Forum Klubu ROVERki.pl :: [K series ] HGF z wymianą uszczelniaczy zaworów.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:52
[K series ] HGF z wymianą uszczelniaczy zaworów.

ciekawy filmik poglądowy
Autor Wiadomość
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 02, 2010 19:27   [K series ] HGF z wymianą uszczelniaczy zaworów.

Tylko za diabła nie mam pojęcia czemu on klepie głowicę w miejscu styku z tuleją bloku, robiąc jeszcze bardziej nieszczelną :shock:

klik
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 02, 2010 19:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Maj 02, 2010 21:33   

Generalnie gościu dobrze kombinuje, z tymże metodą jaskiniową. Miszczu "splackował" głowicę na kompletne lotnisko, gdyby złożył z taką głowicą silnik, to nie trzymałby on kompresji, a brak gniazd na obrączki uszczelki spowodowałby zbyt słabe ich "siadnięcie" a od tego, za mały docisk ścieżek silikonowych, separujących przestrzenie wodne (nadciśnienie ok. 1 bar) z olejowymi (w sprawnym silniku wewnątrz silnika panuje PODCIŚNIENIE), że na co najmniej silnik sam zasysałby ciecz chłodzącą przez te ścieżyny, która ubywałaby w sposób "magiczny" (częsta przypadłość tych silników), przenikałaby ona do oleju ("majonez"), itd...

Te głowice absolutnie nie mogą być robione na "placek". W sprawnej, nie planowanej głowicy da się zauważyć wokół komór spalania gniazda na obrączki stalowe, umieszczone w uszczelce podgłowicowej. Podczas dokręcania głowicy, obrączki te stopniowo siadają, chowając się w tych płytkich gniazdach, zapewniając szczelność komór spalania. Gdy tych gniazd nie ma, większy ułamek siły docisku głowicy (czyli naprężenia śrub silnika, które łączą go generalnie, na wskroś) idzie na większe zmiażdżenie tych pierścieni, przez co zbyt słabo ściśnięte są ścieżki silikonowe uszczelki, co powodować będzie przecieki chłodziwa, oleju, itd..

Tą głowicę można tylko DOCIERAĆ, wcześniej sprawdziwszy, czy nie jest ona już zrobiona na "placek", a zarazem, nie jest patologicznie pokrzywiona. Jeśli oficjalnie, sam naddatek na ewentualną obróbkę powierzchni głowicy, to zaledwie 0.2 mm (dwieście mikronów!) - to o czymś to świadczy.

Ważna też niezmiernie jest też znikoma chropowatość czoła powierzchni głowicy. Generalnie - musi być jak lustro. Jeśli będzie "jechana" na szlifierce do płaszczyzn, to chropowatość powierzchni będzie duża, tak duża, że pomimo uciśnięcia ścieżek silikonowych uszczelki, ciecz chłodząca (nadciśnienie ok. 1 bar) będzie się samoistnie przesączać do przestrzeni olejowych silnika, "zachęcana" panującym tam podciśnieniem (od układu przewietrzania).

W tych silnikach, czoło głowicy, jak i czoło bloku, wymaga nie tylko lustrzanej płaskości, ale też takiej samej chropowatości.

Tak to przynajmniej ja widzę, po doświadczeniach z HGF-em w moim nadal żyjącym Poldoroverze.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 02, 2010 21:48   

No tak myślałem sobie że, kolega oprawca_1978, napisze i da mi jakąś sensowną i ciekawą odpowiedź i się nie pomyliłem :mrgreen: :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [All] Silniki K-Series wymiana rozrządu
SyntaX Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 15 Wto Lut 03, 2009 22:33
truten23
Brak nowych postów [K-series] Wymiana głowicy 16v, jakieś różnice?
AVF Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Nie Paź 03, 2010 10:33
t15690b
Brak nowych postów [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia
skrzynia PG1, MFT94, wymiana oleju
lineumaciel Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Czw Lip 17, 2008 15:09
lineumaciel
Brak nowych postów [L-series] Wymiana uszczelki pompy oleju a demontaż miski ol
mustek3 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Wto Mar 21, 2017 10:26
mustek3
Brak nowych postów [K series] Wymiana rolki napinającej pasek pompy wspomagania
rov987 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pon Lut 28, 2011 16:23
hudy23_1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink