Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 2.0Di, '98] Pasy bezpieczeństwa a hamowanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 09:51
[R400 2.0Di, '98] Pasy bezpieczeństwa a hamowanie
Autor Wiadomość
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 13:48   [R400 2.0Di, '98] Pasy bezpieczeństwa a hamowanie

Dojeżając dzisiaj do skrzyżowania próbowałem zapiąć pasy i ni jak nie mogłem. Wyczaiłem, że gdy jest naciśnięty hamulec i tocze się ( nie sprawdzałem na postoju) to nie rozwinie sie pas bezpieczeństwa, puszczam hamulec pas sie rozwija. Tak więc szarpanie się z pasem widząc policję i mając nacisniety hamulec ( bo za szybko jedziemy) nic nie da.
Swoją drogą mam go już 3 rok i dopiero to zuważyłem.
U reszty właścicieli też tak jest?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 13:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 13:56   

napinacze w 400 są mechaniczne i nie powiązane z niczym
ja zapinam pasy bez problemu kiedy chcę
choć czasami gwałtowna próba zapięcia pasa kończy się na jego zablokowaniu dlatego trzeba to robić powoli
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 13:59   

Tzn. że co? Mam coś nie tak? Sprawdzałeś czy oby napewno rowiniesz tocząc sie na luzie z hamulcem wciśniętym. Bo ja napewno nie rozwine wtedy nawet milimetra.
Poduchy miałem wystrzelone??? :roll:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:06   

mi_sza1 napisał/a:
Poduchy miałem wystrzelone??? :roll:

ile raz mam ci mówić że napinacze są mechaniczne i nie powiązane z poduchami :wink:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:09   

Może po prostu w stresie widząc policję zapinając pasy pociągnąłeś za mocno i napinacze załapały, to naprawdę autonomiczny moduł jest - napinacze pasów bezpieczeństwa.
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:13   

szoso420 napisał/a:
ile raz mam ci mówić że napinacze są mechaniczne i nie powiązane z poduchami

Nie denerwuj, sie tak sobie gdybam.
bociannielot napisał/a:
widząc policję zapinając pasy pociągnąłeś za mocno i napinacze załapały

Nie było policji i sprawdzałem kilkakrotnie, taka zależność u mnie istnieje.
I stąd pytanie czy to dobrze czy żle.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:18   

mi_sza1, czasem podczas hamowania ze względu na bezwładnościowy charakter działania pasów bezpieczeństwa może się zdarzyć, że blokada w pasach zadziała. Związane jest to z przesunięciem się kulki, która pełni w mechaniźmie pasów rolę czujnika przyspieszenia/opóźnienia prędkości pojazdu. Jest to całkiem normalne zjawisko i jego brak raczej wskazywać by mógł na niesprawność pasów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:23   

mi_sza1 napisał/a:
Nie denerwuj, sie tak sobie gdybam.

ja się nie denerwuję, ja człowiek spokojny :wink:
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 14:56   

szoso420 napisał/a:
napinacze są mechaniczne i nie powiązane z poduchami

Tak tylko w kwestii formalnej - mowa jest o ZWIJACZACH, nie mylić z napinaczami (przeważnie pirotechnicznymi), które SĄ powiązane z poduszkami ;p :)
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 16:50   

darek_wp napisał/a:
Związane jest to z przesunięciem się kulki, która pełni w mechaniźmie pasów rolę czujnika przyspieszenia/opóźnienia prędkości pojazdu.

O to będzie to chyba. Jeżdziłem sprawdzić jeszcze raz przy małych predkościach i lekkim hamowaniu rozwija sie, ale tak od 60 wrzucam na luz i hamuje nie lekko ale i nie mocno i blokuje się pas.
szoso420 napisał/a:
ja się nie denerwuję, ja człowiek spokojny

No to ok :ok: . To przy okazji weż no bez nerwów sprawdz czy przypadkiem też tak jest :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Pasy bezpieczeństwa
farek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Maj 15, 2008 18:04
farek
Brak nowych postów [R45 1,4 16V '00] pasy bezpieczeństwa
marec Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Maj 13, 2009 01:07
Paul
Brak nowych postów [R45 / MG ZS] Pasy bezpieczeństwa - na czym polega różnica?
msf Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 06, 2010 11:33
msf
Brak nowych postów [R400] Mocowanie środkowego pasa bezpieczeństwa
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Cze 09, 2009 20:32
des
Brak nowych postów [R45 2.0TD 01r] Hamowanie
baltian Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Pon Paź 26, 2009 20:27
PopaY



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink