Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 10:20
[rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka
Autor Wiadomość
tomi223 



Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 8
Skąd: poznań



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:16   [rover 200 2.0 sdi 98 rok] komputer ... diagnostyka

Mam pytanko, jestem posiadaczem Rovera 200 2.0 sdi z 98 roku.Czy to autko posiada komputer pokładowy, albo jakikolwiek komputer... .A jeśli tak to gdzie on tak właściwie sie znajduje i gdzie jest gniazdo wtyczki by można go podłączyć do komputera,by sprawdzić czy wszystko ok jest.
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Lip 19, 2010 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 22:22   

Tu masz Odczyt i kasowanie kodów błędów w silnikach 2.0 serii L (turbodiesel) jednocześnie odpowiedź na twoje pytanie.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 22, 2008 19:55   

Witam mam takie pytanie :mrgreen:

Bo w tym artykule "Odczyt i kasowanie kodów błędów w silnikach 2.0 serii L (turbodiesel)" na stronie klubowej ( http://www.roverki.pl/article.php?sid=420 ) napisała jedna osoba w komentarzach takie coś:

witam panowie mam problem skorzystalem z tego opisu i chyba uwalilem komputer połaczylem pin 4 z 15 i nic mi sie nie wyswietlalo a przeciwnie teraz wogole nie wlacza sie kontrolka check i grzania co jest pomocy mam roverka 220 98 rok silnik L

Działa to tylko przy wersjach sdi, bo ma wersje 220D i nie chciał bym mieć takich przyczynow jak ta osoba z komentarza. Jednym słowem boje się to wypróbować teraz.

[ Dodano: Sob Lis 22, 2008 23:59 ]
Ok juz sobie odpowiedz znalazlem:

It only works on the 200/400/600sdi/sldi/gsdi/early lseries Freelander

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=154020

Wiec lepiej nie bede probowal bo sie jednak cos zepsuje w MEMS :evil:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 13:50   

mam pytanko, czy to jest złącze diagnostyczne komputera?
a jesli tak to czy moge sobie odczytac z niego bledy z kompa poprzez wyblyskanie check'a ?
bo tak jakby mi tu pinów brakuje, ale jakby odwrócił wtyczke do góry nogami to pin 4 i 15 by był :?:

proszę o szybką odpowiedź bo jestem wlasnie w trakcie badania :)

[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 13:58 ]
dodam że wlasnie zwarłem przypadkowo pin 4 z 16 i nie mogłem uruchomić samochodu, jak przekręcałem kluczyk na zapłon to normalnie świeciły kontrolki jak zwykle, i gdy próbowałem odpalać wył sygnał taki jak sie zostawi światła włączone w niektórych samochodach i nie kręcił, to chyba od immo?
sprawdziłem bezpieczniki pod maską i jeden mi spaliło (pierwszy od lewej) wymieniłem i hula...ale teraz boje się grzebać przy tym, czy to na pewno złacze diagnostyczne?
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 14:12   

Klik w tym artykule jest napisane a nawet rysunek poglądowy złącza diagnostycznego.... w 2 R SDi jakie miałem bez problemu dało się przeprowadzić test. Zaznaczam tylko że trzeba odpowiednio policzyć piny tak jak na rysunku...

Pisze tam wyraźnie: "Następnie należy przygotować kawałek przewodu, którym zewrzemy odpowiednie piny w złączu (rysunek poniżej). Zwieramy piny nr 4 i 15 przy wyłączonym (!) zapłonie. Następnie włączamy zapłon (nie odpalamy silnika) i liczymy błyski kontrolki "check engine"." więc jeśli tak postąpimy to powinno być OK
 
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 14:32   

Chester, uwierz mi, ja ten artykuł czytałem tyle razy że prawie znam go na pamięć, tylko nie było w nim mowy że w złączu znajdują się puste piny, więc chciałem się upewnić czy to na pewno jest złacze diagnostyczne i w swoim poście właśnie o to pytałem i czy odpowiednio zaznaczyłem na rysunku zwarcie pinów :wink: :wink:

więc skoro mówisz że robiłeś te testy to czy możesz mnie upewnic w tych kwestiach?
z góry dzięki

[ Dodano: Nie Cze 20, 2010 14:32 ]
i pytam tez dlatego że widziałem w jednym temacie jak ktoś się wypowiadał że zdarzają się takie egzemplarze R220 SDI gdzie odczytać w ten sposób błędów się nie da :?:
 
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Nie Cze 20, 2010 22:03   

Ja łącze czarny z biało-różowym i miga że miło :grin:
_________________
jackelvis
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 08:59   

jackelvis napisał/a:
Ja łącze czarny z biało-różowym i miga że miło :grin:


a ja biało różowego nie mam :!:

Panowie ale ja tylko chciałem się upewnic czy to jest na 100% złacze diagnostyczne, ponieważ gdy wpiąłem kabelek w pin 4 (przewód czarny) i przez przypadek musnąłem pinu 16(kolor fioletowy) tak jak to zaznaczylem niebieskim kolorem na zdjęciu, to poszla iskra, zgasła kontrolka od immo, poszedł bezpiecznik pod maską i nie mogłem odpalić samochodu bo w ogóle nie chciał kręcić choć kontrolki się świeciły. Bałem się więc coś więcej kombinować żeby nie narobić sobie kłopotów. A nadal nikt mi nie odpowiedzial czy to złącze diagnostyczne czy nie :?:

Jeśli pin 4 to na pewno przewód czarny to pin 15 mam koloru biało-żółtego, jak zaznaczyłem na zdjęciu kolorem czewonym.

dodam jeszcze drugi załącznik ze zdjęciem pinów złącza i dopisałem oznaczenia które znajdują się na wtyczce :!:
 
 
 
jackelvis 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 60
Skąd: Gołańcz / Poznań



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 13:06   

Wygląd to na kostke diagnostyczną - zakładam że wyszperałeś ją przy pedale gazu po prawej :?:


Jeśli złączyłeś z innym przewodem to mogłeś zrobić zwarcie - jest to możliwe.
_________________
jackelvis
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 19:33   

jackelvis napisał/a:
Wygląd to na kostke diagnostyczną - zakładam że wyszperałeś ją przy pedale gazu po prawej :?:


też masz w swojej kostce tylko 7 zajętych pinów?
no i ja wyciągnąłem radio i zaraz na dole za zapalniczką gdzieś była, bo tak wyczytałem ze ma sie znajdować za panelem środkowym
 
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Cze 21, 2010 20:09   

Kolego, to że wywaliło Ci bezpiecznik to normalna sprawa.
Pin 4 to masa, pin 16 to stały +12V, jak je zewrzesz to nie ma siły, musi wywalić bezpiecznik (albo zagotować akumulator, z dwojga złego lepiej żeby bezpiecznik wywaliło :)) .

Powinieneś zewrzeć pin 15 (linia L) z pinem 4 (masa).

Jeśli ktoś pourywał pinu u ciebie i nie masz wszystkiego we wtyczce to tutaj masz obrazek z kolorami z RAVE.

wroblikns napisał/a:
tylko 7

a to mało?

4. masa,
16. +12V,
7. K,
15. L,
13. SRS,
1,3. Alarm/immo
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Cze 26, 2010 16:24   

leszek95b, dzięki za jasne wytłumaczenie :)

odczytałem błędy i wyszło mi że mam jeden błąd nr 17

17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie Przerwa w obwodzie, zwarcie do zasilania.

gdzie jest ten czujnik i jak go teraz obadać?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 27, 2010 14:02   

czujnik jest w pompie wtryskowej ... dość łatwy do wymiany, bo jest na samej górze pompy pod pokrywą.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lip 10, 2010 00:07   

Brt, dzięki,

poszukałem właśnie i znalazłem instrukcje jak go wymienić, ale też ktoś w jednym z tematów pisał że to prawdopodobnie nie czujnik lecz w wiązce przewodów do pompy któryś kabelek pewnie jest zerwany lub zwiera, więc chyba zacznę od sprawdzenia tego :wink:

a czym odkręcaliście tą jedną śrubę w takim trójkątnym kształcie :?:


wie ktoś może gdzie jest ta wiązka przewodów prowadząca do pompy wtryskowej? bo za nic nie moge znaleźć gdzie może być to zwarcie przez które występuje błąd na czujniku ;/
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 09:42   

wiązka jest przy samej pompie ... od pompy od tyłu wychodzi przewód do wtyczki takiej okrągłej a z wtyczki właśnie ta wiązka :ok: do przejrzenia jest i wtyczka i wiązka :ok: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 18:30   

czy to chodzi o te przewody które zaznaczyłem strzałkami ? trochę trudny do nich dostęp ;/
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lip 19, 2010 10:11   

tak.. zdejmij węże od turbo i dostęp się znacznie poprawi ... :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 200 16Si 99' ]Diagnostyka Rovera
czy taki kabel oraz jakie oprogramowanie ?
Kola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Paź 15, 2009 19:53
Lechos
Brak nowych postów [Rover 214Si 1.4 16v] Komputer
Frezze Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Cze 20, 2011 15:19
Frezze
Brak nowych postów [rover 25] komputer poznań
MrWu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Maj 11, 2016 09:13
ronaldo_poznan
Brak nowych postów [Rover 214] komputer silnika /sterownik
kondzio508 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 39 Nie Maj 15, 2011 21:24
kondzio508



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink