieszę się, że udało mi się to poskładać, nie zostało mi śrubek i nic się nie poddało
Nigdy więcej samemu nie chce się za to brać
Jeszcze raz dzięki wszystkim za wsparcie.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ale dziwna sprawa... ztcp to jeśli są boczne poduchy/kurtyny, to w fotelach są czujniki zajęcia miejsca - jeśli nikogo nie ma na tym fotelu, to poduchy nie powinny odpalić... czyżby R75 ich nie miał...?
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Dokładnie JOWISZON pisze... nawet fotele z podgrzewaniem nie mają czujnika.
Nie ma również czujnika zapiętych pasów, bo są takie systemy gdzie jeśli pas jest niezapięty to poduszki nie wywalą. Mam to szczęście, że nie wywaliło wszystkich, ale tego pecha, że wystrzelenie każdej wiąże ze sobą wymianę napinaczy
Korzystając z okazji to jeszcze sobie poczyściłem kanały powietrza, wytarłem tonę kurzu z wyściółki i zebrałem kupę śmieci
Poprawiłem gniazdo zapalniczki. Pierdółki, ale mam nadzieję, że długo tam nie będę musiał zaglądać. Niestety już wiem, że zapomniałem podłączyć wtyczki oświetlenia schowka i źle założyłem antenę do radia, ale to już zrobię w 15 min
Poniżej zdjęcia z placu boju
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Maj 14, 2010 09:10
Marku, wygląda imponująco i przerażająco zarazem Ja już bym się pogubił w tym, gdzie co było Nawet przy odkręcaniu schowka, przy wymianie f. kabinowego, układam śruby w kolejności, bo później nie pamiętam co gdzie szło
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dopiero na zdjęciach to widać Jak siedziałem blisko, to nie widziałem skali
Generalnie ze śrubkami nie było problemu Żadna nie została.
Jedyny problem to założenie tej jasnej osłony słupka. Trochę się sfatygowały i nie trzymają się już tak ładnie. Może dokupię kiedyś takowe, jeśli będą dostępne u Tomiego
kris-tofer napisał/a:
MaReK, skoro tyle nawykręcałeś, to może było od razu przemeblowanie jakieś zrobić
Nic z tego, to anglik i meble z ikeii nie chciały pasować
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum