panowie...koszt lamp ponad rok temu to bylo ponad 300 zł...ale teraz widzialem juz z wysyłką takie same za 250 idzie wyhaczyc...tanie nie sa ale jest to cena jaka placimy za bezpieczenstwo, nowoczesny wyglad i najwazniejsze swiety spokoj z drogowka osobiscie odradzam zakup badziewa bo z reguły na koncu kosztuje ono wiecej a misiaczki sie ciesza.. w tym wypadku mam przetestowane juz i jest git odnosnie montarzu niestety nie pstrykałem zdjęć ale postaram sie jutro w miare dokladnie to opisac tak coby kazdy zainteresowany sobie poradzil. wystarczy jakies 2 godzinki, dobre checi, troche sprytu i cieszymy sie ladnymi lampkami
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 13, 2010 00:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Te automatyczne moduły z allegro po 25zł to nic innego jak zwykły przekaźnik za 2-3zł.
zgadza sie! wiec jeśli macie troszke pojęcia na ten temat to polecam wycieczke do elektronicznego ja nie bylem pewny reakcji policji na te swiatla wiec na początek podpiąlem je razem z postojówkami przez dodatkowy wyłącznik i tak miało zostac do pierwszej kontroli i zostalo przez rok...bo dopiero tydzien temu mnie zatrzymali ale jak tylko znajde chwile to przerobie na automat
ale i efektu takiego nie bedzie....cos za cos kolego.....
Ale mi nie chodziło o efekt, tylko o co mówiłeś, że problem z drogówką w razie czego będę miał. Mimo ceny i tak chyba kupiłbym LEDowe. Tylko kasy brak na razie. Możesz podać który to model?
[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 13:51 ]
Instrukcja montarzu by Me :
opcja pierwsza :
1 Kupujemy lampy i jesli mamy możliwość fabryczne zaślepki na halogeny do roverka (oszczędzi nam to 3/4 roboty )
2 jesli mamy zaślepki to delikatnie dorabiamy otwór do lamp (wyrzynarka lub kamyczki na wiertarke) po czym kleimy lampe na mocnym kleju do zaślepki.
3 wykanczamy ladnie z zewnatrz co by wiochy nie było a od tyłu wedle uznania kombinujemy jakies zabezpieczenie antykradziezowe ( zaslepke wystarczy podwazyc srubokretem i pojdzie wtedy razem z lampa!!)
4 podłaczamy kabelki gdzie trzeba czyli wisienka na torcie!!
5 Cieszymy sie pieknym widokiem autka za dnia!! (w nocy nie polecam na nich jeżdzic bo sa bardzo mocne!nie zapominajmy ze sa to lampy jazdy dziennej i skonstruowane sa tak by one byly widoczne a nie zeby do nich jezdzic!!! efekt na zdjeciu postaram sie zrobic dzis w nocy to wrzuce tutaj
opcja druga kiedy nie mozemy nigdzie dostac samych oprawek...:
1 wykorzystujemy co mamy czyli oryginalne zaślepki. Tu juz potrzeba troche wyobrazni...na oko trzeba wyciąc okrągły otwór pod kątem tak by lampy potem swieciły prosto a nie na boki
2 przyklejamy lekko lampy w celu skorygowania kąta swiecenia ( ja ustawilem je na oko czyli w odległości ok 5m klęknąłem i ustawialem tak by wlasnie tam mnie raziły po oczach... ani misiaczki ani diagnostyka nie pytali o ustawienie wiec jest git!!)
3 po ustawieniu nie załujemy kleju... a ubytki w plastiku wypełniamy czym juz chcemy..(pianka,szpachla, zywica epoksydowa albo co kto woli) ja uzylem czarnego silikonu dekarskiego bo zostawiam czarne ramki a po uschnieciu stwardniał na gume i praktycznie nie rozni sie od plastiku co widac na zdjeciu które juz wszesniej umiescilem na forum.
4 reszta juz niczym nie rozni sie od opcji pierwszej (łatwiejszej )
dodatkowo jesli ktos chce to moze tak jak ja dobrac sie do licznika i podłączyc sie do którejs z nieuzywanych kontrolek. Osobiscie lubie wiedziec ze swiatla sa właczone coby np. uniknac poinformowania o tym fakcie przez miasiaczków....Ja wybrałem kontrole trakcji (TC) pomaranczowy kolor, nie razi po oczach, w prawym dolnym rogu, dla mnie gitara
Tak wiec życzę browarka coby milej było i do dzieła!
przewidywalny czas ok 3 godz przy całkowitej przerobce
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Rudziutki6 Wto Kwi 13, 2010 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Jedna uwaga.Jaką masz wybitą homologację na lampie?Chodzi mi o E...
Akurat na tej aukcji jest wzmianka że lampy są E4, a na zdjęciu instrukcji jak byk widać E11(czyli Wielka Brytania).To że mają homologację świateł dziennych to jedno, a że nie można używać ich tam gdzie ruch jest prawostronny to drugie.
Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę .
Aha i homologacja świateł dziennych to RL, a nie jak piszą na alledrogo DRL.
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Na pudełku mialem DRL a na lampie faktycznie mam E11 RL ...ale wtedy jak ja kupowałem to nie było w czym wybierac tak jak teraz wiec co ja na to poradze Dla mnie najwazniejsze ze diagnosci i drogówka stwierdzili ze jak RL jest wybite na lampie to mozna smiało jeżdzić wiec nie mam sie z nimi zamiaru kłócić... Wy róbcie jak uważacie...Ja w kazdym bądż razie zostaje przy tym co mam!!
[ Dodano: Sro Kwi 14, 2010 08:13 ]
Robert_ napisał/a:
To że mają homologację świateł dziennych to jedno, a że nie można używać ich tam gdzie ruch jest prawostronny to drugie.
Może z biurokratycznego punktu widzenia tak jest..nie wiem nie znam sie Ale z praktycznego to jaka jest różnica????? bo ja nie widze zadnej!!!! Wiadomo lampy drogowe mają specjalnie profilowane klosze które rospraszają swiatło pod odpowiednim kątem i dlatego wazne jest czy są one europejskie czy tez nie....ale dzienne???? przeciez klosze są tam czyste... nie ma żadnej ingerencji w kąt swiecenia... przeciez one mają wlasnie lekko oślepiać!!! dlatego w dzien lepiej zwracają na siebie uwagę niz swiatła mijania!! a w nocy walą po oczach az nieprzyjemnie!!!wstawie fote na dowód! Więc wytłumaczcie mi prosze w tym wypadku dlaczego niby od angoli homologacja sie nie liczy? skoro tez są w unii a lampy są uniwersalne!!!!! chyba ze to tylko kolejny chory przepis.....
W naszym kraju przepisy odnośnie homologacji świateł to głównie chore wymysły tych z góry.
W światłach dziennych raczej nie ma różnicy pomiędzy lampą z homologacją angielską, a polską.
Czemu nikt nie wymyśli oznaczenia dla całej Europy?paranoja...
Jedyną różnicą może być kontrola policji, gdzie pan z drogówki przyczepi się do cyferek...
Tylne lampy w niektórych R i nie tylko mają oznaczenie E11 i panowie z drogówki jak oglądali moje auto to się przyczepili...(auto ściągnięte z Holandi )potem musiałem urządzić pogadankę na temat rozproszenia światła w tych lampach.
Tak naprawdę od homologacji dla polski niczym się nie różnią.Skończyło się na rozmowie i obietnicy, że wymienię gaśnicę .
Tak więc dla spokoju ducha lepiej kupić lampy z dobrymi cyferkami .
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Wg. przepisów powinien być zamontowany moduł, który automatycznie włącza DRL, przy przekręceniu na zapłon i gasi je przy włączeniu którychkolwiek świateł i zapewne kolega takie ma. Ogólnie bardzo mi się podobają i jeśli będę robił to najprawdopodobniej takie
Ale właśnie kluczowe jest słówko "powinien". Bo to oznacza, że możesz sobie zrobić osobny włącznik gdziekolwiek (ja tak mam). To tak samo jak z gaśnicą - masz OBOWIĄZEK jej posiadania, ale termin ważności aktualny POWINIEN być, a nie MUSI. Tzn, że za przeterminowaną gaśnicę i brak takiego włącznika, nie dostaniesz mandatu. Potwierdzali to nawet w Motorze lub AŚ
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
czyli źle że przyjąłem mandat 50zł za przeterminowaną o 1 dzień gaśnicę
Niestety. Fakt, że lepiej ją mieć sprawną, ale widziałęm na czym polega legalizacja, więc już sam tego nie robię. Poza tym wymieniam na nową co 2 lata, a starą na jakiejś bibie odpalamy, i póki co, nawet 3 lata przeterminowana gaśnica normalnie odpaliła
_________________ Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum